Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Shunt
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Juun 2012 18:16 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 15 Apr 2009 22:44
Postitusi: 217
Asukoht: Tallinn
F144 kirjutas:
Arvan et teemapüstitaja jaoks on mV võõras teema.
Eesmärgiks on valmis tykkidega valmis lahendus.
Selleks , et shunti ise nt. RV traadist teha peavad olema mingid teadmised

Kuigi ei mv ega üldse elektroonika ei ole mulle võõras teema, aja kokkuhoiu mõttes eelistaksin valmislahendust tõesti, kõike ei jõua ise teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Juun 2012 20:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Teema kipub jah valest otsast kuumaks minema. Püstitajalt küsiks, kui võimas see paneel või siis kogu laadimisvõimsus on? Selle järgi tuleks ka mõõdikud leida. 150A analoognäidik ei pruugi pisikese paneeli puhul ennast liigutadagi, kuna voolu tuleb sellest hea ilma korral 6-7 amprit.

VDO Viewline ampermeetri leidsin samalt lehelt, kus auto omagi pakuti: http://www.autostuudio.ee/tooted/detail ... l?sef=hcfp
Paigaldusjuhend: http://www.vdo.com/generator/www/com/en ... rect=false

Edit: odava hiinadigiampermeetri soovitus kustutet


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Juun 2012 20:45 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 15 Apr 2009 22:44
Postitusi: 217
Asukoht: Tallinn
Max 20 a, soovin ta panna sisuliselt aku ja tarbijate ahela vahele, tarbijate ahelale ühendaka ka päikesepaneeli kontrolleri. 60 amprit nats palju küll, reaalsed voolud on esialgu ca 5a.
Aga noh, eesmärk oleks odavate vahenditega näha kas tarbijad kulutavad rohkem või vähem kui elektrit toodetakse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Juun 2012 02:13 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
karu kirjutas:
Aga noh, eesmärk oleks odavate vahenditega näha kas tarbijad kulutavad rohkem või vähem kui elektrit toodetakse.

Minu arust nende auto-analoognäidikutega tekibki probleem selliste piiripealsete väärtustega... 0,5A siiapoole või sinnapoole vist välja ei loe?!
Kui tahad lihtsalt aimu saada, mõõda mingitel hetkedel testriga, on kõige odavam. Või pane miski kontrolllamp vahele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Juun 2012 07:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
AndresR kirjutas:
Kui tahad lihtsalt aimu saada, mõõda mingitel hetkedel testriga, on kõige odavam. Või pane miski kontrolllamp vahele.


Testriga "mingitel hetkedel" VOOLU mõõtmine on üsna keeruline, kuna ahel tuleks nendel hetkedel katkestada. Ja jätaks "miski kontrolllambi" ka vahele panemata :)

Tegelt on siin juba välja toodud odav ja kallis lahendus. Odav on siis see ampermeeter ja kallis siis see nn "valvontamittari" ehk valveseade, mis on sisuliselt ka ampermeeter, kuid kumuleeriva mäluga. Minu meelest ongi nii, et mõlemad nii odav kui kallis on oma hinda väärt.

EDIT: Aga kui nüüd AndreaR mõtet natuke edasi arendada, siis osta odav 10 EUR digitaalne multimeeter ja jätagi vahele. Mul selline odav asi kodus, 10A piirkonna jaoks on eraldi klemm ja sisemine shunt/takisti. Näitab ilusti plussi ja miinust ka. Mõõtetäpsus kordades parem, kui sellel auto omal. Aga ilmselt jääb kuskille varjatud kohta kuna paneeli seda ei paigalda (samas kui palju pingutad ja kesta maha lammutad, siis võibolla paigaldad ka). Ja kuna see töötab 9V patarei pealt siis pead selle näidu lugemise ajaks sisse lülitama ja pärast jälle välja. Samas võid ju ka pardatoite panna kui kogu aeg näitu näha tahad. Sellega vist palju üle 10A vist minna ei või, kuna see sisemine takisti võib läbi põleda? Anyway 10 EUR pole palju katsetamiseks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Juun 2012 08:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Nendele kes rohkem ehitada viitsivad ja digitaalse näidiku paneeli panna tahavad siis odav 30A shunt on Järve oomipoes kohapeal:
http://www.oomipood.ee/product/aim6030ashunt/shunt-30a-aim6030a&f=t

