Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Tuulemõõtja kaatrile?
PostitusPostitatud: Reede, 25 Juul 2008 21:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Olen kuulnud, et lisaks purjekatele on tootmises ka tuulekiiruse ja-suunamõõturid, mis on mõeldud kaatritele. Kas kellegil on selle kohta mingit infot, edasimüüja, tootja vms?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 25 Juul 2008 21:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 653
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
:shock: vot siis..mina pole kuulnud ega näinud, veel vähem tähele pannud.
Aga milleks seda vaja võiks olla?(seepärast postitasingi)

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 26 Juul 2008 09:29 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
Dillinger kirjutas:
:shock: vot siis..mina pole kuulnud ega näinud, veel vähem tähele pannud.
Aga milleks seda vaja võiks olla?(seepärast postitasingi)


pärast hea kelkida, kui kõva ilmaga väljas käisid :P :D

lainemõõtja oleks muidugi parem kaatrile... :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 26 Juul 2008 12:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5866
Asukoht: Saaremaa
Olen ka kuulnud, aga pole vaja läinud ja seega pole ka kokku puutunud. Väidetavalt käib muu aparatuuriga kokku ja oskab oma liikumisest tuleva tuule ja suuna maha rehkendada, ehk siis peaks üsna adekvaatset ilmainfot andma. Aga tont teab, äkki on linnalegend.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 26 Juul 2008 13:44 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:32
Postitusi: 43
suurematel kaatritel on neid tõesti. kuna kaatri enda pind on suur, eriti külg - mis moodustab täiesti arvestatava purjepinna siis on oluline eriti sadamas teada mis suunast ja kui tugevalt tuul puhub.
merel aitaks see üldinfona kurssi hoida ja triivi vähendada, ankurdada.
pole just hädavajalik aga kui on, on ok.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 26 Juul 2008 14:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5866
Asukoht: Saaremaa
Kui sildumised on teemaks, siis soovitan suurema kaatri puhul soojalt hoopis aksiomeetri peale mõelda. See on roolilehe asendi näidik. Ma ei osanud ka sellele vidinale mingit tähtsust omandada enne kui proovida sain. Väga abiks asi, manöövrid kukuvad palju täpsemad ja kiiremad välja, näidikut pilguga vilksama õpib ka üsna ruttu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 26 Juul 2008 21:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 653
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Outboardide puhul oleks ka mugav otse vaadates mootori asenditest teada (mul on paar) ja trimmiasendist võiks ka iamu saada ilma et taha peaks vaatama.

Kahe mootoriga manööverdamine on raudselt efektiivsem teatud asendi ja trimmi korras - teaks arvestada. Aga vbla liigne mugavussoov.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 26 Juul 2008 22:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5866
Asukoht: Saaremaa
Trimmi näidik peaks üsna paljudel rippmootoritel saada/standardis olema ju?
Ma pole eriline rippmootoriguru, aga tundub nagu oleksin kohanud neid küll- Või oli see veojala lugu...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 26 Juul 2008 23:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2541
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Väidetavalt käib muu aparatuuriga kokku ja oskab oma liikumisest tuleva tuule ja suuna maha rehkendada, ehk siis peaks üsna adekvaatset ilmainfot andma. Aga tont teab, äkki on linnalegend.


Miks siis jahi riistad ei kõlba? Mis vahet seal, kas "suhteline" tuul tekib purjede või mootori veojõust? Lihtsalt peab logi ja GPSi ja kompassiga koostööd tegema, et liikumine maha arvata. Mõistab ka triivi kalkuleerida, kompassi (kere) ja GPSi vahelise suunaerinevuse alusel. Vast igal tootjal on komplektikesi pakkuda.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 27 Juul 2008 09:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 653
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Muidu ega tuulemõõtja ei tee suurt midagi sildumisel silduja eest ära... vbla on point selles, et ise oled kuskil kajutis, ei viitsi vaadata enne sildumist kuhupoole lipp sadamas lehvib. Ja siis pole vist jah vahet kas purjeka oma või mitte?

