Marlene kirjutas:
rye kirjutas:
1) kas siis peaks kummikaabel olema või oleks ühekordse isolatsiooniga PVC ka OK? Kui topeltisolatsiooniga kummikas siis ilmselt võtaks laadimiskaabliks 2x2,5 mm2 ja joodaks mõlemad sooned kokku?
PS! Märkasin, et Marki nomogramm ja Priidu tabel nõuavad minu 7m 22A laadimisringile märksa jämedamat kaablit, kui minu arvutatrud 6 mm2.
Saan asjast nii aru, et ehitad (praegu) paadi elektrit (ümber) ja tekitad muuhulgas kahe akuga süsteemi?
Tahad esimese asjana (uuele) tarbeakule genekast tuua laadimise?
Saan aru, et akud kõrvuti ja miinus ühine ja paigas?
Ja,
1) Genekast tuleb tuua 1 soon (pluss), soone pikkus saab olema 7m ja seda hakkab läbima max 22A laadimisvool?
2) Uuelt tarbeakult tuleb läbi paadi sinka-vonka erinevatesse tarbijatesse erinevaid kahesoonelisi kaableid vedada?
=>
Usaldaks
Marki tabelit.
Miks? Sest sellised tabelid arvestavad ka asjaoluga, et juhtmel on isolatsioon... mis lisaks kõigele ei lase juhtmes tekkivat soojust eriti välja ja soojus muutub pikkamööda kuumuseks
Ühe soone ristlõike pindalaks annab 7meetri/22ampri juures 10mm2 !
Kas kummikaabel?
Kuna tegemist on päramootoriga ja toitekaabliga mis tuleb kusagilt "väljast" ja läheb kuhugi "sisse" siis soovitav küll hea painduv kummikaabel leida.
Sai siis täna ehitatud.
Tarbeakule läkski 10 mm2 kaabel, kuna väiksemat kummikat poes ei olnud.
Aga starteriaku on AGM ja tarbeaku GEL.
Laadimispinge on 14,7 V, mida on GEL akule ilmselt liiga palju.
Kuna eraldi GEL pingeregulaatorit ei jaksa osta, siis mõtlsein, et võtaks õige
schottky dioodiga 0,5 V võrra geneka pinget maha?
Mis targad arvavad sellest ideest?
AGM-ile peaks 14,7 V otse genekalt olema igati sobilik?
Ja teinegi küsimus: 175 hj Suzuki mootoril on jäme starteri juhe ja eraldi peenike 1,5 mm2 mootori "aju" juhe. Kas ka see "aju" juhe peaks olema katkstatav pealülitiga või peaks see jääma kogu aeg toitesse?