Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 72 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 10 Juul 2007 08:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
bodzadaja kirjutas:
Tahan sellel aastal load ära teha ,et talvel vaadata mootorpaat, sättida kevadeks sõiduvalmis ,kui vaja siis treiler kah teha ja kevadel põristada mööda vett.


Kas valmis treilerit poest osta odavam ei tule ?.

kuni 750 kg haagis. orjenteeruvad poe hinnad.
Sild 2000.- -> tserifikaat
rattad, velg+ rehv) = 3000.-
Konks -> 1500.- -> tserifikaat
esiratas 300.-
vints 700.-
tuled juurde 300.- -> tserifikaat
Kui kokku 7800.-

Jäi puudu raami raud, rullid ja töövaev.
Kusjuures nende tegemiste juures ei tasu veel unustada mis maksab elektrood ja lõikeketas. Variant ka neetida, aga korralik neetki 5 kr tükk.

Ehk väikese haagise paadile , rahu meeli võtaks 12t - 13t eest poest.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 10 Juul 2007 09:27 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
To. va. Peeter Ude
Vaatan hinnad üle ja esitan omapoolse kalkulatsiooni Laupäevaks. Kuna töötan metallialal, siis juba sportlikust huvist on tahtmine teha ise. Elektroodiga ei keevita mujal, kui ehitustel ja vähemvastutusrikastes kohtades. Ja neetima ei hakka. TIG on paadikäru puhul raiskamine. Jääb seega MAG traadikeevitus. Pean selle kalkulatsiooni enda jaokski tegema.
Kas keegi oskab öelda täpse hinna umb. 6m pikkusele paadile sobivale üheteljelisele treilerile (Tiki, Respo)? Eeldusel, et paadi kaal on kuni 600kg. ja seega haagise täismass tuleb 750kg.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 10 Juul 2007 11:30 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 533
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Torsioonvedrustusega sild pidi jubedalt raputama.Kui võimalik siis oleks lehtvedrustus parem. Kui registrimass (paat + käru kaal) läheb üle 750kg siis peab hakkama mõtlema BE kategooria lubade peale ning piduritega haagise ehitamine tuleb juba tükimaad kallim.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 10 Juul 2007 11:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Torsioon verdudega sild ei rauta, kui koorem on lubatud piires. Liialt kerge kooremsiis läheb meie maanteeled lendu.
Kõige parem on lehtvedru koos spiraalidega ja amordid.
1500 kg sild (2,4m lai) ( piduritega) maksis 7000 kr ja korralik haage 4500 kr.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 10 Juul 2007 11:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 155
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Papah, mis eksamil tehti?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 10 Juul 2007 21:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 18 Jaan 2007 22:56
Postitusi: 479
Asukoht: Pärnu
Eksam oli ngu eksam ikka. Kui kaarditöö selgeks saad, siis pääsed eksamist läbi.
Praktika ja praktiline eksam oli........ , sellest me ei kirjuta.
Kuna kursuste ajal käisid jutud, et eelnevalt olevat hiidlased pääsenud sisevete küsimustest, kuna neil polevat jõgesid järvi. Lootsime, et ka pääseme kuna tegu oli Euroopa sisevetega, mis pidi erinema meil kehtivatest sisevetest.
Kui paar päeva enne eksamit küsisime, et mis saab Euroopa sisevetest öeldi, et spikerdage.
Kui kursuste ajal nõudsin direktorilt, makstud raha eest, elementaarset koolitus teenust ja lubasin nende vaestemaja kohtusse kaevata.
Siis eksamipäeval sai rahvavaenlasest direktori lemmik õpilane.

