Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 82 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Apr 2008 23:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
niru kirjutas:
Ranno- kirjutas:
Veel üks nüanss. Hakkasin enda sõiduautole veokonksu valima. Põhiline näitaja: tõmmet kannatab 2100kg, toetus konksule 85kg. Kui nüüd edasi püüda arutleda siis ma ei suuda küll peast tuletada neid jõude mida kahe teljeline haagis sellele veokonksule rakendab ja mis olukorras. Mingist hetkest võib haagisekonks jääda pudelikaelaks selles ahelas.


Praktikas ei tea küll ühtegi juhtu, kus haagisekonks oleks ära murdunud. See 85 kilo on antud ikka paraja varuga ja nii ehk naa tuleb veos paigaldada haagisele nii, et raskus jääb enam-vähem balanssi (kusagilt on meelde jäänud, et surve konksule võiks ideaaljuhul olla 5% veose massist). Kui lased konksu paigaldada esinduses, siis peaksid konksu parameetrid vastama auto veovõimele ja kui seda ületad, siis pigem saab pudelikaelaks olema sinu auto kere, aga mitte konks.
Praktikas tean ühte konksu irdumise juhtumit, kui täkku täis tarkpead Lauluväljaku offroadil köieveo käigus ühe vana Land Cruiseri roostetand konksu puruks tõmbasid. (teisel pool olnud Patrol jäi tagumisest otsast sisuliselt ilma, kuna konks lõi selle totaalselt sassi, kes mäletab) Selle peale lõpetati offroad võistlustel köievedamine ära ja targasti tehti. Minu jaoks on see hea näide, et kui keegi konksu katki tahab saada, peab olema vana ja roostes konks ja püstihull autojuht. Muul juhul põletad arvatavasti enne kummid ja siduri ära, kui konksu puruks saad. Osad tootjad müüvad küll ka tugevdatud konkse, mis kannatavad tavaliselt kuskil 2-3 tonnist haagist, loomulikult vastavuses tehase poolt vedukile lubatuga. Minu Vito konks on ette nähtud kuni 2,5 tonnise haagise vedamiseks, (maksis 500kr rohkem, kui tavaline konks) auto ise tohib vedada kuni 1,9 tonnist haagist, nii, et saab neid konkse isegi varuga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Apr 2008 23:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
sama teema jätkuks, konksud on ikka suht tugevad ka lisaks tõmbele, näiteks lukusüsteem. rentisin haagise (750kg max) ja ostsin remondi jaoks kipsialuse, nii kui peale tõsteti oli auto perse taevas ja kummid tühjad. müüjaga koos vaatasime et voh, aluse kaalub 1580kg :) noh egas midagi, kummidesse 3,5 atti sisse ja kodu poole leekima.............tasakesi

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Apr 2008 11:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
niru kirjutas:
Praktikas ei tea küll ühtegi juhtu, kus haagisekonks oleks ära murdunud. See 85 kilo on antud ikka paraja varuga ja nii ehk naa tuleb veos paigaldada haagisele nii, et raskus jääb enam-vähem balanssi (kusagilt on meelde jäänud, et surve konksule võiks ideaaljuhul olla 5% veose massist). Kui lased konksu paigaldada esinduses, siis peaksid konksu parameetrid vastama auto veovõimele ja kui seda ületad, siis pigem saab pudelikaelaks olema sinu auto kere, aga mitte konks.


Oh teid küll.
Et siis jätaks nimed (konksutootja ja automüüa) mängust välja. "Kokkulepe"

Aga sai kunagi paadiga Klaipedasse sõidetud. et siis umbes kaks aastat tagasi. 750 km sinna ja sama tagasi.

Auto oli uus 35 t km ees ja haagis koos paadiga kokku maks 500 kg.
Kaal haake seadmele maksimaalselt 15 kg. Et omal kergem lükata oleks on asi tasakaalus.

Kui Tallinna tagasi sain oli konks sirge ja keevistest lahti. Hea, et kedagi ära ei tapnud.

Kes vastutab selliste lolluste eest. Esindus ? konksu valmistaja ? autojuht?
Et siis kogemus näitab, et aegajalt tasub auto ka kinni pidada ja konks üle vaadata.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Apr 2008 23:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Ehh, siis pidi see konks Sul tinast või millestki veelgi pehmemast olema. Rekka poolhaagise veopolt on kerghaagise veokuulist ainult natukese jämedam, aga selle otsas jookseb mingi 30-35 tonnise täismassiga poolhaagis (sommidel ja rootslastel raskemgi). Ja kinnitatud on see samuti ainult ühest otsast. Materjal on küll ka kobedam kui sõiduauto konksu oma. Sellise konksu, nagu see sirgeks veetu, peaks valmistajale sinnasamusesse lükkama ja jätmagi, et tal igavesti meeles püsiks, et haakekonkse ei tehta s*#@$#.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Apr 2008 17:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
Välja pakuti meile järgmised ajad:

20. aprill - pühapäev. Alguse aeg suhteliselt vaba

või

3. mai - laupäev. Algus kell 18.00


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Apr 2008 16:40 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 07 Apr 2008 21:53
Postitusi: 35
Asukoht: Tiskre
Minu esimene eelistus oleks pühapäev 20.04. Sest mida nädal edasi seda paremaks ilmad lähevad ja tõesti puudub igasugune isu ilusa paadimeheilmaga kärulubade teamisi omandada..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Apr 2008 07:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Ok. 20. aprill. Kas teeme ühe päevaga kogu teooria ära? Siis mida rohkem hommikupoole, seda parem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Apr 2008 19:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
Wirrilt tagasiside puudub. Kõigile teistele sobib 20. august.

