Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Soojuskaamerad merel
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Dets 2009 11:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
Tegin uue teema, et mitte Eesti Paadi juttu sogada.

Kipper kirjutas:
3. Kohal oli merepolitsei, kes lisaks muule üldisele tuletas meelde järgmist:
...
- tutvustuseks oli jutt nn öökaamerast, mis võimaldab "sooja elemendi" ehk näiteks hättasattunu avastada kuni 5 km kauguselt. Suuremad objektid (nt Tallinki laeva) "tunneb ära" isegi 15 km kauguselt (see info siis võimekuse iseloomustamiseks). Seni neil seda kasutada pole - seade maksab 55 tuh euri.

Ma küll ei tea, millistest asjadest täpsemalt juttu tehti, aga sellise hinnani küündivad ikka päris võimsad gürodega stabiliseeritud jne. kaamerad.
Paraku 5 km kauguselt vees hulpiva inimese avastamine väikese paadi peal oleva kaameraga on niikuinii ulme, sellistest kaugustest räägitakse siiski statsionaarsete, kõrgemal asuvate ja korralike objektiividega varustatud kaamerate puhul.

Samas on selge, et mingi soojuskaamera oleks nende päästevõimekuse tõstmiseks kindlasti väga asjalik asi. Kõige levinumad on ilmselt FLIR-i seadmed. Neist näiteks M-626L maksab rootslaste juures 159 920 SEK (~15000 EUR). Veidi labasem Navigator II maksab 99 500 SEK (9500 EUR). Pole kah just odavad ja ma ei oska hinnata, kui palju sealt tegelikult näha on, kui see Merelõvi katusele kruvitud on ja meeter-kaks lainet ka juhtub olema.

Aga tegelikult sobiks meie merepolitseile (ja muidugi ka piirivalvele, vabatahtlikule merepäästele jne.) hoopis kantav mudel, näiteks FLIR HM seeria. Kahjuks ei suutnud ühtegi euroopa hinda leida, aga teisel pool lompi maksab see kuskil 3500$ kanti. Ainult 35 meetrit paadimaksu... :P

No ja kindlasti on neid tootjaid ja mudeleid veel, palun mitte arvata, et ma FLIR'i müügiga tegelen vms. Kui keegi teab miskit lähemat pajatada selle tehnoloogia kohta või omab reaalset kogemust, siis oleks huvitav kuulda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Dets 2009 11:12 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1762
Asukoht: Tallinn
kas piirivalve mingit pudinat lihtsalt kopteri külge ei pannud? eestis leiutatud ja värki.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Dets 2009 11:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
See eestis leiutatud värk, mida sa mõtled, on vist LIDAR, millega Lennusalk merereostust otsib. Kas see ka vees hulpivat inimkeha näeb, ei oska arvata.

Piirivalve Augustal peaks veel peal olema SeaFLIR II ja muidugi sellega nad näevad ka üht-teist. Aga see tähendabki, et pole mingit mõtet panna ülivingeid kaameraid politsei kaatri peale - laiema ala otsinguid teeb niikuinii kopter, kaatri peal oleks vaja näha, mis toimub mõnesaja meetri raadiuses.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Dets 2009 16:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2541
Asukoht: Tallinn
Soojuskaamerast oleks pimedas kõvasti abi, ka sellisest lihtsamast. Inimene jahedas vees peaks andma korraliku kontrasti.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Dets 2009 18:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5863
Asukoht: Saaremaa
The Netherlands' FLIR Systems scooped Overall Winner at the DAME award presentation yesterday morning for its M-626L Series thermal night vision system.

Letihind 17K usd

Vaatsin ise METS'as toimivat demoseadet. Pildikvaliteet on võrrledes kolm-neli aastat tagasi nähtutega nagu siga ja kägu. Selle uue pilt on juba üsna telekapildi moodi pilt.

Pilt paadi juhikohast kus suurel ekraanil pimeduse peidus olev...
Pilt

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Okt 2010 06:29 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1803
Asukoht: Tallinn
Seilase uudiseid kohvitassi juurde:
http://translate.google.com/translate?u ... l=no&tl=en
Kes peab pimedas palju sõitma, ärgu selle asja päält koonerdagu... :lol: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Okt 2010 09:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
kaitseväe robinsonil on soojuskaamera peal ja lennusalga kopteril samamoodi. Paraku nagu mõni ndl. tagasi pealtnägija loos kajastati siis meil erinevad ametkonnad proovivad üksteist ületrumbata ja olemasolevat tehnikat ei kasutata otstarbekalt (ehk ei kasutatagi). Maismaa politsei on siin kõige ehedam näitaja, kes eelistab inimese ka öösel pigem metsa jätta kui mõne tunnise otsinguga välja tuua! Ega merel kuidagi teisiti need asjad ei käi...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Okt 2010 11:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
Kalle poolt viidatud artikli kommentaariks, et hiljuti ostis FLIR Raymarine'i ära, sellest ka nende seadmete ühildamine ja siltide kleepimine.

