Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 07:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Veemees kirjutas:
Toetaks ka Herkki liigitust. Laev ei ole paat. Paadijuht ei ole veel laevajuht - nagu sõiduauto juht ei ole ekskursioonibussi juht.


Mina ei toeta seda liigitust. Kardan, et koolitajad ja mõni VTA ametnik loeb seda ja satuvad pöördesse ning nagu niuhti ongi seadus valmis ja meie lubade limit 12m. Ning 40 jalase perepurjeka juhtimiseks, mis on üle 12m peab kohe mitu aastat merekoolis käima. Oleme liikluses varemgi näinud Villu Vanelikku kruvide ülekeeramist ja ka ülimat agarust igasugu euronõuete täitmisel.
Mina ei tahaks, et BS juhtumi baasil selliseid järeldusi tehtaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 08:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
rye kirjutas:
Kardan, et koolitajad ja mõni VTA ametnik loeb seda ja satuvad pöördesse ning nagu niuhti ongi seadus valmis ja meie lubade limit 12m. Ning 40 jalase perepurjeka juhtimiseks, mis on üle 12m peab kohe mitu aastat merekoolis käima.


Pigem võiks ehk olla 12m piiratud mingi esmane juhtimisõigus vms. Vahtraleht.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 09:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1496
Asukoht: Kesse/Tallinn
Kordan veelkord oma mõtet, mida esitasin siin paralleelteemas - lubadel pole BS õnnetusega tõenäoselt mingit pistmist. Seega kogu paralleel ja teemapüstitus lubade nõrkusest on vägivaldne ning mingist muust emotsioonist ajendatud. Ärge ravige probleemi, mida pole olemas.

Olen vaadanud oma õue all erinevate, üle 12m laevade manöövreid - kaptenitel ja nende oskustel selles ühes töölõigus on ikka väga suur vahe, kuigi paberid on neil meestel ilmselt ühesugused - suurte laevade omad. Ka kord laevade pardal on erinev - mõne laeva pealt astuvad maha purukained mehed õllekastidega, teise pealt mahapudenevatel meestel on käed tühjad, aga pilgud udused.


Viimati muutis Muhv, Neljapäev, 22 Aug 2013 09:15, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 09:06 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Ma mõtlen, et mis vahe on 12 m ja 24 m paadiga õnnetusse sattumisel.
1) Šansid iseendale viga teha on suure paadiga samad või isegi väiksemad.
2) Suurega on õnnetuse rahalised kahjud suuremad. Omaniku mure, laiemas plaanis tähtsusetu ja riigi sekkumist ei vaja.
3) Suuremasse paati mahub rohkem rahvast, füüsiliselt. Kuid et mõlemale alusele on seadusega sama inimeste piir ette antud, siis seis on sama. Kui mingi vahe on siis, tõenäoliselt on suures paadis turvalisem, parem päästevarustus jms. vt p 1.
4) Võime kolmandatele isikutele ja loodusele kahju tekitada. Siin on kindlasti vahe olemas. Kuid samas, palju oleme me kuulnud juhtumitest kus "madalikule sõitnud jaht uputas laiu" või "uusrikka kaater hävitas sadamaehitise"? Võimalik, aga ebatõenäoline. Kokkupõrge merel on realistlikum juhtum ja ohust kõrvaliste isikute elule ja tervisele vist ka muus kontekstis väga rääkida ei saa?

Niivõrd kuivõrd ma aru saan, siis 12 m vs 24 m sisulist vahet ei olegi.

Päris laevade puhul on 3. ja 4. punktid need, mis olulise erinevuse sisse toovad ja merekoolide olemasolu põhjuseks on.

BSi huku oleks korralik paberitega kapten arvatavalt ära hoidnud, ehk. Aga kas peaks selle pärast põdema ja seadusi muutma hakkama? kahjukannataja oli ilmselgelt omanik. Oht reisijatele oleks väiksemas paadis olnud ehk suuremgi.
Selline mõttearendus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 09:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
vanellus kirjutas:
BSi huku oleks korralik paberitega kapten arvatavalt ära hoidnud, ehk.


jagan Muhvi seisukohta!

Viimane väide ei pea vett, sest alles 1 tanker istus Aegna külje all madalikul!

