Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kas Sinu veesõidukil on AIS ja Sa kasutad seda kogu aeg?
Jah, AIS on meil elementaarne ohutusvahend 22%  22%  [ 11 ]
Ei aga plaanime selle kasutuselevõttu hooaeg 2012 12%  12%  [ 6 ]
AISi soetamine on vaid raha puudusel siiani tegemata 31%  31%  [ 16 ]
Ei ja ei plaani ka AISi soetamist, sest minu navigatsioonialal pole sellest kasu 27%  27%  [ 14 ]
Mis asi see AIS üldse on? 8%  8%  [ 4 ]
Hääli kokku : 51
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 31 Okt 2011 13:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Jaan 2006 15:30
Postitusi: 242
Asukoht: Maailmameri
AIS on mu purjekal peal juba aastaid. Tihedama liiklusega kohtades (näiteks Kolka kandis) ja öösel pea asendamatu riist. Viskad pilgu ekraanile, et kes läheduses ringi kolavad, tsekid, et kuhu lähemal olevad leavad teel on ja siis veel pilk merekaardile, et kuidas pöhifaarvaatrid kulgevad ning ongi selge kuhu ise hoida, et kellelegi jalgu ei jääks. Hetkel on AIS-i ekraan kajutis, aga abikaasa soov on see kokpitti saada, siis on öösel üksi vahis lihtsam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 31 Okt 2011 19:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
No näete, veel pisut ja jõuategi ikka ja jälle tõeni, et kõige tugevam kett on see millel on kõik lülid olemas :D

Plotter, radar, AIS ja FLIR. Sellest paremat vist enam ei saa 8)


Milleks selleni jõuda? Kui see on elementaarne.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2011 21:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 07 Mär 2004 11:00
Postitusi: 303
Asukoht: Tallinn
Pean tunnistama, et juuresolev AIS-küsitlus näitab silmatorkavat ignorantsus-tendentsi. Tiheneva laevaliiklusega peaks olema elementaarne, et alus püüab ennast teha nii nähtavaks kui võimalik.
Seadmete hinnad on tänapäeval väga mõistlikud. Ellujäämiseks igati OK.
AIS on KOHUSTUSLIK suurtel ja kiiretel laevadel, siis nendele me ju tahamegi ennast nähtavaks teha. (Tühja sellest, mida väiksema paadi mees teeb, pea-asi, et suurem paat meid näeb!)

Võin kinnitada (kuigi ma ei sõida mingi Tallinki-moodi asjaga), pimedal ööl libiseb Kajsamoori 150 tonni üle väikese jahi vaikse sahinaga. Mitte midagi ei ole kuulda ega tunda. Mida siis veel rääkida, kui üle väikese jahi peaks libisema 15000 tonni?

Kutsun üles aktiivsetesse ohutusvahenditesse investeerima.

_________________
kuunar "Kajsamoor"
www.kajsamoor.eu
tel. +372 5068152


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2011 21:36 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
nohoh, kas on ära proovitud, et volüüm teada?

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Nov 2011 21:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 07 Mär 2004 11:00
Postitusi: 303
Asukoht: Tallinn
Mitte väikese plastist jahi, küll aga suure raudse merepoi peal on proovitud jah. Mitte midagi pole tunda...

_________________
kuunar "Kajsamoor"
www.kajsamoor.eu
tel. +372 5068152


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 11 Veebr 2012 12:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
iKola tuleb kolinal.

Ettevõte nimega Digital Yacht.
Pakuvad näiteks vidinat iAIS mis on ühes karbis AIS-vastuvõtja ja WiFi-ruuter. Ühendatuna plotteriga, vahendab ruuter iPadi'le AIS-infot kui ka plotterisse kogutud infot.
Mõnus õhtul kois või söögilaua taga uurida kaarte ja teha järgmiseks päevaks plaane.
iPadi tarvis saab alla laadida vastava aplikatsiooni.

Tulemas on aplikatsioon mis peab arvet proviandi osas ja saadab selle info kaabeltau raadiuses laiali. Sadamas pole muret kui õlu otsa saab aga rummi küll - võimalik minna soomlaste naaberpaadi juurde, kel ka õlu otsas, et need tuleksid appi rootslaste paati neile auku pähe rääkima kuna viimastel pole rummi.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XHv_sbHaPpw&feature=player_embedded[/youtube]


