Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Jaan 2008 19:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
poom kirjutas:
Kompassi viga jäi ca 35 kraadi. Kipsikruvi kipsikruviks aga see akudrelli magnetväli pani ilmselt põõna.


Kas siis kompensaatoritest uuesti nulli keerata ei õnnestunud? Enamusel kompassidest sh näiteks Suuntol ka väikestel kompassidel on kompensaatorid ilusti olemas ja mittemagnetiline kruvikeeraja ka kaasas.

Tsiteeri:
Ja vaene GPS ei saa kuidagi teada, et ta just SINU kaunikujulisele paadile on paigaldatud ja sellel paadil on deviatsiooni (LAEVARAUAST TINGITUD KÕRVALEKALLE!)väärtused just sellised, nagu nad parasjagu on...


Nä-nnänn-nääää! GPSil on terasest, poolidest jms täitsa kama. Ta arvestab suunda mõningate viimati läbitud geograafiliste punktide vahel ja kogu lugu. Kui tahad magnetkurssi, siis lülitad aparaadi arvutusvalemisse sisse lihtsalt etteantud koordinaadid, kuskohas asuvad maa magnettelje lõikumiskohad maapinna sfääril ja kogu lugu. Ei mingit deviatsiooni. Aga nagu ütlesin. GPSil pole mitte kunagi õrna aimugi kuhu me LÄHEME, see eest teab ta täpselt kust me TULIME. Ehk ta näitab meist maha jääva jälje suunda looduses. Kompass näitab kuhupoole maa poolused meist jäävad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Jaan 2008 20:12 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Just nimelt, GPS näitab kurssi või põhjasuunda siis, kui ta liigub, siis ta saab suunda arvutada. Kui paigal seisab, ei aita isegi sisse ehitatud (Satelliidi sisse, mitte vastuvõtja, ehitatud!!!) atomic clock. :shock: Arvan, et gepsul, kui ta on kompassi mode peal, siis kas seisab, või liigub, ei ole küll vahet, sest ta näitab sinu koordinaatide ja põhjapooluse koordinaatide vahelist suunda. Kahe punkti vahel on alati suund olemas.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Jaan 2008 22:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2553
Asukoht: Tallinn
bodzadaja kirjutas:
Arvan, et gepsul, kui ta on kompassi mode peal, siis kas seisab, või liigub, ei ole küll vahet


OnOn. GPSi vahenditega saab suunda määrata AINULT liikudes. Standing Compass Mode's tuleb apastraat millegi järgi joondada. Selleks pakutakse ringi peal kuu ja/või päikese asukohta. Viimased saab ta koordinaadi ja kellaaja alusel. Kui kumbagi ei paista tuleb liikuda, kiirest astumisest piisab.

Ülaltoodu ei välista, et võib esineda riistu, millel on "elektrooniline kompass" kõhus, aga see pole enam GPS tehnoloogia.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Jaan 2008 22:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 18 Jaan 2007 22:56
Postitusi: 479
Asukoht: Pärnu
bodzadaja kirjutas:
MK=KK+dev. või KK=MK-dev.Ja vaata hr.Lutsu konspektis on kirjas, et deviatsiooni väärtus on + märgiga ,kui kompassinõela N(põhja) ots on E(ida) poole ja - märgiga, kui on W(lääne)poole ja nii kasutadki kaarditööl ,lihtne ja loogiline. Kui metsa üldse saab neid väikseid plast- ja


1. Her luts on igati tore ja fantast mees ja kõva ex meremees.
Aga kahjuks seoses oma kõrge vanusega ei ole ta kahjuks enam võimeline oma teadmisi teistele arusaadavalt edastama ei kõnes ega vist ka kirjas. Mis on vägagi kahetsusväärne fakt.

2. Selle plussi ja miinus märgiga panid kändu, kui oleks nii siis kuni 180 kraadi kursidel oleks deviatsioon + ja mis on üle 180 kraadi kursid siis miinus.
Nii palju kui olen näinud erinevaid deviatsiooni tabeleid ei ole se nii vaid + ja miinus deviatsioonid on vheldumisi segamine.
Kui isand Lutsu eksimust saab vabandada tema kõrge vanusega, siis millega saab vabandada .....................

