Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Maagiline GRT
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Nov 2008 20:00 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Juun 2008 15:46
Postitusi: 31
Asukoht: Tallinn
Tere,

Mul selline küsimus, et ma olen omale üritanud selgeks et kui palju GRT-d võimaldab meie väikelaevniku tunnistus? Hetkel viibin Bulgaarias, ja siin on nagu ka mujal, asi GRT järgi paigas. st suvaline noor väikelaevnik ikka 20+ meetrist jahti/kaatrit juhtida ei tohi. Kui see just ülikerge tehtud pole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Nov 2008 20:23 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Üks ütlemata hea küsimus.

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Nov 2008 20:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Väga vabandan, aga mis asi see GRT on ja kuidas see meie väikelaevajuhi paberitesse puutub :?: :?: :?: Väikelaevajuhi paberid peaksid ju vähemalt kogu EL-us ühtemoodi kehtima :!: :?: Sõltumata pikkusest, raskusest, mootorist, vanusest ja millest iganes veel :?:

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Nov 2008 21:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 155
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Minu arust ka. Tunnistus on rahvusvaheline ja lubab sõita väikelaevaga, mille pikkus on alla 24 meetri ilma piiranguteta.
Kasvõi sellisega:
Pilt
Pildil Taucher Wulf 8 pikkusega 23 meetrit.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Nov 2008 22:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
See lubab sõita Eestis registreeritud väikelaevaga aga ei ole üldse kindel, et meie lipikuga meile eraldatakse rendifirmast VO70 jaht üle ookeani sõiduks või Vahemerel seiklemiseks.
On ju nii, et mujal ilmas saadud tunnistust ARK meie oma vastu välja ei vaheta? Miks peaks nemad seal meie oma tunnistama... ja seda õigusega. OLgu nii rahvusvaheline kui tahes. Neid pabereid on igal teisel lollil, just kunagistel mootorpaadilubade omanikel, kes on purjekat vaid pildilt näinud. Ega ise ka küsiks jahtkapteni tunnistust...

Selles suhtes oli kunagine "paberijaotus" tunduvalt selgem. Oli kohe selge, et see konkreetne inimene oskab purjekaga sõita. Väidetavalt küsitakse väga tihti ka GMDSS-tunnistust ja Vahemere äärsed maad tahavad International Certificate of Competence (ICC) näha. Nii "kurjad keeled" kirjutavad laias maailmas. Ma muidugi pole väga põhjalikult aru saanud, mis need ülitäpselt on ja kuidas neid süüakse. Ok, päästeasi on veel kuidagi mõistetav aga see ICC, mis mingist United Nations Economic Commission for Europe Inland Transport Committee Resolution 40 tuleneb :roll: Lisaks muidugi ROC tunnistus takkaotsa.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Nov 2008 22:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 31 Juul 2007 17:03
Postitusi: 256
Asukoht: Pernau
GRT - Gross Register Tonnage ehk siis registrimass tonnides. Eestis väljaantavate väikelaevajuhi tunnistusega saab seilata kõikjal maailmas just nende piirangutega nagu lubadel märgitud on. Samuti on nii autojuhilubadega. Küll jah, neid lube ei vahetata välja, kuid juhtimisõigus on. See kas võõras riigis midagi rendile saad, sõltub rentijast. Kuid oma alusega oma lipu all - ei saa keegi sulle juhtimisõiguse puudumise eest trahvi teha või muud moodi karistada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Nov 2008 22:16 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Juun 2008 15:46
Postitusi: 31
Asukoht: Tallinn
Hunter kirjutas:
Väga vabandan, aga mis asi see GRT on ja kuidas see meie väikelaevajuhi paberitesse puutub :?: :?: :?: Väikelaevajuhi paberid peaksid ju vähemalt kogu EL-us ühtemoodi kehtima :!: :?: Sõltumata pikkusest, raskusest, mootorist, vanusest ja millest iganes veel :?:


