Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Väikelaevajuhi lubade vajalikkus
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Jaan 2007 15:43 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Tere.
Kuna hetkel on mitu pakkumist korraldatavate väikelaevajuhi kursuste kohta siis sooviks teada mida meresõitjad ise arvavad nende lubade vajalikkusest. Ma saan aru et EI nõuta kui... aga kas on neid teadmisi tarvis kui liigelda Muuga- , Tallinna lahel ja väikesaartel . Siiani on minu praktika piirdunud Tartust Emajõe ja Peipsi toodrite ning faarvaatri jälgimisega kuid seal ei ole ju erilist liiklust ja navigeerimist. Üks mis kindel Polarist peab kartma!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Jaan 2007 17:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Arvestades seda kui palju on igasugu mundrimehi vee peale siginenud ja siginemas soovitan sul kindlasti need kursused läbi käia ja load teha. Ma ei tea küll trahvi suurust ilma lubadeta sõidu eest kuid usun et see ei ole väga väike.

Üks teine foorumlane armastab palju paralleele tuua autode maailmast.
Üks näide praegu ka minu poolt:

Keskmine jooks (14") talverehve maksab suurusjärgus 3000-4000 kr.
Samas trahv ilma talverehvideta sõidu eest on u. 3000 eek.

Võid ise arvata kas tasub sõita muretult talverehvidega või sõita suverehvidega ja maksta trahvi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Jaan 2007 18:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Veesõiduki juhtimiseks, millel on purjepind kuni 25 m2 või mootori võimsus kuni 25 kW, ei nõuta väikelaevajuhi tunnistust, kui veesõiduk sõidab valgel ajal ja hea nähtavuse korral merel kuni 5 meremiili kaugusel kaldast ja sisevetel kuni 9 kilomeetri kaugusel kaldast.

Kui aega ja raha parajasti käepärast on või kui on plaan eelnimetatud parameetreid ületada, siis soovitan ikka paberid ära teha. Nüüd on kuuldavasti enam arvutimängu praktikana ei loeta. Äkki saab instruktorilt mõne praktilise nippi. Muidu kui sa nagunii juba sõitnud oled, siis ma ei usu, et midagi uut kuuled.

Mis puutub kontrollimisse, siis see vist toimub enamasti siiski sadamates. Ma hästi ei kujuta ette, kuidas merel jahte kontrollida, eriti kui on natuke tuult ja lainet ka. Samas ma ei kujuta ka ette, et keegi näiteks rannalt või mõnelt külaslipilt startides/saabudes kummitama tuleb (kui just ei kaevata)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Jaan 2007 21:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
madis16 kirjutas:
Mis puutub kontrollimisse, siis see vist toimub enamasti siiski sadamates.


Kontrollist ja "näidispoomistest" on meedias juttu olnud. Ühel sellisel konkreetsel päeval olin mina Pirital. No polnud seal küll miskit sellist märgata, millest järgmine päev lehest lugesin :wink:

Siit ka kahtlus - ega see vist päris nii ka pole, nagu kirjutatakse :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Jaan 2007 22:23 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
madis16 kirjutas:
Veesõiduki juhtimiseks, millel on purjepind kuni 25 m2 või mootori võimsus kuni 25 kW, ei nõuta väikelaevajuhi tunnistust, kui veesõiduk sõidab valgel ajal ja hea nähtavuse korral merel kuni 5 meremiili kaugusel kaldast ja sisevetel kuni 9 kilomeetri kaugusel kaldast.

See veesõiduk millega mina liiklema hakkan ei ületa kindlasti neid nüõudmisi. Minu küsimus on just suunatud sellele et kas on vajalik ja otstarbekas kui need väikelaevajuhi tadmised oleksid tiheda liiklusega laevateel sõitmisel. Näitena siis " kas peaks rollerijuhil olema aimu liikluseeskirjadest kui ta linnaliikluses liikeb.Minuarust peaks". Ma olen ainult siseveekogul sõitnud kus ei ole probleemi. Kui kahtlen, hoian kalda lähedale. Merel laevateedel need reeglid ju ei kehti. Ega mul eriti palju teadmisi ei olegi mis seal kehtib ja mis mitte. Sellist reglit tean et mootoriga alus peab teed andma ilma mootorita alusele. Eks kõik on ka ise õpitav aga see kes on selle kursuse läbinud võiks soovitada omast kogemusest mis on õigem otsus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Jaan 2007 07:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Just just,

Siis kui ma veel Keskkoolis ei käinud ja aega rohkem oli 14 aastane kui mäletan siis hakkasin käima Merekas kursustel ( väikelaeva juhi ). vist ca 2 kuud, 2 x nädalas oli.