Ainuke asi mis ehk hetkel on natuke libisev teema väikelaevajuhi õppes on asjaolu, et kui pardal on väikelaevajuht siis võib ta roolimise üleanda kolmandale isikule- siinjuures ei ole väikelaevajuhi edaspidine toimetamine reguleeritud muudmoodi kui, et tema jääb vastutama. Tõenäoliselt sellest ka piisab aga seda vastutuse sisu ja tähendust peaksid koolitajad rohkem lahtiseletama. Millegipärast arvan, et BS pardal oli roolis parasjagu keegi, kes lihtsalt usaldas ette antud kurssi!

Juhtum nädalake tagasi sadamas- lõbus seltskond istus pardaga kai ääres ja tehti lahel lõbusõitu. VLJ seletas teistele, et tema võib juua küll- peaasi, et kaine inimene on roolis...siin on see suhtumise ja vastutusest arusaamise viga! Kuskil on midagi valesti läinud, kui VLJ ei anna aru, et isegi ilusal merel võib tulla tehniline rike, vajadus MOB manöövriks või, et satutakse laevateel kokkupõrke kursile...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 09:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Oma loogika on ka selles, et suure alusega pambusesse panek on vähem tõenäoline kui väikse alusega pambusesse panek. Loogika on lihtne: suure alusega püsitakse pigem laevateedel ja väikse alusega sõidetakse väga palju ja isegi valdavalt väljaspool laevateid. See annab punkti piirangute mittekehtestamisele.
Manöövrid sadamates on jälle risti vastupidi, aga sadamates oskamatusest äestamise lugusid ei ole eriti peale mõne üksikjuhtumi kuulda olnud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 10:10 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 03 Juul 2012 12:23
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Tauri kirjutas:
vanellus kirjutas:
BSi huku oleks korralik paberitega kapten arvatavalt ära hoidnud, ehk.


jagan Muhvi seisukohta!

Viimane väide ei pea vett, sest alles 1 tanker istus Aegna külje all madalikul!

Ainuke asi mis ehk hetkel on natuke libisev teema väikelaevajuhi õppes on asjaolu, et kui pardal on väikelaevajuht siis võib ta roolimise üleanda kolmandale isikule- siinjuures ei ole väikelaevajuhi edaspidine toimetamine reguleeritud muudmoodi kui, et tema jääb vastutama. Tõenäoliselt sellest ka piisab aga seda vastutuse sisu ja tähendust peaksid koolitajad rohkem lahtiseletama. Millegipärast arvan, et BS pardal oli roolis parasjagu keegi, kes lihtsalt usaldas ette antud kurssi!

Juhtum nädalake tagasi sadamas- lõbus seltskond istus pardaga kai ääres ja tehti lahel lõbusõitu. VLJ seletas teistele, et tema võib juua küll- peaasi, et kaine inimene on roolis...siin on see suhtumise ja vastutusest arusaamise viga! Kuskil on midagi valesti läinud, kui VLJ ei anna aru, et isegi ilusal merel võib tulla tehniline rike, vajadus MOB manöövriks või, et satutakse laevateel kokkupõrke kursile...



jagan tauri ja Muhvi arvamust - vaadake härrad kui siin veel vinti üle keeratakse siis ega keegi ei hakka siin mitu korda lube tegema :) ostan aluse võtan Soome, Rootsi kuhu iganes arvele ja asi korras lube polegi vaja :) ei ole vaja tegeleda olematute probleemidega - merel juhtub ja jääbki juhtuma asju vahet pole mis load kellegil taskus on


