Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 31 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kursused "Revali" merekoolis
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2006 17:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2551
Asukoht: Tallinn
Kõigepeal siis HUA!

Lõpetasin minagi edukalt jõulu eel ülalnimetet asutuses väikelaevajuhi kursused. Tundub, et siinses foorumis leidub nii mõnigi grupivend :) Erinevalt neist oleks mina kriitiline. Lisaks veel niipalju, et ise olen dresseeritud ja tegev lektor IT valdkonnas, seega ehk on minu kriitika pisut kantud ka professionaalsest kretinismist.

Arvestades kursuste mahtu on tulemus enam kui kesine :( Samas, kui eeldada et kursuse eesmärk on valmistuda eksamiks, siis ei peaks ju miskit kurta olema, sest selle eesmärgi täitis asi 100%. Eksami jätaksin siinkohal kommenteerimata :wink: , aga selle läbimiseks oleks piisanud 3 .. 4 kordsest kooskäimisest. Samas nii pisikese kursuse eest ei saaks ju seda raha võtta :D Küllap jättis oma jälje kursusele ka selle hooajavälisus.

Nüüd teemadest:

Medtisiin - igati vajalik ja OK

Enesepääste - kui jätta kõrvale müügitegevus, mis sellises kohas minuarust (aga see on vaid minu arvamine) on kohatu, siis OK ja lisahindeks "lõbus"

Navigatsioon - Eksami seisukohalt oli see muidugi vajalik, aga kas see pidi täitma enamuse kursusest? Merekaardile kursside joonistamine on muidugist omamoodi põnev vaimuvirgutus :) aga kui kõrvale jätta "laevad puust mehed rauast" nostalgia, siis milleks?? Vaid pisukese pinnavirvendusena oli juttu kaasaegsetest vahenditest :? Kui müügilobi oli kord juba korraldajate poolt majja lubatud, siis miks poleks võinud tutvustada kaasaegseid navigatsioonivahendeid ja nendega ümberkäimist kasvõi nihkega konkreetse tootja (maaletooja) suunas.

Väikelaeva ehitus - vaadata kambakesi koos, ülejala tehtud slaide sellest, mis on kiil ja mis on piim - no vabandage, milleks? Selle asemel oleks võinud jagada korralikult tehtud materiali iselugemiseks. No ei ole see arvutigraafika nii kallis midagi, et ei saaks mõistlikke pilte-jooniseid tellida. Sama jutt tegelikult kogu materiali kohta - rikkus kogu üldmulje asjast.

Arvestades viimase inimpõlve jooksul pea kadumaläinud igamehe-merekultuuri, siis oleks olnud igati tervitatav kommete ja kirjutamata reeglite selgitamine (sellised olid ju kunagi olemas?). Juttu oleks pidanud olema ka meie ja lähimaade (väike)sadamatest ja seal kehtivatest mängureeglitest. Näiteks kas juriidiliselt tohib ja kas on eetliline parkida oma kaater suvalise vaba kai äärde sadamas? Pirita sadamas? Tallinna sadamas?? Muuga sadamas???

Täielikult olid puudu "mis siis kui" teemad. Millega saab asendada rooli, kuidas hädapäraste vahenditega peatada leket, kuidas tulla toime katkise taglasega, jnejne.

Niih - vingutud küll! Peamine pole aga mitte vinguda vaid tahaks pisut diskussiooni tekitada, ehk jõuab see vox populi pikkamööda ka asjameeste kõrvu.

Olgu Suur Hall teile sõber algaval aastal!


Viimati muutis peebuste, Pühapäev, 01 Jaan 2006 19:50, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2006 18:20 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 03 Apr 2005 18:31
Postitusi: 111
Asukoht: HLK..
See oli väga hea.
See oli lausa super.
Kirjeldus tähendab.
Peaksin nentima, et see on ikka paras saast. Kõige tähtsamad osad on minu meelest välja jäetud. Kindlasti annaks paremini.
Ning üks küsimus.
Kas keegi on viimasel ajal õppinud kellegi käe all ja siis läinud ning teinud eksami lihtsalt ära?
Kui juba Kipperi MTÜ on, siis võiks Kipperi merekooli ka teha :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2006 19:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2551
Asukoht: Tallinn
Müts kirjutas:
Kas keegi on viimasel ajal õppinud kellegi käe all ja siis läinud ning teinud eksami lihtsalt ära?