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 12 Veebr 2012 13:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 19 Jaan 2007 12:55
Postitusi: 17
Asukoht: Saaremaa
Jah, AIS on juba mittu aastaid olnud. Tema passiivne kuulaja. Uduilmal väga hea riist. Radarid pole ega tule.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 13 Veebr 2012 22:47 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Eila just pasundas üks tüüp mul siin maja taga hirmsa häälega Muugale sisse minnes. AISis polnud temast jälgegi...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Veebr 2012 08:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 828
Asukoht: Tallinn / Muhu
ex SUURLAID kirjutas:
Eila just pasundas üks tüüp mul siin maja taga hirmsa häälega Muugale sisse minnes. AISis polnud temast jälgegi...
Mismõttes "AISis polnud jälgegi"? Kas sul on AIS vastuvõtja kodus? Või mõtled seda, et Marinetraffic.com seda laeva ei näidanud? Või veel mingi variant? Ei ole olemas mingit ühte suurt AIS'i, kus kas ollakse olemas või mitte.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Apr 2012 17:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 176
Asukoht: Saaremaa
Tooksin arutelu teemaks veel ühe ASI-iga seotud võimaluse, nagu personaalne AIS saatja:
http://www.marineparts.ie/electronics/ais/smartfind-s10-personal-ais-beacon.html
Sellele võimalusele juhtis tähelepanu Alan Green oma Pärnus peetud loengus.
Tundub olevat mõistlik alternatiiv/lisand SART ja EPIRB seadmetele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Apr 2012 20:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 803
Ilmselt saavad need see siis omale aluse MMSI ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Apr 2012 21:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 828
Asukoht: Tallinn / Muhu
Need seadmed võiks olla eelkõige SART'i asendajaks. Eks küsimus ole eelkõige selles, kas konkreetses regioonis on tõenäolisem, et läheduses oleval alusel on olemas radar või AIS vastuvõtja. Ja muidugi kas see AIS vastuvõtja (või plotter) saab aru, et vastava formaadiga MMSI peale peaks alarmi tekitama.
EPIRB on teine teema.

Mis MMSI numbrisse puutub, siis aluse oma see ei saa. Ma täpselt ei mäleta, aga see käib umbes nii nagu kõik muud asjad, mis pole laevad. Kaldajaama MMSI on formaadis 00MIDXXXX, SAR õhusõidukid on 111MIDXXX, navigatsioonimärgid on 99MIDXXXX, jne. Nende AIS-SART'ide jaoks olid ka omad mängureeglid. Isegi vist nii, et MID asemel oli tootja kood ja kasutaja ei sisesta üldse midagi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: AIS - Automatic Identification System
PostitusPostitatud: Laupäev, 19 Apr 2014 22:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 803
Kaks aastat vett merre voolanud selles teemas ja AIS transponder maksab ikka 500 EUR.

Nii nagu igal kevadel, unistasin ka sellel kevadel.....
Avastasin, et klass B transponderi saatevõimsus on vaid 2 Watti. Hakkasin mõtlema, et sellise võimsusega vist marinetrafficu kaardile eriti ei sattu? Kas kellegil on kogemust? Kas keegi klass B transponderi omanik on huvitunud kui kaugele ta paistab või siis ennast marinetrafficust leidnud? Siin foorumis on korduvalt mainitud, et 5W käsijaamaga max mõni miil stabiilset sidet.

Kuna mul on korralik Garmini AIS vastuvõtja/VHF kombo millega väga rahul olen, siis saatva AISi jaoks tuleks ilmselt ikka lisa 500 EUR välja käia, näiteks http://www.svb.de/de/amec-ais-transponder-camino-108-108w.html
Samas Kastis olev AIS vastuvõtja jääks kasutamata, kuna see juba on olemas Garmini kastis. Ega keegi kuskil paljast transponderit näinud ei ole?

Ilmselt oleks lihtsam eraldi teine antenn installida, kui splitteriga jamada. Kas splitter mingit signaali kadu ka põhjustab, või tuleb ilusti 0dB -ga läbi? Kui see AIS saatja antenn 1m kaugusele VHF antennist installida kas siis tekib oht et AISi 2W saatja VHF vastuvõtja umbe lööb või kuidas mõjub VHFi 25W 1m kauguselt selles AIS karbis peituvale vastuvõtjale?

Palju küsimusi aga ehk on kellegil ka kogemusi?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: AIS - Automatic Identification System
PostitusPostitatud: Laupäev, 19 Apr 2014 23:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 02 Mär 2010 02:37
Postitusi: 78
Asukoht: Tallinn
Stellal on natuke omapärakuline AIS, st et mastitopis 21m kõrgusel on nii B-AIS kui ka GPS moodul ning ka mõlemad antennid ja kogu see kupatus oli ühes korpuses. Alla Raymarine ploterisse jõudis ainult 1 kaabel, milles olid nii toide (+-12V) kui ka digisignaal (NMEA high speed 38400 kbps).

Meie nägime teisi laevu suht kaugelt 30+nm aga minul puudub adekvaatne informatsioon kuidas teised laevad meid nägid. Ise usun, et tänu kõrgele antennile ja olematule signaali sumbuvusele antennikaablis olime suhteliselt hästi nähtavad.

virko


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: AIS - Automatic Identification System
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Apr 2014 08:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 803
Tõenäoliselt olid need 30nm kaguselt nähtavad suured 25 W class A transpondriga alused.
Kunagi nägin Mähel katuseantenniga Helsinkini välja, ilmselt olid nad enne hooaega kõik 25W class B transpondrid. http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=4&t=2432&hilit=300i&start=105
Stellat olen marinetrafficus ka näinud, aga enamasti ikka sadamas - ilmselt see marinetrafficu vastuvõtja ka ikka kuskil lähedal maapeal on.
Aga kui sul Stella kunagi suvel vanasadamas seisab, siis saaksin ju ka ise Piritalt väljasõites vaadata kaugele ta paistab. Olgem ausad, ei ole meie sadamates palju sisselülitatud class B transpondriga väikelaevu, millega katsetada saaks.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group