Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 259 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Elekter väikelaevas
PostitusPostitatud: Teisipäev, 16 Okt 2012 22:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Kaabli vajalikud ristlõikepindalad sõltuvalt kaabli pikkusest ja tarbija võimsusest,
allikas Mark
12V süsteem

Pilt

Kipperi edit:
Teema kujunes välja siit:
http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?p=71322#71322
---
Mina ei saa jälle aru miks need akud väikestel purjekatel kogu aeg tühjad on?
45Ah aku, mis on paras (rihmaga varustatud karbis või spordikotis) õlale visata põletab 10W pirni 54 tundi järjest.
Samapalju siravat LED'i 250 tundi ja enam.
Kahe tulega saab hakkama - 125 tundi, terve hooaeg.

Siinkohal tundub, et võiks veelgi väiksem aku olla, et võtadki alati kaasa kui paadist ära lähed ja sõidab sinuga autos kogu aeg kaasas, ots "stepslis".

Ma saan aru, et pardal on mõni tarbija veel aga ega needki "soojapuhurid" pole.
Mingi pisike navi 0,5...1A, ca 10W kui niigipalju.

Ma ei tea, mulle pakub rahuldust kui asjad toimivad ja veelgi enam, kui miski oma käega tehtud.

Puhas laiskuseteema see tuledeteema.

Hunteriga olen päri.


Viimati muutis Marlene, Neljapäev, 08 Nov 2012 16:50, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Okt 2012 07:27 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 30 Juul 2012 20:52
Postitusi: 37
Asukoht: Pärnu
Täiesti teemaväliselt arendaks aku laadimise, ja sellega seoses ka tulede põlemise juttu.
Mulle tundub, et päikesepaneelidega aku laadimine ei ole tänapäeval enam ulme. Mõnesaja ( pigem saja ) euroga peaks saama täiesti toimiva komplekti.
Kui keegi on reaalselt kuskilt päikesepaneeli ja laadimiskontrolleri ostnud, sii võiks kogemusi jagada. Hinna ja töökindluse suhtes.

_________________
555 255 17


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Okt 2012 09:01 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Juul 2011 22:22
Postitusi: 53
Asukoht: Tallinn
Marlene kirjutas:
Mina ei saa jälle aru miks need akud väikestel purjekatel kogu aeg tühjad on?
45Ah aku, mis on paras (rihmaga varustatud karbis või spordikotis) õlale visata põletab 10W pirni 54 tundi järjest.
Samapalju siravat LED'i 250 tundi ja enam.
Kahe tulega saab hakkama - 125 tundi, terve hooaeg.

Siinkohal tundub, et võiks veelgi väiksem aku olla, et võtadki alati kaasa kui paadist ära lähed ja sõidab sinuga autos kogu aeg kaasas, ots "stepslis".

Ma saan aru, et pardal on mõni tarbija veel aga ega needki "soojapuhurid" pole.
Mingi pisike navi 0,5...1A, ca 10W kui niigipalju.

Ma ei tea, mulle pakub rahuldust kui asjad toimivad ja veelgi enam, kui miski oma käega tehtud.

Puhas laiskuseteema see tuledeteema.

Hunteriga olen päri.


45Ah aku ei põleta 10W pirni 54 tundi! Kuidas sa sellise numbri said?

Kõigil pole LEDid. Pealegi pirne on rohkem kui üks. Lisaks kasutatakse VHF'i ja muid infonäidikuid(süvis, kiirus, tuul jne. Väiksed tarbijad, aga ikkagi tarbijad). GPS'i asemel kasutavad ka osad läptopi, see aga eriline tarbija näiteks 70W.

