Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

RYA Royal Yachting Association
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=5&t=3344
1. leht 4-st

Autor:  Kalle Kuus [ Teisipäev, 18 Nov 2008 18:08 ]
Teema pealkiri:  RYA Royal Yachting Association

Tekitame uue teema RYA.
See on selleks, kui kellelgi on tahtmist tutvuda ka "Nuustakult" väljaspool toimuvaga!
1. Mitteprofesionaalidele (harrastajatele)
www.ryatraining.org/leisure/Pages/courses.aspx
2. Proffesionaalidele võtke eelmisest: Professional Qualifications.

3. Lähim RYA merekool on:
Orust Maritime School / Sweden /

Autor:  poom [ Kolmapäev, 17 Dets 2008 16:19 ]
Teema pealkiri: 

Kas see ongi hetkel Eesti Vabariigis ainus võimalus saada paberid, millega on võimalik ka mujal maailmas näiteks jahti rentida? Kuulu järgi paljudes riikides meie väikelaevajuhi tunnistust ei aktsepteerita. Aga muud meil ei ole ju võimalik saada!

Autor:  Kalle Kuus [ Kolmapäev, 17 Dets 2008 18:00 ]
Teema pealkiri: 

Üks võimalus on veel: American Sailing Association`i Sailing School`id!
üks selline on Bellhaven Sailing School
www.bellhaven.net

Autor:  poom [ Neljapäev, 18 Dets 2008 08:30 ]
Teema pealkiri: 

Jabur on see värk! Nagu ma kunagisest jutuajamisest sinuga mäletan, siis Kreekas aktsepteeriti Kalevi poolt väljastatud jahtkapteni tunnistust. Peaks olema ikkagi Eestis ka võimalus soetada vastavad paberid. See väikelaevajuhi tunnistus ei anna ju tegelikult mingit ülevaadet selle omaniku oskustest/tasemest. See on ikka suur vahe kas ma logistan oma vene alu.paadiga mööda Viljandi järve või Hunter sõidab oma Princessiga mööda merd ja Soome saarestikku. Samuti on ju hoopistükkis erinev purjetamine ja mootorpaadiga sõitmine. Läbisin ise väikelaevajuhi kursused sisemaal ja peab ütlema, et purjetamisest libiseti seal möödaminnes üle. Mõeldes läbi oma tutvusringkonna, kes on viimastel aastatel väikelaevajuhi tunnistuse soetanud, ei tea küll kedagi kellele ma oma jahi südamerahus võiksin välja laenata. (kipper.ee tutvusringkond välja arvatud)
Vana süsteem justnagu töötas, aga oli vaja ära lammutada!

Autor:  Kalle Kuus [ Neljapäev, 18 Dets 2008 09:09 ]
Teema pealkiri: 

Eestis ja Soomes on kokku nii vähe inimesi, kes sooviksid aastas saada RYA vastavaid sertifikaate, et RYA esindaja sõnul ei ole mõtet Soome lahe ääres
eraldi merekooli teha! Kulud tulevad suuremad, kui tulud ja RYA kardab ka seetõttu koolituse devalveerumist! Isegi rootslastel olevat oma kooli avamisega olnud suuri raskuseid!
Hetke arvamus: kes tahab, leiab RYA koolid Euroopas ise üles!
Hispaanias:
www.allabroad.net
Siia on mingil määral segatud ka ASA!?
Muidugi tuleks Eestis taastada Jahtklubide Liidu juures sertifikaatide väljaandmine ja ilmtingimata tuleks sertifikaatidele lisada ka GT, mis näitab selgelt ära jahi suuruse!

Autor:  Mark [ Neljapäev, 18 Dets 2008 18:19 ]
Teema pealkiri: 

Nojaa. Mul on andmeid inimestest, kes meie väikelaevniku paberiga on maailmas kõik asjad korda saanud ja sellega isegi yachtmasterina aastaid tööd teinud. Samas tean ka juhust, kus RYA paberiga kogenud tegelasele jahti EI laenutatud : öeldi, et kõigepealt saab koos kapteniga ja kui kapten rahule jääb, siis järgmisel aastal võib võib olla omapäi minna. Ehk siis püsikunded saavad omapäi ja esmakliendid kindlasti mitte. Olgu või Peetruse templiga paber.