Igaks juhuks, et nii kui nii neid pabereid läheb vaja.
Oleks lenduri paberid ka teinud, kui see südame lähedasem oleks olnud.

Ja egas siis asi ainult paberis. Mis puutub sõitmisesse paadiga, siis see on nii kui autoga ( imelihtne käik sisse ja veereb ise. Kiiruse lisamiseks gaasi juurde!). Seda juba optimistiga harjutanud olin. :twisted:

Aga merekoolis kursustel sain ka seda teada, et ei teadnud sellest muust jamast ausalt yleda ssugi. Tuled, reeglid ........
IRW, Kõike ei mäleta vist praegugi.

>>>>>>>>
Peebuste:
Kontrollist ja "näidispoomistest" on meedias juttu olnud. Ühel sellisel konkreetsel päeval olin mina Pirital. No polnud seal küll miskit sellist märgata, millest järgmine päev lehest lugesin Wink
<<<<<<<<

Mina ka merel käisin toll päeval. Ja samuti ei märganud kedagi.
Isegi lippu veel keegi laenama tuli, et Teda lahelt tagasi saadetud ja ilma liputa merele ei tohi minna!.

Samas pärnus on kaks Sinikuubedes hullu. (Kohtunud).

Ja ausalt yledes alati on õigus keelduda merel poordi võtmast.
Sest ykski haalamine keset lainetavat merd ei ole ohutu.
Inimeste elu ohtu seada ei ole õigus mtte yhelgi mundrimehel.
Mis tähendab teekonda lähimasse sadamasse!.
Ja usun samas, et teenite selle lykkega ära ka mundrimeeste korralikuma kontrolli. Nii dokumendid ku varustus. ( KOGEMUS OMAST KÄEST!)

Kusjuures egas siis politseil pole ju stabiilne laev, vaid samasugune paadike nii kui " kliendilgi!".

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: info eRT-st
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Jaan 2007 08:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Meresõiduohutuse seadusest:

Tsiteeri:
§ 39. Väikelaeva juhile esitatavad nõuded

(1) Väikelaeva juhil peavad olema asjakohased teadmised ja oskused.

(2) Väikelaeva juhi teadmiste ja oskuste ning väikelaevajuhtide väljaõppe nõuded ja väikelaevajuhi tunnistuse vormi kehtestab Vabariigi Valitsus . Väikelaevajuhi tunnistusele märgitakse lubatud sõidupiirkond lähtuvalt väikelaevajuhi väljaõppest. Sõidupiirkonnad on:
1) meri ja siseveed;
2) siseveed.

(3) Väikelaeva võib juhtida isik, kellel on väikelaevajuhi tunnistus, laevajuhi meresõidudiplom või -kutsetunnistus või siseveelaeva laevajuhi diplom.

(31) Laevajuhi meresõidudiplomit või kutsetunnistust või siseveelaeva laevajuhi diplomit omav isik võib soovi korral taotleda ka väikelaevajuhi tunnistust, esitades selleks Veeteede Ametile avalduse ja laevajuhi meresõidudiplomi või kutsetunnistuse või siseveelaeva laevajuhi diplomi. Laevajuhi meresõidudiplomit või kutsetunnistust või siseveelaeva laevajuhi diplomit omav isik ei pea väikelaevajuhi tunnistuse saamiseks sooritama väikelaevajuhi eksamit.

(4) Liiklusregistri volitatud töötleja väljastab väikelaevajuhi tunnistuse isikule, kes on sooritanud sellekohase eksami ja on vähemalt 15 aastat vana ning kelle tervislik seisund vastab B-kategooria mootorsõidukijuhi tervisele esitatud nõuetele.

(5) Veesõiduki juhtimiseks, millel on purjepind kuni 25 m2 või mootori võimsus kuni 25 kW, ei nõuta väikelaevajuhi tunnistust, kui veesõiduk sõidab valgel ajal ja hea nähtavuse korral merel kuni 5 meremiili kaugusel kaldast ja sisevetel kuni 9 kilomeetri kaugusel kaldast.

(6) Alla 15-aastaselt isikult ei nõuta väikelaevajuhi tunnistust veesõiduki juhtimiseks, millel on purjepind kuni 20 m2 või mootori võimsus kuni 10 kW, kui ta teeb seda seadusliku esindaja vastutusel ning kui veesõiduk sõidab valgel ajal ja hea nähtavuse korral merel kuni 1 meremiili kaugusel kaldast ja sisevetel kuni 2 kilomeetri kaugusel kaldast.