Äkki keegi teab rippmootorite asendite näitamisest midagi?
Trimmiga on küll, kui sõidad mingisse kivisesse ja madalasse sadamasse sisse siis on vindid ülesse välja trimmitud ja et juhitavust küljetuulega säilitada pead natuke kiirust omama . ja siis kui enne kaid tahad tagasikäiguga hoo maha võtta kraapsavad vindid ainult pinnalt natuke vette ja sina muudkui lähed (eriti veel paari teise aluse vahele)

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 27 Juul 2008 11:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5866
Asukoht: Saaremaa
Tjah. Võib olla polegi mingeid spetsiaalseid purjekate ja mootorpaatide tuulemõõtjaid vaid üks ja sama värk. Aga jah, sildumisel on peale tuulepressi veel igasuguseid tegureid mis mõnikord suudavad kogu loogika absoluutselt sassi ajada. Näiteks on mul õnnestunud täiesti lootusetusse olukorda sattuda mingis 20 x 50 suletud sadamabasseini osas kahe suure paiskuriga 3000hj kaatriga sildumist üritades. Peale 15m kestnud meeleheitlikku võitlust saime aru, et vesi selles basseinis keerles meie oma tekitatud impulssidest niikui kohvi tassis suhkru segamise ajal ja paat ei allunud mitte mingisugusele loogikale.
Seega triivi peab niikuinii tagumikuga tunnetama aga rooli asendit on seda parem teada mida rohkem kuskil kai ääres rabelema pead.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 27 Juul 2008 12:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Näiteks on mul õnnestunud täiesti lootusetusse olukorda sattuda mingis 20 x 50 suletud sadamabasseini osas kahe suure paiskuriga 3000hj kaatriga sildumist üritades.


Ja nii ongi!. Et paiskur tirib vee vahepeal alt, vahepeal küljelt ja tillukeses augus, on ikka neetult heavaada, et ........... .
Aga saavad hakkama! Tundub, harjutamise asi.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 27 Juul 2008 13:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 653
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
No ja kui ei viitsi enam lolli mängida ja rahvas vahib juba naerul nägudega siis ikka võtad pootshaagi või viskad otsa ja tirid sellega :)

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Juul 2008 02:41 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1803
Asukoht: Tallinn
Vastavad tuulemõõtjad on pandud ehituse käigus Uusikaupunki laevatehases peale, kui tellija on seda soovinud u. üle 40 jalastele alustele. Kui puhkused sealkandis otsa saavad, saab vähe täpsemat infot. Vajalik asi on see tuulemõõtja kaatritel igal juhul, kunagi pole igasugune info merel ülearune!
Jahi peal tunnetad tuult nina järgi, kaatri kajutis, aga silma järgi!
Hetkel tundub minu arust kasutamiskõlblikud riistad olema:
1. Simrad IS-20 Wind; 2. Navman Wind 3150 ja 3100; 3. VDO Ocean Line Navigation, aga miks ka mitte Weather Stationid: Oregon WMR 968 või Honeywell TE 923 W (Station sai peale pandud Tartu mõõtekatamaraanile EVA-301 ja väga hea oli vaadata sealt tuult teekonnal Uusikaupunki - Kunda).

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Sept 2008 23:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Tahtsin öelda, et leidsin siiski spetsiaalse tuulemõõtja, mis mõeldud just mootorkaatritele - Raymarine ST60 Plus Wind System Rotavecta :!:
Nüüdseks on seda ka katsetatud Hunteriga marsruudil Pirita - Porkkala - Helsinki - Hanko - Porkkala - Pirita! Tagasiteel loputas Vana meid kõvasti, kohati kuni 14m/s, aga antud aparaat suutis igas asendis edastada adekvaatset infot. Ainult suurematel kiirustel (üle 20 sõlme) vaiksema ilmaga hakkas numbreid vaikselt juurde kerima :lol:


http://www.raymarine.co.uk/products/ins ... /a22011-p/

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group