Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 31 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 17:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Amy, ära pahanda aga Sinu teksti kohta on olemas omadussõna: demagoogia. Ära roni ja ära tee...
MILLEKS üldse nõutakse väikelaeva juhilt lube? Selleks, et ta võiks sõita piisavalt suure purjepinnaga jahiga, piisavalt võimsa mootoriga kaatriga ja seda öösel ning kaugemal kaldast. Selleks, et sellise "kõrgendatud ohu allikaga" ohutult liigelda, tuleks see ka selgeks õpetada. Kuna seda ei tehta, siis on kogu see lubade värk täielik jama. Load ei sõida, isegi teoreetilised teadmised ei sõida. Ikka ja ainult praktika sõidab.
OK, auto ja veesõiduk on kaks erinevat asja. Ja autoga ei või mingitel tingimustel lubadeta avalikul teel sõita. Tsikkel on teine asi, seal on 50cc lubadeta, edasi juba lubadega. Täpselt sama absurd, kui hetkel meri. 20Hj väike glisseeriv kaater võib õige vindiga väga kiiresti liikuda, sama ka 25 m2 purjega multihull. Samas 35 m2 kahvelpurjega raske puupaat või 30 Hj diisliga lappaja on ikka väga ohutud. Süsteem on mäda. Sama mäda on ka maismaal lubade nõudmine, seda just tsikli, B vs. C ja sõiduauto haagiste osas.

Mis veel. Miks teevad merele soovijad endale load? Selleks, et piisavalt suure veesõidukiga sõita üle mere külla naabritele. Konkreetselt siis näiteks Madis. Kuskohas tema õpib suure liiklustihedusega sõitmist? Tallinna lahel? Siin polegi liiklust. Kas siinsete õppejõudude kogemused on piisavad õpetamaks Rootsi skäärides sõitmist? Ei ole, suure laeva mees tea essugi sealsest merekultuurist. Ikka ja ainult iseõppimise teel saab selle selgeks. Ehk jällegi: milleks Eestis üldse lolli mängitakse? Olgem ausad, siinne väikelaevajuhtide harimine on sellisel tasemel ikka väga mõttetu tegevus, sest reaalset kogemust see ei anna. Tuleb minna "sinna", osta odav jaht-kaater ja lihtsalt sõita. Mitte üks sinivilkur ei kobise, lolle seaduseid ei ole. Mina(ja usun, et ka Indrek) sain ÜHE Stockist iseseisva väljasõiduga kokku rohkem aktiivses veeliikluses sõidu kogemust, kui seda saaks Eestis terve elu jooksul(või siiani 31 merelkäidud aasta jooksul kokku). Muuseas, mul pole ju lube! Ainus asi on navigatsioon, seda peab ja tuleb õpetada. Ja miks mitte ka eksamineerida. Muu on "pullikaka", mille toreetiline teadmine suurt midagi ei anna. Kuidas ikka tegelikult tuleb mööda Doonaud sõita, kuidas järvel purjetada jne, seda ju keegi õpetada ei taha. Saad load kätte ja riik oleks nagu oma töö teinud. Minu arust on selline poolik õpetamine palju ohtlikum, kui üldse õpetamata jätmine. Lubade omanikul tekib tunne, et ta ongi kõva kaatrijuht või purjetaja ... kuid reaalsus võib väga valusalt tabada.

