Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Veebr 2007 09:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Tegelikult saadakse kapteniks ikka merel, mitte koolipinki nühkides. Niisiis ainult kursuse läbimisest ei piisa. Aga kui praktikat ka juurde arvestada siis võiks minna tagasi tüürimees, kipper, jahtkapten stiili juurde koos vahepealse miilidelugemisega.

Täiesti omaette teema on kas seda vaja on või kas keegi sellest ka huvitatud on kui taskus nagunii paber mis kõike lubab.

Täiesti omaette teema on muidugi turistide vedamine. Hetkel ametlikult hobilaevniku tunnistusega komertstegevust teha ei tohi (minuteada). Ainus võimalus legaalselt asju ajada on 4a merekooli. See on aga Tallinna lahel tiiru tegemiseks vist natuke liiga kange paber.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Veebr 2007 16:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 18 Jaan 2007 22:56
Postitusi: 479
Asukoht: Pärnu
Mis vahe oli kipparil ja jahtkaptenil ? Ja mis vahe oli kipparil ja tüürimehel ?
See kippari värk tundub, et oli mingi mõtetu vahelüli tüürimehe ja kapteni vahel.

_________________
Me kinnitame, et tõe teatud aspektid on teispool mõistust ega saa olla mõistusest mõõdetud.
(A.Norak)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: mis vahe on...
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Veebr 2007 19:28 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 18 Mär 2006 12:50
Postitusi: 210
Asukoht: tallinn
kui maakeeli rääkida,siis mis vahe on/oli 3 liigi autojuhil.2 liigi autojuhil vöi 1 liigi autojuhil....köik oskasid söita ja tulid oma ülesannetega toime....mingil määral vöib vörrelda ka nyyd mis vahe on a,b,c,d kategooria autojuhtidel...nende lubadega vöib söita kasvõi ümber maailma...täida eeskirju,söida korralikult....aga mis meil oli varem nö.roolimadrus,kippar,jahtkapten....neid vöiks vörrelda spordijärkudega....aga mis praegu puudu jääb meie väikelaeva juhtide oskustest / see käib nende kohta,kes on saanud nö. väikelaevajuhi load viimase 5 aasta jooksul /....see on vastutustunne!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Veebr 2007 21:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Kas vastutustunne oskamatul väikelaevajuhil, või vastutustunne kursuste korraldajal.
Lugedes korralikult rida realt läbi materjali mida väikelaevajuht omandama peaks. Ei saa väita , et seda vähe oleks. Karta on, et selle seaduse loome juures ka VA töögrupp kohal oli.

Samuti ei saa ka väita, et nende oskusi ja teadmisi omades korrektselt hakkama ei saaks.

Kui omal ajal 50 /750 Kw käidud sai. Siis Merekoolis praktiliselt sama materjal läbi võeti. Kui meenutada siis aasta 98 oli . Ja tol ajal kursusel ka paljud tuntud Jahtkaptenid olid. Just need samad kelel suuremad (12+meetrit , era) ujuvvahendid olemas olid.
Täna siis 24m / Kw piiramatta. -> Praktiliselt samaväärsed paberid.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 18 Veebr 2007 19:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 176
Asukoht: Saaremaa
Minu teada võib kuni 12 meetrit ja kuni 12 reisijat pardal (või vastavalt aluse paberile) ka väikelaevajuht raha eest rahvale lõbusõitu tega. VA kodulehet võis nagu seda välja lugeda. Jahtkapteni staatuse taastamine on pigem moraali küsimus. Kui purjelaevade rahvas seda tahab siis seda peaks ta ka teha saama. See võib olla veidi nostalgiline aga miks peaks tahetama latti lasta allapoole kui see kunagi oli. Võibolla kolm etappi (roolimees-kipper-jahtkapten) on palju aga ega ilmaasjata erinevates maades erinevaid klasse ei ole. Ehk keegi oskaks täpsemalt kommenteerida kuidas mujal ilmas see asi tegelikult on. Kas RYA Yachtmaster on riiklik tunnistus või klubisisene?
Ja teistes pika traditsiooniga maades....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Veebr 2007 08:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Just kuni 24 m ja 12 Reisijat, on lubatud väikelaevajuhi paberitega hetkel.

Aga nüüd jõudsime kohani , kus seadusest tegelikult kinni ei peeta.
Hetkest millal tegeletakse reisijate veoga , peab olema ujuvvahend (ka väikelaev) ette valmistatud, sellise kauba veoks.
Sanitaar nõuded, ajamid, jne jne. Jutt pole 12 päästevestist.

Mis puutub sellesse, roolimees, kipper kapten. No kui Teil seda tõesti vaja on. Muidugi ei tasu ära unustada, Jahtklubi ilusate pagunitega Jahtkapteni vormi. 8) .

Maailma ilusamatel ja kallimatel õppe purjelaevadel on kõigil peal, elukutselised laevajuhid.
Ehk siis ei tunta, termineid jahtkapten või purjelaeva kapten.
Kapten on ja jääb kapteniks, on ta siis tursatapja või liinitakso(Tallinn-Helsingi nt.) juht. Mõlemal juhul tegu laevajuhiga.