Ühelt poolt - sellise eksami teeks iga mõtlev mere-inimene ära pärast ~20 min kaardiga vigurdamiste seletamist, kui ta just 6. klassi matemaatikatundidest ei puudunud.
Teiselt poolt, kui oled "mees metsast" ei pruugi komision nii leebe olla :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2006 20:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Kas keegi foorumlastest on läbinud kunagise jahtkapteni väljaõppe. Täidsa huvitav oleks teada mis seal räägiti.

Revali merekooli plus oli see, et kui sa just päris turakas ei olnud, siis said oma paberi kätte. Bürokraatia on rahul. Miski riiklik süsteem ei saa tulla ja mögiseda su kallal. Ma ise ei soovitaks kellelgi paberist liiga õhku täis minna ja ennast liiga meremeheks pidada. Aga paberi omamine on meremehekssaamisel ilus algus.

Kui oleks lihtsalt papi ära maksnud ja paberi kätte saanud, siis oleks see süsteemile ilmselt liiga prosta tundunud.

Kui võtta merekooli kui head põhjust endale mõned asjad selgeks teha siis polnud tal häda midagi. Ma arvan et kõik kursuse lõpetajad teavad kust poolt toodrist mööda sõita. Vast oskab ka kaartilt tulede karakteistikuid ja nähtavuskaugusi vaadata. Mõni usinam tegi endale selgeks ka laevade tuled, lipud ja helisignaalid. Midagi jääb meelde mõni asi läheb meelest ära. Aga nii on see ikka.

Peebuste väljatoodud puudunud teemasid võib igaüks erinevatest raamatutest ise juurde lugeda. Minumeelest on neist igas temaatilises raamatus juttu.

Mis puudutab gps-iga sõitmist siis üldisest jutust pole eriti nagunii tolku. Konkreetset juttu võid lugeda konkreetse seadme manualist või üritada loomuliku intellekti baasil riistast aru saada (soovitavalt mite merel).
Muide hiljuti Rootsis käies kohtasin esmakordselt GPSi signaali kadumist päikseloojangu ajal. Tõttöelda olime mingi 1/2 tundi linnas üsna eksinud.

Tahaks õppida tähtede järgi navigatsiooni. Koos konkreetse öise praktikaga. Aga kui peale minu veel huvilisi leidub, siis ma võib natuke uurida. Äkki leiab kellegi kes oskaks ja oleks nõus seda õpetama.

Madis


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 05:50 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 03 Apr 2005 18:31
Postitusi: 111
Asukoht: HLK..
Tõsiselt.
Võiks teha toreda kooli, kus õpitakse kõik praktika kaudu.
Tõmmates soote, põrutades ümber toodrite ja vaadates tähti.
See oleks ülivägev.
Käidaks nädalavahetustel koos, sõidetaks Väinameres mõned tiirud. Harjutataks sadamates sõitmist, tehtaks kaarditööd, õpitaks GPSi kasutama. Kõike. Praktikaline õppimine on kõige parem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 11:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 21 Juun 2004 13:37
Postitusi: 164
Asukoht: Tallinn
No ei ole ikka päris nii, et milleks see kaarditöö ja sirkli ja joonlauaga sebimine. Paistab, et vähe oled veel, Peebuste, merd sõitnud. GPS-iga oskab navigeerida igaüks, selleks pole nüüd küll mingit kursust vaja. Aga juhtub ka seda, et näiteks GPS paneb pillid kotti ja varu-GPSi patareid ei kannata teda kogu aeg sees hoida või kustuvad ka lõpuks ära. Vaat siis alles hakkab kaarti vaja minema. Muidugi on osa sellisest navigeerimisest praeguseks minevik, aga siiski-siiski, võib vaja minna. Kui muidu ei saa, siis võib seda ju võtta nagu klassikalise merehariduse osa, nagu näiteks ladina keelt filoloogidel vms. Sama käib näiteks sõlmede kohta. Ega kõiki neid umbes 15 sõlme, mida kursustel loodetavasti endiselt õpetatakse ju ka enamasti vaja ei lähe, aga mõningaid neist siiski igal merelkäigul. Ülejäänud aga on hädavajalikud kas või vahva merekaruimmitsa pidamiseks. :)

