Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 259 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 14 Apr 2013 18:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5914
Asukoht: Saaremaa
Tameost võivad sulle usinalt merekaableid/laevakaableid pakkuma hakata. Need on hobipaati selge overkill. Erinevus on selles, et soones on kole jämedad ( et peaks oksüdeerumisele kaua vastu enne kui päris läbi mädaneb ) ja kaablid üsna jäigad. Draka kummikad on hea valik ja nendega näiteks ongi see, et kui tootja kodulehelt passi vaatad siis on nad tinatatud ja puha, aga tegelikkuses.... võta näpust, nagu spordiloto.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 14 Apr 2013 19:57 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 863
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Kes Drakat müüb, ka Elfa? Teate, siin kõiki neid teemasid lugedes, on täpselt selline tunne et tuleks teha kõigi foorumlaste osalusega korralik mere ja paadistaffi pood :D Aaa Keilas kontoora :)

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 14 Apr 2013 20:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5914
Asukoht: Saaremaa
Jaemüügis on ikka igasugu ehituspoodides. Hulgi on vist Elektroscandia, Tameo, jne

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 14 Apr 2013 20:35 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 863
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Tameost saan ma ka aupa, küsin sealt.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 14 Apr 2013 21:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 830
Palju asjalikke nõuandeid. Tänu Marlene joonisele kaldun ikka jootmise juurde jääma... Kolviga on mul kogemust päris palju ja tangidega ei ole.

Aga veel küsimusi:

1) kas siis peaks kummikaabel olema või oleks ühekordse isolatsiooniga PVC ka OK? Kui topeltisolatsiooniga kummikas siis ilmselt võtaks laadimiskaabliks 2x2,5 mm2 ja joodaks mõlemad sooned kokku? Miinus jookseb ju nagunii akundeni mööda eriti jämedat starterikaablit.

2) kust saaks seda liimiga termokahanevat rüüsi?

PS! Märkasin, et Marki nomogramm ja Priidu tabel nõuavad minu 7m 22A laadimisringile märksa jämedamat kaablit, kui minu arvutatrud 6 mm2.
Erinevus võib tulla sellest, et võib-olla nomogramm ja tabel arvestavad kahesoonelisega, kus siis + ja - mõlemad mööda sama kaablit jooksevad ja vooluringi kogutakistus seega 2x suurem on. Minul jõuab geneka miinus akudeni jämedat starterikaablit pidi, mille takistust ma siinkohal ei arvestanud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Apr 2013 09:30 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 863
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Jah, on sees, aga siis pead küsima ka juba liimiga rüüsi!

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Apr 2013 10:28 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Ostsin termokahanevat ja mõtlesin, et võtan musta ja punast, siis tuli välja, et värvilised kõik ilma liimita :? Otsustasin, et märgin punase isoleerteibiga. Samas peaks olema võimalik liimipüstolist kuuma liimi peale panna ja siis termokahanevaga kinni.
Ühendused tinutan ilma happeta.
Kvaliteetseid tange ei ole ja usun kampoliga tinasse rohkem.
Margil on tinatatud juhtmed, sel juhul tangid ajakulu ja kvaliteedi suhtes parimad, sest ühendus jääb heaks pressliite sees.
Kui tavalised vaskjuhtmed, siis usun, et ilma tinata hakkavad liite sees oksüdeeruma ja aastate möödudes kaotab oma voolujuhtivusest palju.
Vibratsiooni kahjulikust mõjust tinutatud otstele arvan niipalju, kui juhtmed on korralikult kinnitamata kimpu ja parda, või siini külge, siis tee mis tahad ära murduvad ühtemoodi, või tulevad lahti . Kogemused rasketehnikast ja metsamasinatest.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Apr 2013 11:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5914
Asukoht: Saaremaa
bodzadaja kirjutas:
Kui tavalised vaskjuhtmed, siis usun, et ilma tinata hakkavad liite sees oksüdeeruma ja aastate möödudes kaotab oma voolujuhtivusest palju.


Just nii. Lisaks on seoses sellega, et kogu maailm on läinud säästurežiimile kasutades selleks tootehindade allalöömist ka materjalide ja tehnoloogiate poolel, ilmnenud nende nn autojuhtmetega selline pull mida esimest korda nägin ühe tuttava Peugeoti peal - juhe mädanes läbi keset ilma igasuguste ühendusteta lõiku. Veatuvastus oli müstika kuna tester ütles, et kõik on ok, aga asjad töötasid-ei töödanud just kuidas tuju sattus olema. Selle tobeda nähtuse esinemissagedus on minu arust kasvanud. Vbl kaablitootmise kolimisest arengumaadesse, krt seda teab....