Iseenesest on Inglismaa eeskujuks peaaegu kõiges, mis inimeste liikumisvahendite lube, registreerimist ja sõitmist puudutab. Vastutus pannakse inimesele, load ja õppimine on vabatahtlik lisaväärtus. Autojuhtimisel on siiski load nõutud:D Eesti kommudest-stagnantidest "otsustajad"(andke andeks, aga VA ja ka ARK koosneb siiski enamuses just sellistest tegelastest, kes inimestena on päris muhedad sellid) ei saa Nõukogude totaalse kontrolli mentaliteedis üle. Niikaua, kui vanad mendid ja merelaevnikud otsustavad ja omavad sõnaõigust, ei muutu midagi paremuse suunas. Muuseas, vene ajal oli ju isikliku veoauto omamine keelatud ja Pirita või Rumvolt ei hakkagi kunagi aru saama sellest, et veoautoga on vaja igal asjalikul inimesel sõita.
Demokraatia tähendab indiviidi enese vastutust aga see on neile kahjuks võõrsõna. MKM'il võiks olla niipalju noort verd, et see jama ja omamoodi terror ometi kord lõpetada! Aitab igasuguste peerude halast. Maismaal B-kat(mitte piiratud B) peaks lubama sõita ka tsikliga ja igasuguse mittekommertsliku veoautoga-traktoriga kuni 7500 kg ning haagisega kuni 3500 kg(ehk tavakonksu otsa käiva haagisega). Merel samamoodi: väikelaevaga võib hobiks sõita igaüks, kes on teatud vanuse(ja vastutusvõime) saavutanud ja navigeerimiseksami sooritanud. Seejuures ei tohiks see olla idiootselt keerukas ja kulukas ettevõtmine, vaid selline kiirelt tehtav eksam. Astud ARKi või VA-sse sisse, vajutad järjekorraautomaadi nuppu, saad selleks päevaks konkreetse kellaaja ja ongi kõik. Miski 50 krooni, pool tundi ja olemas. Miskit plastikut pole vaja, elektroonilise kontrolli võimalus peaks 21.sajandil igal veemiilitsal olema. Et teha kommertssõite ja vedada raha eest reisijaid, peab olema sooritatud vastav keerukam eksam. Kuid migist piirist peaks ka siin tegema vahe sisse: 24 meetrit on selge overkill. Pigem kuni 12 vaba ja üle selle raudselt korralikud load. Seejuures korralikke lube enne ei saagi, kui pole piisavalt väikese alusega sõitnud. Lubade tegemine peaks olema juba proffide täienduskoolitus, kus tõesti vanad merekarud saavad kokku, arutavad kogemustele tuginedes asja ja siis tehakse mingi korralik eksam.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 17:42 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 03 Apr 2005 18:31
Postitusi: 111
Asukoht: HLK..
Selle teema lugemine on ikka täielik mõrv:D
Kohe kui oled ühe posti lõpetanud, tuleb juurde teine sama pikk post. Lootusetu.
Kirjutaks ise ka hästi väheke.
Ma pean mainima, et kuitahes palju ka ei üritataks, seadust me foorumis väänata ei suuda.
Kuid.
Kõik on võimalik. Samuti peaks olema võimalik suruda kogu Eesti mereasjade otsustamine mingile teatud organisatsioonile. Selles mõttes, et seadus sätestaks midagi säärast "väikelaevade nõudeid ja kasutamist reguleerib tooojatooo organisatsioon" Võinoh, midagi säärast.
Kahjuks pole piisavalt kõlblikku organisatsiooni, ning kõik VA-d ja muud sellised ei ole kahjuks "kvalifitseeritud" rahva soove täitma. Ehk on see liiga kriitiline sellist seisukohta võtta. Aga eks igaühel ole oma arvamus.
Tegelikult minule kõlbab kõik, kuni folkboot'iga võib ilma lubadeta sõita. Ning isegi kui ei lubata, ma sõidan ikka.
Tooksin ereda näite sellest, kuidas enne piiravat nõukogude võimu sõitsid juba 15-16 aastased noored kalatraalidega. Käisid kalal, kellegil polnud vingumist. SIIS oli Eesti mereriik. Kes oskab, see sõidab. Mina koperdan ka ilma lubadeta Väinamerel ringi, Pärnu ega Tallinna lahte nagunii ei kipu. Öelge, palju on surmaga lõppevaid väikelaevade (ka suurte laevadega) kokkupõrkeid aastas? Ma pakun, et 2-3 korda kümne aasta jooksul ning nagunii siis ei midagi enamat, kui et jääb mõni mees kes ei suuda oma trimaraani kästileda suurele reisilaevale jalgu. Ning temal on ka nagunii load olemas.
Nõme lugu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 20:48 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Pull värk on ikka välja mõeldud.Kas keegi kujutab ette autojuhi paberite kätte saamist ilma praktika sõiduta-ega vist.Seadusemehed,aga arvavad et laeva-jahi juhiks saab aga paljalt kuskil klassis lollusi pähe tagudes.
Ise oman nii kutselise tüürimehe,kui ka jahtkapteni pabereid ja ei saanud kumbagi ilma eelneva praktilise sõiduta.
Jahtkapteni diplomini kulus ikka mitu head aastat(kõigepealt .roolimees ja hulk miile ,siis Ijärgu roolimees+hulk miile kahel järjestikkusel hooajal ja siis alles jahtkapten ja seda stasööri raamatu ette näitamisel ja eksami sooritamisel).Nüüd aga võib põhimõtteliselt selle diplomiga peldikusse minna,sest nüüd käiakse mõned korrad koos makstakse hunnik raha ei tea mille eest ja ongi kaptenid valmis,ükskõik kas siis jahi või kaatri.
Kui siin kegi polnud rahul kaarditööga,siis see on sama nagu aabits 1klassi alguses.
Mõni aasta tagasi avaldas üks selline kapten mulle arvamust ,et küll vanasti ikka võis neid pauke olla kuiGPSe ja muid nav riistu polnud.Vaene mees sai aga pettumuse osaliseks-sest siis sõideti mõistusega.Polnud seda elektroonikat mida pimesi usaldati.Nüüd aga on ka Muhu väinas näha liigset elektroonika usaldamist ja sadamas kuulda peale etapi lõppu kus keegi killustikku tegemas käis.
Nii,et minu arvates on tähtis hea merepraktika ja korralik navigeerimis oskus ja seda iga ilmaga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 21:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Tsiteeri:
Nüüd aga on ka Muhu väinas näha liigset elektroonika usaldamist ja sadamas kuulda peale etapi lõppu kus keegi killustikku tegemas käis.