Madisel on kogemuse suhtes õigus. Nagu kõigi lubadega, ei sõida mitte load, vaid ikka nende omanik. Ja nagu vanasti KJK kursustel armastati toonitada, tuleb purjetama õppimiseks teha kolme asja: 1. purjetada, 2. purjetada ja 3. purjetada. ;)

Üllatav on, et kommetest ja sadamates kehtivatest mängureeglitest ei räägitud. Sellest armastasid vanakoolimehed kohe eriti rääkida ja ütlemata vajalikud on sellised teadmised küll. Aga samuti omandatavad näiteks eeltoodud punkt 2 käigus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 12:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2551
Asukoht: Tallinn
Leemet Pork kirjutas:
No ei ole ikka päris nii, et milleks see kaarditöö ja sirkli ja joonlauaga sebimine.


Mitte seda ei tahtnud ma öeda, et vaja poleks, aga ei onud see asi kõige muuga tasakaalus. Rõhk võiks olla asukoha määramisel ja praktikas võinuks ka õues puude peilungit määrata :) Selle asemel oli rohkem nagu kriminalistika - sõideti nii ja nii ja nii ja nüüd joonistame selle kaardile.

Muide, õppejõud olid täitsa toredad ja ilmselt ka nende teadmised tasemel. Aga mulle jäi vägisi mulje, et kuna keegi teine meiega tegelda ei viitsinud ja tunnid pidid täis saama anti meid "navigaatorile" hambusse. Tulime õhtul kokku, lahendasime kaardiülesande ja läksime laiali. Sedapidi enamus kordi. Muid teemasid lahati... nomaitia, ma teeks teistmoodi. Sõlmedest räägiti natuke ja suht libisemisi, kus, millal ja milleks teemad jäid sõlmede juures puudutamata.

Samas ei peaks nagu miskit kiunuda olema - tegijad said raha, meie saime tunnistused, kõik peaks happy-happy olema. Aga vägisi jääb selline haltuura maik manu.


Viimati muutis peebuste, Esmaspäev, 02 Jaan 2006 12:20, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kursused "Revali" merekoolis
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 12:17 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 12 Juul 2005 12:08
Postitusi: 76
Asukoht: Tallinn
peebuste kirjutas:
Eksami jätaksin siinkohal kommenteerimata :wink: , aga selle läbimiseks oleks piisanud 3 .. 4 kordsest kooskäimisest. Samas nii pisikese kursuse eest ei saaks ju seda raha võtta :D Küllap jättis oma jälje kursusele ka selle hooajavälisus.


Miks siis eksam kommentaarideta jäi? Oli liiga lihtne?
Mul seisab paari nädala pärast eksam ees - olenemata koolist peaks vastuvõtukomisjon sama olema või siis mitte?

Head uut aastat ka!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 12:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Ma eile õhtul kirjutasin pika loo aga ei saatnud ära. Aga vist nüüd võib, sest mitu kursustel osalenut vihjavad samadele asjadele, mis mind isiklikult panid peale kolme korda loobuma. Andku mulle Revali mehed andeks, kuid need kolm esimest kohalkäidud tundi oleks mina isiklikult seitse korda paremini ja vist ka pädevamalt läbi viinud! Ausalt. See oli ikka hale, mis hale.
Siin ma Mütsiga 100% päri: kuna eksameid võib teha eksternina, siis saame siin küll kokku täiesti PÄDEVA merekooli. Ausõna, mina maksaks hea meelega sellisele mehele, kes mulle navigatsiooni hästi korralikult selgeks teeb. Ja seda mitte kontorilaua taga, vaid otseselt merel, kõikuvas aluses sealse kaardilaua taga istudes. Kuigi iseenesest on see ju kõik raamatutarkus ja vähegi ajusid omav inimene teb selle endale enne merele minekut niigi selgeks.
Me ju leiame siit nii jahiomanikke :D ,kaatrimehi, vanu merekarusid, purjesportlaseid jne. Mina tahaks lisaks võimsa kaatriga sõitmise õppimisele ära õppida ka jahiga võistlusstartimise. Täna ei julgeks ma never sinna vahele räbelema minna, hoiaks kaugele ja stardiks viimasena.
Tegelikult peaks hoopis Revali meestega korralikku koostööd tegema. See ei ole nende süü, et õppejõud on vanad pässid, kelle teadmised tänasest päevast ja moodsatest asjadest on pehmelt öeldes nõrgad. Aga tugevad on nad navigatsioonis ja veel paljudes muutumatutes asjades + meditsiin.