Ah, mis andmeid, tegu on tuttavate inimestega :)

Autor:  Hunter [ Neljapäev, 18 Dets 2008 22:33 ]
Teema pealkiri: 

Ma püüaks jälle teema alguse juurde tagasi tulla ja küsida, mis on meie diskussiooni eesmärk :?:

Kas leida/leiutada mingid uued "juhiload", mida kogu maailmas tunnustatakse :?:
Kas püüda leida/luua mingi organ, kes hakkaks väljastama "juhilubasid" vastavalt tegelikele oskustele :?:

Mina isiklikult kahtlen mõlemas. Ükski luba ei tee kellestki veel oskajat kaptenit ja püüd anda välja vastavalt oskustele on enam kui kahtlane.

On väga hea, et meil on olemas rahvusvaheline väikelaevajuhi luba (isegi enamuses Põhjamaades seda veel pole) ja halb on see, et see ei kajasta loa omanike oskusi absoluutselt. Mina sain mereakadeemias 2 kuud kõva mahvi, aga tean mehi, kes said selle paaripäevase kursuse tulemusena saaremaal! Ja kui mehel paati pole ja ise kuskile meeskonda ei kuulu, no ega siis ikka ei sõida küll :twisted:
Ainuke tõe kriteerium on siin praktika, praktika ja veel kord praktika.

Samas oleks muidugi tore kuidagi tunnustada neid, kes saavad hakkama nii mootori abil kui purjede all :) Nt. mina ei saa täna kuidagi lubada endale allkirja yachtmaster :( Aga ma teen selle nimel tööd, et ükspäev oleks see õigustatud :)

Autor:  Rops [ Reede, 19 Dets 2008 08:18 ]
Teema pealkiri: 

Eks see paneb pisut nördima küll kui oled lapsest saati järk-järgult trenni ja eksameid teinud ning ühel päeval on sul paber mis mujal eriti ei maksa. :(

Autor:  Mark [ Reede, 19 Dets 2008 08:53 ]
Teema pealkiri: 

RYA paberid on kõva sõna küll ja ehk ka just seetõttu, et neid ei saa ilma praktikata. Aga ma tõesti ei näe vähimatki probleemi meie praegustes paberites. Algtõed antakse kätte ja edasine on oma vastutustunde küsimus ja praktika käigus arenemine. Väga õige lahendus. Vastutustundetu inimese koht pole merel nii ehk naa.
Kui EV kasvõi kopeeriks 1:1 RYA õppekava ja reglemendi, ei teeks see saadavat paberit mitte karvavaõrdki usaldusväärsemaks. ( Võrdle Yamaha päramootori kloon Sail vs Yamaha diskussioone ja meediakajastusi näiteks).

Väljend yachtmaster ei tähenda vist juba ammu enam kitsalt purjetamisguru. Mulle on jäänud mulje, et sama väljendit kasutatakse ka mootorjahtide ( loe kaatrite) palgaliste kiprite puhul. Ja need mehed ( ja naised) ei pruugi purjedest ja purjetamisest udujummigi teada. Nii et, Hunter, võta lonks õlut ja relax :)

Huvitav mis kursustele Hunter viitab? Mina käisin kah Saaremaal ja lugu kestis 3...4 kuud.... Praktikat küll ei olnud ja aasta oli siis vist mingi 2003.
Kursused algasid jaanuaris ja paberitel on juunikuu kuupäev. Aga ma tegin 50GT/750kW rannasõidu kipper-mehaaniku. Väikelaevajuhid läbisid täpselt sama asja, midagi oli neil veel isegi rohkem. Meilt aga eeldati eelnevat dokumenteeritud praktikat rannasõidus. Umbes samuti nagu RYA seda teeb.

Autor:  Mark [ Reede, 19 Dets 2008 11:59 ]
Teema pealkiri: 

Võrdlesin huvi pärast.
Master of Yachts Coastal for command of a Yacht up to 24 m (80’) on üsna sarnane 50GT/750kW kursuse sisuga kaasa arvatud eelneva merepraktika nõue. Erinevus on selles, et kursuste ajal puudub 5 päevane praktika ja eksam tehakse laua taga ning ilma sildumise ja ankurdumise praktiliste eksamisooritusteta.