Pigem tekkivad küsimused,
Et kas Väikelaevajuht võib sõita jahil kaptenina?
Seadus seda lubab. Lubab igal pool maailmas. Iseasi , kas paadunud motorist, üldse tahab jahiga sõita. Ja kui tõesti, siis asi nüüd see soodi tirimine ära pole? Ega kõik ei pea võistlusreeglistikku pähe tampima.

Ja kas see on õige, et sellisel kujul (ilma kogemusteta) antakse juhtimisõigus niivõrd suurte ujuvvahendite juhtimiseks?
Ma tegelikult arvan selle kohapeal ainult üht.
Pea , et 24m sõiduvahend on piisavalt suur (loe kallis) ja kohutav kütuse röövel. Et ega neid siin Meie külmal merel, nii väga palju, ringi lendama ei hakka.
Ja kui väga aus olla, siis sõiduvahendite ja nende juhtide sõiduoskused on Pirital näha. Kui kaks kuud, kaipeal korpust remonditakse.
Puhtalt Kindlustuse ja Reedri vaheline kokkuleppe küsimus.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Veebr 2007 22:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 26 Nov 2003 00:43
Postitusi: 77
Asukoht: Harjumaa
Mina ka probleemi ei näe. Kel on 20 meetrine jaht siis las sõidab oma väikelaevalubadega. Ja kui paljud väikelaevnikud sõidavad 20m kaatrite /jahtidega eestis? 10? 15? Pole mõtet neid ju pedereerima hakata. Kui niisuguse laevukese suutsid osta siis on neil mõistust kuigipalju peas et oma laevukesega hakkama saada. Ja kui ei olegi siis las sõidab oma küna piki kaid puruks. Eks igaüks teab ise mis teeb. Nii kallistel laevukestel on nagunii profid juhid sangas et omanikud saaksid mõõdutundetult alkohoolseid jooke tarbida

PS! Kas keegi teab kas veel saab eksternina väikelaevajuhi eksameid teha? Kus ja kui palju maksab?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Aug 2013 10:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
http://www.tv3play.ee/play/319664/?autostart=true

Tänases valguses hakkab ka mulle tunduma, et võib olla oleks Rootsi variant mõistlikum? Kuni 12m pikkust ja kuni 4m laiust on paat ja kõik mis üle selle on juba laev ning nõuab kas Yavhtmasteri pabereid või kutselise meremehe pabereid. Jätkuvalt olen vastu sellele, et paadijuhilubade saamine keerulisemaks teha. Küsimus oleks vaid piiride määratlemises.

Mis arvate?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Aug 2013 11:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Dets 2010 13:47
Postitusi: 209
Ma olen küll igasuguste reeglite karmistamise vastu, kuna see võtab inimeselt mõtlemise võime ja vajaduse ära. Minumeelest ei saa väikelaevajuhi lube praegu liiga kergelt. Õpetus on piisav. Eesti mereliiklus on pea olematu ja siin meredes hakkama saamiseks ei peaks küll rohkem koolipinki nühkima ja praktikat saama kui praegu. Iga laev on erinev ja ma ei usu, et koolipraktika midagi väga palju juurde annaks, aga...
Mulle Marki mõte peaaegu meeldib. Kui on valida, kas karmistada väikelaeva lubade saamist või panna piiriks 24m asemel 12m. Siis ma pigem oleksin selle 12m poolt.
Samas ise olen kapteniks olnud ka pisut suuremal purjekal kui 12m ja kui ennem madruse ja tüürimehena harjutada ja pisut ise koolitusi juurde võtte, siis ei ole ilmselt ka näiteks 15-20m laeva juhtimine liiast.
Ma ei tea kuidas, aga inimestele tuleks MÕISTLIKKUST õpetada. Eks ühtteist tuleb ka vanusega, aga mitte alati.
Või äkki peaks tõesti tegema koolis nii, et sa valid, kas tahad lube kuni 12m või kuni 24m ja siis vastavalt sellele teed ka väikse merepraktika ja eksami vastava laevaga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Aug 2013 13:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Nuuh, "vanal hallil NL ajal" oli ka "B" kategooria lube 2: amatööri- ja profiload. Vahe väljaõppes oli oluline. Täna võib igamees, kel "B" kat. load olemas sõita misiganes sellesse kategooriasse mahtuva sõidukiga, oma lõbuks või raha eest. Pole nagu häda miskit.

Mina jätaks selle 24m sinnapaika ja lisaks kaalu! No, mis väikelaev on kaaluga 50t?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 18 Aug 2013 16:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
peebuste kirjutas:
Nuuh, "vanal hallil NL ajal" oli ka "B" kategooria lube 2: amatööri- ja profiload. Vahe väljaõppes oli oluline. Täna võib igamees, kel "B" kat. load olemas sõita misiganes sellesse kategooriasse mahtuva sõidukiga, oma lõbuks või raha eest. Pole nagu häda miskit.