Eilne õhtune kirjatükk:

Läksin minagi alguses sama grupiga kohale lootuses midagi tarka teada saada. Aga andku mulle kodanikud andeks, juba algus oli nii möga, et peale kolme korda ma loobusin. Raha ka ei maksnud. Täiesti julmalt. Ma ei pea vajalikuks maksta sellise toote eest, mille kvaliteet mind ei rahulda.
Pole minu asi ega õigus kellegi pädevust kahtluse alla seada, kuid hinges võib meil kõigil kahtlus olla. Nii oli ka minul, kui selle pika ja täiesti mõttetu jura korra ära kuulasin. Siis käisime Kaleviga merel - täpselt sama asi. Andku mulle nad andeks aga ka see oli totaalne jura! Jah, ma nautisin merel olemist ja purjetamist aga kasutegur oli 0(null). Täpselt sama kasutu oli ka klubi mootorpurjekaga tiiru tegemine. Sorry, aga IGAV oli. Siis ma lõpetasin.

On näha, et mitte üks väikelaevajuhi koolitaja ei suuda tänasel päeval vähegi arvestatavat koolitust anda. Mida selleks oleks vaja? Jätame kõrvale navigatsiooni, see võis tõesti heal tasemel olla. Võis ... sest seal ma ju ei käinud. Samamoodi pääste ja meditsiin. Viimane on jällegi reaalses elus suht küsitava vajadusega aga igal juhul teatud mahus vajalik. Reaalne elu tähendab seda, et vigastatut torkida ei tohi. Ja surnut üles ei ärata. Need minu kogemused maismaal liiklusõnnetustega.
Aga mida ühelgi koolitajal pole, on tehnika ja varustus. Ühel KORRALIKUL väikelaevniku koolitajal peab olema väike sportlik jaht, suur uhke jaht, korralik skuuter, väike kaater ja suur võimas kaater. Täpselt samamoodi, nagu maismaa sõidukite koolitajatel. Nende kõikidega peab koolitatav saama sõita ja seda igasuguste ilmaolude juures! OK, mõni ei vaja jahiga sõitmise koolitust(mina näiteks) aga kurat, sellise 20-meetrise 1500Hj luksuskaatriga ei oskaks ma küll sittagi peale hakata! Koolituseks piisaks poole lühemastki. Kuidas ikka sõita 35-40 sõlme tegeva mitmetonnise kaatriga??? Mis on trimmid, kuidas neid süüakse? Mis on "lainete lugemine"? Sama asi ka skuutri ja kasvõi RIB-paadiga. OK, ma muidugi suudaks iga asjaga sõita, aeglaselt ja ettevaatlikult, kuid see pole ju oskus.
Samas ei oska kaatrimees Microga alguses essugi teha ja VO70 jahti vaatab, nagu vasikas uut aiaväravat. Mina ja kindlasti ka teised purjetajad suudaksid sellega mingil tasemel kohe hakkama saada. Jaht on siiski jaht ja vallid, soodid, brassid etc ikka needsamad.
Ehk minu arust pannakse absurdselt rõhku teooriale aga mitte praktikale. Paber on tore asi. Reaalselt on vaja paberi jaoks vaid navigatsiooni tundmist ja üldiste veeliiklemise eeskirjade tundmist. Kuid navigeerimisoskusest on ikka sitta kanti vähe abi, kui sõitja alust ei tunneta ja merele "pihta ei saa". Pärast on tore konstanteerida fakti, et "sellisel-sellisel triivil, kursil ja geograafilisel koordinaadil tegin sõiduvea, halssisin kogemata, lõin ühe sõbra poomiga üle parda, läksin rulluma, siis ümber ja lõpuks põhja. 10-aastane kaluripoiss Lappajaga nägi, tiris mu veest välja ja tõi kaldale. Andis külmarohuks klõmaka puskarit ja nii ma siin nüüd olen." Sama võib kirjutada kaatrisõidu kohta, kus oskamatusest kihutasin lainesse, lõhkusin paadi ja läksin põhja.

