Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 85 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Paadiehitusinseneriks Saaremaal
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 22:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
http://www.meiemaa.ee/index.php?content=artiklid&sub=1&artid=30337

Tõesti hea, et meil mereriigis ka sellist asja õppida saab.

Kalev


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 18 Juun 2009 07:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Jah, sellega on siin saare peal pusinud hulk inimesi juba aataid ja nüüd siis jõutakse reaalse tulemuseni. Ka on just Saaremaal võimalik õppida ametikoolis paadiehituse eriala ning sooritada ka kutsekvalifikatsiooni eksamid.

Noored ( ja mitte ainult) paadihuvilised, tere tulemast :)
Saladuskatet kergitades võin kinnitada, et ka siin foorumis on inimesi, kes asjaga seotud. Ma ise olen väga vähe sellega seotud olnud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Dets 2012 16:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
http://majandus.delfi.ee/news/uudised/s ... d=65413530

Aga nüüd asja pahupoolest. Ja seda inimeselt, kes seal õpib! Reedel sai pisut neil teemadel räägitud... Kuna tegu pole vanuselt poisikesega, siis olen sunnitud uskuma. Aga õpib seal ka üks teine noormees, eks lähen ja uurin ka Tema käest. Puhas kuivamaa poiss ja hoopis kõva jahimees ning looduse inimene, seega saan hetkega teada, palju ta koolis targemaks on saanud. Enne kooli vaatas mu Juliat Einbys, kui vasikas uut aiaväravat. Kokkupuude veega oli koprajaht jõepealt paadiga...

Kolmas aasta õpivad ja siiani on haridus NULL, mis puudutab reaalset laevaehitust. Tuleb välja, et Eestis polegi neid, kes kasvõi teoreetiliselt oskaksid või siis tahaksid midagi rääkida noorematele laevaehituse huvilistele. Niisama klassikalisi õppeaineid suudetakse anda aga seda, mida seal väidetavalt õpitakse - olematu tase ehk väljuvad sealt mingil ajahetkel "paberitega lollid".
Teine pool asjast: praktiline pool on samamoodi NULL! Nii ehituslik kui reaalne merel olemise praktika on olematu.
Mis paganama kompetentsikeskus, kui kompetentsi lihtsalt Eestis pole!

Kipperi edit: kuna PriitV pole ise kohal viibinud, kuid kasutas lugupeetud isikute suhtes sobimatuid viiteid, siis lõik kustutatud.

Mark, mis kurat Teil seal Saaremaal toimub??? Või siis need "salajased" kipperlased??? Asi on ikka väga jama, kui 30+ vanuses pereinimene väidab kooli taseme just reaalse väikelaeva ehituse poolelt olevat BS. Kujutav geomeetria, kõrgem matemaatika etc on ka väga vajalik aga kui reaalsest veesõidukist ja selle ehitusest ikka veel midagi ei teata, siis tasuks äkki see jama lõpetada ja kool kinni panna? Igasuguste halulaevade ja muu analoogse toreda lollusega võib ju ka tegeleda oma lõbuks ja hobi korras aga laevaehitusinsener peaks suutma siiski 21.sajandile kohaseid veesõidukeid projekteerida!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Dets 2012 17:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Mulle tundub, et seda kõike alles ehitatakse? Sinu jutust, Priit, tundub, nagu oleks tegu aastakümneid toimiva kooliga, mida ikka pole korralikult käima saadud... Et 1. kursusel kohe supertankerit projektreerima ei asuta, tundub mulle loogiline. Kas seda peaks oskama vaid 3 aastat õppinu, on iseasi. See on laiem teema, see 3a ja kõrgharidus. Krt, mõnel pool õpitakse keevitajaks ka kauem...