(7) Meresidevahendit (VHF, MF, HF raadiojaama) võib väikelaeval kasutada isik, kes on läbinud vastava väljaõppe ja omab piirangutega raadiosideoperaatori (Restricted Operator’s Certificate ) või raadiosideoperaatori (General Operator’s Certificate ) tunnistust. Isik, kes ei oma nimetatud tunnistusi, võib VHF raadiojaama kasutada sideks vaid hädaolukorras.


https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=1027803


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Jaan 2007 09:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Kusagil oli ainult yks asi veel , kas mitteujuvahend pikkusega yle 2,5m. Et peab olema väikelaevade registris.
Ehk siis D-sõidupiirkonna ja C-sõidupiirkonna sõiduriistaga millel on kuni 30 hp mootor taga võib ju päevasel ajal täitsa sõita ilma juhiluba omamatta, külla aga peab paat olema registris, varustatud vastava sõidurajooni ette nähtud varustusega ja paati paber kaasas.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Jaan 2007 09:26 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Ma saan täiesti aru et mul ei ole neid lube tarvis, aga küsimus on just teadmiste ja oskuste saamises. Kas see kurus on see koht kust neid saab? Ma ei ole mitte kunagi merel sõitnud ja ei tea meremärkidest mitte midagi. Võibolla on siis mõni muu koht kus seda õppida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Jaan 2007 09:34 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Ranno! Minu lugupidamine Sulle!

Mul on hea meel lugeda, et Sa mõtled õigest otsast. Kui oleks rohkem selliseid alustajaid, oleks ka probleeme vähem. Seadused on Sulle siin ette loetud, aga ei sõida ju ükski paber, vaatamata sellele kas teda nõutakse või mitte, vaid ikka teadmised ja oskused. Mina õppisin aastaid tagasi asja teoorias selgeks iseseisvalt sõprade purjetajate abiga ja olin valmis minema siis teise linna eksamitele, kuna kodukohas kursusi ei toimunud. Kui teema tundus selge olevat, juhtus, et korraldati ka meil kursused ja loomulikult ma need ka läbisin, kus juures oma ettevalmistuse juures väga lihtsalt. Hiljem lisandusid kogemused. Tahan sellega öelda seda, et teadmised peavad olema. Kas Sulle on neid omandada kergem kursustel või iseseisvalt, see jäägu juba Sinu otsustada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Jaan 2007 10:43 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
See tundub üks õige jutt. Kuna hakkan sõitma omatarbeks lõbusõidupaadiga kus on max inimeste arv ilma lastita 14 inimest siis oleks mulle vajalikud sellised teadmised et ma kedagi teist ohtu ei seaks ja käituks merel õigesti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Jaan 2007 12:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Ranno- kirjutas:
See tundub üks õige jutt. Kuna hakkan sõitma omatarbeks lõbusõidupaadiga kus on max inimeste arv ilma lastita 14 inimest siis oleks mulle vajalikud sellised teadmised et ma kedagi teist ohtu ei seaks ja käituks merel õigesti.


Kui sa tahad 14 inimest vee peale viia siis soovitan mina sul igal juhul kursustel ära käia. Juhul kui kavatsed üksi ja päevasel ajal minna siis võiks mõelda selle peale kas tasub õppida või mitte. Aga nagu juba seltsimees Lenin ütles : õppida, õppida, õppida.

:?: Milline on see paat, mis mahutab ära 14 inimest, kuid mille mootor ei ületa 25 kw? Kas mootor lahjaks ei jää?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Jaan 2007 12:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Kui väikelaevandus on hobi, siis hobiga tegelemine on ju ikka tore. Juhul kui oleks talv, siis merele oleks tülikas minna ja just õige aeg teoreetilisi teadmisi täiendada.

Kursus aitab natuke oma tahet konsentreerida. Muidugi siis kui kursustele juba minna tasuks õppida natuke rohkemgi kui kursuse läbimiseks tarvis. Ise õppimisega on minul alati homme rohkem aega ja viitsimist kui täna. Kursus on nagu lisamotivatsioon ennast näiteks ka CEVNIst läbi närida. Või muidu vist ei oleks viitsinud lippe pähe õppida. (mis on juba suures osas meelest läinud) Alati on hea teoreetilist oskust ka praktiliselt kohe järgi proovida. Ehk kui lipud pähe õpid siis loed ja kirjutad kuu jooksul ainult lippudes :) (muide kui tahad võin sulle lipusetlite faili saata). Ise ikka vist kõike ei õpiks. Kõike ei teakski õppida.