Tööd ja leiba paadiparandajatele. Igaühel on õigus oma paat sodiks sõita kui tahab. Usu, Cat, parandusarved panevad õige kiiresti mõistuse peas õigesse kohta tagasi.

Kuulu järgi tonksati vanal ajal ka ikka aegajalt kiiluga põhja, nii et selles osas pole eriti midagi muutunud ja vaevalt et muutuma hakkabki. Eriti võistlustel kus võimalusekorral üritatakse ikka lõigata.

Madis


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 21:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
Mina näiteks pole kunagi arvanudki, et väikelaevnike kursustel meremeheks saab, sellest te siin ju jahutè?!
Ok, selle raha eest oleks vöinud ju natuke läbimöeldumalt kursust anda aga nagu Madis juba ütles siis kuna kursustele tuli kokku väga erineva tasemega öppureid siis ei saa sealt muut lootagi.
Mina tundsin ennast merel väheke köhedalt just seepärast, et navigatsioon oli mul nörk(olematu), ega ta nüüdki tugev ole aga algteadmiseid ju jagati...
Ülejäänu tuleb praktikaga.

Eks näis, kas 200 miili targemana ka jutt muutub....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2006 23:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 21 Juun 2004 13:37
Postitusi: 165
Asukoht: Tallinn
Niisiis, algselt Revali merekooli kursuste kohta käinud jutt on sujuvalt muutunud hoopis kursuste ja paberite kui selliste vajalikkust puudutavaks. Et siin juba enne natuke jahutud sai, võtan ka seisukoha.

Ühest küljest on tore küll, kui merele võib minna igaüks, kes ise arvab, et paadi juhtimisega hakkama saab, aga tegelikult saab siin minu meelest siiski tõmmata paralleeli maismaaliiklusega. No ei ole ikka tore, kui suvaline töll võtab auto ja liiklusest muhvigi teadmata kihutama kukub. Merel ju sama lugu. Oskamatud sõitjad on ohtlikud nii endale kui teistele. Aga paraku ei tule praegu küll ette ühtki paremat viisi oma võimeid ülehindavaid tegelasi liiklusest natukenegi eemal hoida, kui miskit sorti lubade süsteem. Kas olemasolev on hea või halb, on juba teine jutt. Kui juba siin foorumiski levivad meeleolud, et mis tost kaarditööoskusest ikka kasu on ja küll GPS näitab ja olen ilma lubadeta ka kange mees, siis mis veel mujal toimuda võib? Nende tüüpidega küll merel kohtuda ei tahaks (ehkki on ka ette tulnud).

Pealegi, kui see paberite värk tänapäeval juba nii lihtsaks on tehtud, peaks iga tegelikult merekõlbulik paadimees ja purjetaja need ju hõlpsasti ära tegema ja kõik. Hundid söönud, lambad terved. Võtke kätte ja tehke need paberid siis eksternina ära, kui tundub, et kursustel enam midagi kasulikku õppida ei ole. See on vist ju võimalik.