_________________
Me kinnitame, et tõe teatud aspektid on teispool mõistust ega saa olla mõistusest mõõdetud.
(A.Norak)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 10 Juul 2007 21:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mul on üks ketserlik mõte: väljakutse mistahes eksaminaatorile. Tulgu Julia peale madruseks-navigaatoriks mõnel tormisel augustiööl ja läheme teeme selle kuramuse Rukkirahu ringi sissepõikega Topu kalasadamasse läbi Pusku viigi. Mina tõestan talle praktika olulisust, tema näidaku oma suuri teoreetilisi oskusi reaalsuses. Vahepeal viskan ta ka merre... et oleks ikka tõsine merepääste, mitte mingi lollimängimine :wink: Kui saab hakkama, hakkan mina talle eksamit tegema. Kui vend saab hakkama samaaegselt kaarditööga, sverditõstmisega, fokaga ja kallutamisega ning me ennast ühegi kivi otsa puruks ei sõida (mina keeran täpselt sinna, kuhu ta käsib), on tegu tegijaga. Mina tahaks sellist meest näha... Ainus tingimus: ta ei tohi olla kohalik Haapsalu mees, kes peast kursse ütleb ja rannikukuma järgi asukoha meetrise täpsusega paika paneb.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 07:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
bla-bla...Ainus tingimus: ta ei tohi olla kohalik Haapsalu mees, kes peast kursse ütleb ja rannikukuma järgi asukoha meetrise täpsusega paika paneb.


Kas see võiks tähendada seda, et praktik kuskil Turu saarestikus kus korraga vaateväljas kaheksa punast ja kuus rohelist toodrit kolme farvaatri ristumiskohas jääks jänni ? :roll: Eriti veel kui lisaks paanikale toodrite pärast sebib seal kimbukaupa purjekaid ning ise oled mootorpaadiga :lol: Sinu ettepanek on üsna ebavõrdne, tahad lihtsalt koduväljaku eelisega võõramaalase üle kavaldada. Viimane ilmselt valiks kriitilistes kohtades sõitmiseks ikkagi märgistatud veeteed. Mina küll teeks nii. Samas ma võiks su Kübassaare majaka all keset lagedat vetevälja Juliaga kividesse meelitada nii et kolin taga. See oli praktikult praktikule, hoolimata sellest et meie praktikad on täiesti erinevad ;).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 09:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
Jah PriitV - siin valad sa küll õli tulle vales kohas. Teooria eksami läbinuna pead sa oskama navigeerida punktist a punkti b see tähendab sõitma kuni 24m alusega OHUTUT veeteed pidi. Svetpaadiga oma kohalikus lombis võib igaüks hakkama saada, navigeerimise mõte ongi selles ,et sa ei roniks tormiga sinu poolt nimetatud kohtadesse.
Teine asi on aga praktika. Kunagi pidi koguma miile mõne kapteniga sõites enne kui eksamile lubati. Tooge näide mõnest muust vallast ; autojuht, tüürimees,potsepp,treial jne kus ametitunnistuse saad enne kui praktikat seljataga pole :oops:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 09:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
piisaks vast sellestki, kui teooriaga koos oleks 2x2h mootorpaadisõitu ja 3x2h purjetamist. vähemasti omast kogemusest oli nii, et esimese kolme korraga oli põhitõed selged ja edasi läks lihvimiseks. seda viimast võib aga igaüks juba oma paadiga harjutada. ei maksaks kah selline süsteem eriti palju kuna võivad ju jahte rentida. 6 või 8 K pole enam eriti suur vahe kuigi koolitusest jääks mulje kohe kui tõelisest merekoolitusest

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 19:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Seafish, seda oleme me siin ju varsti sada korda rääkinud: null praktikaga oled kohe legaalne laevakapten. Navigeerimine navigeerimiseks, ka selles oleme me kordi kokkuleppele jõudnud, et seda on vaja osata. Ja seda peaks iga merele kippuja kõigepealt ISE kodus õppima. See ei ole tuumafüüsika. Tänapäeval tähendab see sõidupiirkonna merekaardiga GPSi teekonnapunktide sisestamist ja seejärel joone jälgimist. Kaarditööd sirkli ja lükatiga ei ole vaja tunda, see on 21.sajandil lisaoskus ja seda läheb vaja alles siis, kui satud kaardistamata piirkonda (kui sellist olemas on). Meremärgistusest arusaamise KOHUSTUS on niigi absoluutselt IGAL veele minejal, see on paigas Seadusega. Ehk see tuleb nii või teisiti enne esimest iseseisvat merele minekut selgeks teha.