Pealegi hea kui need akud paadis oma 50-60% oma algsest võimsusest võimaldavad. Iga aasta neid just ei vahetata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Okt 2012 09:13 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 861
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
http://www.matkaauto.com/index.php?opti ... mitstart=0

3 aastat pea juba see päikese teema õhus olnud seal foorumis.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Okt 2012 09:14 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Juul 2011 22:22
Postitusi: 53
Asukoht: Tallinn
härg kirjutas:
Täiesti teemaväliselt arendaks aku laadimise, ja sellega seoses ka tulede põlemise juttu.
Mulle tundub, et päikesepaneelidega aku laadimine ei ole tänapäeval enam ulme. Mõnesaja ( pigem saja ) euroga peaks saama täiesti toimiva komplekti.
Kui keegi on reaalselt kuskilt päikesepaneeli ja laadimiskontrolleri ostnud, sii võiks kogemusi jagada. Hinna ja töökindluse suhtes.


Päikesepaneel tuleb kasuks küll. Tähtis on laadimiskontrolleril "Dump Load", muidu küpsetad akud üle. Tühja akutpanka laed sa väikse paneeliga päevi ja päevi, lootes et päike särab otse paneeli päevad järjest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Okt 2012 09:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
härg kirjutas:
Mulle tundub, et päikesepaneelidega aku laadimine ei ole tänapäeval enam ulme.


"Gerda" peal on, arvatavasti sama vana, kui paat, ~30a. Suurus vast 0,5M2. Mis see tol ajal maksta võis, ei julge mitte mõeldagi :) Tänase seisuga on silma järgi veel ~2/3 pinnast toimiv ja päikeselise ilmaga laeb 2A vooluga ilusti.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Okt 2012 10:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Chuck Norris kirjutas:
45Ah aku ei põleta 10W pirni 54 tundi! Kuidas sa sellise numbri said?

Kõigil pole LEDid. Pealegi pirne on rohkem kui üks. Lisaks kasutatakse VHF'i ja muid infonäidikuid(süvis, kiirus, tuul jne. Väiksed tarbijad, aga ikkagi tarbijad). GPS'i asemel kasutavad ka osad läptopi, see aga eriline tarbija näiteks 70W.

Pealegi hea kui need akud paadis oma 50-60% oma algsest võimsusest võimaldavad. Iga aasta neid just ei vahetata.


Loodan, et see postitus oli kerge irooniaga kirjutet.
Mis asi siin nüüd tähtsam oli, kas käigutuled või läpakas? Ärge hakake rääkima, et kõiki neid asju on pimedas Tallinna lahel kogu aeg vaja. Ja kui TÕESTI on vaja, siis PEAVAD saama ka akud laetud.

Kajaloodi on tarvis (Tallinna lahel eriti mitte), aga selle voolutarve on ca 35 mA, taustavalgusega 70mA. Tavalised käigutuled võtavad 10 W, mis teeb 12W juures 0,833A, LEDid oluliselt vähem, selliseid pirne on väikesel purjekal enamasti 2 tk, mõnikord 3, kui punane ja roheline pole ühes kestas. (Kaatritel on üks tuli lisaks, aga neil pole ju elektrist puudus.)

Lihtsaim akulaadija maksis Pirita paadipoes 15 eurot, selle paned klemmidega sadamas aku külge ja laed aku täis.

Eestis ei käi ju pea-aegu keegi oma purjekaga sedasi matkamas, et mitmeid öid magatakse ankrus. (Omast kogemusest võin öelda,et kui pool suve on kõiki tulesid ja vilesid kasutatud ja mootorit mitte eriti, saab lõpuks ka ca 50 Ah aku tühjaks, aga selleks peab ikka vaeva nägema.)

Antud teemas on probleem põhiliselt Tallinna lahes, 1-2 NM kaugusel tsivilisatsioonist, ja seda põhjustavad alused, mis tulevad paariks tunniks sadamast välja!

Ma tõesti ei saa aru, kus mujal kui laiskuses on probleem?

Edit: Amprid ja ampertunnid.