Mina jätaks selle 24m sinnapaika ja lisaks kaalu! No, mis väikelaev on kaaluga 50t?


Loe siit siis " BLue Sirius !"

http://www.bluesirius.ee/sundmused/

Küll ikka on Optimiste.

Ja ma ei irvita siin juhtunu üle. Küll aga nendin fakti, et 75T Väikelaev on nüüd lahkunuke..

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Aug 2013 17:59 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 27 Dets 2008 16:24
Postitusi: 150
Asukoht: Haapsalu
Käisin aastal 2006 väikelaevajuhtude kursusel.Võrreldes neid kursusi 60 aastat tagasi läbitud 2 klassi roolmehe kursustega,siis ikka natuke nadivõitu need olid.Ainuke asi mis 2klassil ei olnud kohustuslik oli kaardi töö.Praktilised mnöövrid,uppuja päästmine nii jahi kui ka konkreetselt vees,silda ja poile sõit,sõlmed,kompass,kursid jne.Praktiliselt olin läbinud ka sadasid miilisid -Riiga,Pärnu,Kuressaare,Roomassaare jne.Vaatasi ja kuulasin oma grupikaaslasi-kes oli mootorpaadiga paaril korral Pranglil käinud,kes jahiga korra kaasa sõitnud Tallinn Pärnu.ja millised olid nende plaanid tulevikuks. Hirm tuli peale kui kujutasin ette neid sõitmas 40+sõlme kuskil kitsal laevateel ja kehvades ilmaoludes!Ei ole teadmamees,et koolituste üle otsustada tõin ainult niisuguse võrdluse

_________________
Mine sinna ei tea kuhu-too seda ei tea mida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Aug 2013 00:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 07 Mär 2004 11:00
Postitusi: 303
Asukoht: Tallinn
Sõbrad, vaadake BS juhtumit. Kas see on väikelaev? Jah, sest see on alla 24m, ca 70 tonni.
Minu arvates väikelaev on see, mille saab peale kividesse kolistamist õlaga lahti lükata...
Tõesti, esmase väikelaevajuhi tunnistuse saamine ei tohiks olla liiga keeruline, kuid see peaks olema piiratud nt. 12m. Paljudes riikides (s.h. end. NL-s) eristatakse paadijuhti ja yachtmasterit.
Mina olen selgelt seda meelt, et merel peavad toimetama vastutavate laevajuhtidena ainult need kodanikud, kellel on korralik ettevalmistus ja koolitus.
Seekord läks jällegi hästi - keegi ei läinud looja karja... Kuid BS uudiseid lugedes jäi silma, et laeval olid väikesed lapsed... ja laeval valitses päästjate tulekul paanika (?). Kapten peab oskama olukorda valitseda ja seda ilma vastava treeninguta (ja kogemuseta) ei saa. Ja kapten peab vastutama...

_________________
kuunar "Kajsamoor"
www.kajsamoor.eu
tel. +372 5068152


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Aug 2013 08:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 806
Mõni nädal tagasi oli ilusa ilmaga Aegna rannas 10-15 paati. Mina olin vööriga kivi küljes oleva konksu otsas ja ahtrist ankrus. Tuli minu kõrvale 5m uuemat sorti lahti e kaater, palju rahvast peal. Sidus ennast vöörist pesunööriga sama konksu külge. Pole probleemi, olin ise nagunii ujumas ja pakkusin, et viin tema ankru ahtrist vette, et pardad kokku ei läheks. Ei olnud ankrut kaasas. Pakkusin et laseks siis tema paadi pikema otsaga vähe kaugemale, maatuul oli. Ei olnud ühtegi otsa peale selle lühikese pesunööri. Mõtlesin korraks kas peaks enda varuankrut või otsa pakkuma, aga siis otsustasin, et sellisele vennale ei paku ka. Siis ta parkiski rahva maha ia jäi ise lahe peale tiirutama.

Kas sellist suhtumist muudaks lubade saamise karmistamine? Mina ei usu.
Minu meelest on hetkel kõik väga hästi ja ühest juhtumist ei saa kohe kõigile lajatada. Pole vaja teha merelkäimisest mingi eliitklubi privileegi.

PS! Ja samuti arvan ma, et 50 jalase purjejahiga peaks saama endiselt praeeguste lubadega toimetada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Aug 2013 09:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1489
Asukoht: Kesse/Tallinn
Herkki - kas BS õnnetuse põhjustas mingi asi, mida väikese laeva kapten ei pea teadma, aga suure laeva kapten teab? Vist polnud seekord siiski nii. Põrutati sellisest kohast, sellise kiirusega, et tekib tunne, et seal alusel polnud üldse kaptenit või oli ta purjus. Või on tegemist oma jonni ajava "vana kooli" stiilis mehega, kes põhimõtteliselt plotterit puulaeva sillas ei kannata. Tean sihukesi veel... Igatahes, load ja pädevus ei ole, minu arvates, seekord asjassepuutuvad. Meenub siinkohal üks teine külili olev valge laev ja selle kapteni tegutsemine enne ja pärast õnnetust.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group