Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Jaan 2008 01:54 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Kiitus sulle madis16, et viitsisid natuke trükkida.Vat nüit võib öelda MOTT. :!:

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Jaan 2008 12:00 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 29 Sept 2007 20:28
Postitusi: 32
Hea raamat on ja liitsihi järgi deviatsiooni määramine sai selgeks. Päris hästi ei ole mulle arusaadav, mida mõeldakse "peakursside" all järgmises lõigus ja kuidas seda tegelikkuses läbi viia:
" ...Kui pole võimalik laeva asukohta kaardil nurkade järgi määrata, siis võib võtta ka 8 peakursil kompassipeilungid ja määrata nende aritmeetilise keskmise. Deviatsiooniteoorias tõestatakse, et see kompassipeilungite keskmine võrdub magnetpeilungiga. Kompassi- ja magnetpeilungi võrdlemine annab deviatsiooni."
Kas keegi oskab seda kommenteerida?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Jaan 2008 12:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Puhh kirjutas:
" ...Kui pole võimalik laeva asukohta kaardil nurkade järgi määrata, siis võib võtta ka 8 peakursil kompassipeilungid ja määrata nende aritmeetilise keskmise.


Nuuh, mida on kompassi juures 8? N; NE; E; .....

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Jaan 2008 14:01 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Võiks lasta noortel meremeestel kasvõi kombe pärast pähe taguda kõik 32 rumbi ja siis suuliselt ette kanda. :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Jaan 2008 18:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 18 Jaan 2007 22:56
Postitusi: 479
Asukoht: Pärnu
Kas dev. hälve võib jahil erineda seoses sellega, et kas sõidad purjega või mootoriga ?

_________________
Me kinnitame, et tõe teatud aspektid on teispool mõistust ega saa olla mõistusest mõõdetud.
(A.Norak)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Jaan 2008 19:03 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Töötava mootori generaator tekitab elektrivälja, nii, et mõjutab küll :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Jaan 2008 19:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 18 Jaan 2007 22:56
Postitusi: 479
Asukoht: Pärnu
Siis tuleb ju jahile kaks dev. tabelit koostada.

_________________
Me kinnitame, et tõe teatud aspektid on teispool mõistust ega saa olla mõistusest mõõdetud.
(A.Norak)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Jaan 2008 20:19 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 29 Sept 2007 20:28
Postitusi: 32
peebuste, ex SUURLAID,
minu küsimus ei olnud suunatud sellele, kuidas nimetatakse pea- või veerandrumbe jms. Küsimus oli selles, kuidas määrata kompassi hälvet sedasama kompassi kasutades?
Eeldatakse, et laeva askoht ei ole teada. Edasi soovitatakse võtta 8 peakursi kompassipeilungid ja määrata nende aritmeetiline keskmine? Edasi on kirjas: "Deviatsiooniteoorias tõestatakse, et see kompassipeilungite keskmine võrdub magnetpeilungiga. Kompassi- ja magnetpeilungi võrdlemine annab deviatsiooni". Me ei kasuta ju liitsihte, mille magnetpeilung meil teada oleks?
Aga ma vist kaldun liigselt detailidesse ja liitsihi kasutamine tundub tehniliselt lihtsam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Jaan 2008 20:25 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Deviatsioonitabeleid või koostada igaks elujuhtumiks. Ma selles deviatsioonis nii suurt probleemi ei näe, kuna paberkaartidel on see kõrvalekalle tõelisest kursist ka antud, ning palju see lõbusõitja ikka rannikust 10 miili kaugusele läheb. Kindlasti tuleb vaadata aga kaardi väljaandmise aastat. Kui kaardi ja kompassi kurss kokku langeb on asjaga kõik korras. Siin sõites on tegelikult suurem probleem triivimine ja hoovused, mis sind kursilt kõrvale lükata võivad. Öösõidud on ses suhtes eriti ohtlikud, kui mõnd kitsust läbima peab. Reeglina on aga tänapäeval gps ka töös ja võimalikud ebakõlad kaardi järgi navigeerimisel saab paika. Loomulikult pikkadel ülesõitudel peab deviatsiooniga arvestama.

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Jaan 2008 23:44 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
kle. oggy . äkest leiad mahti ja teed endale deviatsiooni ja deklinatsiooni mõisted selgeks :roll:. Ma suht roheline, aga kirjuta kus meil need metsikud hoovused on?

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 00:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 707
Asukoht: Viljandi
Hoovustega meil probleeme õnneks ei ole. Aga triiv on kõvema tuulega ikk päris arvestamist vääriv tegur. Pärnust Virtsu sõidul sai omal ajal naljaviluks katsetatud, kuna ruumi oli. Külgtuul 7-10 m/s , 4miili peale oli triiv 260m. Kitsamas kohas võib sellise triiviga juba jama tulla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 10:55 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Hoovuste all mõtlen ma veemassi liikumisi kas tõusu-mõõna, tuule või siis nende tegurite koosmõjul. Need just eriti tuntavad kitsastes kohtades ning vaikse tuulega- jaht peaks nagu liikuma kiirusemõõtja näitab kiirust, kuid asukoht kaardi ja gps-i järgi kas ei muutu või siis jällegi muutub kiiremini. Paar kohta, kus seda on juhtunud. oleks näiteks Voosi kurk, Saaremaa-Hiiumaa vaheline väin, Hari kurk. Kompassi deviatsiooni võid sina määrata ja jäädagi määrama, kuna see sõltub nii paljudest asjadest, et isegi ühe koha peal peaksid sa seda iga minuti järgi uuesti tegema. Üks enim mõju avaldav tegur on kuu külgetõmme ja ka päikese aktiivsus magnettormi näol. Liikumise ajal arvestad sa veel sellega, et liigud mööda maa magnetvälja ja liigud veel omakorda ka teiste liikuvate kehade suhtes. Ühe koha peal saad sa küll mingi ligilähedase keskmise ja kui sa tulemite vigadearvestuse veel teed, siis saad veel teoreetilise täpsusklassi oma mõõtmistulemustele aga see ei saa olla kunagi absoluutne täpsus. Mu eelmise postituse mõte oli, et seda peab küll oskama teha aga kas seda on alati vaja. Kompassikusrsi järgi sõites on vähemasti purjelaeval oluline määrata triiv, kuna paar miili kompassi kurssi hoides võid triivi tõttu olla juba totaalses "bambuses". Muidugi nüüd veel küsimus, et kas see kaardile trükitud hälve on saadud kogu kaardi ulatuses teostatud mõõtmiste tulemusel või on seegi juhuslik?

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 13:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Puhh kirjutas:
peebuste, ex SUURLAID,
minu küsimus ei olnud suunatud sellele, kuidas nimetatakse pea- või veerandrumbe jms. Küsimus oli selles, kuidas määrata kompassi hälvet sedasama kompassi kasutades?


Mina sain sealt aru nii, et keerad end N ja NE ja E jne ja paned erinevused kirja? Et piisab 8st kursist, ei pea tegema kraadikaupa.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 13:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Papah kirjutas:
Kas dev. hälve võib jahil erineda seoses sellega, et kas sõidad purjega või mootoriga ?


Sõltuvalt kompassi asukohast - kõvasti! Minul hakkab kehva summutusega kompass töötava mootori kohal lausa ringe tegema (magneeto!) Muidu oleks ju savi, "...kesse loll sinna ikka kompassi paneb". Aga näe, laisktoomas käib täpselt risti üle mootori ja kompass tal küljes.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 13:44 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Peebuste, kas Sinu laisktoomas hoiab kurssi kompassi järgi?? Äkki ikka gepsu peal töötab??

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group