Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 90 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Apr 2008 15:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
Mart S kirjutas:
Nüüd on küll kena vigur sisse sattunud, või olen siis mina väga lolliks jäänud, mis võib ju ka nii olla :D .

Laeva tulede test.
Küsimus: Mis suunas laev liigub? Näidatud kaks ülestikku punast tuld.
Õigeks vastuseks märgitud, et allatuult.

Ma küll pole veel kuulnud, et laevale tuule järgi tulesd paigutatakse.

Eks ta veidi trikiga küsimus ole.
Kaks ülestikku punast tuld ilma parda- ja ahtrituledeta tähistab triivivat (juhitavuse kaotanud mitte käigus olevat) laeva. Ja see ju liigub allatuult.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Apr 2008 16:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 03 Jaan 2007 11:42
Postitusi: 48
Asukoht: Harjumaa
Tsiteeri:
Eks ta veidi trikiga küsimus ole.
Kaks ülestikku punast tuld ilma parda- ja ahtrituledeta tähistab triivivat (juhitavuse kaotanud mitte käigus olevat) laeva. Ja see ju liigub allatuult.


Rehepapil on õigus - usun, et selline küsimus ja vastusevariandid peaks olema suht üheselt arusaadavad. Samas mina küll ei pea seda eriliseks trikiküsimuseks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Apr 2008 16:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
Rehepapp kirjutas:
Kaks ülestikku punast tuld ilma parda- ja ahtrituledeta tähistab triivivat (juhitavuse kaotanud mitte käigus olevat) laeva. Ja see ju liigub allatuult.


Jah, kui tuulest tingitud triiv ületab hoovusest või muust voolust tingitud triivi. Tegelikult määrab siis sel juhul liikumise tuule ja voolu koosmõju ja see võib olla igas suunas, mitte ainult allatuult :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Apr 2008 18:12 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 06 Jaan 2008 21:26
Postitusi: 34
küsimius kus tohib laeva ankurdada peaks vist olema vaidi teisiti sõnastatud?
pigem sobiks kus ei tohi laeva ankurdada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Apr 2008 18:17 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Allatuule triiviv laev võib olla ka kellegi suhtes pealpool tuult, seega üsna loogiline. :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: test - nordi tooder
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Juul 2008 23:59 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 751
Asukoht: Muhu
olge hääd kontrollige üle küsimus nordi toodriga.
või on mul miski kahe silma vahele jäänud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Juul 2008 00:05 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 751
Asukoht: Muhu
Veel - svertjahi nö. definitsioon ei ole küll päris puhas kuld...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Juul 2008 00:27 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 751
Asukoht: Muhu
testist: millise nurga all laineid ületada - vastus 90kraadi
ehk võiks täpsustada purjega või mootoriga, kõva ilm ja lained vmt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Konspekt: Navigatsioonimärgid
PostitusPostitatud: Reede, 01 Aug 2008 10:44 
Eemal

