Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Spot
PostitusPostitatud: Reede, 09 Apr 2010 08:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 707
Asukoht: Viljandi
Kas kellelgi on olnud kokkupuudet sellise seadmega nagu Spot
Tundub olevat päris hea alternatiiv EPIRB-le.

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Apr 2010 09:15 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Huvitav mis maksab kasutamine?
Tsiteerin:
Tsiteeri:
... SPOT võrgustiku kasutades kasutaja asukoht...

Kes Eestis tegeleb selle võrgustikuga?
Edit:
Leidsin ise üles: lisavarustuse nimekirjas on miskid kasutuslitsentsid müügil.
Ja nagu Garminile omane info nende kohta on mini-mini-minimaalne. Ainuke mis võib välja lugeda et krediitkaart on vajalik kust saab raha lüpsta kui uuendust tehakse, jne....?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Apr 2010 09:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 707
Asukoht: Viljandi
AndresR kirjutas:
Huvitav mis maksab kasutamine?


1385 EEK-i on märgitud tavalitsentsi hinnaks. See kehtib üks aasta, nagu ma aru sain.

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Apr 2010 17:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Soovitan soojalt seda SPOTTI. Ise kasutame seda koos sõpradega oma pikematel mootorrattareisidel. Kasutasime seda ka koos Kalle ja Jaanusega, kui "Helenaga" Atlandil purjetasime.
On võimalik koostada nimekiri oma sõpradest, kellele siis kas oma soovi kohaselt või automaatset SPOT-i seadet kasutades saata infot oma asukohast. Kadused avavad siis saabunud meili koos vastava lingiga ja sellele klõpsates avaneb Google Earth ja Sinu täpne asukoht on pildil. Ise on võimalik ka sisestada kaks teksti. Esimene läheb teele siis koos tavaklõpsuga nt. "Meiega kõik korras, reisime lustiga". Teine variant, mis saadetakse teele juba teise käskluse alt, nt. "Oleme hädas, aga elud ohus ei ole. Kuid vajame kõrvalist abi". Ja kolmas klõps toimib juba tõesti nagu EPIRB, ehk teele läheb MAYDAY signaal koos asukoha koordinaatidega. Ja kui oled oma maksud ära maksnud, siis algab ka otsimine.

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Spot
PostitusPostitatud: Reede, 17 Apr 2015 17:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Okt 2014 15:30
Postitusi: 151
Panen siia mõne rea spoti kogemustest juhuks kui kedagi huvitab. Eelmistest kiidusõnadest juba üsna mitu (seadme) põlvkonda möödas. Teemat sai laiemalt kombatud ka siin "SAR ja vidinad". Lühidalt, miks ma Spotti kaalusin – asendab minu jaoks (osaliselt) AIS transmitterit ja PLB-d. Esimest oleks kasutanud eelkõige jahi träkkimise eesmärgil, kuna nähtavaks tegemine üldise arusaama järgi ei oma väikese purjeka puhul sügavat pointi. Sellest juttu ka teemas „AIS transponder“.

Otsustasin Spot Connect kasuks. Millegipärast oletasin, et ka see on 3. põlvkond, ehk kõige uuem, kuid eksisin. Sellest hiljem. Otsustavaks sai disain ja lisafunktsionaalsus. Kui panen kõrvale iPadi LifeProof Nüüd kestaga, siis need oleks justkui komplektis toodetud. Ainult ujuk on puudu. Ega kõike detaile ei jõudnud kodulehe turundusliku jutu keskelt välja noppida ja esmamulje sai seetõttu pettumust tekitav. Lootsin, et paigaldan sobivasse kohta tekile, ühendan toite ja unustan selle vidina olemasolu. Trackib 24/7 niikaua, kui aja eest makstud. Aga ei ole nii lihtne.

Esimene pettumus - registreerumisel ei olnud valikut, et kas tahan aasta või kuude kaupa maksta. Nõudis terve aasta ette. Samas, kodulehel on välja toodud ka kuupõhised hinnad, mis oleks meie hooaja pikkust arvestades palju paremini sobinud. Nii mult siis kasseeriti ca 164€, et vidinat aktiivseks saada. Seal sees 20% mingit maksu, mida ei täpsustatud, et mis riigi käibemaksuga tegu. Koos vidina soetuskuluga juba korraliku PLB hind. Samas, mul on sellega ette makstud ka ca 50 sõnumit, mille saan väljaspool mobiililevi kokku kirjutada.

Käigu pealt koostatavad sõnumid oli tegelikult põhiargument Connect mudeli valikul. Teiste Sopt mudelitega saab valida ainult kahe varem ette valmistatud sõnumi vahel, kui sedagi. Sisuliselt, kas sinuga on kõik hästi või oled pigis. Lisaks muidugi ka SOS, mis juba vastavaid instantse merehädast alarmeerib. Minuarust on aga väga oluline saata lisainfot, et mis laadi pigis oled või miks ikkagi kõik hästi on kuigi edasi ei liigu. Esmalt tundus, et see mudel on oma võimaluste poolest teistest mäe kõrguselt üle, kuid tuli välja et siiski mitte kompromissitult.