Ja sobiva paneeli pagaldatava digi voltmeetri võib ka sealtsamast valida vastavalt taustavalguse värvi jms järgi:
http://www.oomipood.ee/category/motdiglcdv/lcd-voltmeeter/
http://www.oomipood.ee/category/motdigledv/led-voltmeeter/
Jälgima peab sisendpinge mõõtepiirkonda ja et väljavalitud mudel ka miinust suudaks näidata.
See tundub ka sisendpingelt soviv olevat:
http://www.oomipood.ee/product/pan.pm438bl/lcd-voltmeeter-1999-0-2v-muudetav-20-200-500v-roheline-taust


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Juun 2012 09:56 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
rye kirjutas:
Testriga "mingitel hetkedel" VOOLU mõõtmine on üsna keeruline, kuna ahel tuleks nendel hetkedel katkestada. Ja jätaks "miski kontrolllambi" ka vahele panemata :)

Tegelt pole see keeruline midagi, kui miski "šundilaadne asi" st.kindla takistusega jupp, juba eelnevalt vahele on pandud. Ja "miski kontrolllambi" all pidasin tegelt silmas dioodiga vmt. asjaga lahendust. St.vaja on ju pmst teada ainult voolu suunda mitte tugevust!?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Juun 2012 13:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
karu kirjutas:
Aga noh, eesmärk oleks odavate vahenditega näha kas tarbijad kulutavad rohkem või vähem kui elektrit toodetakse.


Siis sobiks isegi see šundist ja opvõimust tehtud "laadimistuluke", nagu AndresR pakkus. Selle saaks isegi majapidamises lahtiste silmadega ringi vaadates kokku tinutatud.


PS: šundiks kõlbab juba ka poolemeetrine jupp 4mm2 juhet. Allikas: http://www.elproman.se/eng/produkter/ka ... sfall.html
Kui laadija ja tarbija pole otse akuga ühendatud, vaid saavad kokku natuke kaugemal, saab voolu suuna juba aku ja ühenduspunkti vahelt teada ilma poodi minemata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Sept 2013 18:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
ampermeetri või siis battery meteri vahelepankust:

neid liigub igasuguseid a la http://www.ebay.com/itm/DC-120V-10A-Voltage-Amp-Power-Ah-Hour-Charge-Discharge-Battery-Monitor-Indicator-/181142316463?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a2cec65af

Aga minu küsimus, vaikivas olekus ehk oodates millal mulle midagi näidata saaks, on ta ise pime? ja vahele tuleb panna lüliti (ja siis vool akust tema displei jaoks?)
Peamine mure on, et kui ise jalga lasen jahist, ega ta siis pimedana voolu ei tarbi. Ja kas statistika endiselt toimib.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 01 Okt 2013 13:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Ostsin kevadel kauplusest renovaar Victron BMV-602S akumonitori.
http://www.victronenergy.com/battery-mo ... 0bmv-602s/
Kuna ööbin paadis sageli ning õlu tahab jahutamist, siis julgen peale ühte hooaega väita, et see on olnud üks paremaid investeeringuid (ca 160 EUR koos shundiga).
Aparaat oskab arvestada isegi Peukerti efekti (mahtuvuse sõhtuvus voolutugevusest) ning igasugu muid kavalaid valemeid (ca 30 muudetavat parameetrit). Samuti on terve rida konfigureeritavaid alarme ja isegi lülitatav väljundkontakt - näiteks kui mahtuvuse jääk või pinge liiga madalaks või vool liiga suureks läheb, siis võib mingid tarbijad releega välja lülitada. Üldiselt on uskumatult täpne aparaat arvestades mV kanti jäävaid pingelange suhteliselt üledimensioneeritud max 500A shundil -> lisad 10mA koormust ja teine komakoht ilusti muutub. Kuna shunt koosnes viiest paralleelsest takistist, siis ise jätsin ainult ühe vahele, ehk siis max 100A, mis peaks asja veel 5x täpsemaks tegema. Samuti oskab aparaat jälgida teise ehk starteriaku pinget (aga mitte mahtuvust). No panic - parameetrite default väärtused kõlbavad enamasti, ehk ei pea olema teadlane et asi käima saada, kuid voolul ja pingel ja võimsusel peab oskama vahet teha.