Liitunud: Reede, 12 Mai 2006 09:58
Postitusi: 61
Asukoht: 58*26'11,47"N, 24*47'57,98"E
Mulle silma hakanud asju konspektist navigatsioonimärkide osast siis:
1.
- Ujuvmärkide oluliseks erijooneks võrreldes püsimärgiga on elastne kinnitus merepõhja. Veekogu põhja on kinnitatud ka näiteks Tallinnamadala tuletorn.
- Eestis ja lähinaabrite juures on topimärkidega pigem nii, et enamasti neid ei ole ja vahel on.
- Lateraalmärkide juures tuleks rõhutada, et nendega tähistatakse just laevatee külgi. Niisama laevatee tähistamiseks saab kasutada ka nt teljemärke ja vahel ka kardinaalmärke.
2.
- Long flash põleb VÄHEMALT 2 s.
- Varjutava defineerimine plinktule vastandina ei ole eriti selge, kuna plinktule sisuline selgitus, millest varjutavat tuletada, puudub.
3.
- Tuli võib olla ka sinine (nt Miiduranna sadama liitsiht, uut ohtlikku tähistamata vrakki tähistav poi).
4.
- Kõigi navigatsioonimärkide eesmärk on tagada ohutu liiklemine, see pole kuidagi eriomane tuletornidele ja -paakidele. Halva nähtavuse korral on rannas paiknevat märki isegi halvemini näha kui ujuvat, mida võib ka radariga näha. Pigem on püsimärkide eesmärk rohkem võimaldada (kui nähavus lubab) peilingutega asukohta määrata.
- Ka liitsihimärgid on tornid või paagid, kuid seal peilinguga ei tegeleta.
- Lisaks tulega püsimärkidele (tuletornidele ja -paakidele) on olemas ka tuleta püsimärgid - päevamärgid.
- Tulepaagi ja tuletorni erinevus on natuke ähmane ja kokkuleppeline mõiste ja eri maadel/kohtades on nende eristamiseks natuke erinevad kriteeriumid. IALA on näiteks paika pannud sellise variandi:
"To be considered as a LIGHTHOUSE, the station must satisfy at least 2 of the following criteria:
- The station has been designed to be manned
- The station consists, or originally consisted, of several buildings
- The height of the tower should be greater than 10m above the ground - -- The range of the light should be greater than 15 nautical miles
- The light is or was used for general navigation"
Veeteede Amet tegeles hiljuti selle küsimusega Eesti kontekstis, ja kombineeris IALA ja oma nägemuste põhjal kriteeriumid, mille puhul valdaval osal arvajatest jäi tunne, et nüüd järelejäänuid kannatab tuletornideks nimetada küll. Osa vanast ajast tuletorne muutus selle tulemusena paagiks ja süsteem ei saanud täiesti ilmselge ja üheselt põhjendatud, aga palju selles ongi subjektiivne ja vähemalt on nüüd olemas selge süsteem, millest lähtuda, kui kellelgi küsimus tuleb. Pika vaidlemise peale sai otsus selline:
"Tuletorniks saab nimetada kui:
1) IALA tingimustest on vähemalt 2 täidetud
2) silindrilise konstruktsiooniga ehitis on :
... läbimõõdus suuremad kui 2 m
... omab laternaruumi
3) ei ole kirik
4) ei ole metallsõrestiktorn
5) on kõrgemad kui 15 m alusest"
Erandina jäi tuletorniks ajalooline ja muinsuskaitse mälestiste registris sellise nimega olev Abruka tuletorn.
7.
- Kardinaalmärkidega tähistatakse ka rannamadalat, mitte ainult eraldiasuvaid ohte.
- "..neli erinevat meremärki: põhjapoi..." - Kuna valdavalt on lateraalmärkide puhul tegu ujuvmärkidega siis võiks olla "neli erinevat ujuvmärki:". Üldnimetusena võiks olla siis "põhjamärk, idamärk...", muidu kõlab veidralt, et põhjapoi võib olla nii poi kui tooder.
14.
- "Kui vaadata mere poot..." - üks l on puudu.
16.
Eelistatavat laevateed on lihtsam meelde jätta selle järgi, et valdav värv näitab, mis märgiga on lateraalsüsteemis tegu eelistatava või pealaevatee jaoks, triibu värv näitab, mis märgiga on tegu kõrvaltee jaoks. Tule värvus ühtib märgi valdava värvusega.
17.
- Eraldi asuva ohu poiga tähistatava ohu läbimõõdu kohta esineb erinevaid andmeid. Mingis vene käsiraamatus ma olen kohanud ka suurust 100 m. IALA ei ole seda minu teada kusagil välja hõiganud. Kas sellele ohu mõõtmete kohta on ka mingeid autoriteetseid allikaid?
18.
- Võib-olla lisada, et see on tuntud ka kui teljepoi/-märk vms?
19.
- Erimärgi selgitus on poolik. Nende märkide kohta kirutab IALA - märgid, mis ei ole mõeldud esmajoones navigeerimise abistamiseks vaid pigem näitavad teatud piirkondi või objekte, millele viidatakse vastavates navigatsiooniteatmikes vm dokumentides, näiteks okeanograafiapoid, pinnasepuistealad, laskeharjutuste alad, kaablid või torujuhtmed, puhkealad. ( http://www.ialathree.org/iala/pages/pub ... eTypePub=8 )
- Värv on kollane, seda värvikombinatsiooniks nimetada oleks natuke palju.
20. "Ohtlikku vrakki" võiks täiendada "uueks ohtlikuks vrakiks"
( http://www.ialathree.org/iala/pages/pub ... eTypePub=1 )
21. Päeval poidel, kus elektrienergiaga üldiselt hõisata ei ole, tuled reeglina ei põle.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 02 Aug 2008 11:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 03 Jaan 2007 11:42
Postitusi: 48
Asukoht: Harjumaa
Mnjaa, tõsine analüüs on tehtud... Tänud Pärtlile! Järele mõeldes on tegelikult ühe teema kohta päris palju parandusettepanekuid. Eks ma siis proovin neid kitsaskohti parandada või täiendada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 18 Jaan 2009 23:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Avastasin, et Veeteede Ameti kodulehele on ilmunud hea koondkonspekt "Abiks Paadimehele":

http://www.vta.ee/atp/failid/Paadimehele2008.pdf

Emajõe Nupuklubiga see ei konkureeri, aga algajale abiks kindlasti :!: Enne hooaja algust ehk kasulik ka kogenud väikelaevnikule :)

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Nov 2012 14:54 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 12 Juun 2010 20:42
Postitusi: 246
Asukoht: tallinn
vana teema küll aga ei nupuklubi testidest ega kusagilt mujalt pole leidnud siseveekogude märke.
Just huvitab testi-vormis märkide mõistatamine.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Nov 2012 16:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 374
Siin siseveed ka olemas http://testid.paadiluba.ee/#/Home


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Nov 2012 17:39 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 12 Juun 2010 20:42
Postitusi: 246
Asukoht: tallinn
Fuego kirjutas:
Siin siseveed ka olemas http://testid.paadiluba.ee/#/Home



tänud!

Tulirebane ei ava seda aga explorer tegi isegi lahti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Nov 2012 17:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 374
Mul avab ka tulirebane selle testi.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 90 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group