Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Nov 2007 11:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Vaata kogu tekst üle. Üsna mitmes kohas torkas silma, et mõte oli kuidagimoodi sisse toksitud, aga lihvimata jäänud. Nö mustandi variandina. Kohati on lünklik - näiteks "Kui paat läheb ümber". Igasuguseid kavalaid asju peab tegema, aga millal ja kuidas paat õiget pidi saab on vahelt ära ununenud ;) Ja lk 21, mis asjad need trimmerid on? Viga võib täitsa minus olla, aga ma ei saanud aru mida nende all mõeldakse.

Ellujäämise juures on mainitud EPIRB'i , aga kus on sõber SART? SART on leidmise osas palju odavam ja seega tõenäolisem kasulik turvavidin. Hädasignaali ta küll ei saada...

Meresõit välisriikidesse on Schengeni toimetamiste tõttu pisut muutunud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Nov 2007 12:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Mõni asi jääb ka mulle segaseks (mõtlen trimmereid - need ju diferendi (:)tasakaalustamiseks...).

Niiskuskindel variant tähendab seda, et siis ei saa seda raamatut tasuta :)


Viimati muutis mairold, Teisipäev, 08 Apr 2008 07:50, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Nov 2007 14:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ahha, ma mõtlesingi, et kas need trimmerid võiksid ollla need.... mina pole ka suutnud neile normaalset eesti keelset väljendit välja mõelda, trim tabs inglise keeles ja trimmitasot soome keeles...
Nendega on ka selline lugu, et tavaliselt nad peale astumist ei kannata. Üsna nõrgukesed ja konstrueeritud nii, et jõud mõjub ainult altpoolt ning ilma punktkoormusteta. Sealt midagi sikutada või peale astuda on kahtlane, võivad päris kergesti ära murduda või deformeeruda.

Väike keelekorrektuur ka: mitte diferentsi vaid ikka diferendi muutmine. Kreeni saab ka nendega korrigeerida, aga toimib muidugi ainult sõidu ajal.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Nov 2007 17:16 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Dets 2003 22:53
Postitusi: 138
Asukoht: Tallinn-Haapsalu-Tallinn
"trimmiplaadid" ei sobiks??


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Nov 2007 10:48 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2452
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
2003. aasta teema selle kohta
http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Jaan 2008 16:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Kas keegi teab öelda, mis on selle lausega mõeldud?

Sõit udus
Tsiteeri:
sõitu võid jätkata lastes ahtrist 3–4 paadipikkust ankruotsa vette. Sirgelt laskuv ankruots näitab, et sõidad ohutult


Kas keegi on praktikas seda kasutanud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Jaan 2008 16:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Võiks kasvõi sinna paadi ostmise jutu lähedusse sokutada ka nimekirja mis dokumendid on üleüldse paadijuhil vajalikud ja millised paadil. Ja kes väljastab või kust saab. Mingi tabel. Ilmselt sõltub ka mingitest paadi omadustest ja sõidupiirkonnast.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Jaan 2008 21:14 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Mairold!

Palun kirjelda täpsemalt kust antud tsitaat võetud on?

Esimese hooga hakkas seostuma olukorraga, mida kuskil justkui kirjeldatud on. Kuid kui oma piibli ja kõik teised kogutud teosed läbi võtan, kulub tohutu aeg. Eksida samas ka eriti ei tahaks.

Ehk et kahtlustan olukorda, kus kirjeldatakse ohtlikule madalale lähenemist halva nähtavuse korral. Et lase raskusega ots ( parim pakutud vahend elust oli käsidrell- tänapäeval siis vastavalt akudrell :lol: ) otsaga vette ja kui ots lönti läheb, et siis kohe ka kinni oled.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Jaan 2008 22:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Tsitaat on pärit ikka sellest samast "Abiks paadimehele" raamatust, lk. 20, kus antakse soovitusi udus käitumiseks.

Mulle tundub, et soovitatakse trikki, kuidas kompassi puudumisel ja tuulevaikuses enam-vähem sirget kurssi hoida - kui ots (miks just ankruots?) lohiseb paadi taga sirgelt, siis liigub ka paat suhteliselt otse. Iseasi muidugi, kas sellist pimesi liikumist ohutuks saab nimetada. Praktikas ehk oleks sellest mingit kasu aerupaadil.

