Väide oli:
rumsu kirjutas:
Samas võibolla tõesti on väikelaeva juhi vastutus suurem.
Kui arvestada palju hukkub imesi väikelaeva õnnetustes vs suured praamlaevad ,siis tundub,et väikelaev on ikka ohtlik küll.Samuti on väikelaev palju tundlikum ilmaolude muutustele.
Avaldasin arvamust, miks see
tajutavalt nii võib tunduda:
klamber kirjutas:
Suurtes laevades on see tagatud lõpmatu bürokraatia ja palju muuga - sellepärast ongi suuri õnnetusi tajutavalt vähem (ja veetavate inimeste ja lasti koguse suhtes ongi õnnetuste osakaal väike). Õnnetusi juhtub, aga need ei ületa uudisekünnist.
Statistika on suurim vale. Mida me võrdleme? Hukkunuid või ka vigastatuid? Absoluutarve või protsente? Ma ei usu, et keegi sellist statistikat omaks, mille pealt saaks öelda, kumb valdkond ohtlikum on. Üle parda hüppajad - kui inimesed lähevad vabasurma või joovad ennast lolliks, siis see ei tähenda minu arvates, et laeval reisimine oleks ohtlik või oleks ohutuse tagamisel puudujääke. Kui sillalt saab alla hüpata, siis ei tähenda see, et tavaliikluse ohutus poleks tagatud.
Jutt käis vastutusest. Väljatoodud Estonia näide illustreerib hästi, et piisab ühest ainsast õnnetusest, et absoluutarvudes statistika aastasadadeks kutselise merenduse kahjuks pöörata. Ehk siis vastutus sama liigutuse eest võib olla küllaltki erinev. Kui lastis tanker sõidab navigatsioonivea tagajärjel madalale, siis võib see mõjutada sadu tuhandeid inimesi ja loodust. Kui jaht sõidab madalale, siis ei juhtu suurt midagi. Ühe kursimuutuse tagajärjed võivad olla kardinaalselt erinevad, mistõttu on ka vastutus erinev.
P.S. Kui kutselise laevanduse statistika huvitab, siis
siit leiab seda tervelt 139 leheküljel.