Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Mida pidada silmas radari valikul ja paigaldusel?
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Apr 2013 12:52 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 07 Okt 2010 11:43
Postitusi: 45
Paanis soetada 41 jalasele jahile radar.
Mida peaks valikul silmas pidama? Üheks oluliseks tingimuseks on madal voolutarve.

Teine küsimus on paigaldus. Saan aru, et valida on kolme asukoha vahel:
- mast,
- ahterstaak
- 2,5m post ahtripeeglile

Mastis peaks radar vist kõige kaugemale nägema.
Kas kiikuv alus parandab oluliselt signaali kvaliteeti?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Apr 2013 13:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 803
Märtsikuu Soome Kipparis oli põhjalik radarite test.
Aprillikuu Kipparis on põhjalikult näpunäited radari valikuks ja kasutamiseks.
Kui sa Soome keelt ei valda, siis isegi Google translatega oleks abiks kirjandus.
Kui vaja siis millalgi (st. järgmisel nädalal ehk) võin ka sisse skännida ja saata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Apr 2013 13:51 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
...soovitaks "Garmin" GMR 18 HD-d (36 miili) või GMR 24 HD-d (48 miili)...
kui rahakott lubab, siis viimast... :)
...kui tahad ikkagi radarit kasutada, siis minu kogemustest lähtudes, unusta ära madal voolutarve... ! 41 jalane jaht kannatab välja juba väikese abimasina (generaatori)!
Minu valikuks oleks 2,5m post ahtripeeglile ja koos kiikuva, või ka reguleeritava alusega, pole ka midagi katki, kui radari antenn on jäigalt kinni!
Suure lainetusega, kreenis, üleval, eespool masti asuva antenni signaali kvaliteet on häiritud...!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Apr 2013 14:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Ma olen ise ka Garmini fänn, aga soovitan samas ka vaadata Simrad/lowranci broadbandradareid. Viimaste eelisteks on see, et neid võid töötamise ajal kasvõi kallistada ilma, et silmad peas keema läheks ja mis peamine - need näitavad väga lähedal asuvaid ja päris väikseid objekte. Traditsioonilised radarid on viimaste suhtes "pimedad". Aga kui see viimane argument pole ülioluline, siis seaksin sammud Unnuki jutule. HD18 on tegelikult lõbusõiduks piisav, eriti veel kui masti kuskile kõrgustesse ei installi. Asukoha osas langeb mu valik Kalle kirjeldatuga absoluutselt kokku, aga lisaksin siiski ka kiige. Selle saad kah Unnuki käest.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Apr 2013 17:04 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 07 Okt 2010 11:43
Postitusi: 45
rye kirjutas:
Märtsikuu Soome Kipparis oli põhjalik radarite test.
Aprillikuu Kipparis on põhjalikult näpunäited radari valikuks ja kasutamiseks.
Kui sa Soome keelt ei valda, siis isegi Google translatega oleks abiks kirjandus.
Kui vaja siis millalgi (st. järgmisel nädalal ehk) võin ka sisse skännida ja saata.

Tänud.
Soome keelest saan aru. Kas see ajakiri võrgus ei levi?
Olen kindlasti huvitatud. Panin oma e-maili sulle PS-i.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Apr 2013 17:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kalle Kuus kirjutas:
...soovitaks "Garmin" GMR 18 HD-d (36 miili) või GMR 24 HD-d (48 miili)...

Ja MIDA Sa Kalle nendega 41-jalasel jahil peale hakkad??? Mida on tegelikult vaja: a'la see asi. Muu Kalle pakutu on tõsi alates postist kuni kiigeni. Purjekal, mille kiirus on parimal hetkel 10 sõlmekest, kasutamise keskmine aga 5 ja paar kümnendikku peale - nende ülikalliste 4kilovatiste ulmeradaritega pole seal mitte midagi peale hakata! MARPA paned 6 miili peale ja muu sind absoluutselt ei huvita. Milleks oma aju ja silmi väsitada idiootsustega, millega pole sul merel REAALSELT midagi peale hakata??? Radar peab purjekal "nägema" täpselt sinu ümber ja 180-kraadise vaateväljaga 6-8 miili ette võimalikult hästi. Ja teine variant on kõige-kõige ehk siis HD Digitalid, mis tunnevad ära nii RACON kui SAR saatjad. Aga seda läheb vaja siis, kui plaan on palju ja aktiivselt siinsest merest väljas käia. Aga meie lombivees solberdamiseks pole vajadust 2000+ euri radarile kulutada. Aga ka siis on sama jama ,et maksad absoluutselt ebavajaliku 48-miilise "nägemise" eest, millega pole mitte sittagi peale hakata. Niikuinii keerad tundlikuse maha, range'i paned purjekale sobilikuks ja selles setupis sõidad surmani ;)

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Apr 2013 17:51 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 07 Okt 2010 11:43
Postitusi: 45
Kalle Kuus kirjutas:
...soovitaks "Garmin" GMR 18 HD-d (36 miili) või GMR 24 HD-d (48 miili)...
kui rahakott lubab, siis viimast... :)
...kui tahad ikkagi radarit kasutada, siis minu kogemustest lähtudes, unusta ära madal voolutarve... ! 41 jalane jaht kannatab välja juba väikese abimasina (generaatori)!