Mujal maailmas kasutatakse pikkuse asemel GT ( http://et.wikipedia.org/wiki/Laevam%C3%B5%C3%B5dud ) tähist ehk siis tonnaaži, minu teada hakkab nö lõbulaevadel see kusagilt 5-st ja edasi ja prof 300GT ja edasi. See ongi väga keeruline et arvestad mingi pikkusega ja siis tuleb vend ja ütleb et tal on nii mitu tonni laev ja kas sa saad töötada... Hetkel siis paat PABERITE järgi 72 jalga (tegelik pea 30m) ja 150GT pikkuse poolest nagu sobiks aga kaalu pooles, nagu ei sobi... saa nüüd siis aru.. Lisaks on olemas veel mootori piirangud mehhanikutele vms KW järgi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Nov 2008 22:18 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Juun 2008 15:46
Postitusi: 31
Asukoht: Tallinn
analoog kirjutas:
GRT - Gross Register Tonnage ehk siis registrimass tonnides. Eestis väljaantavate väikelaevajuhi tunnistusega saab seilata kõikjal maailmas just nende piirangutega nagu lubadel märgitud on. Samuti on nii autojuhilubadega. Küll jah, neid lube ei vahetata välja, kuid juhtimisõigus on. See kas võõras riigis midagi rendile saad, sõltub rentijast. Kuid oma alusega oma lipu all - ei saa keegi sulle juhtimisõiguse puudumise eest trahvi teha või muud moodi karistada.



Samas on see ju absurd, et sa sõidad oma paberitega mingi üüratu raudkolakaga mis kaalub seal vb 500 tonni aga pikkuse järgi mahub lubadesse...

Samas on lubade peal kirjas et mered, aga ookeanid?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Nov 2008 22:32 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Juun 2008 15:46
Postitusi: 31
Asukoht: Tallinn
natuke offtopic aga siiski,

Olukord järgmine sõidan mina siis euroopa vetes (Bulgaarias), USA lipuall.. kes ültse võiks kontrollida minu pabereid, kunagi oli siin mingi sugune teema kus väideti et soome lipuall sõitvaid laevu/paate/jahte ei saa meie veepolitsei vms ültse kontrollida, kuna puudub õigus jms ja vist olla soomlastel ültse see lubade vaba mingi pikkuseni või tonnini vms. Siin sõites huvitas piirivalvet ainul kas mul pass on ja mingid narko onud keerasid laeva pahupidi, aga kas ma ültse sõita oskan või mingeid pabereid oman, see ei huvitanud kedagi... GMDSS-ist pole siinsed kipperid kuulnudki. Väidetavalt käib siin siis asi astmete järgi, esimene aste 5GT peale viit aastat või 5000 meremiili saad järgmise eksami teha kuni 15GT jne... uskumatult keeruline, kohati ma olen eesti lubadega täitsa rahul :)

Samas, üks tuttav tuli usast, ja ostis seal elades endale mingi paadi, ning et seal siis liigelda oli vaja autojuhi lubasid????


Kas siinsetest kasutajatest keegi mingit RYA serti ka omab? Tore ole kuulda muljeid koolitusest ja eksamitest... plaanis ikka see tee ette võtta mingi aeg.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Nov 2008 22:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
taku kirjutas:
Kas siinsetest kasutajatest keegi mingit RYA serti ka omab?

RYA ehk Royal Yachting Association sert ongi see imetabane ICC. Aga RYA poolt antav käib vaid briti impeeriumi alamate ja nende lipu all sõitvate aluste kohta. Põhimõtteliselt peaks kuidagi keegi seda ka Eestis oma kodanike ja aluste kohta tegema-andma? VA, ARK, koolitusfirma?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Nov 2008 22:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Lisaks väikelaevajuhi paberitele on mul olemas ka ROC-i tunnistus. Mis minu hinnangul on elementaarne nõue pikemate vahemaade läbimiseks :!: Ja senini loen ennast ikka mootorpaadi meheks. Oma Hunteriga on käidud nii Marienhamnis kui Ringsus :!: Samas ei ole mõtet seda väikelaevajuhi tunnistust vast ajada nii keeruliseks kui autojuhiluba, aga kindlasti oleks vajalik see õigus jagada mootor-ja/või purjepaadikapteni jaoks :!: ROC võiks olla selle üheks (täiendavaks) osaks (täna on selle formaat (ka suuruse tõttu) täiesti arusaamatu!).
Mina olen küll täiesti valmis tunnistama, et rentides nt. Vahemeres mootorpaadi, tunnen ma ennast suht kindlalt, aga purjekat ei tohiks minu kätte usaldada! Et seda parandada, alustasin sügisel ka kursuseid A. Volmeri juures ja olen jõudu mööda kiibitsenud ka kolmapäevakutel :wink:
Samas, kui arvestada, et mitte mingisuguseid väikelaevajuhi pabereid ei nõuta täna ei Soomes, Rootsis ega Norras, siis seilame isegi ülimalt hästi organiseeritud ja turvatud mereriigis :lol: Ainult huvitav, mis dokustaate meie merepolitsei nendelt siis järmisel suvel küsib :lol ja kes kaitseb meid nende eest :?: Kas keegi kujutab ette olukorda, et meie põhjanaabrid sõidavad meile autoga külla, omamata juhiluba :?: Kuna neil seda ei nõuta :!: Muuseas ,ka promillid on nende kasuks - meil 0.5, Soomes 0,8 :!: :!: :!:

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Nov 2008 23:50 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Juun 2008 15:46
Postitusi: 31
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
taku kirjutas:
Kas siinsetest kasutajatest keegi mingit RYA serti ka omab?

RYA ehk Royal Yachting Association sert ongi see imetabane ICC. Aga RYA poolt antav käib vaid briti impeeriumi alamate ja nende lipu all sõitvate aluste kohta. Põhimõtteliselt peaks kuidagi keegi seda ka Eestis oma kodanike ja aluste kohta tegema-andma? VA, ARK, koolitusfirma?


See võib olla briti alamate jaoks, kuid see on siiski tunnistus mida teavad vähem või rohkem asjaga seotud inimesed üle kogu maailma. Meil on peal juba kirjas et tegemist on INTERNATIONAL lubadega, nii et pole vaja ICC-d :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2008 00:02 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Minu andmetel on RYA sertifikaat (kahjuks ei mäleta milline) olemas
yachtmaster Raul Vahisalu`l ja tema abikaasal, need on saadud Croatias RYA training centris, juba mõni aeg tagasi!
www.commodore-yachting.com
Aastatel 2005. Alicantes ja 2007. Athenas minu "internationali" ei aktsepteeritud! Hädast päästsid välja 1. Jahklubide Liidu poolt omal ajal välja antud jahtkapteni tunnistus, 2. VA poolt välja antud jahtkapteni tunnistus ja
3. Kõige kõvem sertifikaat oli 1976.a. Tallinna Sadamakapteni allkirja ja presstemplitega diplom (nn. pruunid kaaned)!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2008 09:03 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 12 Juun 2008 15:46
Postitusi: 31
Asukoht: Tallinn
Kalle Kuus kirjutas:
Minu andmetel on RYA sertifikaat (kahjuks ei mäleta milline) olemas
yachtmaster Raul Vahisalu`l ja tema abikaasal, need on saadud Croatias RYA training centris, juba mõni aeg tagasi!
www.commodore-yachting.com
Aastatel 2005. Alicantes ja 2007. Athenas minu "internationali" ei aktsepteeritud! Hädast päästsid välja 1. Jahklubide Liidu poolt omal ajal välja antud jahtkapteni tunnistus, 2. VA poolt välja antud jahtkapteni tunnistus ja
3. Kõige kõvem sertifikaat oli 1976.a. Tallinna Sadamakapteni allkirja ja presstemplitega diplom (nn. pruunid kaaned)!


Samas ma päris täpselt aru ei saa miks keegi reisil olles antiikseid ürikuid kaasas kannab aga näe, kasu oli :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2008 10:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Hunter kirjutas:
Muuseas ,ka promillid on nende kasuks - meil 0.5, Soomes 0,8 :!: :!: :!:


Ei ole tõsi. Meresõiduohutuse seadus § 45 lõige 4 ütleb:

"Väikelaeva või muu veesõiduki juht ei või merel või sisevetel liigeldes olla narkootilise või psühhotroopse aine mõju all. Alkoholisisaldus väikelaeva või muu veesõiduki juhi veres ei või ületada 0,8 promilli. Alkoholisisaldus jetijuhi veres ei või ületada 0,2 promilli. "


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group