Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 259 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Apr 2013 05:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 374
On ainult kaks võimalust ühe lüliti alt nii ankru, kui navigatsioonitulesid lülitada:
1. Topeltklemmiga
2. Dioodiga
PiltPilt

_________________
FINNARK 460


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Apr 2013 00:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Marlene kirjutas:
rye kirjutas:
1) kas siis peaks kummikaabel olema või oleks ühekordse isolatsiooniga PVC ka OK? Kui topeltisolatsiooniga kummikas siis ilmselt võtaks laadimiskaabliks 2x2,5 mm2 ja joodaks mõlemad sooned kokku?

PS! Märkasin, et Marki nomogramm ja Priidu tabel nõuavad minu 7m 22A laadimisringile märksa jämedamat kaablit, kui minu arvutatrud 6 mm2.


Saan asjast nii aru, et ehitad (praegu) paadi elektrit (ümber) ja tekitad muuhulgas kahe akuga süsteemi?
Tahad esimese asjana (uuele) tarbeakule genekast tuua laadimise?
Saan aru, et akud kõrvuti ja miinus ühine ja paigas?

Ja,
1) Genekast tuleb tuua 1 soon (pluss), soone pikkus saab olema 7m ja seda hakkab läbima max 22A laadimisvool?
2) Uuelt tarbeakult tuleb läbi paadi sinka-vonka erinevatesse tarbijatesse erinevaid kahesoonelisi kaableid vedada?

=>

Usaldaks Marki tabelit.
Miks? Sest sellised tabelid arvestavad ka asjaoluga, et juhtmel on isolatsioon... mis lisaks kõigele ei lase juhtmes tekkivat soojust eriti välja ja soojus muutub pikkamööda kuumuseks :)

Ühe soone ristlõike pindalaks annab 7meetri/22ampri juures 10mm2 !

Kas kummikaabel?
Kuna tegemist on päramootoriga ja toitekaabliga mis tuleb kusagilt "väljast" ja läheb kuhugi "sisse" siis soovitav küll hea painduv kummikaabel leida.



Sai siis täna ehitatud.
Tarbeakule läkski 10 mm2 kaabel, kuna väiksemat kummikat poes ei olnud.
Aga starteriaku on AGM ja tarbeaku GEL.
Laadimispinge on 14,7 V, mida on GEL akule ilmselt liiga palju.
Kuna eraldi GEL pingeregulaatorit ei jaksa osta, siis mõtlsein, et võtaks õige schottky dioodiga 0,5 V võrra geneka pinget maha?
Mis targad arvavad sellest ideest?
AGM-ile peaks 14,7 V otse genekalt olema igati sobilik?

Ja teinegi küsimus: 175 hj Suzuki mootoril on jäme starteri juhe ja eraldi peenike 1,5 mm2 mootori "aju" juhe. Kas ka see "aju" juhe peaks olema katkstatav pealülitiga või peaks see jääma kogu aeg toitesse?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Apr 2013 15:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
rye kirjutas:
starteriaku on AGM ja tarbeaku GEL

Äkki kasulik paarist SPL (audiohullud) autotuuningust läbi astuda ja uurida mis nemad teevad. Sama teema, kohapeal seistes lõppvõimudele kasutatakse gel-akusi.
Autos kõigub temperatuur ka päris suures ulatuses.
Praktika ehk siin parem nõuandja.

rye kirjutas:
eraldi peenike 1,5 mm2 mootori "aju" juhe. Kas ka see "aju" juhe peaks olema katkstatav pealülitiga või peaks see jääma kogu aeg toitesse?

Miks see peenike peaks järgi olema? Anomaaliate vältimiseks välja!
Kui mootori ajule kogu aeg voolu tarvis siis peaks kevaditi kõik paadimootorid ju peast segi olema :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Apr 2013 18:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
rye kirjutas:
starteriaku on AGM ja tarbeaku GEL.
Laadimispinge on 14,7 V

Päris raske ülesanne Sul, kuidas Sa seda ilma laadijata teed ... et akusi ära ei küpseta.
Samas, Suzul kohe kaks laadimisahelat.

