Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 36 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Väikelaeva juhiload
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2018 13:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 155
Asukoht: Tallinn/Pärnu
rumsu kirjutas:
Samas võibolla tõesti on väikelaeva juhi vastutus suurem.
Kui arvestada palju hukkub imesi väikelaeva õnnetustes vs suured praamlaevad ,siis tundub,et väikelaev on ikka ohtlik küll.Samuti on väikelaev palju tundlikum ilmaolude muutustele.


Andke andeks, aga see jutt on pehmelt öeldes imelik...
Kui ma olen oma kolme sõbraga 6-meetrise mootorpaadi roolis, siis ei ole see vastutus kuskilt otsast võrreldav sellega, kui ma olen 3000 reisijaga laeva "roolis".

Väikelaev ongi "ohtlik" sellepärast, et paljude õnnetuste puhul on puudunud vajalik vastutustunne - puudulik ohutusvarustuse kasutamine, võimete ülehindamine, vähene kogemus jne on märgid, sellest, et pole osatud valitsevates oludes võimalikke tagajärgi ette näha.

Vastutus tähendab, et riske ja tagajärgi on teadvustatud ja need on miinimumini viidud. Suurtes laevades on see tagatud lõpmatu bürokraatia ja palju muuga - sellepärast ongi suuri õnnetusi tajutavalt vähem (ja veetavate inimeste ja lasti koguse suhtes ongi õnnetuste osakaal väike). Õnnetusi juhtub, aga need ei ületa uudisekünnist.

Vabandust OT pärast!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Väikelaeva juhiload
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2018 14:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Tõsi ta on. Väikelaevajuhil ei ole vastutus kindlasti mitte suurem kui laevajuhil. Ükskõik mis ka ei jutuks, tagajärjed on väikelaeva puhul kõvasti väiksemad. Aga see on küll tõsi, et just väikelaevade peal lastakse kõikvõimalikud ohutusreeglid ja nende järgi käitumine massiliselt üle ja eks sealt see õnnetuste arvgi.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Väikelaeva juhiload
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2018 22:42 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 289
klamber kirjutas:
Suurtes laevades on see tagatud lõpmatu bürokraatia ja palju muuga - sellepärast ongi suuri õnnetusi tajutavalt vähem (ja veetavate inimeste ja lasti koguse suhtes ongi õnnetuste osakaal väike). Õnnetusi juhtub, aga need ei ületa uudisekünnist.

On sul mingi statistika ka taga või kõneled kõhutunde pealt?
Isegi kui Estonia katastroof kõrvale jätta, tundub minule, et suured laevad on taasiseseisvumise järel vägagi tasavägises rebimises väikelaevadega hukkunute absoluutarvu poolest. Liinikilomeetri või reisija kohta muidugi võivad suurte suhtarvulised näitajad ilusad olla, seevastu aluse kohta peaks väikelaevad ikka parema tulemusega (ohutumad) olema. Need üle parda kukkuvad reisijad ületavad uudisekünnist ikka liiga tihti, et asi suurte jaoks nii ilus oleks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Väikelaeva juhiload
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Okt 2018 20:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 155
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Väide oli:
rumsu kirjutas:
Samas võibolla tõesti on väikelaeva juhi vastutus suurem.
Kui arvestada palju hukkub imesi väikelaeva õnnetustes vs suured praamlaevad ,siis tundub,et väikelaev on ikka ohtlik küll.Samuti on väikelaev palju tundlikum ilmaolude muutustele.


Avaldasin arvamust, miks see tajutavalt nii võib tunduda:
klamber kirjutas:
Suurtes laevades on see tagatud lõpmatu bürokraatia ja palju muuga - sellepärast ongi suuri õnnetusi tajutavalt vähem (ja veetavate inimeste ja lasti koguse suhtes ongi õnnetuste osakaal väike). Õnnetusi juhtub, aga need ei ületa uudisekünnist.


Statistika on suurim vale. Mida me võrdleme? Hukkunuid või ka vigastatuid? Absoluutarve või protsente? Ma ei usu, et keegi sellist statistikat omaks, mille pealt saaks öelda, kumb valdkond ohtlikum on. Üle parda hüppajad - kui inimesed lähevad vabasurma või joovad ennast lolliks, siis see ei tähenda minu arvates, et laeval reisimine oleks ohtlik või oleks ohutuse tagamisel puudujääke. Kui sillalt saab alla hüpata, siis ei tähenda see, et tavaliikluse ohutus poleks tagatud.

Jutt käis vastutusest. Väljatoodud Estonia näide illustreerib hästi, et piisab ühest ainsast õnnetusest, et absoluutarvudes statistika aastasadadeks kutselise merenduse kahjuks pöörata. Ehk siis vastutus sama liigutuse eest võib olla küllaltki erinev. Kui lastis tanker sõidab navigatsioonivea tagajärjel madalale, siis võib see mõjutada sadu tuhandeid inimesi ja loodust. Kui jaht sõidab madalale, siis ei juhtu suurt midagi. Ühe kursimuutuse tagajärjed võivad olla kardinaalselt erinevad, mistõttu on ka vastutus erinev.