Need, kes arvavad, et kui kodulahest kaugemale ei lähe, siis pole ka õppida vaja, mõelgu näiteks sellise autojuhi peale, kes muidu paneb mootori käima küll ja keerab rooli ka, vahel isegi tagurdab natuke, aga seda ainult oma koduõuel. Eesti vetes on liiklus esialgu ikka nii rahulik, et see, kes Tallinna ja Pärnu lahte kardab, võiks minu arust mõelda, kas neile ikka meeldib eelkirjeldet autojuht olla. Tõepoolest ei pea end tingimata stardirüsinas mugavalt tundma, aga kui need mõned laevad, mis siin liiklevad, probleemiks on, siis poleks paha natuke merepraktikat hankida või koolipinki kulutada. Põhiliselt muidugi esimest.

Lühidalt, sõbrad, nagu ütleb tuntud Ungari vanasõna, vähem mögö, rohkem tegö. Kui me juba oleme kord nii kõvad mehed, et teame kõike, mida meresõiduks vaja, siis ärgem pidagem paljuks ka selle väikese paberi hankimist. Üks on kindel: kehvemaks meremeheks see meid küll ei tee.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Jaan 2006 01:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
)Merel samamoodi: väikelaevaga võib hobiks sõita igaüks, kes on teatud vanuse(ja vastutusvõime) saavutanud ja navigeerimiseksami sooritanud. Seejuures ei tohiks see olla idiootselt keerukas ja kulukas ettevõtmine, vaid selline kiirelt tehtav eksam. Astud ARKi või VA-sse sisse, vajutad järjekorraautomaadi nuppu, saad selleks päevaks konkreetse kellaaja ja ongi kõik. Miski 50 krooni, pool tundi ja olemas. Miskit plastikut pole vaja, elektroonilise kontrolli võimalus peaks 21.sajandil igal veemiilitsal olema. Et teha kommertssõite ja vedada raha eest reisijaid, peab olema sooritatud vastav keerukam eksam. Kuid migist piirist peaks ka siin tegema vahe sisse: 24 meetrit on selge overkill. Pigem kuni 12 vaba ja üle selle raudselt korralikud load. Seejuures korralikke lube enne ei saagi, kui pole piisavalt väikese alusega sõitnud. Lubade tegemine peaks olema juba proffide täienduskoolitus, kus tõesti vanad merekarud saavad kokku, arutavad kogemustele tuginedes asja ja siis tehakse mingi korralik eksam.

Seaduse tekstiga on nigu on. Aga kujutage nüüd ette, et nõuded piiduksid ainult navigatsiooniga, siis milline charterfirma usaldaks rendialuse ainult navigatsiooniteadmisi valdava juhi kätte?
§ 2. Nõuded terminoloogia- ja merepraktikaalastele teadmistele ja oskustele...
§ 3. Nõuded püstuvusalastele teadmistele...
§ 4. Nõuded meresõiduohutusalastele teadmistele ja oskustele...
§ 5. Nõuded meteoroloogiaalastele teadmistele...
§ 6. Nõuded navigatsioonialastele teadmistele ja oskustele...
§ 7. Nõuded teadmistele ja oskustele väikelaeva käsitsemisel...
§ 8. Nõuded merepääste ja -otsingutealastele teadmistele ja oskustele...
§ 9. Nõuded teadmistele keskkonnareostuse vältimiseks...


Kui iseseisvalt kruiisida siis RYA Day Skipper Practical(100 nm, 5p) on miinimumtase jahtide rentimiseks.
Kes teeb läbi RYA Day Skipper Practicali, peaks suutma ka VA väikelaevniku eksami sooritada.
Samas Eestis võiksid kehtida ka RYA lipakad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Jaan 2006 12:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Tahaks kohe pika sõnavõtu teha, aga aeg ei luba :roll:

Paar lühikest märkust :
A) Hobikorras sõit väikelaevaga peab olema piisavalt vabalt kättesaadav ( kuni 24 m on sobiv, kuna kogenematu juht sinna rooli niikuinii ise ei lähe. Ma ei ole nii hullu inimest näinud, kes 20 miljoni isikliku rahaga vene ruletti mängiks :lol: , aga kategooriatõstmise eksamite värk lõpeks niikuinii kohutava bürokraatialabürindiga )
B) Me ei sõida nagu soomlased saarestiku vahel. Tahad näiteks Rootsist toodud jahti Hiiumaale viia ja enne reisi sihtmärki jõudmist minestab läpaka/ GPS aku ära :shock: Reis muutub ööpäevaseks, nagu siin foorumis kunagi lugeda oli. Kui paberkaart, harilik pliiats, binokkel ja kompass olemas ning viimane asupaik ja kellaeg enamvähemgi teada, saaks ju mõne tunnise hilinemisega ikkagi kohale. ;) Aga seda oskust peab lihvima pidevalt, mitte nii, et üks kord näidatakse kursustel ette ja that's it. Hea algus seegi, et kursustel "sõidetakse" kaardil ringi veel ja veel ja veel ja kui tundub, et asi on selgi siis ikka veel ja veel ja veel ....
Kui navigeerimine muidu selge ( ka inglise keeles) , siis GPS kasutamise oskus piirdub ainult manuali lugemisega. Sellest üle on juba oskuste "trimmimine". Muidugi võiks kursustel paar sõna öelda ka põhjanaela ja päikese ning käekella kohta. Igaks juhuks. Mul on neid hulle näiteid sõprade ja tuttavatega küll-küll tuua.
C ) Survival on nagu esmaabi : pole puust ja punaseks tehtud, ehk praktikas proovitud - kaotad väärtuslikke hetki.
D) Esmaabi - merel oled ise pediaater, kirurg ja perearst :) Võid ju proovida 112 helistada ja kiirabi kutsuda.....
E ) COLREG t u l e b pähe taguda. Lihtsalt tuleb. Sellest ei saa ennem aru, kui oled selle endale pähe tagunud ;)
F ) Püstuvusteooriast PEAB kasvõi ähmane ettekujutus olema. Niikaua kuni Pella paate tammekiiluga püstuvaks tehakse ei saa me ennast mererahvaks küll mitte lugeda
:?
G) Meteoroloogia. Ise teate ju...

Need olid need tugevad pooled, mida praegu saadavatel kursustel saaks. Jutu järgi tundub, et vahet pole, kas käid Revalis või Kuressaares või kuskil mujal, tundub, et probleemistik on igal pool täpselt sama. Reval on teistest üle ehk oma simulaatorite ja survival polügoniga.

Puudu jääb : VÄIKElaeva ehitus adekvaatselt kajastatuna. Toimingud vähemalt teoorias : VÄIKElaeva mereklaariks tegemine, merele minek, sõitmine ( strateegia, plaaneerimine, taktika ), sadamatesse sisenemine ja elementaarne käitumine, väikelaeva ülevaatus avarii korral ja otsuste tegemine abi vajaduse suhtes. Raadio operaatori kursus võiks kohe sisalduda., jne.
Ühesõnaga, vanad meremehed annavad sõltuvalt lektorist hästi või halvasti edasi seda mida nad kahtlemata oskavad, aga kaatrijuhid ja purjetajad ei viitsi lektoriteks minna ( ???? ) ja väikelaeva tehniline-praktiline osa on katmata või nõrk. Aga praegune idee iseenesest on minu arvates kümnesse : kuni 24 m, muude piiranguteta, demokraatlikus korras kodaniku vastutusel põhinev. Kursustelt saad kaasa algteadmised selleks, et sinust võiks saada kunagi kogenud ja osav hobimeremees.

EDIT > näiteks võiks Cat ennast Haapsalus õhtuti lektoriks pakkuda. Oskab väikelaevadest rääkida küll ja küll, kusjuures nii kaatritest kui purjekatest. Kui vaid viitsib ;).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Jaan 2006 13:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
Tsiteeri:
EDIT > näiteks võiks Cat ennast Haapsalus õhtuti lektoriks pakkuda. Oskab väikelaevadest rääkida küll ja küll, kusjuures nii kaatritest kui purjekatest. Kui vaid viitsib .