Voolutarve on mulle siiski oluline. Tarbijaid on palju ja eraldiseisvat genekat pole kuhugi väga panna. Vaatasin, et GMR 18 HD (36nm) tarbib 33.5 W ja Lowrance Broadband 4G (36nm) tarbib 20W. Boonuseks veel Marki poolt mainitud "Zero Radiation Hazard". Lowrance hind küll tunduvalt kõrgem, aga küllap on seda väärt:)

Kalle Kuus kirjutas:
Minu valikuks oleks 2,5m post ahtripeeglile ja koos kiikuva, või ka reguleeritava alusega, pole ka midagi katki, kui radari antenn on jäigalt kinni!
Suure lainetusega, kreenis, üleval, eespool masti asuva antenni signaali kvaliteet on häiritud...!

Mark kirjutas:
eriti veel kui masti kuskile kõrgustesse ei installi. Asukoha osas langeb mu valik Kalle kirjeldatuga absoluutselt kokku, aga lisaksin siiski ka kiige

Masti paigutuse mittesobivus tuleb mulle üllatuseks. Arvasin, et kõrgelt on ülevaade parem kui madalalt.

Ahtripeegli post ühes poordis ja selle otsas see kobakas teeb minu hinnangul jahi välimuse pehmelt öeldes koledaks.

Aga mida arvata ahterstaagi kinnitusest? Pilt 2.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Apr 2013 19:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Lainega hööritab see radariantenn masti otsas kõvasti rohkem ringi kui ahtripaigalduses. Sel põhjusel vanad merehundid need radariantennid sinna ahtri peale sokutavadki. Ka pidada mastipaigalduse puhul olema see häda, et halsivahetusel eespuri ei ole sõber radariantennile ja radariantenn eespurjele. Seda tasub siis meeles pidada ka staaki paigaldades, siis muidugi mitte foka suhtes :). Mis neist ikka omavahel nühkida.

Üldiselt on Kalle jutt ja see mis mina merehuntide käest kuulnud olen üsna täpselt samasse auku. Pole ime kah, Kalle on nii mõndagi omal nahal ise ära katsetanud. Priidu täna tiba tagasihoidlikum räusk on kah üsna õige :P

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Apr 2013 20:10 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
... olen palju tappa saanud "Simradi" radari poolt! Mariellil on "Simrad" peal, mis töötab ainult ilusa ilmaga, kui teda vaja ei ole... :lol: ! Hädas olen olnud "Raymarine`ga" ja maapõhja kirun "Lowrance`i" ja vana "Koden`i"... :twisted: ! Kui neid vaja on, siis lõpetavad nad hoobilt oma töö tegemise! ...
...seevastu "Garmini" ja "Furunoga" pole mul veel ette tulnud ühtegi pahandust, ka "karvasega"... :lol: !
...jään oma arvamuse juurde, et 41 jalasel purje-jahil peab olema radariga sõiduks peal töötav abimasin! "Raymarine" elektroonika puhul on see eriti vajalik! ...abimasinast "Tormilinnu" peal tundsin kõige rohkem puudust ühel Kotka-Kemi regatil, kus Uusikaupunkist alates lõi sellise "udupiima" peale ja radar pidas vastu ainult paar tundi...!
... olen seda meelt, nagu inglased ütlevad:"...ma pole nii rikas, et odavat ülikonda osta...
:lol: !
... minu soovitused on selleks, et äärmiselt halbades olukordades (ja neid tuleb paratamatult ette!), ei peaks te peast juukseid kakkuma... :lol: !
...Kui aga seisate rohkem sadamas, siis ... :lol: !
...meie "lombivees" pange raadius ikka 12 miili peale, jõuate kindlapeale eest ära... Saaremaa taga, enne Gotlandit, aga 24 miili peale... :wink: on "tervisele" kasulikum... :lol: !
Vot niimoodi... :wink: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Apr 2013 20:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
No seda Lowrance värki vaatame kui jää ära sulab. Ma pole mitte kunagi mitte ühtegi selle brändi asja kasutanud. Nüüd saan järgi proovida ja veel suurtel kiirustel ja kõva raputamise saatel :)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Apr 2013 00:00 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 19 Juun 2005 11:25
Postitusi: 23
Olen Lowrance broadbandiga kaks aastat sõitnud nii udus vihmas kui pimedas ja pole miskit kobisemist, kui siis ainult seda, et tal on oma kompass mis raudlaevas trikke teeb ja vahest on radaripilt "pöördes" aga kuna kursijoon peal jookseb saab kange-kaelselt siiski jälgida mis ümberringi toimub.