Kuigi minu monitori hinna suurusjärk on natuke erinev, siis vastuseks, et minu oma on kogu aeg mõõtereziimis vahel ja tarbib ise ca 2 mA ning kogu loogika töötab kogu aeg. Taustavalgus (20mA) kustub ise minut pärast ära.
Sellel odaval ebay omal peaks küll displei omatarbimine tunduvalt suurem olema, seega ei saa see kogu aeg helendavaid numbreid kuvada. Kahtlen et nii odaval aparaadil pimedast peast loogika tööle jääb.

Aga julgen Victroni oma soojalt soovitada, küsi lisa kui huvitab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 01 Okt 2013 23:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Mul on tarvis purjetrollile seda näitajat :)
Seal on mõneti oluline, et saaks öö läbi magada teadmisega, et pole ühtegi tarvikut pidevalt tarvitamas. 2 mA muidugi pole tuline vool...

Ma olen harjunud nädal aega 130 AH akuga läbi saama, põlevad tuled, GPS-kajalood, laeb telefon, GoPro ja iPad ning öösel on tuledega sõite.
Ja ankrus käib ka ahi öö läbi..
Ainsad halogeenid pardal on lugemislambid, mida põletan ka kruiisi ajal igal õhtul kaks tundi vähemalt.

See sinu viidatud seadeldis on muide tunduvalt stiilsem kui see ebay kraam, uurin seda asja tõsisemalt edasi.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 01 Okt 2013 23:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
rye, tänan!
ma leidsin siis seega õige asja, tuleb just see. Renovaarist siis saab, eks

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Okt 2013 07:27 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
rye kirjutas:
Kuna shunt koosnes viiest paralleelsest takistist, siis ise jätsin ainult ühe vahele, ehk siis max 100A, mis peaks asja veel 5x täpsemaks tegema.


Midagi nüüd ei klapi. Kui viiest paraleelühenduses olevatest takistitest eemaldada neli siis shundi takistus kasvab vastaval 5 korda. Ehk siis kui shunt on tehtud 0,1 ohmistest takistitest siis viiene pakk omab takistust 0,02 ohmi. Eemaldades 4 takistit saame shundi takistuseks 0,1 ohmi. Probleeme tekitaks see ilmselt mingite "rumalate" näidikutega, kahtlustan, et see Victroni näidik suudab ise shundi takistuse välja raalida ja oma näitu vastavalt sellele korrigeerida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Okt 2013 07:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Kuna nii diip DIY mees ma ei ole, siis mina jätan kõik mis küljes - külge.
Võibolla panen alajaamast otselaadimise ühel energianäljasel päeval, mine tea :) Samas täpsus on mulle piisav täiesti modimata.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Okt 2013 08:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Andrez kirjutas:
Midagi nüüd ei klapi. Kui viiest paraleelühenduses olevatest takistitest eemaldada neli siis shundi takistus kasvab vastaval 5 korda. Ehk siis kui shunt on tehtud 0,1 ohmistest takistitest siis viiene pakk omab takistust 0,02 ohmi. Eemaldades 4 takistit saame shundi takistuseks 0,1 ohmi. Probleeme tekitaks see ilmselt mingite "rumalate" näidikutega, kahtlustan, et see Victroni näidik suudab ise shundi takistuse välja raalida ja oma näitu vastavalt sellele korrigeerida.


Kõik klapib. Kui shundi takistus kasvab, siis pingelang sellel kasvab ja täpsus ka kasvab. Automaatselt ei saa näidik sellest DIY modist muidugi aru saada, vastav keofitsient tuleb ikka käsitsi setupist muuta.

Dillinger - see BMV-602S mudel on nõks kallim, millel on starteriaku ots ka küljes, sulle oleks ilmselt sobivam BMV-600 mudel, mis ehk on mõni euro odavam.

Aga purjekasse soovitan küll rauasaega shundil 4 takistusriba läbi lõigata ja setup menüüst vastav koefitsient ära muuta. See 500A shunt on selleks mõeldud, et kui starter ka sealt läbi lasta, et siis üles ei sulaks. Asi tasub modimist just siis kui on suht väikesed <100mA voolud, siis on lihtsalt tundlikkus parem, kuigi ilmselt töötaks hästi ka originaal shundiga. Ühesõnaga siis näed kui asi näpuvahel on, see ei olegi nii deep DIY.


Viimati muutis rye, Kolmapäev, 02 Okt 2013 08:49, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group