Iseenesest ei ole ju nõuded karmid. Tehtud lihtsaks, et iga loll võiks merele minna. Kuid kogu selle lihtsustamise juures jääb praktiliste oskuste pool väga nõrgaks. Vanasti oli jälle risti vastupidi: praktika ja sõidutunnid kogenud kapteni käe all andsid lõpuks jahtkapteni tunnistuse, kui eksami ära tegid. Mingi kesktee peaks leidma. Mina tahaks teada, et merel liikuja teab, mida ta teeb... ja millega ta seda teeb. Reaalselt peaks suutma ju merel olija käepäraste vahenditega ära remontima igasuguse veesõiduki. See kõik on puudu. Kogu see koolituse värk tundub "to make money", mitte reaalsete oskustega merelkäijate koolitamisena. Aga eks see algab, vähemalt Revali puhul, sellest, et koolitajad on suure laeva mehed. Olen seda isegi ajakirjas kirjutanud, et suure laeva ulmenavigaatorist kapten on purjekal purjetajana suht kasutu. Ja vastupidi ka. Mõlemate oskustega meestega oli muidugi eriti mõnus sõita!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 12:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Leemet Pork kirjutas:

Madisel on kogemuse suhtes õigus. Nagu kõigi lubadega, ei sõida mitte load, vaid ikka nende omanik. Ja nagu vanasti KJK kursustel armastati toonitada, tuleb purjetama õppimiseks teha kolme asja: 1. purjetada, 2. purjetada ja 3. purjetada. ;)

Üllatav on, et kommetest ja sadamates kehtivatest mängureeglitest ei räägitud. Sellest armastasid vanakoolimehed kohe eriti rääkida ja ütlemata vajalikud on sellised teadmised küll. Aga samuti omandatavad näiteks eeltoodud punkt 2 käigus.


Ajal, kui kehtis veel, roolimehe, kipri ja jahtkapteni süsteem, pidi roolimeheks samiseks 200 meremiili maha sõitma. Alles siis oli mõtet eksamile minna. Ning omadest kogemustest võin öelda, et see oli vägagi kasulik. Nende 200 miili jooksul õppisin ma nii otstest ja sootidest kui ka meremehekommetest rohkem kui koolilaua taga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 13:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Seda jah, et oskustega meremeheks saab ikkagi merel mitte klassis. Nii nagu autokoolist ei tule kogenud rallisõitjaid vaid algajad juhid kes kannavad koguni vastavat märki, et teised ümberringi oskaksid arvestada. Ja pahatihti teevad ka avariisid ja igasugu muid hulla trikka.

On absoluutselt õige et kõiki teadmisi saab ka ise raamatust omandada ja eksameid eksternina teha. Siin on küsimus pigem ikkagi mugavuses, tahtes ja kursustel märgitavast ajalisest raamist. Meil näiteks on paber käes, sinu paberit Priit peame veel ootama. Teisalt kiusatakse eksterne enamasti eksamitel rohkem.

Mis puutub VA eksamikomisioni esimehesse, siis mulle tundus, ei oleks temalgi väike kursus mööda külgi maha jooksnud. :)

Pean tunnistama, et kursuste esimesel poolel kuulsin ka mina vähe uut. Samas peab aru saama, et õppurite tase oli väga erinev. Kui panna kokku inimesed kes ei tea mis asi on hals ja need kes on lapsepõlves purjetand ja viimased 3 hooaega kellegi jahis madruseks olnud või(ja) omavad ise jahti, siis ei olegi muud oodata.

Konkreetsed õppejõud ilmselt ei teadnud väikelaevade ja jahisadamate etiketist midagi. Olgem ausad kui sa sõidad atlandil kalatraaliga või hoiad sadamaid jäälõhkujaga lahti, siis kehtivad sulle ka pisut teised etiketinõuded.

Sama võib ütelda ka purjetamise kohta. Algupäraselt oli tegu siiski kaatrijuhtide kursusega, kuhu ilmselt ka minu mahitusel, kogemata palju purjetajaid ära eksis.

Mereakadeemia kursused on kuuldu järgi sisukamad ja odavamad aga pakuvad vähem funni. Revali kursustel käidi koos jää ja lumega ujumas ja see oli päris tore.