Kuna eriline tehnikamees ei ole ei tea mis seal üleval valge kopsiku all on aga kiidan seda, et kohe ärkab kui nuppu vajutada ja näitab detaili nii, et tõepoolest leiab sadamas vaba koha või saab Voosi kurgus vastu Haapasalu valgust sõites toodrite vahelt läbi.Valgustuseta lateraali tooder on öösel kutsumata külaline.

Radar on taga kaare peal, umbes 3 meetrit merepinnast ja pole aru saanud, et kerge kreen teda oluliselt segaks. Kõva ilmaga pole jällegi vaja läind, aga lainet vahest ikka omajagu ja laev lengerdab kah. Mõtlesin ka kiige peale alguses, aga keegi arvas (vist Saarso), et kui midagi tahad kehvas olukorras veel parandama hakata, võid panna. See ju õõtsub kogu aeg kaasa ja kes teda jõuab eraldi õlitada vai hooldada. Määrdevaba...nojah.

Kui vaja töötab radar tavaliselt öö läbi (novembris on seda rohkem kui kaks tundi) kui oleme laevatede läheduses, ega seda AISi alati tea uske. Laevad näitab enamasti Saaremaa taga kus see sõidusoon neil on, 12 miili pealt kätte (no see suurem ulatus on nii-ja-naa), Tallinna lahel öösel sisse sõites kasutan ka, sest linnakumas pole isegi suuri kiirlaevu võimalik silmata, erit roolimajast. Ja ei miskit kiirgust, eklektert on ka seni jagunud. Kui meri ikka täiesti tühi laseme ta ikka vahest magama ka, mis tast vahti.

Pole ta nii kehva kokkuvõttes ühti. Kogu Lowrance kolast laevas, seda ikka on, on kõige pipram buugiboks (Sonic Hub), aga vahest on see isegi hea sest eks Ra peal ka visatud makk lõpuks üle parda. Paneme aprillis laeva vette, siis võib tulla vaadata kuidas 40 jalase ahtrist ära paistab okeaan.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Apr 2013 07:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Rahu Kalle... rahu.

Enamus meremehi künnavad merd ilusa ilmaga. Meie oleme need lollid, kes peavad tööd tegema, kas siis kui ilm enam ilus pole. :D

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Apr 2013 08:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
Priidu täna tiba tagasihoidlikum räusk on kah üsna õige :P

See on jälle kord 100% kogemuste pealt. Radariga ja radarita, udus, paduvihmas, pimedas ja imeilusa tähistaeva või lauspäikese käes on kõhimõtteliselt kõik "lähikonna" kitsad pilud ja pisut keerulisemad navigatsioonalad läbi sõidetud va Inglismaa rannik ja saarte vahed. Selle 48 miiliga ei ole mitte midagi teha!!! 12 on juba isegi "palju", 6 miili perfektset pilti ja paar miilikest peale "udusemat" on küll ja enamgi. Ma saan aru, kui 48-miilisest vaatamisest räägiks tegelased, kes plaanivad minna Hoorni vallutama või põhjapoolt Gröönimaad Hudsoni lahte sõita. Jah, vaat jäämägede lähedal on nii suurt vaatevälja vaja, et jäämägede liikumist jälgida ja sealt läbipääse otsida ning oma kursse valida. Jämedalt Piiterist Barcelonani pole aga nii vägeva a'la 4kW ja 2000+ eur radariga sittagi teha!

Täna aastal 2013 on radar AISi abi, mitte peamine vahend. Kõik SOLAS laevad on sul ekraanil läbi AISi, radariga püüad otsida väikeseid kalapaate, "stealh"-traale Hispaanias, meremärke udus ja loodad, et kalurid on oma püügivaheditele ka radaripeegeldid külge pannud. Muuseas, täitsa isegi on!
Ma eeldan, et kui inimene küsib kipperis nõu, siis Tal ei ole elutoa nurgas briljantide kuhja, kuskohast siis lumelabidaga kartulikotti neid kühveldatakse ja minnakse Unnuki juurde, et "rahas pole küsimus, tahan kõige-kõige täiskomlekti". Loomulikult on kõige-kõige ka aboluutskaalal võttes parim AGA piiratud võimaluste juures tuleb selgeks teha igasuguse elektroonika tähtsuse järjekord ja siis sobitada see eelarvesse.