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 10:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Minu meelest oli BS õnnetusel väga palju sarnast Costa Concordia õnnetusega.
Jah nõus, lubadega polnud siin miskit pistmist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 11:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Alustada tuleb sellest, et lüüa kusagilt maalt konkreetselt lahku purjejaht ja mootorlaev. Täpselt nagu vanal hallil ajal! Praegune süsteem toodab mootorpaadikesekese juhtisid, kes saavad häda pärast ja parimal juhul hakkama ka kahe purjega pisipurjekaga konkreetselt lombivees ehk D-kategooria alas. Kõik, ROHKEM seal tarkust ei tule. Aga paber antakse selline, et sure või surnuks. Ei ütle, kes, kus ja mis asjaoludel said praegu 13 tegelast 6-päevase "õppega" omale plastkaardid. Nii mõnegagi neist olen ka palju koos sõitnud ja tekimadruse staatusest kõvemat positsiooni see ikkagi ei anna! Kõvem positsioon tuleb purjeka peal välja teenida ja ära tõestada. Muusas, sel oli päris palju kipperlasi....
Ja nii mõnigi neist võib sattuda väga lihtsalt mingi aja pärast Vikani situatsiooni väga "sarnase" alusega ja me võime saada lugeda järgmist samasisulist kirjatükki. Ühtpidi ütleks, et 6 päeva on absoluutselt piisav selle plastiku saamiseks aga PEALE seda tuleb rõhutada: praktika, praktika ja veelkord praktika.

12 ja 24 meetrit purjejahil ei ole mitte mingit vahet peale pikkuse. Väga suures piires on tegu absoluutselt ühesuguste sõiduvahenditega. Vahe on väikestes nüanssides. Umbes sama suur, kui pakstaakidega Polarisel ja ülimoodsal ahterstaagita First 30'l! Purjejaht on purjejaht. Suur vahe on purjejahil ja purjelaeval. Ning peamine vahe tuleb kaalust ning üldisest aluse käsitsemisest. Kuid väga-väga oluline vahe on 5-meetrisel HT'l ja 60-jalasel Princessil. Rääkimata 23,95 X 6 meetrit mõõtkavasse mahtuva kuni mitusada tonni kaaluda võiva raudlaevaga. Kõige lihtsam näide võiks olla see SAR-laev: et anname heas mõttes suvalisele vabatahtlikule kipperlastest kummipaadimeeskonnale selle kätte??? Veel hullem: võtame need esmaspäeval plastkaardid saanud 12 tegelast (üks peab koju jääma), määrame nendest kõige vähem merel käinu Kapteniks ja hakkame sõitma? Andke andeks.... ma saan aru, et suure pardal oleva pisikese paadiga võiks nad sõita. Ja see on siis Eesti oludes ja veemiilitsa ning VA jaoks "soovi korral" VÄIKELAEV, mille õnnetust ei pea ei põhjalikult uurima ega üldse midagi järeldama! 23,3 m LOA ja kogu ooper. Õnneks ei mõista me seda eriväljaõppeta käimagi panna ;)
Aga see ongi hetkel kõige hullem: ma võin omale sellise LAEVA osta ja selle ka täiesti tuimalt väikelaevaregistrisse panna.

Kuidas nüüd jääda ka seadusandliku poole pealt "mõistlikuks" nii, et 24 meetrit (aitäh Siilatsile ja ausalt kohe) säiluks aga vaadataks ka ASJA ENNAST? Et reaalne väikelaev ja reaalne suur laev löödaks juba kaipeal ja ametiasutuses selgelt lahku ilma, et keegi jurist/advokaat saaks hakata vaidlustama. Praegune seis BS õnnetuse ja "põhjenduste" taustal on ju absurd kuubis. BS ja väikelaev...

PS: kuidas saaks meie vabatahtlike jaoks teha Rootsi "best offeri"? Jälginuna seda saiti palju-palju aastatid, siis hind ei saa olema üldse arusaamatu number. Äkki oleks aeg kummipaatide asemel vähemalt Tallinn SAR'il "omada" ühte tõsist töövahendit kah? Paistab, et tööd neil ikka jätkub, kahjuks.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 12:00 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Nagu Herkki ütles, et paat on see, mille saad õlaga kivi otsast lahti lükata. Väiksemate paatidega vastavalt sellele loogikale sõidetakse ka ja õige ongi. Aga pole siis ka imestada, et väikesi äpardusi juhtub, mis vahel käest ära lähevad ja ka see on normaalne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 12:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Kõige lihtsam näide võiks olla see SAR-laev: et anname heas mõttes suvalisele vabatahtlikule kipperlastest kummipaadimeeskonnale selle kätte???


