Tahaks kohe pika sõnavõtu teha, aga aeg ei luba
Paar lühikest märkust :
A) Hobikorras sõit väikelaevaga peab olema piisavalt vabalt kättesaadav ( kuni 24 m on sobiv, kuna kogenematu juht sinna rooli niikuinii ise ei lähe. Ma ei ole nii hullu inimest näinud, kes 20 miljoni isikliku rahaga vene ruletti mängiks

, aga kategooriatõstmise eksamite värk lõpeks niikuinii kohutava bürokraatialabürindiga )
B) Me ei sõida nagu soomlased saarestiku vahel. Tahad näiteks Rootsist toodud jahti Hiiumaale viia ja enne reisi sihtmärki jõudmist minestab läpaka/ GPS aku ära

Reis muutub ööpäevaseks, nagu siin foorumis kunagi lugeda oli. Kui paberkaart, harilik pliiats, binokkel ja kompass olemas ning viimane asupaik ja kellaeg enamvähemgi teada, saaks ju mõne tunnise hilinemisega ikkagi kohale.

Aga seda oskust peab lihvima pidevalt, mitte nii, et üks kord näidatakse kursustel ette ja
that's it. Hea algus seegi, et kursustel "sõidetakse" kaardil ringi veel ja veel ja veel ja kui tundub, et asi on selgi siis ikka veel ja veel ja veel ....
Kui navigeerimine muidu selge ( ka inglise keeles) , siis GPS kasutamise oskus piirdub ainult manuali lugemisega. Sellest üle on juba oskuste "trimmimine". Muidugi võiks kursustel paar sõna öelda ka põhjanaela ja päikese ning käekella kohta. Igaks juhuks. Mul on neid hulle näiteid sõprade ja tuttavatega küll-küll tuua.
C ) Survival on nagu esmaabi : pole puust ja punaseks tehtud, ehk praktikas proovitud - kaotad väärtuslikke hetki.
D) Esmaabi - merel oled ise pediaater, kirurg ja perearst

Võid ju proovida 112 helistada ja kiirabi kutsuda.....
E ) COLREG t u l e b pähe taguda. Lihtsalt tuleb. Sellest ei saa ennem aru, kui oled selle endale pähe tagunud
F ) Püstuvusteooriast PEAB kasvõi ähmane ettekujutus olema. Niikaua kuni Pella paate tammekiiluga püstuvaks tehakse ei saa me ennast mererahvaks küll mitte lugeda
G) Meteoroloogia. Ise teate ju...
Need olid need tugevad pooled, mida praegu saadavatel kursustel saaks. Jutu järgi tundub, et vahet pole, kas käid Revalis või Kuressaares või kuskil mujal, tundub, et probleemistik on igal pool täpselt sama. Reval on teistest üle ehk oma simulaatorite ja survival polügoniga.
Puudu jääb : VÄIKElaeva ehitus adekvaatselt kajastatuna. Toimingud vähemalt teoorias : VÄIKElaeva mereklaariks tegemine, merele minek, sõitmine ( strateegia, plaaneerimine, taktika ), sadamatesse sisenemine ja elementaarne käitumine, väikelaeva ülevaatus avarii korral ja otsuste tegemine abi vajaduse suhtes. Raadio operaatori kursus võiks kohe sisalduda., jne.
Ühesõnaga, vanad meremehed annavad sõltuvalt lektorist hästi või halvasti edasi seda mida nad kahtlemata oskavad, aga kaatrijuhid ja purjetajad ei viitsi lektoriteks minna ( ???? ) ja väikelaeva tehniline-praktiline osa on katmata või nõrk. Aga praegune idee iseenesest on minu arvates kümnesse : kuni 24 m, muude piiranguteta, demokraatlikus korras kodaniku vastutusel põhinev. Kursustelt saad kaasa algteadmised selleks, et sinust võiks saada kunagi kogenud ja osav hobimeremees.
EDIT > näiteks võiks Cat ennast Haapsalus õhtuti lektoriks pakkuda. Oskab väikelaevadest rääkida küll ja küll, kusjuures nii kaatritest kui purjekatest. Kui vaid viitsib

.