Kui kunagi mingi selline loeng plaanis on siis mina olen juba ette asjast huvitatud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 05 Jaan 2006 16:33 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Okt 2005 12:38
Postitusi: 1
Teema algusesse tagasi pöördudes: head ja õiglased märkused ja tähelepanekud Peebustelt kursuse kohta, oli üks äraütlemata äratuntav lugemine. Ka minul oli võimalus sama seltskonnaga kursus läbida, purjetamiskogemus sisuliselt olematu, kuid ala köidab (no sorry kõik madised jne, kel nüüd kursus poolraisus, ka mina ei teadnud halsist siis veel midagi).
Eks sel veidi üle-jala mekk juures oli, aga alguseks asi seegi. Hind ja pakutav ei olnud vastavuses tõesti, oleks oodanud korralikku ühtset õppematerjaligi... Eks mehed tunnevad oma ala, pole kahtlust, kuid ei saagi nõuda, et nad samas ka perfektsed pedagoogid oleksid, see ka päris kõva oskus teisele lollile oma tarkus pähe lüüa. Tundus, et õppeprogramm ei omanud mingit ühtset läbivat selgroogu, hüpati teemadega siia-sinna, kohati dubleeriti, lihtsaid asju räägiti pikalt, keerukamaid ja huvitavamaid aga pinnapealselt, vabandades ühtelugu vähese ajaga.
Revalile meestele soovin jõudu, vaadake oma programm läbi ja ärge laske rahvast haigutama, vähem kommertsi, rohkem vett ja tuult.

Ren

_________________
peab plaani..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 26 Mär 2006 14:31 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 26 Mär 2006 13:09
Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Minu isiklik arvamus nende kursuste kohta on selline, et makstes 6kilo eesti raha kursuste eest ja jäädes "plastiku" kehtivuse aja jooksul kahel korral VA või vesipolitsei kontrollile hambu on see kursus ennast juba ära tasunud. Ma ei pea ennast miskiks hirmsaks merehundiks või merekaruks, aga pea 20aastat merd sõitnuna ja siiani ilma "ametliku" koolituseta sain kursustelt siiski tarkust juurde. Oli asju, mida ma ei teadnud. Ma polnud eluski kuulnud miskit COLREG-ist, kuid nüüd mu silmaring oluliselt laiem ja on mida lastelastele rääkida! Samuti pole oma senises praktikas kunagi vaevanud pead magnetkursi ja kompassikursi erinevustega. Mulle on see merekündmine siiani kuidagi oluliselt lihtsam tundunud :shock: . Ja kiillausena ütlen vahele, et seni pole ka ühtegi alust madalale ajanud, ekslikult Ghoteburgi asemel Murmanski sadamasse sisse sõitnud või ennast ootamatult Autoexpressi pontoonide vahelt leidnud.
Mis aga puutub võrdlustesse autojuhid vs paadijuhid, siis on see tsipa kohatu! Vaadake milline on autode ja milline on aluste kontsentratsioon ühel ruutmiilil! Ja nüüd küsige uuesti, palju on sellistes tingimustes vaja sõidupraktikat autojuhtidele ja palju paadijuhtidele. See vaatenurk on tsipa teine, või mis? Jah, loomulikult alustada tuleb tasa ja targu. Ei lastud mindki alguses merele tugevama tuulega või õhtusel ajal. Kogemuste kasvades aga lähevad vahemaad suuremaks ja ilma suhtes pole kah enam nii tundlik. Nii ta käib.
Pika jutu lühike kokkuvõte - ükski kogemus ei jookse mööda külge maha! Seega käigem kursustel ära ja olgu Püha Elmo tuled meile alati nähtavad.

_________________
Õpin väikelaevajuhiks
aga merel olnud pea 20aastat


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 26 Mär 2006 16:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
:Tarts: kirjutas:
Mis aga puutub võrdlustesse autojuhid vs paadijuhid, siis on see tsipa kohatu! Vaadake milline on autode ja milline on aluste kontsentratsioon ühel ruutmiilil! Ja nüüd küsige uuesti, palju on sellistes tingimustes vaja sõidupraktikat autojuhtidele ja palju paadijuhtidele.


Vaata Tarts - mis puutub sellesse veesõidupraktikasse siis seda on ikka vaja küll.
Küsimus pole mitte selles mitu sõidukit on ühel ruutmiilil vaid selles millised on tagajärjed õnnetuse korral. Näiteks kui 2 autot kokku saavad siis on on tõenäoliselt tegemist ainult plekimõlkimisega, suurema õnnetuse puhul kui auto omal jalal edasi ei liigu ja auto seisab kindla koha peal - tuleb oodata ainult puksiiri.
Veesõidukite kokkupõrke puhul on oht et mõni avariis osalenud sõiduk jätkab liikumist uues suunas - merepõhja poole. Ei ole nii, et astud paadist välja ja ootad kuni sind sadamasse lohistatakse - vähemalt tõsise õnnetuse puhul.