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Apr 2013 11:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
Marlene poolt lisatud pildil ongi korrektsed ühendused. Minge nüüd uurige oma seeriapaatidelt kui paljudel sellised vabriku poolt olemas on? :lol: Pakun, et kallima otsa paatidel on ja soodsama otsa omadel mitte. Lihtsalt korraliku ühenduse tegemise tööks kuluvad sekundeid on kõvasti rohkem kui kähkuka tegemiseks vaja. Jutt käib sekunditest või minutitetst, lõpptulemuse puhul on vahe aga kuni sadades tundides olenevalt paadi suurusest ja keerukusest. Tunni müügihind skandinaavias on vahemikus 55 -100. Nii et säästmine on loogish.

Nüüd tegid "karuteene" kvaliteetse elektriinstalli ostjatele ;) Ok, võtame Eesti olude koefitsendi ka arvesse, ütleme siis 20 eur/h oleks väga hea elektriku tunnihind igati OK! Sellise, kel kõik tööriistad (jootejaamast spetstangideni) olemas, oskused olemas, oskab ja tahab Marlene viidatud moel asju ehitada jne. Pluss siis materjalikulu juurde ja täiesti lõdvalt saab a'la sellise 8-9 meetrise rootslasest vanakese korralik uus täis-kaabeldamine maksma mitte sadades aga tuhandetes eurodes (koos akudega). Kuna see on metsik "nokkimine", peab see inimese iseloomuga ka sobima. Korralik elektriinstall 12V süsteemile on paras iseenda sundimine, kui iseloom on pigem "rulliga suurte pindade värvimine, et tulemust kohe ja kiiresti näha" aga tegelikult on ülikorralik, läbimõeldud ja suisa kunstiline elektriinstall ka peale metsikut piinlemist kogu vaeva väärt!

Ma tegin teadlikult pildi kinnise kapiuksega sest nädala pärast saame hakata seal kindlasti "oksendamiseni" sobrama ;) Õnneks sai selle "püha ülesande" (elekter ja elektroonika) omale ksf!Marielle ehk siis Kapten Kalev kuid eks meil tuleb kamba peale see asi kõik üle vaadata. Oksiidi ja roostet on seal omajagu. Meie õnneks on 90% juhtmetest pinnapealsed ehk kontrolliks ja jälgimiseks ei pea igakord midagi lahti lammutama ning igaks petteks panin koormasse ka IR-püstoltermomeetri. Üldjoontes võttis jaht küll aku paigaldamisel eluvaimu sisse aga... vähemalt on seal juba soe ja õhtul õlle kõrvale mõnus nokkida ;)
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Apr 2013 11:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5914
Asukoht: Saaremaa
Tead 70a vanamemmest stripibaari tantsiat ei saa :lol: Pilk sellele uksele räägib mulle küll, et mõistlik oleks teha üldse uus uks koos kõikide uute seadmetega. Sealt paistab praegu küll totaalne hävinenud prügimägi ja kui eesmärk ei ole originaalilähedane taastamine, siis oleks mõistlik puhtalt lehelt teha. Need vanad sulavkaitsmepesad ise olid ka aastaid tagasi peavalutekitajaks ja mitte vähe. Nupud uksele, normaalsed automaatkaitsmed kappi teeksin mina ettepaneku.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Apr 2013 12:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
rye kirjutas:
1) kas siis peaks kummikaabel olema või oleks ühekordse isolatsiooniga PVC ka OK? Kui topeltisolatsiooniga kummikas siis ilmselt võtaks laadimiskaabliks 2x2,5 mm2 ja joodaks mõlemad sooned kokku?

PS! Märkasin, et Marki nomogramm ja Priidu tabel nõuavad minu 7m 22A laadimisringile märksa jämedamat kaablit, kui minu arvutatrud 6 mm2.


Saan asjast nii aru, et ehitad (praegu) paadi elektrit (ümber) ja tekitad muuhulgas kahe akuga süsteemi?
Tahad esimese asjana (uuele) tarbeakule genekast tuua laadimise?
Saan aru, et akud kõrvuti ja miinus ühine ja paigas?

Ja,
1) Genekast tuleb tuua 1 soon (pluss), soone pikkus saab olema 7m ja seda hakkab läbima max 22A laadimisvool?
2) Uuelt tarbeakult tuleb läbi paadi sinka-vonka erinevatesse tarbijatesse erinevaid kahesoonelisi kaableid vedada?

=>

Usaldaks Marki tabelit.
Miks? Sest sellised tabelid arvestavad ka asjaoluga, et juhtmel on isolatsioon... mis lisaks kõigele ei lase juhtmes tekkivat soojust eriti välja ja soojus muutub pikkamööda kuumuseks :)

Ühe soone ristlõike pindalaks annab 7meetri/22ampri juures 10mm2 !

Kas kummikaabel?
Kuna tegemist on päramootoriga ja toitekaabliga mis tuleb kusagilt "väljast" ja läheb kuhugi "sisse" siis soovitav küll hea painduv kummikaabel leida.

Muud kaablid mis paadi keres vonklevad kannatab ka PVC isolatsiooniga (peenemad lihtsalt kui kummikattega ja lihtsam ka otsi puhastada...).