3. Kui metsa saab väikese paadiga......
Ei ole vahet kas paned kändudesse suure või väikese alusega.
Minu eelmise aasta dev. tabeli kõige suurem hälve oli 6 kraadi.
Kui ma hakkaks Pärnust Kihnu sõitma ja eksiksin kursiga 6 kraadi, siis ma arvan, et Kihnu ma vist ei jõuaks, olenemate sellest kas sõidan 24 jalase jahiga või nafta tankeriga.

4. Minu lihtne Karmen käsikeps annab ka valida kas TK või MK .
Poonusena näitab ka numbriliselt ära konkreetse koha varjatsiooni hälbe.

5. Kordan küsimust :
Kas deviatsiooni tabeli koostamisel tuleb : MK - KK = hälve
või KK - MK = hälve

_________________
Me kinnitame, et tõe teatud aspektid on teispool mõistust ega saa olla mõistusest mõõdetud.
(A.Norak)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Jaan 2008 22:57 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 03 Juul 2007 22:13
Postitusi: 237
Asukoht: Tallinn, Virtsu
Kompassi juttu- kas keegi on Eestis müügil näinud digitaalset nn. "taktika kompassi" ? Küsin selleks, et vaja endale lähitulevikus hankida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Jaan 2008 23:21 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
dev=MK-KK
ja selle + ja - ei pannud kändu, aga seda ei saa mina sulle õpetada, et sa sellest aru saaksid.Deviatsioon ei ole kurss. Kui sul on kurss näit NE45 siis deviatsioon näit.Westi poole sellest - märk. Kurss E90 ja deviatsioon E sellega+ märk.Lutsu tunnis said kaarditööd teha küll ja küll. Loodan, et sul on olemas Eino Otsa raamat"Õpime madruseks".Sealt on minu tarkus võetud. Lutsu konspektidest ja DIKTSIOONIST arusaamiseks läks ikka mitu päeva, enne kui miskit mõikama hakkasime. Muidu tore mees. Lõpuks jäin täitsa rahule, kuna mind rohkem mootoriga asjad huvitavad.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Jaan 2008 23:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Papah kirjutas:
5. Kordan küsimust :
Kas deviatsiooni tabeli koostamisel tuleb : MK - KK = hälve
või KK - MK = hälve


Heh. Loe mistahes raamatust veelkord see deviatsiooni osa läbi ja saad teada, et

KK +/- hälve = MK
Deviatsioonitabel koostamisel:
Kui hälve on kompassimeridiaanis Nordi poolsest otsast W poole, ehk 359...181 kraadi , siis kirjutatakse ta tabelisse märgiga "-", näiteks -2,6 ja ei mingeid oste-weste.
Kui hälve on kompassimeridiaanis Nordi poolsest otsast E poole, ehk 001...179 kraadi , siis on ta märgiga "+" näiteks + 1,4 ja ei mingeid oste-weste


Ja kuna oste-weste EI kasutata, siis
Navigeerimisel:
MK = KK+ (+/- hälve)
KK = MK - (+/- hälve)

Hälve on kõrvalekalde määr kraadides ja tuleb navigeerimisel panna valemisse oma märgiga just seetõttu et see määr mõõdetakse N-st kahte lehte laiali!

Ehk siis kui kompass näitab täpsel Nordi kursil hälbega 358 kraadi siis hälve ei ole mitte 358 kraadi vaid miinus kaks kraadi.

Vist peals isegi paika pidama hälve = MK-KK
Ma pead panti ei pane, sest hetkel suutsin end juba sassi mõtelda :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Jaan 2008 11:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 661
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Et nagu hälvikud siin teema all :P hakake joonistama seda ringi peale tõmmatud kursside rida: TK MK, TP MP jne jne - siis peaks asi jälle välja tulema , irw

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Jaan 2008 16:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 155
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Jah, hälve = MK - KK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Jaan 2008 17:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Jep :D Ma jõudsin end ka täiesti lolliks mõelda. Asi loksub paika joonisega või siis kui jõuad oma mõtetes TK-ni.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Jaan 2008 17:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 18 Jaan 2007 22:56
Postitusi: 479
Asukoht: Pärnu
Mark kirjutas:
Deviatsioonitabel koostamisel:
Kui hälve on kompassimeridiaanis Nordi poolsest otsast W poole, ehk 359...181 kraadi , siis kirjutatakse ta tabelisse märgiga "-", näiteks -2,6 ja ei mingeid oste-weste.
Kui hälve on kompassimeridiaanis Nordi poolsest otsast E poole, ehk 001...179 kraadi , siis on ta märgiga "+" näiteks + 1,4 ja ei mingeid oste-w

Kui sul olema õigus, siis isand
Kipper on riputanud konspektide alla ülese näidiseks valesti koostatud dev.tabeli . Mida ei tahaks uskuda.
Enda tagumiku tunne ütleb, et õige on siiski MK - KK = hälve.