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Dets 2012 22:58 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 278
Tuleb aru saada, et õppetööd on igas semestris 4-5 nädalat. Et natukenegi tõsiseltvõetava inseneri mõõtu välja anda, tuleb just nimelt tasapisi neid matemaatikaid ja geomeetriaid jms studeerida. Esiteks arendavad need su ajukest ja teiseks on need ka osa praktilisest inseneritööst. Kes aru ei saa, siis kaugõpe peaks välja nägema ideaalis nii, et 3 nädalat ehitad mõnes asutuses laevu või laiendad muul moel oma silmaringi laevaehituse alaselt ning nädala käid koolis. Loomulikult ei võimalda selline ajajaotus ei karjäärile ega ammugi mitte 100% õppimisele keskenduda. Et konkurentsivõimeline olla ning selle nelja aastaga mingi mõistlik haridus saada, tuleb ennast lihtsalt ise kõvasti juurde harida. Samuti tuleb aru saada meie tingimustest. Meil on üks tehase mõõtu ja -lahendusi kasutav asutus, mõned tõsisemad tegijad ja ülejäänutel ei ole inseneridega midagi peale hakata. Seega lähed välismaale, oled vabakutseline või lood omale ise töökoha.
Kaugõppe vormis on see asi ilmselt kahel põhjusel: esiteks õppejõudude puudus ja teiseks osaliselt esimesest punktist tulenev vajadus õppekava natukene populaarsemaks ja konkurentsivõimelisemaks muuta, sest paari huvilise pärast õppekava käigus hoida ei õnnestu.
Paraku on tõesti olukord selline, et see kontingent, kellel oleks midagi noortele edasi anda, oma nina seal ei näita. Kõige naljakam on see, et mõni "laevaremontija/-ehitaja" on tunnistanud eraviisiliselt, et ta ei soovi konkurentsi ja kõiki sellest tulenevaid hädasid. Neid, kes sellel õppel seal mingit potentsiaali näevad, on üleüldse vähe(nendest kellega mina olen sellel teemal rääkinud). Osalt ilmselt ka sellepärast, et päris laevaehituse alase haridusega laevaehitajaid meil väga palju "arvamusliidrite" hulgas pole.

Aga kompetentsikeskusest rääkides, siis igati tervitatav, et midagi tehakse. Kunagi eelnevalt väljastatud uudisnupukestes on räägitud katsebasseinist ja erinevatest laboritest. (Ei tasu muidugi unustada, et kolledžis õpetatakse ka muid erialasid ning eletroonikalabor ei ole ilmselt üldse väikelaevaehitajatele. Väikelaevaehitus lihtsalt ületab uudiskünnise ja raha on ka lihtsam küsida :wink: ) Kahjuks see keskus muidugi ilma kompetentsete inimesteta ei toimi ja ühe väikelaevaehituses küllalti olulise asutuse juhi sõnul tema meie tingimustes üleüldse kohalikul arendustegevusel mõtet ei näe. Eks see on tema isiklik arvamus, aga ilmselt peegeldab meie eraettevõtjate tulevast soovi kompetentsikeskusesse panustada ja ressurssi sealt millegi testimiseks/arendamiseks rentida. Globaliseerumine on muidugi täies hoos, nii et loodetavasti leiavad lähivälismaalased selle ressursi huvitava olevat, kui sinna tasemel võimalused luua.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Dets 2012 08:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Selle haridusega on just õpetajate poolelt tõepoolest probleeme nii kutsehariduse kui ka baka osas. Selge on see, et asi on lapsekingades ja vajab tõhusat tööd. Kompkeskuse soov on ettevõtjate poolt ja seal on päris arvestatav summa ka erakapitali kohalike paadiehitajate poolt.
Mis nüüd bakaõpet puudutab siis on siin ka veel mõned olulised asjad mida tuleb teada:
1) Tegu on kaugõppega ja see tähendab, et väga suur osa on iseseisval tööl. Kas see Kuressaares nii on, ma ei tea, kuid kaugõpe igal pool mujal just nii ongi.
2) Esimene aasta on ja peabki olema üldained, suurem osa teisest samuti. See on vältimatu. Kui üldainetega on kehvasti siis edasisega ei ole üldse mõtet vaeva näha. Sellest lihtsalt ei ole võimalik aru saada kui üldaineid ei ole.
3) Ma ei tea kas mu andmed on valed äkki, aga käivad ju siin ka õpetajad Soomest ja Rootsist. Tõsi, loengud on inglise keeles.
4) Mis värk selle merele minekuga on? Sealt peaks tulema insenerid mitte meremehed. Kui palju te teate raketiinsenere kes kosmoses käinud on? :D

Ühesõnaga probleeme on, aga asi areneb. Ma usun, et eelkõige ongi suurim probleem selles, et õpetajaid pole võtta. Küll nad tekivad.