Aga vaat PRAKTIKAT on vaja, kümneid tunde kas kaatriga sõita või purjetada. Kaatriga pole palju vaja õppida, käimapanemine, keeramine ja suurematel trimmiplaadid. Lainelt-lainele sõitmine, mitte lainesse sisse, tuleb kiiresti, kui esimest korda maoli rooliotsas oled. Kaatrit pagid ja muu selline väga ei ohusta. A vaat purjejahiga läheb ikka enne PALJU aega, kuniks hakkad midagigi aduma. Kümnbeid tunde, kuniks käed käivad piisavalt kiirelt, kui vaja sooti sikutada või falle päästa. Jahipeal on lugematu hulk TÖÖVÕTTEID, mis teevad purjetamise ohutuks. Isegi pinnist hoidmine on oluline, täpselt nagu autoga sõitmisel käte asend roolil. Otste käitamise võtted, tekil liikumise võtted, kinnihoidmise võtted jne. Kui oled bowman, pead ämblikmehe kombel ka pea alaspidi rippudes tööd tegema. Ja isegi rummipudelist kuukamisel maismaal ja jahipeal on töövõttel vahe, kui ei taha kolksu vastu hambaid saada...
Ja see kõik tuleb AINULT purjetades, palju purjetades ja veel natuke lisaks purjetades. Ja seda igasugustes ilmaoludes.

Ning kõige tagatipuks jõuame algusesse tagasi, ning veesõiduki juhiks sobib ainult selline inimene, kes suudab kiiresti mõelda, kriisisituatsioone kainelt hinnata ja neid tulemuslikult lahendada. Kuid kõige tähtsam on kaine pea säilitamine isegi napsuses (ehk kuni see lubatud 0,8 promilli) olekus. Ja see viimane käib paljudele paberitega vanadelegi kogenud kaptenitele üle jõu...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Eksam
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 22:03 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Hr.Kolla Tuulast kirjutas: aga teooria tase oli hea. Välja arvatud muidugi purjetamise osa, mis oli enam-vähem olematu. Kursustel käisin Mereakadeemias.
Ehk kommenteeriksite pikemalt, mis Teile ei meeldinud Mereakadeemia
kursuste purjetamisteooria 3 tunnise e. 1 õhtu loengu materjalide juures?
Teil ju pikk 30 aastane purjetamispraktika, annaksite ehk oma väärtuslikest kogemustest nõu, kuidas asja paremini teha ja just nii väikese ajaga!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 22:44 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
HrKalle Kuus,ma ei ole küll Kolla Tuulast,aga arvan et see 3tundi e.1õhtu oleks võinud teha Mereakadeemia jahiga ja kasu oleks olnud kordades rohkem.

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: eksam
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 23:15 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Hr. Cat, see on Teil hea mõte, ainult, et näiteks "Vesta" seisis veel eile
Pirital kai peal ja mida teha talvel, kui ka "Tormilind" veest välja võetakse!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Eksam
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Juul 2007 06:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Juul 2006 08:20
Postitusi: 204
Asukoht: Suviti merel
Kalle Kuus kirjutas:
Ehk kommenteeriksite pikemalt, mis Teile ei meeldinud Mereakadeemia
kursuste purjetamisteooria 3 tunnise e. 1 õhtu loengu materjalide juures?
Teil ju pikk 30 aastane purjetamispraktika, annaksite ehk oma väärtuslikest kogemustest nõu, kuidas asja paremini teha ja just nii väikese ajaga!


Paremini teha? Kolme tunniga purjetamisteooria?
Olen nõus et väikese ajaga rohkem pole võimalik. Tuleb meeles pidada et kursuse ja eksami läbimine annab juhtimisõiguse, mitte -oskuse.

Nurinat palun lugeda minu ülimalt subjektiivseks arvamuseks nagu ka kõiki teisi postitusi.

_________________
Happy Cat katamaraanid
FB: HCkatamaraanid


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 72 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group