P.S. Kui kutselise laevanduse statistika huvitab, siis siit leiab seda tervelt 139 leheküljel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Väikelaeva juhiload
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2018 08:16 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Sept 2005 11:55
Postitusi: 210
Asukoht: harjumaa
Asi on kiskunud väga OT.-ks aga samas on vana tõde, et turvalisust pole kunagi veepeal liiast.
Lisan meie ülelahe naabri veeõnnetuste statistika.
Kahjuks on see soome keelne.
Selles on õnnetused ikka üsna peenelt lahti arutatud, ime veel et pole ära toodud asjaosalite söömise ja joomise kellaaegu. :D
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tila ... ettomuudet
Antud aruandeid lugedes ei tekki mul hukkunute ja õnnetuste arvu vaadates - suur laev vs väike laev kahtlusti kumb minule ellujäämiseks ohutum tundub. Loomulikult teebki suure laeva turvalisemaks asjakohane järelvalve koos muude toimingute, protseduuride, määruste ja korraldustega.
Suure laeva kaptenil on terve meeskond, kes täidavad ülesandeid. Väikelaevas võivad olla sageli hädaolukorras abiliseks inimesed kes on esimest- teist korda veepeal,
Kui võtta soomlaste statisika alusel lõplike surmajuhtumite arv, siis oleks surma eest vastutavana hauakõrval seisma pidanud suurte kaptenite arv olematu võrreldes "Mõnualuse operaatoritega"
Seega kas Grande või Piccolo, vahet pole... või ikka on?
Minu arusaamistmööda on "Mõnualuse operaatori" vs laevakapten veepeal mõlemad seaduse ja reeglite täitjad ja vasutavad võrdselt inimelude eest.

_________________
ja pumpan jälle oma päästerõngast..... ehk edaspidi ,nö. lamineerin ja nüüdsest keevitan, ehk nagu ikka keskmisele eestlasele omane,olen kõiges maailmameister.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Väikelaeva juhiload
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2018 08:34 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Sept 2005 11:55
Postitusi: 210
Asukoht: harjumaa
klamber kirjutas:
Väide oli:
rumsu kirjutas:
Samas võibolla tõesti on väikelaeva juhi vastutus suurem.
Kui arvestada palju hukkub imesi väikelaeva õnnetustes vs suured praamlaevad ,siis tundub,et väikelaev on ikka ohtlik küll.Samuti on väikelaev palju tundlikum ilmaolude muutustele.


Avaldasin arvamust, miks see tajutavalt nii võib tunduda:
klamber kirjutas:
Suurtes laevades on see tagatud lõpmatu bürokraatia ja palju muuga - sellepärast ongi suuri õnnetusi tajutavalt vähem (ja veetavate inimeste ja lasti koguse suhtes ongi õnnetuste osakaal väike). Õnnetusi juhtub, aga need ei ületa uudisekünnist.


Statistika on suurim vale. Mida me võrdleme? Hukkunuid või ka vigastatuid? Absoluutarve või protsente? Ma ei usu, et keegi sellist statistikat omaks, mille pealt saaks öelda, kumb valdkond ohtlikum on. Üle parda hüppajad - kui inimesed lähevad vabasurma või joovad ennast lolliks, siis see ei tähenda minu arvates, et laeval reisimine oleks ohtlik või oleks ohutuse tagamisel puudujääke. Kui sillalt saab alla hüpata, siis ei tähenda see, et tavaliikluse ohutus poleks tagatud.

Jutt käis vastutusest. Väljatoodud Estonia näide illustreerib hästi, et piisab ühest ainsast õnnetusest, et absoluutarvudes statistika aastasadadeks kutselise merenduse kahjuks pöörata. Ehk siis vastutus sama liigutuse eest võib olla küllaltki erinev. Kui lastis tanker sõidab navigatsioonivea tagajärjel madalale, siis võib see mõjutada sadu tuhandeid inimesi ja loodust. Kui jaht sõidab madalale, siis ei juhtu suurt midagi. Ühe kursimuutuse tagajärjed võivad olla kardinaalselt erinevad, mistõttu on ka vastutus erinev.

P.S. Kui kutselise laevanduse statistika huvitab, siis siit leiab seda tervelt 139 leheküljel.

Siit tulebki erinev lõppvastutus
Ühtset vastutuse suuruse etaloni tõenäoliselt pole olemas.
Selle Soome statistika alusel olekski väikelaevadel hukkunud inimelude vastutuse osakaal väikelaevnike vastutusalas totaalselt suurem. Keskonnamõjude ja rahalise väärtuse osas on vastutus Suurlaeva Kaptenite poolel.
Seee küll hetkel Soome poole arvudes.

_________________
ja pumpan jälle oma päästerõngast..... ehk edaspidi ,nö. lamineerin ja nüüdsest keevitan, ehk nagu ikka keskmisele eestlasele omane,olen kõiges maailmameister.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 36 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group