_________________
Kohtume veel!


Viimati muutis Meerschwein, Neljapäev, 18 Okt 2012 09:15, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Okt 2012 10:38 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Garmin 620 plotter võtab kuni 2Ah. Tema on meie paadi suurim õgard. Ja aegajalt lihtsalt ununeb ning see sell imeb viimased piisad... :(

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Okt 2012 10:59 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Vabandage norimist, aga ma ei saa aru kuidas te voolutarvet Ah väljendate :)
Kui võtta LED käigutuled, siis kolme ühiku kogutarbimine võib tulla kuskil 2,5W ehk ~0,2A. Kui põlema unustada, sis nädalaga kustutab see enamiku akusid ära.

Pakuks, et probleem pole mitte pahatahtlikus pimedas sõitmises vaid pigem ikkagi unustamises. Ja elektri puudumine selgub enamasti alles siis kui teda vaja on...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Okt 2012 12:05 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Korralikud LED käigutuled nõuavad ikka vähemalt 0,5A


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Okt 2012 12:50 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Juul 2011 22:22
Postitusi: 53
Asukoht: Tallinn
Meerschwein kirjutas:
Chuck Norris kirjutas:
45Ah aku ei põleta 10W pirni 54 tundi! Kuidas sa sellise numbri said?

Kõigil pole LEDid. Pealegi pirne on rohkem kui üks. Lisaks kasutatakse VHF'i ja muid infonäidikuid(süvis, kiirus, tuul jne. Väiksed tarbijad, aga ikkagi tarbijad). GPS'i asemel kasutavad ka osad läptopi, see aga eriline tarbija näiteks 70W.

Pealegi hea kui need akud paadis oma 50-60% oma algsest võimsusest võimaldavad. Iga aasta neid just ei vahetata.


Loodan, et see postitus oli kerge irooniaga kirjutet.
Mis asi siin nüüd tähtsam oli, kas käigutuled või läpakas? Ärge hakake rääkima, et kõiki neid asju on pimedas Tallinna lahel kogu aeg vaja. Ja kui TÕESTI on vaja, siis PEAVAD saama ka akud laetud.

Kajaloodi on tarvis (Tallinna lahel eriti mitte), aga selle voolutarve on ca 35 mAh, taustavalgusega 70mAh. Tavalised käigutuled võtavad 10 mAh, LEDid oluliselt vähem, selliseid pirne on väikesel purjekal enamasti 2 tk, mõnikord 3, kui punane ja roheline pole ühes kestas. (Kaatritel on üks tuli lisaks, aga neil pole ju elektrist puudus.)

Lihtsaim akulaadija maksis Pirita paadipoes 15 eurot, selle paned klemmidega sadamas aku külge ja laed aku täis.

Eestis ei käi ju pea-aegu keegi oma purjekaga sedasi matkamas, et mitmeid öid magatakse ankrus. (Omast kogemusest võin öelda,et kui pool suve on kõiki tulesid ja vilesid kasutatud ja mootorit mitte eriti, saab lõpuks ka ca 50 Ah aku tühjaks, aga selleks peab ikka vaeva nägema.)

Antud teemas on probleem põhiliselt Tallinna lahes, 1-2 NM kaugusel tsivilisatsioonist, ja seda põhjustavad alused, mis tulevad paariks tunniks sadamast välja!

Ma tõesti ei saa aru, kus mujal kui laiskuses on probleem?


Ma pidasin silmas ikka üldisemat tarbimist, kui korraks lahepeale minna. Näiteks nädalane sõit kuskil Põhja riikide saarestikus või skäärides, põhiliselt ikka kohtades, kus lisa elektrit pole saada. Siis võib juhtuda, et vool saab otsa, või on elektrrisüsteemil teine arvamus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Okt 2012 14:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
vanellus kirjutas:
Vabandage norimist, aga ma ei saa aru kuidas te voolutarvet Ah väljendate :)

Aitäh norimast. Ampertunnid väljendavad mahutavust, vatid võimsust. Amprid ja milliamprid voolutarvet, vist. Ma olen elektri asjus lootusetult tume. :(

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Okt 2012 15:07 
Eemal

Liitunud: Reede, 08 Mai 2009 09:01
Postitusi: 53
Asukoht: Tallinn/Pirita
peebuste kirjutas:
härg kirjutas:
Mulle tundub, et päikesepaneelidega aku laadimine ei ole tänapäeval enam ulme.