Muide, FLIR'il on tehas ka Tallinnas, kuigi ma ei tea, kas nad siin ka mõnda merele sobivat mudelit toodavad. Ja ega sellest paraku hinnad meile soodsamaks ei lähe.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Okt 2010 21:21 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Juul 2007 12:15
Postitusi: 90
Asukoht: Keila
Öise nägemise seade peal ka S-klassi MB-l.Päris lahe on pimedal maanteel kasutada.Toob välja sellised asjad,mida ei näita ka kõige parem Xenonlatern.Ehk siis nn.raketiteadus hakkab vaikselt ka tavakasutusse tulema.

_________________
Elu tuleb ise huvitavaks teha,kuigi vahel üritab keegi seda sinu eest ära teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Okt 2010 23:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2541
Asukoht: Tallinn
Huvitav mis maksavad öise nägemise "prillid"? Ma arvaks et vähem, kui eeltoodud riistad?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Okt 2010 08:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 653
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
http://www.ronex.ee/index.php?group_id=733&page=50&

meil siis selliseid liikvel.
3 pool KEUR i ulatub hinnaklass, töövahenditeks kas kõlbaks..
eks see on kitsas valik ja natuke mänguasjade moodi, ja töövahenditeks peaks ikka valima tõsiselt.

PS: ise pole sealt midagi kasutanud.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Viimati muutis Dillinger, Reede, 22 Okt 2010 08:41, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Okt 2010 08:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 653
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
öise nägemise prillid vist ikka kallimad...

Niipalju, kui meie FLIR i kasutamisest teame, on see efekt siis teatud aparaadil eestil midagi sarnast: tunni vanune jalajälg on teinekord näha õhust, kui keegi on maapinnal lamanud on seda ka päris kaua näha. Meie aparaati saad nn tavakaamerareziimi ümber lükata ja sel juhul on kasu ka päeval teinekord.
Näiteks päeval võsa filmides ei paista seal midagi oleva, aga IR reziimis näed kas rebast või kitse - kuju järgi selgelt tuvastatav.

Tehnikast endast on vähe olulisem operaator, kes suudab loogikat tabada ja suunata ja hoida seda mida vaja vaateväljas.Ja tõlkida nähtut. Ja kombineerida vajadusel live tavakaamerapildiga. Ja selle ümbrusega kokku viia. Siis on hea asi. Muidu on ta suvaline vidin.

Ja ärge liialt hellitge lootust - meid kopter merest üles ei leidnud kolme kilomeetri raadiusest, aga võibolla ta ka ei otsinud, kuigi inimesi oli kuus avameres, pead väljas. Seda aparatuuri peab kasutama ja harjutama selle kasutamist. Ehk kasu saamiseks peab seisvat resurssi kasutama :P

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Okt 2010 09:38 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Mai 2008 23:36
Postitusi: 86
Asukoht: Tallinn
Galeon kirjutas:
Öise nägemise seade peal ka S-klassi MB-l.Päris lahe on pimedal maanteel kasutada.Toob välja sellised asjad,mida ei näita ka kõige parem Xenonlatern.Ehk siis nn.raketiteadus hakkab vaikselt ka tavakasutusse tulema.

FLIR tootevalikus on selline asi - suvalisele autole paigaldatav öönägemisseade.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Okt 2010 09:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
See eespool viidatud Ronexi poolt pakutav kaup on midagi muud - seal on tegemist sisuliselt IR termomeetritega, millega võib uurida soojuslekkeid, kuumenevaid kohti elektrisüsteemides, vms. Merel pole sellise asjaga midagi peale hakata.

Öövaatlusseadmeid on üldiselt üsna seinast seina. Labasemate hinnad jäävad alla 10000 (nt. http://jahimees.ee/index.php?cPath=72), tõsisemad on 30000 kanti (http://www.teleskoop.com/prod_show.php?id=94) ja ilmselt on ka veel palju kallimaid.
Aga tavapärasel öövaatlusseadmel ja FLIR'i taolisel infrapuna kaameral on väga põhimõtteline vahe. Traditsioonilised öövaatlusseadmed võimendavad olemasolevat valgust, nii et täielikus pimeduses need ei tööta ja näiteks tumedates riietes inimest tumedal taustal ei erista. IR kaamerad toimivad objektide poolt kiiratava infrapunase kiirguse baasil, seega valgusolud neid oluliselt ei mõjuta ja näevad ka näiteks läbi udu.

Siin videos on peale reklaami ka suht korralikult erinevust näha. Kes rohkem tahab, siis http://www.youtube.com/user/FLIRNightVision


Selle koha pealt Dillingeriga täiesti nõus, et nagu iga vidinaga, peab ka seda oskama kasutada. Samas mulle tundub, et vähemalt merel täiendava abivahendina ei ole selles kasutamises ka midagi eriti keerulist, vähemalt võrreldes lennukis/helikopteris läbi kaamera otsingute teostamisega.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group