Tundub, et loodimist siin siiski ei mõelda, olgu siis akudrelliga või ankruga, muidu räägitaks ehk paadi süvisest mitte pikkusest. 5 meetrise paadiga oleks natuke mõttetu 15-20 m sügavust vett otsida :)

Igatahes paistab, et see lause tekitab rohkem segadust kui kasu, nii et ehk oleks mõistlik järgmisest versioonist ära koristada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Jaan 2008 22:39 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Trim Tab ehk trimmitaso võiks ju eesti keeles trimmiplaat küll olla?! Kõik ammu kasutavad, mingit ameerikat pole vaja leiutada.
See ankru üle parda laskmise trikk sobib aeglaselt liikuvale alusele, näiteks kiiljahile-eeldatakse, et kui udu, siis ka tuul nõrguke. Kui ankur "ampsama" hakkab, tähendab, läheb madalaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Jaan 2008 23:14 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Lugesin nüüd uuesti läbi ka sarjast kogutud teosed kirjutise "Abiks paadimehele" ( alla tõmmatud VA koduleheküljelt ). Pean nüüd uuesti küsima. Kust too tsitaat tegelikult pärit on? On jätkuvalt väga tuttav, ehk et varem kindlasti kuuldud. Ja udus kursi pidamisega mulle küll ei seondu. Tegelikult tundub, et seostub ikkagi enda asukoha määramisega, kui tas eelnevalt kindel pole. Ükskõik kas udus või mitte. Kui ikkagi lähened ohtlikule kohale, siis on abiks loodimne, mida saab väga täpselt võrrelda kaardil olevate samasügavusjoonte e. isobaatidega. Varasemat juttu drelliga loodimisest usun ka kindlalt. Esiteks tean meest kes rääkis, tean kaptenit kelle kohta tema mees rääkis ja tean laeva mille kohta räägiti. Ja isiklikult arvan, et kuna see on nii loomulik olukorrast välja tuleku viis, siis seda võidi teha varem ja tehakse ka hiljem. Olgu loodimise riistapuu mis tahes.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 16 Jaan 2008 11:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Mark kirjutas:
Praegune päevateema: side.
Ilmateadete kanalid ja kellajad.


http://www.riks.ee/119.html

Tsiteeri:
Teade, Sagedus ja kanal, Aeg
Kohalikud ilmaennustused.
1650 kHz / ULL-VHF 69 Ch
06.33 (LT)
15.33 (LT)

Navigatsiooni- ja tormihoiatused.
3310 kHz / ULL-VHF 69 Ch
02.33 (UTC)
06.33 (UTC)
10.33 (UTC)
14.33 (UTC)
18.33 (UTC)
22.33 (UTC)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 16 Jaan 2008 12:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Mark kirjutas:
Võiks kasvõi sinna paadi ostmise jutu lähedusse sokutada ka nimekirja mis dokumendid on üleüldse paadijuhil vajalikud ja millised paadil. Ja kes väljastab või kust saab. Mingi tabel. Ilmselt sõltub ka mingitest paadi omadustest ja sõidupiirkonnast.



Väikelaevade kasutamise nõuded

§ 2. Väikelaeva kasutamise üldnõuded
Väikelaeva kasutamisel peab väikelaeva juhil kaasas olema:
1) väikelaeva registreerimistunnistus;
2) väikelaeva juhtimisõigust tõendav dokument, kui selle olemasolu on vastavalt meresõiduohutuse seadusele nõutav.

(4) Kui väikelaeva kasutab isik, kes ei ole selle omanik, peab tal lisaks lõikes 3 nimetatule kaasas olema väikelaeva kasutusõigust tõendav dokument.

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=1055164

2,5-24m väikelaeva registreerimistunnistus peab olema, juhiluba mõnedel juhtudel ei pea.

Meresõiduohutuse seadus

Väikelaeva (2,5-24m) võib juhtida isik, kellel on väikelaevajuhi tunnistus, laevajuhi meresõidudiplom või -kutsetunnistus või siseveelaeva laevajuhi diplom. MSOS §39 (3)

Veesõiduki juhtimiseks, millel on purjepind kuni 25 m2 või mootori võimsus kuni 25 kW, ei nõuta väikelaevajuhi tunnistust, kui veesõiduk sõidab valgel ajal ja hea nähtavuse korral merel kuni 5 meremiili kaugusel kaldast ja sisevetel kuni 9 kilomeetri kaugusel kaldast. MSOS §39 (5)

Meresidevahendit (VHF, MF, HF raadiojaama) võib väikelaeval kasutada isik, kes on läbinud vastava väljaõppe ja omab piirangutega raadiosideoperaatori (Restricted Operator’s Certificate ) või raadiosideoperaatori (General Operator’s Certificate ) tunnistust. Isik, kes ei oma nimetatud tunnistusi, võib VHF raadiojaama kasutada sideks vaid hädaolukorras. MSOS §39 (7)

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=1027803

Väljastab ARK, eraldatakse number, purjenumbri saab jahtklubide liidust.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12847953 §10


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 16 Jaan 2008 12:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ma ei küsinudki nõu, vaid andsin ise nõu, et sellised nimekirjad võiks lakoonilises vormis olla. Enne kui välja sõidad viskad pilgu peale, kas kõik on kaasas
No et see trükis oleks selline brige card'i või on board checklisti sisaldav esmane abivahend paadis. Abiks paadimehele ju :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 16 Jaan 2008 13:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
:)


Viimati muutis mairold, Teisipäev, 08 Apr 2008 07:52, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group