Kipperi edit: Papah lisas kommentaari.

_________________
Me kinnitame, et tõe teatud aspektid on teispool mõistust ega saa olla mõistusest mõõdetud.
(A.Norak)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Jaan 2008 18:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Papah kirjutas:
Kui sul olema õigus, siis isand
Kipper on riputanud konspektide alla ülese näidiseks valesti koostatud dev.tabeli . Mida ei tahaks uskuda.
Enda tagumiku tunne ütleb, et õige on siiski MK - KK = hälve.


Tagumikutunne on sul täiesti õige ja Kipperi deviatsioonitabelil pole viga midagi. .....siit kustutasin hälviku ära.........
Ja Kipperi poolt ülesriputatud konspektidest leiad selle teksti ( sigma sümbol muutus kastikeseks) :
Tsiteeri:
Nurka magnetmeridiaani ja kompassimeridiaani vahel nimetatakse deviatsiooniks. Mõõdetakse 0-180 kraadi, ida poole +, lääne poole -.
Vastavalt eeskirjadele kompassi deviatsioon meresõidul ei või ületada 5 kraadi. Sellepärast see hävitatakse või kompenseeritakse.


Kusjuures internetist leitud deviatsioonitabelites märgiti ikkagi E ja W, mitte + ja - . Viimane märkimisviis lubab deviatsiooni väärtust kasutada matemaatilises valemis.

Tead mis, haara mõni õlu kaenla alla,mine võta Mart S'l nööbist kinni ja mulle jäänud mulje kohaselt seletab ta sulle selle asja ilusti lahti.
Vaata, et väga kreeni ei lähe, siis ei mäleta hommikuks midagi.
Mart S, vana "paberkaardimees" appi ! :lol:

Ma pean ise ka isa käest ühe navigatsiooniloengu võtma, pilt on ees juba nagu ostankino tabel :twisted:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Jaan 2008 20:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 661
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Muidu mulle tundub isegi natuke, et esimene post uuris et mida tuleks ostmisel silmas pidada :shock: :wink:
Täitsa hull jutt deviatsioonist lahti läind... :shock:

Mina ostsin hiljuti... aga suht väikese- just sellise, et sai kätte võtta ja peilida ja tal oli ka varres pisike ava valguse jaoks, Silva.

asi ise siin:
Pilt

Lihtne kinnitada rõhtsale alusele või püstisel klaasile (nagu ta mul pandud on)

Kindlasti seahuntereid nii väike ei rahulda, kuid mul on ta mitte primaarseks vahendiks, vaid vanade oskuste meeldetuletamiseks ja elektroonika kärnapanemise puhuks.

Ja öösel sõites on peilida ikka vaja küll!

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Jaan 2008 09:46 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Papah kirjutas:
Kipper on riputanud konspektide alla ülese näidiseks valesti koostatud dev.tabeli . Mida ei tahaks uskuda.

Selline julge väide vajaks selgitamist/tõestamist juurde!

Lähtematerjal on pärit EMARA väikelaevnike kursuselt (küll suure nö raudlaeva näitel). Kas nüüd enam ei kahtle selles või leiame inimliku eksimuse? Vali üks variant ja vasta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Jaan 2008 11:25 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
point on ikkagi selles, et inimesed ei saa deviatsiooni tekkepõhjusest aru.Kui kompassi nõel näitab koguaeg põhja, kuidas siis see dev. vahepeal E poole ja kuidas vahepeal W poole. Mõtlesin eile, kuidas seda maakeeles kõige lihtsam öelda on, aga vist nii: kompassi ümber on laevas(paadis)mitmeid väikeseid erineva tugevusega magnetvälju, mis oma tugevust ja mõjusuundi muudavad maa magnetväljas vastavalt laeva kursi muutmisele. Kuna laevad on erinevad, siis on ka dev. tabelid erinevad. Kuna kompassi mõjutamist ei saa prognoosida, siis tuleb ise tabel teha.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group