Mis puutub Revali merekooli, siis said kursusest läbi kõik kodanikud kes maksnud olid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Jaan 2007 16:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Iseenesest on see meresõidu õppimine koolis suhteliselt kaheldava väärtusega teema. Seal ei õpita reaalset sõitmist, selles suhtes ei ole temast mingit kasu. See ei ole autokool, kus 0-algteadmisega inimene õpetatakse sõitma ja selle kõrval tehakse talle selgeks ka reeglistik. Üldiselt on LE tundmine kohustuslik igale toast väljuvale inimesele ja teatud vajalikus mahus tunneb seda igaüks.
Merega on ses suhtes teine asi. Kool võib Sulle teha selgeks meresõidu seadusandliku poole aga seda saab õppida vabalt ka kodus omaette. Selleks ei pea kooli minema. Isegi kaarditöö saab kodus ise selgeks teha, kuigi jah, koolipapade tarkus on siin abiks.
Seega jääb üle vaid ja ainult reaalne sõitmine. Aga seda kõige olulisemat ei õpeta mitte üks merekool va suurte laevade juhtimiskoolitused. Väikelaevnikku ei lasta merele ja olgem ausad, egas need koolitajad ei oskakski midagi rääkida. Aga reaalne oht tekib vaid ja ainult merel sõltuvalt ilmastikust. Kui tuleb torm peale, ei ole koolitarkusest mitte midagi kasu. Ei ole kasu ei navigatsioonist, merepäästest ega millestki, seal on vaja vaid ja ainult OSKUSEID reaalses olus hakkama saada. Jällegi, autoga on kohustuslik noortel libedakoolitus ehk õpetus autoga ohuolukorras ehk külglibisemisel toime tulla. Kuidas aga õpetada purjetajat jahi külglibisemisel ehk broachingul käituma??? See ei ole võimalik, see tuleb vaid sõitmisega. Eriti hull on asi, kui sel hetkel veel ka mees üle parda läheb... ja just siis on selleks suurim võimalus. Reaalselt ei huvita hiljem mitte kedagi see fakt, kas Sul või sel hetkel roolis olnul oli paber olemas või mitte. Jäi mees merre, lähed halvimal juhul kinnimajasse, tõid jahi ja mehe tervelt sadamasse, visatakse viis pihku ja tehakse suur pudel rummi takkaotsa.
Mina isiklikult kardan paberitega lolle, kõikse hullemad ongi just liiga enesekindlad paberitega tegelased. Näiteks pikemal jutuajamisel Alar Volmeriga tegi mulle headmeelt just see, et Volmer julges tunnistada, et pole ta mingi navigaator ega kaarditöö tundja. Selleks on teised mehed, tema asi on jahti juhtida - kiirelt ja ohutult. Ma sõidan sada korda enne kapteniga, kes ei tea, mispidi kaart ees käib või mida mõni meremärk tähendab aga seevastu saab igas sitas olukorras jahi üle kontrolli.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Jaan 2007 17:19 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Eelkõnelejaga nõus. Egas autokooliski saadud paber veel autosõitjat tee, sõitmine tuleb ikka paariaastase sõidu kogemustega. Meil ju autojuhte, kellele parema käe reegel on kõrgem matemaatika :D Eriti kõrgeks muutub see matemaatika veel siis, kui peatee juhtub ristmikul suunda muutma :) Vee peal on ju ka kohti, kus võib n.ö. täiega lasta ja kohti, kus tuleb miskit ka jälgida. Kogemused tulevad sõiduga ja ilmastikuolusid õpitakse ka hindama pikaajalise õppimise-jälgimise tulemusena. Navigeerimine elektrooniliste abivahenditeta tuleb muidugi selgeks õppida. Märgid-toodrid samuti ja kohtumisel teise alusega ka mingid elementaarsed manöövrite ja viisakusreeglid. Suuremate alustega "jõukatsumine" on muidugi liiast, olgu reeglite järgi niipalju eesõigust kui tahes. See viimane käib muidugi ka ohutu laevajuhi kogemustepagasisse. Loomulikult on aluse juhtimise üle kontrolli saavutamine ja omamine erinevates ilmastikutingimustes peamine. Ja jahi käitumise tundmaõppimiseks erinevates tingimustes võib kuluda üsna pikk aeg.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group