Laborid on jah katsebassein ja täiesti tavaline füüsikaliste katsete labor ( tõmbamised ja painutamised ja lõikamised jms. nagu ikka ). Saaremaal sellist ei ole ja tänapäevaks on paadiehituse areng siin saarel selline olnud, et on põhjust see tööstusele koju kätte tuua.

Paremad töötingimused loodetavasti meelitavad kohale ka paremat personali.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Dets 2012 10:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 176
Asukoht: Saaremaa
Kompetentsikeskus, väljavõte projektitaotluse põhjendusest:
8. Arengutõrkeks on oskusteabe puudumine. Insenertehnilise oskusteabe ja kvalifitseeritud tööjõu puudumise põhjuseks on vähene valdkonnaspetsiifiline haridus- ja arendustegevus ning materiaalse baasi puudumine nende oskuste arendamiseks ja rakendamiseks. 2009. a klastriarendusprojekti raames välja töötatud väikelaevaehituse arengustrateegia põhjal on Eesti väikelaevaehituse sektori peamised arengutõrked:
• oskusteabe defitsiit: tehniline projekteerimine, tootearendus, tootmistehnoloogiline areng; väikelaevade sertifitseerimine ning katsetamine;

Kompetentsikeskuse kaudu saavutatav valdkonna arengueesmärk: väikelaevaehituse ettevõtete liikumine väärtusahela kõrgeimale tasemele (oma tootearendus, projekteerimine ja tehnoloogia) ja kaasnev lisandväärtuse kasv.
------------------------------------------------------------------------

Seega ongi keskuse eesmärgiks mitte olemasoleva hullult kõrge kompetentsi pakkumine, vaid selle loomine ja arendamine.

See on otseselt seotud ka õppekava arendamisega. Väikelaevaehituse õpe kaugõppes on jaotataud 5 aasta peale. Seni on saanud praktikat pakkuda vaid ettevõtetes. Keskus peab seda tegevust toetama ka oma laboritega.

Mis puutub üld ja alusained, mis moodustavad esimestel aastatel ca 90 % siis eelkõige on vaja arendada insenerioskusi. Õppekava on keskendunud ehitusele, mitte disainile.

Kindlasti vajavad nii komp keskus kui õppekava arendamist, aga siin ei saa kvalitatiivset hüpet ühe - kahe aastaga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Dets 2012 12:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
viiking kirjutas:
Kindlasti vajavad nii komp keskus kui õppekava arendamist, aga siin ei saa kvalitatiivset hüpet ühe - kahe aastaga.


Väga õige! Vastupidine on tüüpiline (alati ajanälgas) projektijuhi suhtumine: "No, krt, võtame siis 9 naist, saame lapse 1 kuuga!"

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Dets 2012 22:24 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 278
Ma nii huvi pärast, et millised paadiehitajad sinna komp. keskusesse on raha investeerinud ja milliseid summasid?
Välismaa õppejõudude juttu olen isegi kuulnud, aga peale mõne muu ürituse raames sinna ära eksinud üksikute välismaalaste pole nagu kuulnud, et seal mujalt keegi õpetamas käiks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Dets 2012 00:26 
Eemal

Liitunud: Reede, 13 Mär 2009 10:23
Postitusi: 20
Kui ehitaja ei tea midagi disainist ehk projekteerimisest siis mis meil tuleb.....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Dets 2012 08:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Disain ja projekteerimine päris üks ja sama ei ole. Põhimõtteliselt võib jagada selle seltskonna kolme gruppi. 1) Disainerid - teevad ilusa välimikuga ja võib olla ka sisuga paadi mudeli. Heal juhul on paigas ka hüdrostaatika ja hüdrodünaamika, kuid väga tihti on viimased lihtsalt wild guess. 2) Disain ja projekteerimine on kõik kontrolli all ja saab täispaketi. 3) Projekteerijad. Nende sulest ilusaid asju ei tule, aga see eest kõik toimib. Tihtipeale töötavad nad koostöös esimeses punktis mainitud inimestega.

Tööstusel ongi kõige rohkem vaja just neid viimaseid. Neid rakendatakse madalama otsa juhtidest kuni tippjuhtideni. Projektijuhtideks, ostjateks, projekteerimisse, tootearendusse jne.