Praegune lubade andmise süsteem eeldab ikkagi inimese enda vastutust ja adekvaatselt oma oskuste ja kogemuste hindamist. Lubade tegemine on pigem õppimise tahte avaldus. Ma arvan, et ka sellel süsteemil ei ole häda midagi. Nii mõnedki suured mereriigid ajavad asju samamoodi ja uppunud tuulepeadest pole kohaliku kalad ennast veel rasva söönud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: algajale seilajale...
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 15:38 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 03 Apr 2004 21:11
Postitusi: 121
loen neid kommentaare siin ja itsitan tasapidi....

kõigepealt, kui olete jahiga, kaatriga merel, ärge toppige oma nina tihedasse laevaliiklusse ja teiste kaatri- ja purjejahtide teele ette. tunnistage, et olete algajad. sama, mis algajad autojuhid. äärmiselt rumal oleks minna iseseisvalt peale lubade saamist liivalaia tänavale tipptunni ajal saba keerutama. õppige kõike neid asju iseseisvalt kuskil tsut-tsut kõrvalisemal paigas. nt. Tallinna lahel on ruumi küll ja küll. provotseerige ise endile keeruliseimaid olukordi ja õppige ohtlikest situatsioonidest professionaalselt välja tulema. ja veel - hoidke eemale suurtest laevadest. kui ikke distants on teie arust juba 1-1,5 miili, on aeg ammu juba viisakalt teed anda. võta juba paralleelkurss ja näed laeva tüürimees lehvitab sulle sõbralikult. aga kui sa püüad veel 2-3 kbt. (loodan, et tead, mis see tähendab) enne laeva vööri eest läbi lipsata, siis on loomulik, et sulle rusikat näidatakse ja sõrmega oimu kohta pokazuitavad...

eksami küsimusi kahjuks ei koosta eksami vastuvõtjad. palun mitte solvata VA töötajaid - nemad teevad oma tööd. siiski tuleb arvestada, et väikelaevad on suurtele laevadele sama, mis väiksed sõiduautod B kategooria sama bussidele, rekkadele jne. seega palun austada neid, seal on professionaalid ja teevad oma tööd. suurtel laevadel on manööverdusvõimed hoopis midagi muud, kui mingitel kaatritel. a la 200-300 hobust ainult taga...

ja nagu ütles keegi Leemet (ei tunne teda): õppige, õppige, õppige... kõik tuleb omal ajal!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 15:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 18:52
Postitusi: 229
Paberi sai kätte, nii nagu eesmärk oligi. Vahepeal oli küll igav.

Minu meelest olid paigast ära eri osade mahud - mõnes loengus istusime niisama, CEVNI näiteks aga kappasime liig kiiresti läbi. Mõni metoodik kuluks neile ära, kes korraliku õppekava koostaks.
Praktiline navigeerimine merel oleks väga uhke, aga ma ei usu, et keegi korraldaja kunagi seda tegema hakkaks.

Mul paar sõpra tegid kursused aastal 92 ja võrreldes sellega mis nemad rääkisid kursuste kohta (kahjuks ei mäleta kes korraldas) oli Revali oma küll päris asjalik.

Nii et veel 10 aastat ja tulevad ka korralikud kursused.

Muuseas Inglismaal käivad purjetajad kursustel vabatahtlikult - riik mittekommertssõitjatelt lube ei nõua. Siiski enamus teeb kursused ära - ja ma arvan et selline süsteem seab korraldajatele üsnagi kõrged nõudmised.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: algajale seilajale...
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 16:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
amy kirjutas:
eksami kysimuse kahjuks ei koosta eksami vastuvõtjad ,kahjuks ja palun mitte solvata VA tõõtajaid,nemad teevad oma tõõd!
eksaminõuded väikelaevnikele on ju samad kõigile, kas korraldajatel on erinevaid eksamiküsimustikke?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 16:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
sebija kirjutas:

Muuseas Inglismaal käivad purjetajad kursustel vabatahtlikult - riik mittekommertssõitjatelt lube ei nõua. Siiski enamus teeb kursused ära - ja ma arvan et selline süsteem seab korraldajatele üsnagi kõrged nõudmised.


Ka Soomes võib julgelt ilma lubadeta ringi sõita. Seal on see ära reguleeritud kindlustusmaksude suurusega. Kui omad lube - kindlustusmaksed kohe kõvasti väiksemad.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 31 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group