Täna ja praegu ei ole Eestis meie elatustaseme tõttu mitte keegi valmis selleks, et maksta jahtkapteni paberite eest 50 000.- .... 100 000.- eek. Seega võib öelda, et tänane korraldus on hea. Meri olgu avatud igaühele!


Muidugi lisanduvad veel: esmaabi, tulekahju, pääste, jms kohustuslike kursuste läbimine, juhul kui soovid kiprina tööd teha.

Autor:  Kalle Kuus [ Reede, 19 Dets 2008 15:55 ]
Teema pealkiri: 

Ikkagi: mis peavad tegema Eesti vabariigis need, kellel on vaja hobikorras, või töökorras juhtida pikemaid aluseid, kui 24m? Selliseid huvi- aluseid on maailmas palju!
Näitena toon endised "Tormilinnu" meeskonnaliikmed - EMA lõpetanud laevajuhid: Talvel sõitsid tankeriga ja suveks pakkus reeder tööd oma 35m
pikkusel jahil Monacos - Tingimuseks yachtmasteri sertifikaadi (üle 24m) olemasolu!
Seda sertifikaati mehed Eesti Vabariigist aga ei saanud! Käisime palvekirjaga
koguni ministeeriumis! Meile vastati: kuni 24m palun! Üle selle me väljastada ei saa ka EMA lõpetanutele! Neil ei jäänud muud üle, kui teha RYA juures kalli raha eest eksamid ja sealt väljastati neile vastavad paberid!

Autor:  Mark [ Reede, 19 Dets 2008 16:28 ]
Teema pealkiri: 

Hea küsimus, Kalle! Ma uurin veidi vastavates ringkondades seda asja. Saaremaal on teoksil palju uutele ideedele rajanevaid asju väikelaevanduse vallas, ehk annab seda kaudu kuskil mingid rattad käima panna. Pärast pead ise siia professoriks tulema :D

Autor:  poom [ Reede, 19 Dets 2008 17:30 ]
Teema pealkiri: 

Tegelik põhjus on mu kiunul see, et hetkel väljastatav tunnistus ei kajasta tegelikult absoluutselt selle valdaja oskusi. Või sõnastaks ümber - eksam peaks oluliselt karmim olema, et kõik, kes selle paberi saavad on ka põhitõed raudselt selgeks saanud ja asuvad levelil, mis võimaldaks tõesti merel sõita.

Autor:  Mark [ Reede, 19 Dets 2008 18:15 ]
Teema pealkiri: 

No ma usun, et neid koolipingist tulnuid ei satu kividele rohkem kui vanu merekarusid. Mistahes koolituse eesmärk peaks olema ikkagi inimeste ettevalmistamine tegevuseks ja kogemuste omandamiseks. Neid liigsete nõuetega lati liiga kõrgele tõstmise tulemusi on siin seal näha. Üldhariduskoolide riigieksamid näiteks. Taheti head ja kokku keerati käkk.
Pole vaja lihtsalt kohe koolipingist läänemerd ületama tõtata, vaid peab ikka rannasõiduga pisitasa harjutama hakkama. Küllap nii tehaksegi.

Minu arust peaksime me kõik siin tunnistama, et tegelikult oli Kihnu Jõnn üks tegija mees koos oma püksirihmaga ;)
Milleks jälle minna tagasi lipukaptenite aega?

Autor:  Kalle Kuus [ Reede, 19 Dets 2008 20:03 ]
Teema pealkiri: 

Kihnu Jõnn oli tegija mees! Hetkel tuleb lihtsalt see tühi koht ( üle 24m aluste: purjejahtide ja mootorjahtide) hobisertifikaadi ja profisertifikaadi nõuded rahvusvaheliseks kasutamiseks Eesti poolselt välja töötada ja kasutusele võtta! Teine asi: Jahklubide liidule tuleb anda VTA poolt tagasi võimalus väljastada purjetamisega seoses olevaid rahvusvahelisi sertifikaate! Need sertifikaadid on vabatahtlikud: kes soovib, et teda aksepteeritakse rahvusvahelises purjetamise maailmas, muretsevad selle endale, teistel pole selleks sundust!

1. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/