Mul on parasjagu just selliseid noormehi suisa kaks siinsamas toas projekteerimisega tegelemas: üks on Kuressaare kolledži üliõpilane ja teine on TKTK lõpetanud noor insener.

Disainer kui selline - noh temal on lootust omal erialal maailmas läbi lüüa umbes sama palju kui näiteks lauljal. Mõnest saab staar, aga kõige suurem enamus kohaliku rahvamaja lavalaudadelt eriti edasi ei pääse ja teenivad leiba hoopis taksojuhtide või poemüüjatena ;) Tööstus aga tarbib staare nii öelda kohaliku bändi saatel ( projekteerijad ).

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Dets 2012 08:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
flm kirjutas:
Ma nii huvi pärast, et millised paadiehitajad sinna komp. keskusesse on raha investeerinud ja milliseid summasid?
Välismaa õppejõudude juttu olen isegi kuulnud, aga peale mõne muu ürituse raames sinna ära eksinud üksikute välismaalaste pole nagu kuulnud, et seal mujalt keegi õpetamas käiks.


www.bwb.ee on näiteks kõige suurema basseinihuvilisena üsna aukartustäratava summa panustanud. Meiesugused väiksed pudinad on loomulikult tagasihoidlikumad, aga sealtki koguneb raha. Mis õppejõududesse puutub, siis täna õhtul saan küsida et mismoodi ja kui kaua. Üks neist tuleb ehk õhtul koos ühe teise rootslasega külla. Aga minu teada on see inimene seal vähemalt 3 aastat käinud loenguid andmas.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Dets 2012 10:00 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
katsebassein on põnev teema. Kas bwb tahaks ise oma põhjasid projekteerida ja katsetada? See glisseeriv normaalne ühe kiiluga põhi peaks ju ammu olema läbi proovitud, katsetatud, arvuatatud...? Aga tudengitele muidugi õpetlik.
insener on vajalik, et asi ikka koos püsiks, toimiks ja liiga raske ei oleks, see on ju selge. Disainer on vajalik, et paat ka ilus vaadata oleks, millegipärast torkavad ju amatööride ehitatud (eriti isetehtud kajutid!)pahasti ja kaugele silma!Ja et ergonoomika oleks paigas.
Huvitav, et näiteks VOR 70 jahtide projekteerijad, sellised Bruce Farri masti mehed, on mõnikord ilma erialase hariduseta, meie mõistes amatöörid. Jahtide väliskuju on sarnane, disain on sama- lamedad põhjad, kallutatavad kiilud, püstine võõrtääv, et veeliin pikem oleks jne, tehnilised andmed-pikkus, laius, veeväljasurve erinevad grammides, aga ometigi teeb üks jaht teisele pika puuga ära!Siis õeldakse, et projekteeris andekas konstruktor, disainer, naval architect, mida iganes....Aga raha kulub sama moodi, miljoneid.
Kõik tüübid peaksid olema ise praktilised paadisõitjad, purjetajad, kasvõi kalamehed! Siis nad oskaks paremini ette kjutada, kuidas käitub üles joonistatud ja hiljem materjali viidud (see on vist skulptorite väljend)lodi.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Kompetensi Eestis küllaga
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Dets 2012 21:04 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 13 Jaan 2008 12:57
Postitusi: 23
Asukoht: Saaremaa
Saime just Veeteede ametist kirja ,et tegeleme oskamatuse ja diletantlusega kui üritasime kooskõlastada paadiremondi kavatsust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Dets 2012 21:11 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 278
Oleks huvitav teada tõesti, mida ja mis süsteemiga seal välismaalased õpetavad.
Äkki Mark oskab pakkuda, mida üks meie mastaabis väikelaevaehitaja selle basseiniga peale hakkab? Kas arvutisimulatsioonid jäävad ebatäpseks? Kui täpseks saab pidada vähendatud mudelitega tehtud katsetest tuletatud asju ja millal selline mudelite ehitamine ja mängimine üldse ära tasuks? Sellest saaksin aru, kui väikelaevatootjad panustavad mitte otseseselt basseini, vaid selle basseini abil kasvatatatavatesse inimestesse, ehk usuvad kolledži antavasse haridusse.
Ja eestlaslik uudishimu ei lase jätta küsimata, et mitme nulliga neid "aukartusäratavaid" numbreid kirjutatakse :lol:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 85 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group