Sama näite võib tuua õhusõidukitega kui kõige turvalisema transpordiliigiga - nende kontsentratsioon ühe ruutmiili peale on sisuliselt olematu - aga kui midagi juhtub (meenutagem allakukkunud kopterit) siis ellujäämisvõimalus on imeväike.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Mär 2006 07:52 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 26 Mär 2006 13:09
Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Paun kirjutas:
...

Paun, hea sõbrake, Sa oled mu kirjutist väheke meelevaldselt tõlgendanud. Sellest ma ju kirjutangi, et kursused ON vajalikud. Võimalik, et mu näide kohatu võrdluse väljatoomiseks ei olnud kõige õnnestunum aga siiski - teksti kontekst on tõene sõnum!

_________________
Õpin väikelaevajuhiks
aga merel olnud pea 20aastat


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Sept 2007 23:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 25 Juul 2007 22:25
Postitusi: 143
Asukoht: Saue, Tallinn, Hiiumaa, Kosmos
Ma ütleks kah mõne sõna, kuigi eksam on veel tegemata.
Ei usu, et seda koolitust keegi paremini pakuks - samal tasemel, võib-olla.
Vähemalt sai korra merel käidud, pisikest paati juhitud, päästeülikonnas vette hüpatud ja paati tagasi ronitud. Samuti sildumise manöövreid mõned korrad tehtud.
Simulaatorist on muidugi raske rääkida, aga väidetavalt Hiinas õpetatakse eriüksuslasi counter-strike peal. Kui paljudel väikelaevnikel on kahe päramootoriga laev, mida pööratakse mootoritega? Kui paljudel on thrusterid? Ühesõnaga simulaatoril sõidad nagu Hiiumaa praamiga, ainult selle vahega, et igasugune tunnetus puudub ja selle asemel, et paati tajuda tuleb arvutimängu füüsikamootorile pihta saada.
Navigatsioon - see on tõepoolest hea. Soovitan kõigile, kes vähegi viitsivad ajusid liigutada. Kaevad vanad koolitarkused välja ja tunned end taas õnnelikuna, et midagi uut teada saanud. Iseasi on tõesti see, kas tänapäevaste vahenditega seda vaja on, aga saab vähemalt väga hästi pihta, millistel alustel süsteem töötab. Omaltpoolt oleks tahtnud sinna juurde ka sekstandiga "põhjanaela järgi arvestamist", aga see on vist juba minu enda ajalooline hobi. Ärritab sealjuures see, et kõik arvutused tuleb teha läbi deviatsioonitabeli, mida väikelaevadel pole ja mis on seega mõttetu lisand väikelaevajuhi koolituse juures. Lihtsalt mõttetu.
Ega ma eriti midagi muud ette heida, kui et paljusid teemasid korrutatakse ja oma arvamust/kogemust ei julge ükski lektor avaldada.

Puudub nagu seos ja loogika ning asi on lihtsalt tehtud selleks, et papred ära vormistada. OK Sellel on ka põhjus ja see põhjus on tegelikult eesti puudulik seadusandlus.

Ma ei usu, et kuskil paremat koolitust saaks ja kui on valida, kas Reval või mitte midagi, siis valikut polegi. Iseasi tõesti, kas nii pikalt on vaja väntsutada. Aga lektorid peavad kah omi loenguid ja kuidagi on vaja aeg täita.
Kahju, aga nii see praegu on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Sept 2007 23:40 
Foorumil
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Aug 2007 14:33
Postitusi: 383
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
CS eriüksuse väljaõppeks ja väikelaeva simulaator ikkagi 2 eri asja, ise kujutan ette et see praktikaeksam ei ole mitte selleks et näha kui hästi sa laeva juhid vaid kuidas sa jälgid meremärke sõidu ajal. Selleks pole erilist tunnetust vaja. Iseasi kui nõutakse praktikaeksamit suuremosa olemasolevate väikelaevatüüpide peal, aga nii kahjuks/õnneks veel ei tehta.
Ei ole ise ka veel eksamit läbinud, seega ei tea kindlalt mida ma räägin. Lihtsalt minu arvamus.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 31 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group