Nonäed siis

Jälle targem: see, et pole korralikku masstoodangut näinud, ei tähenda, et seda ei võiks teha
Aga kokkuhoid tuleks siis "voolikute" arvelt (eriti vana aja parandades!), sest releed juhtida võib ju ka seeneniidistikuga. Tavaline on ju see, kus akupakki ja enamusi tarbijaid(gruppe) saab omavahel ühedada suhteliselt sirgjooneliste voolukaablitega aga nende lülitamine võiks toimuda kas ühest kohast kaardilaua juurest või paljudel juhtudel ka lisaks väljast. Muidugi hakkab praegu juba amprite vajadus kauglülitatavatele vidinatele langema sest vähegi võimsusega lambid on mõtekas kohe LED panna. Seal on taga "milli"amprid ja seeneniidistik täiesti omal kohal, olgu see peaaegu kui pikk tahes

Näiteks saalingus töölambid, mis on tavaliselt halogeenina 2X55W, LEDiga saab hakkama ~2X12/15W. Seal on juba ju metsik vahe, lased akust läbi roolipjedestaali alumiste saalinguteni 9A või 2,5A! Isegi 2,5A LEDide puhul hakkaks kaalukauss juba "voolik" ja kaitsmega relee pillersi kõrvale lae alla ja sealt odavjuhe lahja lülitini rooli juures poole kalduma. 9A puhul pole ju kahtlust, kumb lahendus oleks odavam. Üldiselt püütakse akupakki ikka kesklaeva lähistel hoida ehk voolikupikkus on väike.
Aga et siis ümberehitus, kui ei taha tõesti 100% kõiki juhtmeid vahetada aga gruppide voolutarve on suur. Odavam on vedada jäme ja kallis voolukaabel põhitarbijate lähedale ja vana juhtmega releed juhtides siis suurt voolu releest läbi lasta kui pool laevukest laiali lõhkuda ja kogu elektri liikumistee kalli kaabliga teha. Eriti head on tavaliselt 20A relee+kahvelkaitse kombod, mille saab kaugele ära viia. Ma muidugi hetkel "arutlen" suurte ehk siis 10+ meetrit aluste puhul, kus ainuüksi akukastist lae alla on 2+ meetrit maad. Füüsiline distants 10 meetrit ehk 20 meetrit juhet on tavaline

Kasvõi needsamad saalingu tekivalgus LED peal, kus 4-5 meetrit tekist on need igal juhul. Halogeeni puhul annab Marki nomogramm vajalikuks kaabliks ainult mastis sees 6 mm2, LEDi puhul 1-1,5 mm2! Aga vead selle kaabli nüüd rooli juurde..
Samas lähed ostad überkalli
Hella LEDi (veoautopoest saab ~3 korda odavamalt samasuguse asja), hoiad juba juhtmete pealt kokku. Aga paned selle veel tööle 24V pealt

(ei jäta ma oma jura) 24V ei pea ju tähendama muud, kui ühte "suhteliselt odavat" 12-24 muundurit aga milline on kaablite hinnavahe, kaalust rääkimata? 12-24 muunduritega on meil muidugi jälle ikaldus ja ainult Tehnoturg näitab neid (tellimiskaup) aga selline 10A muunduri kadu vast pole nii tappev vs jälejämedad kaablid?
Erik78 kirjutas:
Antud relee pildil, ei ole 100% veekindel ja on vägagi korrosioonialdis. Sobib kapotialusesse sooja kohta, kus ta ära kuivab. Korrosiooni eest kaitsev sprei abiks.
Erik, no paadis nüüd ei pea olema SEES IP-klassiga veekindlad vidinad

Normaalne paat ei oole Folks "Tiina", kus jahis sees oli kõrgem laine kui väljas

Lisaks sai see lihtsalt võimsusnäitajana pandud, see poolekilone jublakas on selge overkill oma imeampritega. Aga miskine selline 100-120A M6 poltidega 30/87 all relee on täiesti optsioon. Jälle vidin, mida ma siin kohapeal poes kohanud pole ja tundub ka ikaldus olevat

Kes müüb Eestis hispaanlaste Nagares, brittide Durite või mikide Guardiani vidinaid? Nendel vähemalt on taolised olemas, Hellalt ja teistel "tuntud" tootjatel ei tea, et oleks
power make and break relay'sid olemas. Power nii ampritelt kui poltklemmilt.
Näiteks ma võin seda küll öelda, et selle raudlaeva pilss TOLMAS sõna otseses mõttes. Ning päris kindel on ka see, et õhuniiskus jahis on väga harva selline (aga mõnikord on, kui kütta ei viitsi ja sõidad paar nädalat jutti tsükloni sees), nagu kinniste akendega seisval auto a'la novembrist-veebruarini. Kui paat lekib, tuleb kõigepealt sellega tegeleda, siis võiks kogu jaht ventileeritav olla jne