Avastasin, et seade on justkui projekteeritud selliselt, et sa mingil juhul seda 24/7 ei kasutaks. Heal juhul üks päev kuus või nii. Vähemalt selline oli esmaemotsioon vidinaga lähemat tutvudes. Nimelt toimib asi ainult AA patareidega. Ja mitte tavalistega. Alkaline patareid kestavad sisuliselt vaid loetud tunnid ja siis viskad pool-täis patareid minema. Akupatareisid ei saa üldse kasutada, kuna nende pinge pole piisav. Ainsad mis sobivad, on liitium-patareid, maksavad nii 3-4€ tükk ja neid läheb korraga 2. Täpsemalt infot lugedes selgus, et kui patarei tuluke vilgub punaselt, siis saab veel max 100 sõnumit saata/träkkida. Sain selle põlema juba esimesel päeval. Kiire kalkulatsioon näitas, et 10min intervalliga (mida muuta ei saa) tähendab see ca 16h. Sellel hetkel tegin oletuse, et kui träkkida ainult päeval, siis venitab ehk 3 päeva välja ja seda riskiga, et SOS vajadus tekib kindlasti siis, kui patareid tühjad.

Järgmine kalkulatsioon näitas, et 24/7 träkkimine läheks patareide kuluna maksma kordades rohkem, kui teenustasu. Tundub absurdselt ebamõistlik. Rääkimata siis patareide vahetamise ebamugavusest (kaan käib kinni kruviga) ning puudulikust veekindlusest selle tegevuse juures. No miks ei ole seadmel sisse ehitatud akut, nagu mobiilidel? Järgmine põnts tuli tarkvarast – träkib max 24h ja siis pead selle taas-käivitama. Teha saab seda ainult nutiseadmega läbi bluetoothi ja see ei ole lihtsalt ühe nupu vajutus vaid nii 4-5 klikki + üks vidina peal et bluetooth ühendus ellu äratada. Kas ei liigu mõte selles suunas, et see jant on tootesse lisatud puhtalt selleks, et eetrit puhtamana hoida?

Nendest puudustest või piirangutest, mida on võimalik tarkvaras lahendada, võiks kirjutada pikema jutu. Toon vaid ühe lisaks – träki nähtavus veebisaidil on piiratud. Muidu on lahendus hea, saad teha erinevaid lehti erinevate retkede jaoks ja kasvõi eraldi lehe iga meeskonnaliikme jaoks. Träkib mitmesse korraga. Ainult et nendel lehtedel näidatakse max 7 päeva vana jälge. Hullem veel, sellest saad näha korraga vaid 50 punkti, ehk ca 8h. Nädal hiljem valitseb lehe peal tühjus. Punktid on küll kõik kusagil serveris alles, neid on võimalik faili eksportida, kuid nn. sheeritaval veebilehel neid lihtsalt ei näidata. Täiesti arusaamatu, milleks sellised piirangud?

Mõni rida ka positiivse poole pealt. Peale erinevaid katsetusi mõtlesin, et testin lõpuni ja proovin patareid kuivale saada. Olen nüüd vidinat nii nädal aega piinanud, järjekindlalt tracki iga päev uuesti käivitades ja ausalt öeldes tüdimus tuleb peale. No ei jõua seda lõppu ära oodata. Tundub et see kestab igavesti. Aeg-ajalt viskab küll punast, kuid siis patareid koguvad ennast ja näivad seadmele justkui uued. See ongi liitium patareide omapära – erinevalt alkaline-st ei sõltu nende pinge kurnatusest, vaid pigem koormusest. Muidugi see koormuse taluvus sõltub pisut temperatuurist ja kurnatusest. Muidu annavad ka tühjana 1,5v välja, kui koormust taga ei ole. Nüüd saan aru, miks on just selline toite lahendus valitud - rohkem autonoomsust keskkonnas, kus laadimisvõimalusi napib.

Sõnumist on üks bitt ohverdatud patareide infole ja träki logist on näha, millal on pinge Low ehk koormus suurem. Käitumist jälgides võib järeldada, et kõige rohkem tekitab koormust GPS fixi saamine. See on käkitegu, kui seade asub samas punktis, kus 10min tagasi. Mida kiiremini liigud, seda kauem GPS tuluke vilgub enne sõnumi saatmist. Esimese päeva punane tekkiski autoga pikka distantsi uhades. Nüüd linnas distantsid väiksemad ja koormus madal ning punast esineb harvemini. Praegu, ca 700 logipunkti peale esimest punast, on patareid ikka justkui uued. Ja manuaali järgi oleks pidanud vaid 100 teadet saata saama. Kujutan ette, et ka jahi kiirus ei tekita liigset koormust ning valgel ajal sadamast sadamani träkkides võib nädalaid läbi ajada.