"Gerda" peal on, arvatavasti sama vana, kui paat, ~30a. Suurus vast 0,5M2. Mis see tol ajal maksta võis, ei julge mitte mõeldagi :) Tänase seisuga on silma järgi veel ~2/3 pinnast toimiv ja päikeselise ilmaga laeb 2A vooluga ilusti.


"Lady Jane'il" oli samuti juba ostes peal, ilmselt eelmise sajandi lõpuaastatest või natuke uuem. Kinnituseks oli esimene omanik ahtrisse roostevabad kaared konstrueerinud, nii et asub kõrgel ja ette ei jää. Suurus umbes 1m2 või natuke rohkem. Laadimisvoolu viimasel ajal mõõtnud pole ja meeles ka pole, aga laeb küll ja aku pole tühjaks igal juhul saanud. Ma sain aru, et eelmine reeder jättis isegi talveks aku peale, aga seda ei saa soovitada. Talvekate ulatus üle paneeli ning mis sest valge - loomulikult mingit laadimist ei toimunud ja kevadeks oli aku küpse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Okt 2012 01:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Chuck Norris kirjutas:
45Ah aku ei põleta 10W pirni 54 tundi! Kuidas sa sellise numbri said?

12V / 10W tarbib 0,83A (iga sekund, minut, tund). Tõsi, kui peeneks ajada siis sisselülitamise hetkel, kusagil pool sekundit on hõõgpirn miski 7...10 korda nominaalist "ahnem" (ehk 10W pirn käitub nagu 100W-ne). Hõõgniidi kuumenedes aktiivtakistus suureneb ja tarbimisvõimsus langeb nominaalini.
Siit ka põhjus miks hõõgpirnid tavaliselt sisselülitamisel läbi kärssavad või siis sel hetkel kaitsmeid plõksivad.
Kui karmil talvel (-20C) kivi auto esilaternasse saad aga pirn terveks jääb tasub see pirn välja keerata sest räige jahutus tõstab pirni võimust uskumatult palju ... testitud.

Meerschwein kirjutas:
Tavalised käigutuled võtavad 10 mA

Meerschwein, tahtsid vist ütelda 10W.
10mA on 0,01A mis 12voldise pinge juures teeks võimsuseks 0,12W ehk mitte midagi.

vanellus kirjutas:
Kui võtta LED käigutuled, siis kolme ühiku kogutarbimine võib tulla kuskil 2,5W ehk ~0,2A. Kui põlema unustada, sis nädalaga kustutab see enamiku akusid ära.

Kõik õige ju! Või seda Sa vist tahtsidki ütelda...
See teeb päevas 4,8Ah ja nädalas 33,6Ah. Väiksem, vanem ja mitte väga täis aku ressurss selline ongi.


Viimati muutis Marlene, Neljapäev, 18 Okt 2012 01:45, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Okt 2012 01:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Pro lava(heli)tehnikas on standardiks pistikud "Speakon".
Kannatavad 30A voolu. Peaks piisav olema tühja mitte väga jõrmi aku laadimiseks. Paralleelselt koos autoakuga.

Paadiakuks ca 50Ah, jutt käib 12V süsteemist - võiks ütelda ka arusaadavamalt 600Wh - vist piisav väikesele purjekale.

Kaks emast - üks pistik paati ja kaabliotsad endise akuklemmide külge, teine auto pagasiruumi.
Auto pistiku pluss läbi relee mis rakendub siis kui auto töötab.
Isane pistik kummikaabliga (max D=20mm) statsionaarselt aku külge ja aku õlarihmaga kotti/plastkarpi.

Küsimused a'la akulaadijad, kust saab 230V, ohh pekki ununes - panen tunnikeseks kuhugi laadima...

Teeks suitsu kui tikku oleks aga suitsu pole!?

Tali tuleb - paras näputööd teha.
Pilt


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 259 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group