Kustkohast saab jämedat painduvat kummikaablit?
Mark nimetas Draka kablasi, ehituspoed. Miks siis mitte.
Ühte ja head kohta pole nagu me aru saame. Aga õnneks pole ka elektronidel sooja ega külma kes kaupmees oli.
Võid ju kombineerida - kenad ümmargused on ju 4x2,5mm ja 4x4mm - joodagi sooned kokku ja on 10 v 12mm.

Termokahanevaid liimiga rüüse (ja ka erinevaid kaableid) kannatab Oomipoest või ELFA-st küsida.
Sest sinna tuleb Sul niikuinii sammud seada, kaablikingasi ja muud pudipadi tarvis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Apr 2013 12:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
Tead 70a vanamemmest stripibaari tantsiat ei saa :lol: Pilk sellele uksele räägib mulle küll, et mõistlik oleks teha üldse uus uks koos kõikide uute seadmetega. Sealt paistab praegu küll totaalne hävinenud prügimägi ja kui eesmärk ei ole originaalilähedane taastamine, siis oleks mõistlik puhtalt lehelt teha. Need vanad sulavkaitsmepesad ise olid ka aastaid tagasi peavalutekitajaks ja mitte vähe. Nupud uksele, normaalsed automaatkaitsmed kappi teeksin mina ettepaneku.

Karta on, et Eestisse jõudes järgmine talvine hooaeg nii ka peab see asi minema. Pilk ukse taha rääkis veel "hullemat" keelt ;) See on täpselt see DIY jaht, nagu peaagu kõik teisedki vanakesed elektri poolelt. Eks me peame Getxos ära elustama kõik hädavajaliku, mitte hädapärase ära jätma (karta võib, et tulitera "toomas" ja iidne aga võimas kineskoobiga profi-sonar ei saa purje all sõites töötama) jne. Ei saa olla illusiooni pea 30 aastat vana asja jaoks, mis maksis "mittesittagi". VHF, radar, navi ja käigutuled on esmane, paar tubast laelampi ka, radarimasti läheb välisvalguseks minu suvine "autonoomne metsaonni viinavõtuvalgus" ja eks siis edaspidi Tallinnas vaatab. Nagu ikka, siis Perkinsile oma suur aku ja tarbimiseks lisagrupp mitmest akust. Gonkaks oli siiani sel 1+1.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Apr 2013 13:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Aga nüüd küsimus Markile või ka teistele, millele ei ole ise osanud vastust leida ja ksf! Reinz esitas mulle privas sama. Tahtsin juba ammu seda küsida: nimelt miks ei ole veesõidukitel kasutusel relee-lülitused?
Mina olen oma maismaa-vanakestel kahel Mossel teinud seda pingetõstmise trikki ehk 6V alalisvoolu "mootorilt" läinud 12V vahelduvvoolu genekale ja lisaks neile (elementaarne vanade Mossede puhul) ka USA-maise Valiandi tulede lülituse ümber ehitanud termokaitsega koormuslülitlilt realee-lahendusele. Tulemuseks see, et mul ei ole peale seda keset öist metsateed tuled ära kadunud, kui termokaitse tulekahju hakkas vältima ja esitulede hõõgniidis on ikka kenasti 12V, mitte 10,8 ja eksi või keset päeva ära...
Kestab "tavaline" 20-50A (vali millist tahad!) nelja/viiejalgne relee autol kuumas ja märjas kapotialuses, miks ei peaks paadis kestma? Või on ikkagi "mittetöökindlus" probleemiks?
Rääkimata sellest, et võib ju installida off-roadi 12V vintside relee, mis on seal 400A pluss!!! See on juba väga haard-koor ja lõputult testitud suisa vee all töötama :D
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Apr 2013 14:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5914
Asukoht: Saaremaa
On muidugi kasutusel! Aga noh jällegi mitte väga levinud laiatarbekauppaatidel. Kalli ja odava paadi vahe ei olegi muide teab mis suurte sedmete pealt saadud. Seal on lihtsalt mingid vidinad 1 euro võrra odavamalt lahendatud ja niimoodi siis "miljon korda" järjest :D

Kaitsmed ei peaks ka sugugi kõik ühe vitsaga 10A või 15A olema nagu suht tihti näha on. Õige oleks kasutada iga tarbija puhul sellist kaitset mida see tarbija tootja on manuali kirjutanud. Näiteks 3A või 7,5A või 16A :P


Samas kui sa lülitad kümmet amprit ja lüliti lubab koormust 30A ning teab mis kaablivedusid ei järgne, mis neist releede poolidest ikka elektriga kütta.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Apr 2013 15:35 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 284
PriitV kirjutas:
Rääkimata sellest, et võib ju installida off-roadi 12V vintside relee, mis on seal 400A pluss!!! See on juba väga haard-koor ja lõputult testitud suisa vee all töötama :D
Pilt


Antud relee pildil, ei ole 100% veekindel ja on vägagi korrosioonialdis. Sobib kapotialusesse sooja kohta, kus ta ära kuivab. Korrosiooni eest kaitsev sprei abiks.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 259 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group