OK, vast akud pilsis - jahedas.

Float
AGM 13,2V
GEL 13,2V

Max
AGM 14,6V
GEL 14,1V

@20 degrees C.
Ja omaette graafikud veel sõltuvalt temperatuurist.

Juuksekarva pooleks ajamata:
Huvitav kas reaalis ka genekas 14,7V kogu aeg peale virutab. Kui ikka aku koos oma takistusega järgi...?
Üks võimalus oleks GEL-ahela jadasse miski jurakas takk (ca 300W, R siis sõltub ahela R-st) pista (eriti odav, aga loll lahendus).
Küsid, et miks see takisti siis peenike toitekaabel ei oleks võinud olla?
Kaableid ei tohi ju kärsatada... kärsatamise koht peab olema "lokaliseeritud".

Pikas perspektiivis maksad muidugi sama - kas kohe laadija või hiljem uued akud.
Samas, saan aru, küsimus mis täna kohe annaks teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Apr 2013 19:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
rye kirjutas:
starteriaku on AGM ja tarbeaku GEL.
Laadimispinge on 14,7 V

Päris raske ülesanne Sul, et lihtsate vahenditega läbi ajada ... et akusi ära ei küpseta.
Samas, Suzul kohe kaks laadimisahelat.

OK, vast akud pilsis - jahedas.

Float
AGM 13,2V
GEL 13,2V

Max
AGM 14,6V
GEL 14,1V

@20 degrees C.
Ja omaette graafikud veel sõltuvalt temperatuurist.

Juuksekarva pooleks ajamata:
Huvitav kas reaalis ka genekas 14,7V kogu aeg peale virutab. Kui ikka aku koos oma takistusega järgi...?
Üks võimalus oleks GEL-laadimisahela jadasse miski jurakas takk (ca 300W, R siis sõltub ahela R-st) pista (eriti odav, aga loll lahendus).
Küsid, et miks see takisti siis peenike toitekaabel ei oleks võinud olla?
Kaableid ei tohi ju kärsatada... kärsatamise koht peab olema "lokaliseeritud".

Pikas perspektiivis maksad muidugi sama - kas kohe laadija või hiljem uued akud.
Samas, saan aru, küsimus mis täna kohe annaks teha
.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Apr 2013 20:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Suzu manualis on laadimispinge antud 14,1 - 15,1 V.
Huvitav kas see sõltub nii suures vahemikus ainult eksemplarist või veel millegist? Temperatuurist? Aga mootor/genekas ei tea ju aku temperatuuri.

Jätsin ainult AGM aku taha ja mõõtsin erinevatel pööretel - hästi stabiilselt kogu aeg 14,7 V.

Erinevad allikad annavad erinevaid max pingeid GEL akudele. Mul on veel CTEK laadija millel on GEL compatible peale kirjutatud ja see laeb ka 14,4 Voldiga. Kummalisel kombel antakse GEL-ile ameerikas pigem 14,1 V max ja Euroopas 14,4 V max.

Ei takistiga ei langeta pinget, kuna kui kogemata vool väiksem siis ka pingelang väike ja küpsetab ikka liiast. Ikka sobiva dioodiga katsun selle pinge 14,1 - 14,4 V peale saada. Dioodi puhul sõltub pingelang voolust väga vähesel määral.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Apr 2013 09:41 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
See 14,7V peaks puhtalt pingeregulaatori "süü" olema, genekamähised annavad olenevalt pööretest koormusest jne. kuni 120V AC. ( Genekad on ka erinevad, kõigil ei pruugi nii olla )
Regulaator peabki hoidma pidevalt seda pinget olenemata mootori pööretest jmt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Apr 2013 09:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
rye kirjutas:
Suzu manualis on laadimispinge antud 14,1 - 15,1 V.
Huvitav kas see sõltub nii suures vahemikus ainult eksemplarist või veel millegist? Temperatuurist? Aga mootor/genekas ei tea ju aku temperatuuri.

mõõtsin erinevatel pööretel - hästi stabiilselt kogu aeg 14,7 V.


