Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Ankruketi seeklite markeerimisest
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Veebr 2021 16:25 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1850
Asukoht: Tallinn
Mis on siis ankruketi seekel, mida on vaja markeerida ?
Mereviki ütleb: et seekliteks nimetatakse ka 25 kuni 27,5 m pikkusi ankruketi "juppe" :roll: ... ehk siis minu sõnastuses: "ankruketi osa pikkust, mis vastab 25 - 27,5'le meetrile!"
Milleks seda vaja on?
...aga selleks, et pootsmanil või ankruvintsimehel oleks nende seeklite "piire" parem ja kergem keti peal näha, ettekandmiseks roolimehele, palju on ketti välja antud...
Kus seda vaja on?
...aga seal, kus meredes on ranna lähedal suured sügavused...
Mida siis teha?
...selleks tuleb need kohad ankruketil eri värvidega üksteisest eraldada umbes 1 - 2 m pikkuselt iga 25 m järel:
1. seekli kohalt (25 m) punase värviga
2. seekli kohalt (50 m) valge värviga (mõned pakuvad ka kollast värvi)
3. seekli kohalt (75 m) sinise värviga
NB! Kes soovib, võib teha markeeringu keskele täpselt iga 25 m kohale oranži värviga 10 cm triibu jne. ...
Et asi arusaadavam oleks edastan master Peeter Ude poolt 2012. a. siin foorumis kirjutattu: " Laeva peal käib asi lihtsalt... keegi ei oleta, kui palju (ketti sisse) lasta. 1 seekel on 25 meetrit ja kui ankur ei pea, siis läheb 2 (seeklit ketti) veel järgi.
Kui öeldakse, et "seekel" sisse, siis lastakse seekel sisse ja vaidlemist ei ole".
Selle jaoks ongi tarvis ankruketti eri värvidega markeerida, et pootsman, kes ankruvintsil töötab, näeks visuaalselt, palju ta on juba ketti vette lasknud!
Master Peeter Ude:"Küll aga, ei lasta kunagi ketti hunnikusse ankrule peale, seepärast tuleb kannatada ja oodata, kuni laev tiba triivib või käiguga tagasi töötatakse! Laeval "Juku" on kummalgi ankrul 4 "seeklit" ketti."
...sakslastel olen näinud ka 10m vahedega keti markeeringut!
...NB! Kapronist ankruotsale saab spinnakeri kangast ribad panna kardeelide vahele, punutud, või "sukaga" otstele, aga lihtsalt värvilise teibiga...
Tagant järele tarkus Kreekas 2020.a. purjetamisest:
Rendijahi puhul tuleb anda varakult rentijale kirjalikult teada oma soovid!
Üheks selliseks on ka nõudmine, et rentijal oleks ankrukett markeeritud!
Ei tohi jääda arvama, et kui 2019.a. jahil oli ankrukett korralikult markeeritud, nagu meil oli, et siis ka järgmisel aastal ja jahil, see niimoodi on :twisted: !
...aga Ateenas on juba Päike ja + 15 kraadi ja kurja viirust peaaegu polegi... :D

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ankruketi seeklite markeerimisest.
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Veebr 2021 17:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 849
Kogu lugupidamise ja aukartuse juures nende vanakooli meetodite vastu tahaks mina aastal 2021 rendijahi reederilt nõuda, et alusel oleks digitaalne ketilugeja peal :)
Samas on minu kogemus Vahemere äärest, et nõua või ära nõua, aga ära mitte kunagi ühtegi kokkulepet ega lubadust usu, hea kui plotteril kaart sees on.
Ehk siis alati tuleb igaks juhuks ipad kaasa võtta, et kuidagigi navigeerida saaks, hea oleks ka näiteks krokodillidega klemmid ja laadimisjuhe, kuna võib juhtuda, et ükski 12V outlet ei tööta, jms.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ankruketi seeklite markeerimisest.
PostitusPostitatud: Reede, 05 Veebr 2021 09:11 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1850
Asukoht: Tallinn
...vanakooli meetodite vastu pole vaja aukartust tunda! Vanakooli meetodid toovad Su ikka olukorrast välja, kui digitaalne seade "black out'i" pärast ei tööta... :lol:
...selle pärast sai see teema üles tõstatatud, et mulle isiklikult on jäänud mulje, et ankruketi markeeringu tähtsus on jäänud meie meresõitjate seas teisejärguliseks: põhjuseks võib olla see, et meie vetes ankru peal seismine ei ole populaarne ja seetõttu jääb kogemusi väheseks...
...lisaks markeeringule võiks olla ka selline "karbikene": Lewmar AutoAnchor 560V2
http://www.lewmar.com/Lewmar-Files/Manu ... Manual.pdf
...tagant järele tarkus 2020.a. Kreekas, kaunis, väikeses sadamas Plaka seismisega:
andsime vöörist liiga vähe ankruketti välja, sest ketil markeering puudus, mis tõttu me ei teadnud täpselt, palju seda väljas on ja üle mäe tulnud esimene tugev pagi, tõmbas ankru lahti ja ahter oligi vastu kaid... :oops: Tugev tuul järgi ei andnud ja uut manöövrit teha ei riskinud, kuna kaldavoolu me ei saanud ja akud olid "notid" (ankruvints võinuks töö lõpetada...). Õnneks oli meil kais niipalju ruumi, et saime rannavalve loal Bavaria 50-ne vasaku poordiga, ankruketti järgi andes kaisse võtta...
...ja nii me seal 2 päeva tormivarjus olime...

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group