Mis on minu lolli aruga järjekord ja mina oma purjeka varustaks just selles järjekorras:
1. KORRALIK radaripeegeldi, mitte see krepp-paberist anaaltapp. Korralik, millest on meil ka juttu olnud, maksab ise juba 150+ eur. LISAKS paneks mina ka aktiiv-peegeldi rasketeks oludeks ehk totaalne udu, ülitiheda liiklusega alad pimedas jne, mille siis lülitad tööle vaid asjapärast. Nende hinnad algavad 600 eur, Seame aktiivpeegeldi 700 eur. Koos installimise ja materjalidega on esimene 1000 kulutatud!
2. Plotter - nõus. Hind on mõnest sajast mõne tuhandeni ;)
3. AIS - korralik! Jälle korralik koos installi ja materjalidega 800-1000 eur. Ja see kolmik on "häda"vajalik! See on kõige-kõige vajalikum, alles siis tuleb
4. radar. Kuna sina ise oled juba ülihästi nähtav ja näed ise ka ~80% sulle ohtu kujutavaid teisi veesõidukeid, siis radari vajadus tekib erilisemates oludes. Üldjuhul on kõige hullem piimjas udu, siis selles tuleb niigi kiirus minimaalseks viia ehk ajafkator muutub veel pikemaks ja sul reageerimiseks rohkem aega. Kuna sina oled KAUGELE teistele nähtav (k.a. tankeritele Ventspilsi all) ja nendel on peal väga head radarid, siis sind huvitavad ikkagi vaid ja ainult otse sul külje all olevad "segajad". Sa tahad näha a'la teljepoid või norditoodrit ja udus röövpüüki tegevat väikest paadikest, mitte ei vaja seda, et vaatad Naissaarelt Osmussaare alla...
5. edasi vastavalt soovile Navtex, Iridium etc ja kõik muu mudru, mida võib olla aga pole sisuliselt primaarne. VHF on kusagil 1.-3. sees-vahel. Ning see võib alguses ka lihtsalt käsijaam olla aga kui juba AIS, siis statsjaam pole ka enam liiga kallis.

Ning kui mul tekiks küsimus, kas 1000 eur radar + 1000 eur igasugune personaliseeritav pääste- ja ohutustehnika a'la meeskonna ja vidinate MOB-jälgimine, paar PAB'i kottpimedaks ajaks vähemalt vöörimeeste külge või 2000+ eur radar, siis kas tekib kahtlust, kumba varianti valida?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Apr 2013 09:53 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 07 Okt 2010 11:43
Postitusi: 45
Kalle Kuus kirjutas:
... olen palju tappa saanud "Simradi" radari poolt! Mariellil on "Simrad" peal, mis töötab ainult ilusa ilmaga, kui teda vaja ei ole... :lol: ! Hädas olen olnud "Raymarine`ga" ja maapõhja kirun "Lowrance`i" ja vana "Koden`i"... :twisted: ! Kui neid vaja on, siis lõpetavad nad hoobilt oma töö tegemise! ...

mul põhimõtteliselt puudub brändi eelistus, aga oleksin uurinud, et mida tähendab "lõpetavad nad hoobilt oma töö"? Kas radar töötab, aga ei ekraanile ei kuvata midagi, näitab halvasti, lööb kaitsme välja vms?

Saan aru, et Simrad / Lowrance Broadband Radar™ on radarite täiesti uus põlvkond, mis töötab erineval tehnoloogial, kui kõik teised radarid. Äkki on seoses sellega ka töökindlus parem.

Kalle Kuus kirjutas:
...seevastu "Garmini" ja "Furunoga" pole mul veel ette tulnud ühtegi pahandust, ka "karvasega"... :lol: !

Kas Furunot keegi Eestis pakub? Kui hetkel on kasutuses Lowrance plotterid, siis kas teiste tootjate tehnikat saab sellesse võrku ühendada?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Apr 2013 10:58 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 07 Okt 2010 11:43
Postitusi: 45
PriitV kirjutas:
1. LISAKS paneks mina ka aktiiv-peegeldi rasketeks oludeks ehk totaalne udu, ülitiheda liiklusega alad pimedas jne, mille siis lülitad tööle vaid asjapärast.

Kas AIS saatja ei tee sama asja? Peaksid olema läheduses olevate aluste plotteriekraanidel nähtav.
PriitV kirjutas:
5. edasi vastavalt soovile Navtex

Kas Navtex on tänapäeval enam teema? SAT käsijaam on tõenäoliselt samas hinnaklassis ja kergekaalulisi GRIB faile saab igast maailmapunktist alla laadida.
PriitV kirjutas:

Ma ei saanud aru mis tehnoloogial see lahendus töötab ja kaugele signaal levib? VHS/AIS antenni kaudu vms?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group