Peale esmasest pettumusest üle saamist uurisin tehnilisi andmeid põhjalikumalt. Ilmneb, et Connect mudel on tõesti eelmise põlvkonna elektroonikaga, mille puhul ongi 24h piirang sisse kirjutatud ja intervalli muuta ei saa. Gen3 ja Trace mudelitele käib juba 4 patareid sisse ja saab 24/7 träkkida kuni 2,5min intervalliga. Selline teenus muidugi ka kordades kallim. Trace mudelile saab ka välist toidet ühendada, kuid sellega ei saa sõnumeid saata, isegi SOS-i mitte. Ehk igal mudelil omad head ja vead ning kompromissitut asja ei ole. Kui tahad maksimumi, siis vaja mitu seadet osta. Isegi kalli ja sihtotstarbe kohase HUG mudeli kallal võib norida, et miks pole MOB alarmi sisse ehitatud ja miks pole Connectile omast Bluetoot ühendust ja sõnumite saatmist.

Kui nüüd peale seda kogemust peaks uuesti valima, siis võtaks ikkagi Connect mudeli. Ka konkureerivaid lahendusi arvesse võttes. Meie lomp on ikka liialt väike, et mistahes otsaga patareisid tühjaks kurnata. Parve astudes on lihtne kaasa võtta ja SOS nupu leiab ka nutiseadmeta. Lahendus on pisut ebamugav ja kulukas, kuid hüved kaaluvad selle siiski ülesse.
H

P.S. Homme on plaanis vidinat merel testida. Tegin selleks juba eraldi veebilehe. Homme (laupäeval) ca 11 paiku teen aktiivseks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Spot
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Apr 2015 17:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Okt 2014 15:30
Postitusi: 151
Testisin, kas asi toimib tormika õlataskus, läbi riide vertikaal-asendis. Träki kella-aegu vaadates tundub, et ühtegi punkti vahele ei jäetud, kuigi suur osa ajast sai istutud kamraadidega õlg-õla kõrval. Tootja soovitab hoida vidinat horisontaal asendis ja vertikaalselt ei ole signaali kohale jõudmine garanteeritud. Samas olen tähele pannud, et ta saadab igal korral lisaks kahe eelmise punkti koordinaadid (kui just sõnum pole tekstiga sisustatud). Ehk siis kui iga komas saatmine õnnestub, siis pole vead nähtavad. Kui just keegi lives edenemist ei jälgi.

H


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Spot
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Mai 2015 19:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 23 Juul 2014 10:20
Postitusi: 87
Värskeim seade lahendab enamuse sinu kirjeldatud kitsaskohtadest.

http://www.findmespot.eu/en/index.php?cid=100
http://www.findmespot.eu/shop/index.php ... ucts_id=31

Paistab, et peab isegi ühe sellise ligi võtma...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Spot
PostitusPostitatud: Reede, 29 Mai 2015 09:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Okt 2014 15:30
Postitusi: 151
Sellel puudub käigu pealt sõnumite koostamise võimalus. Saad ainult kahte sõnumit edastada ja needki peavad olema interneti levis koostatud. Kuigi pean tunnistama, et pole seni ühtegi sõnumit saatnud. Aga pole ka pikalt levist väljas olnud kah.

Ja pöhimureks on väline toide, mille lisamise võimalust pakutud mudelil kah ei ole. Ideaalis vōiks olla selline toitega kinnitusalus, kust on lihtne seadet kaasa haarata ja kui lahti vōetakse, siis lülitub patarei toitele.

H


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Spot
PostitusPostitatud: Reede, 29 Mai 2015 09:28 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 05 Aug 2012 22:33
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
semu kirjutas:
Ja pöhimureks on väline toide, mille lisamise võimalust pakutud mudelil kah ei ole. Ideaalis vōiks olla selline toitega kinnitusalus, kust on lihtne seadet kaasa haarata ja kui lahti vōetakse, siis lülitub patarei toitele.


http://www.findmespot.eu/en/index.php?cid=100

Battery Options Now there are more options for how you power your SPOT:

4 AAA Energizer® Ultimate Lithium 8x Batteries (L92)
4 AAA Energizer® NiMH reusable batteries (NH12)
Line power with a 5v USB connection. (SPOT Gen3 is not waterproof when line powered.)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Spot
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Juun 2016 10:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Jaan 2006 15:30
Postitusi: 242
Asukoht: Maailmameri
Vabandan kui see teema juba kaetud on, aga kes vaatab SPOT-i võiks kaaluda ka Delorme InReach-i. Lisaks träkingule on võimalus saata ja saada lühisõnumeid ning tellida ilmateadet. Kasutab Iridiumi satikaid ja katvus on väga hea. Eestis ja Põhja-Atlandil pole ilmselt suurt vahet. Leping on mõistliku hinnaga 25$/kuus annab 10 min sammuga träkingu ning 40 sõnumit. Ise kasutan InReach SE-d ja võin kinnitada, et tegemist on väga stabiilse riistaga. Saadaval on toitejuhtmega hoidik millel üllatavalt merekindlad kontaktid.

_________________
You must then know the sea, and know that you know it, and not forget that it was made to be sailed over. J. Slocum


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group