Hmm... tegelikult, jah! Vabalt võib anda. Sildumist ja lähenemismanöövreid põkkumisel peaks mõned päevad harjutama ja siis ilmneks et kummika manööverdamine tuules võib hoopistükkis keerulisem olla. Omadest kogemustest räägin. Pädeb ka teatud mööndustega see väide, et mida kallim paat seda kuulekam ta on. Nagu autodegagi. Lörtsipudrusel teel on tutikas viiesajane bemm ju paremini juhitav kui tutikas dacia logan. Või ei ole või? :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 12:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
Hmm... tegelikult, jah! Vabalt võib anda. Sildumist ja lähenemismanöövreid põkkumisel peaks mõned päevad harjutama :lol:

Ja millest Sa räägid: praktikat on vaja! See on absoluutselt selge, et lõppkokkuvõttes juhivad ka 15 000 TEU'seid kondikolle samasugused luust-lihast inimesed ja tegelikult polegi mingit olulist vahet kollil ja pellal. Nõus, füüsikaseadused kehtivad mõlema kohta. Selliste puhul saab ka nõustuda simulaatori vajalikkusega, ka see on selge.
Muuseas, minu kolm kõige suuremat aparaati maismaal, mida on tulnud piiratud aga väga kitsal ja takistustega territoorimil juhtida, on väike BelAZ, 12-kandise kopaga frontaallaadur, kus juhi kohalt vaatad ka Globetrotteri katusel seisjale silma sisse ja kõige suurem juhanhirve kombain. Viimast tuli +/- 4 cm täpsusega laiuses treilerile ajada... Ja tõesti: kõigil on neli ratast ja rool ning tegelikult mingit vahet taatsial ja kombainil polegi... üks keerab eestotsast, teine keskelt ja kolmas tagantotsast aga sellegi saab kiirelt selgeks, kui oled samasuguste "pisikestega" enne sõitnud. Sest oh imet, ei ole mitte mingit vahet keskliigend Avant-laaduril 200 liitrise kopaga ja sellel tohutul kopal. Ainult gabariit ja mass.
Kas aga ma julgeks väita, et tuima näoga läheks selliste peale tööle? Vist mitte.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Neljapäev, 22 Aug 2013 12:33, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 12:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Ka autode puhul peaks mainima, et 3500 kilose ja ütleme 4300 kilose auto juhtimisvõtted oluliselt ei erine. Aga esimest tohid juhtida B-katiga, teist enam mitte. Bürokraatia? Ja samas näiteks Smardi roolimine võib maasturi-mehele algul olla hoopis harjumatu.
Mõeldud Priidu postituse juurde täienduseks.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 14:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Mark kirjutas:
PriitV kirjutas:
Kõige lihtsam näide võiks olla see SAR-laev: et anname heas mõttes suvalisele vabatahtlikule kipperlastest kummipaadimeeskonnale selle kätte???


Hmm... tegelikult, jah! Vabalt võib anda. Sildumist ja lähenemismanöövreid põkkumisel peaks mõned päevad harjutama ja siis ilmneks et kummika manööverdamine tuules võib hoopistükkis keerulisem olla. Omadest kogemustest räägin. Pädeb ka teatud mööndustega see väide, et mida kallim paat seda kuulekam ta on. Nagu autodegagi. Lörtsipudrusel teel on tutikas viiesajane bemm ju paremini juhitav kui tutikas dacia logan. Või ei ole või? :lol:


Õnnetuste statistikat vaadates on bemm kõige ohtlikum auto :roll:
Omajagu loeb ka see, et bemmivend just oma auto headusele panustabki. Paraku ka hea masinaga ohutult kulgemiseks peab kahe kõrva vahel üht-teist olema. Dacia-mees aga võtab arvesse, et auto pole kõige parem, järelikult tuleb ettevaatlik olla.
Läks nüüd jutt väga autofooriumiks, aga eks juhtimisvõtted ja inimpsühholoogia ju samad.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Aug 2013 17:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Whatever :lol:

Ma ise mõtlen, et kui üldse siis 12m võiks olla vahtralehe ülempiir ja siis mingi ajaga a'la 2a saaks kuni 24 koos mingite ohutuskoolitustega mis on vaja juba selle pärast, et üle 12m tuleb mängu tiba suurem arv inimesi ja siis peab kapten ka inimestega toime tulema, eriti veel probleemolukordades. Sh. vastutus.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group