Nojah, stabiilne 14,1V ja probleemi poleks.
Kui temperatuur mängus siis süsteemil oleks põhjust mõõta mootorisse siseneva jahutusvee temperatuuri ... kaudselt annab aimu pilsis valitsevast temperatuurist, kus aku asub...
Kui nii siis suht nutikas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Mai 2013 09:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Nüüd peale mõnda pikemat sõitu (st. kui akud on täis ja koormust pole) on selgunud, et Suzu DF175 genekas laeb AGM starteriakut 14,85V -ga!
GEL pardaaku pinge võtsin dioodiga väiksemaks, kuid kui pardaaku täis hakkab saama jääb vool ja seega ka pingelang dioodil natuke väiksemaks ja GEL aku laadimispinge kipub ikkagi 14,45 V ligi.
(Mõlemad pinged ja voolud on sõidu ajal akumonitoril ilusti näha)

Mõlemad pinged - nii 14,85V AGM jaoks kui ka 14,45V GEL jaoks tunduvad kirjandust lugedes ohtlikult suured.

Samas enamus meremehi ilmselt ei teagi mis pinget nende genekad toodavad ja ei juhtu ka nende akudega midagi. Või siiski juhtub? Samas jälle minu senised autod ja eelmine paat on kõik umbes 14,4V -ga laadinud.

Kui keegi viitsib mõõta, siis võiks siia erinevate mootorite/genekate laadimispingeid postitada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Mai 2013 10:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
rye kirjutas:
Kui keegi viitsib mõõta, siis võiks siia erinevate mootorite/genekate laadimispingeid postitada.


Yamaha, ja otsas AGM. laadimise pinge 14,4V-14,5V (1100-4200) RPM.
Peale seda 4200 + langeb 13,8 peale :D
Siia ka veel .. et kusagil tunni-kahe järel hoitakse 13,8 V .... stabiilselt ja tarbijate lülitumisel püütakse 13,2 V hoida.


Jeep GC .. ja otsas Varta AGM , laadimise pinge 14,8V-15,2V 2 aasta ja veel mureta:) 14,4-14,2 peale langeb see, peale tunnist-kahest sõitu.

Töötavad ja ei miskit..

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Mai 2013 13:04 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 861
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
AGM kannatab kõrgemat laksu, osad happeakud hakkavad keema ja teema oligi selles, et tehasest ettenähtud AGM. Kuna peale käivitamist annab genekas peale ca 16, sutsakaid, mita saaks siis mõõta ilmselt ainult vene seieriga testriga, kuna sellele impulsile ei saa elektroonika järgi.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Mai 2013 13:30 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Kas keegi teab, kas on midagi teha kui 12V akul üks purk ilmselt lühises on?

Muidu poleks probleemi, käigutuled ja pilsipumba saab ka madalamal pingel tööle, aga iga akulaadija laadimispinge on liialt kõrge.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Mai 2013 14:33 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 861
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Huvitav, kui nuti laadija otsa panna, mis see teeks, nagu näiteks Optimate.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Mai 2013 15:08 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Olemasolev pooltark laadija kipub aku keema laskma. Päris targa laadijaga pole proovinud.
Olemasoleva laadija juhend
http://www.autokaubad24.ee/files/1703-B ... %20EST.pdf


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Veebr 2014 22:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
akumonitor natuke aega peal olnud - minu laadija teatud laadimise järel kahandab vooluhulga peaaegu nulli.

Tarbiajd järgi siis hakkab uuesti tootma. Ja talvel on mul jahis mingi 12 AH pisaku, millel lihtsalt laadija on peal- et saaks tööd teha ja vookuringe proovida.

Aga ometi on siin foorumis vähe juttu 220 V süsteemist paati.

Mina jõudsin oma ühejuhtmeplaanist juba sinnani, et tekkis juba kilp, kus rikkevoolukaitsmed ja voolumõõtja ka sees.

Ja samas on põnev, kas Põhjamaades on standardpistikutes faasid ja nullid kõik ühtepidi? Pirital on igatahes tavaline notsu ja sad faasi nii sinisesse kui pruuni lasta. Roheline jääb ikka samaks.

Mida veel peab teadma äkkvoolu paigaldamisest?

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 259 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group