Panen Wirrile igaks juhuks ka PSi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 16 Apr 2008 09:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
Masendav! Interneti keskkonna aeglus maksab kätte. Seniks kuni grupp ridasid koondas planeeris sõiduõpetaja juba muud toimetused 20.nda peale.

Seega kiire loendus, kes on käsi 3.mail kell 18.00 õhtul?

Uurisin ka paarist teisest koolist. Hajas oleks näiteks võimalik alustada 30.ndal aprillil, aga nende teooria toimub koos B inimestega, st kuu aega. Siis 8 sõidutundi. ABC koolis peaks hilisemast stardist hoolimata kiiremini asja korda saama


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 16 Apr 2008 09:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
3. mai ei sobi üldse, juba aasta alguses selle nädalavahetuse plaanid tehtud. Seetõttu vabaneb teiste jaoks üks koht.

Ise katsun mõnele muule ABC kursusele registreeruda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 16 Apr 2008 13:38 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Veebr 2007 20:16
Postitusi: 216
Et tegelikult mingit teooriaõpet ei toimu, võiks olla võimalik kursuse läbimine 3. mail osalemata. See esimene kogunemine kannab jah nime "teooriaõpe", tegelikult kuulete seal 1 olulise lause, mis ütleb, et BE-loa saamiseks igaüks peab sooritama B-kategooria teooriaeksami, selleks ise valmistudes. Ülejäänud jutt on üldine liikluspropaganda (mis ei tähenda veel, et see oleks nõme, lihtsalt pole eriline õpe) ning kursuse korralduse ehk loa saamise süsteemi seletus (et kursuste hinna sees on 45 minutit platsisõitu käruga ja 45 minutit tänavasõitu käruga, seejärel autokooli eksam, selle sooritamise järel ARKi eksamid, viimased juba eraldi tasu eest).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 16 Apr 2008 13:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
Kuna 3. mai ei ole ekstra meile, siis võiksid kõik soovijad ennast ise ära registreerida.

info@abckoolitus.ee [mailto:info@abckoolitus.ee]

Maksab 4000.- krooni. Tasutakse ülekandega ABC Koolituse a/a Hansapanka.
Vajalikud dokumendid:
tervisetõend, mis lubab BE-kat.juhtida,
1 foto (passipilt)
esmaabi koolituse tõend (mitte vanem kui 5.a.)

Vajalikud andmed registreerimiseks:
ees-ja perekonnanimi:
isikukood:
tel.nr.
millisele koolitusele reg.:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Juul 2008 13:18 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Juun 2008 15:46
Postitusi: 31
Asukoht: Tallinn
Infoks:

1. Ilma E loata ei või sa vedada raskemat haagist kui 750kg
2. Kui teed B-le E juurde ja hiljem lähed C-d tegema siis CE on sinu jaoks unenägu seniks kuni CE kursuse läbi teed. (mõtetu raharaiskamine sellise järjekorra puhul).
Pole vahet palju sul passis kirjas on piduritega haagise kohta, ikka 750 on piir ilma E-ta.
See registrimasside liitmise teema käib nende autode kohta millel ilma haagiseta kaalu näiteks 3000kg. et siis üle 500kg haagist vedada ei tohi.
Viimaste andmete kohaselt on hummer suts peale 3500kg. nii et C1 pidavat kohustuslik olema :)

aga kellel abi vaja siis võtku julgesti ühendust, olemas auto kuni 1150kg haagise veoks kui ka ABECEDE load :)
Lubade infoks nii palju et vaatasin 03.07.08 seisuga on lubade hind pea poole võrra tõusnud arvestades 2 aasta tagust aega millal ise sai järjest kõik puuduv ära tehtud... aga eks ta tõuseb veel nii et kel vaba raha siis tehku varakult ära...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Juul 2008 14:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Taku, vale jutt. E tuleb mängu alles väga kindlatel tingimustel. Ja kerghaagise puhul pole see mitte kunagi nõutav, kerghaagis sabas ei teki autorongi.
BE ei sega kategooriat TÕSTMAST ehk C saad tava korras aga võid teha ka korraga.
Igasugune lubade kategooriad tulenevad sõidukite määratlustest. Ehk mis on näiteks B-kategooria sõiduk.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Juul 2008 14:46 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
taku kirjutas:
See registrimasside liitmise teema käib nende autode kohta millel ilma haagiseta kaalu näiteks 3000kg. et siis üle 500kg haagist vedada ei tohi.

Kuna asi jäi kunagi endale ka segaseks, siis küsisin ARK-i lehelt küsimuste-vastuste voorus järgi ning sain vastuse, et B kategooria autole võib alati kerghaagise taha panna (Kuni 750 kg.). Seda isegi juhul, kui auto registrimass on ka näiteks 3450 kg. Täpselt selline üks minu kasutada olevatet autodest ka on, seeõttu see teema mind konkreetselt ka huvitas. Tegin endale igaks juhuks sellest vastusest autosse väljatrüki ning kasutan seda juhul, kui mõne politseiga peaks segadust tulema.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 82 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group