Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 85 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Dets 2012 08:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5921
Asukoht: Saaremaa
flm kirjutas:
Oleks huvitav teada tõesti, mida ja mis süsteemiga seal välismaalased õpetavad.
Äkki Mark oskab pakkuda, mida üks meie mastaabis väikelaevaehitaja selle basseiniga peale hakkab? Kas arvutisimulatsioonid jäävad ebatäpseks? Kui täpseks saab pidada vähendatud mudelitega tehtud katsetest tuletatud asju ja millal selline mudelite ehitamine ja mängimine üldse ära tasuks? Sellest saaksin aru, kui väikelaevatootjad panustavad mitte otseseselt basseini, vaid selle basseini abil kasvatatatavatesse inimestesse, ehk usuvad kolledži antavasse haridusse.
Ja eestlaslik uudishimu ei lase jätta küsimata, et mitme nulliga neid "aukartusäratavaid" numbreid kirjutatakse :lol:


Vaat ei tea mis süsteemiga, tean lihtsalt, et üks mu tuttav seal käib või käis õpetamas.

Mida peale hakata basseiniga arvutiajastul. Mul oli kunagi sama küsimus kui seda asja esimesi kordi arutama hakati. Põhjused, miks ja kus arvuti basseini asendada ei suuda, olid minu jaoks ootamatud ja üllatuslikud. Veidi järele mõeldes on need aga täiesti loogilised. Jätan selle teitele kodutööks, et miks seda vaja on ja miks neid basseine ja analoogidena ka tuuletunneleid ikka veel igal pool ehitatakse kuigi sama raha eest võiks ju hoopis lasta ehitada superarvuti. Vastus on tegelikult väga lihtne ja loogiline. :P Minul näiteks selle basseini järgi väga suurt vajadust esialgu küll näha ei ole. Saaksin ilmselt oma vajadusteks, mis erinevad neist vajadustes miks see värk üldse ehitatakse, kaubale ka Luksusjahi basseini kasutamise osas kui küsiksin :) Aga minu soovitud otstarve oleks ka hoopis midagi muud.

No numbreid ma siin küll teadustama ei hakka. 8)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Dets 2012 09:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 185
Asukoht: Saaremaa
Mitte kõik, aga osa materjale oleme teinud ka videoõppeks. Küsi parool ja vaata. Lihtsalt õppejõuga lepingus on kirjas, et kui filmime, siis on see kätte saadav vaid tudengitele või tõsisematele asjahuvilistele. http://scc.ee/galeriix/.


Viimati muutis viiking, Kolmapäev, 19 Dets 2012 09:33, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Dets 2012 09:18 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 932
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
oot, oot, millest me räägime-kas mudelite katsetamise basseinist, kus on lainegeneraatorid ja mõõteriistad mudeli takistuse ja mida iganes parameetrite mõõtmiseks? Või testbasseinist, kus testitakse valmis paadi veekindlust, uppumatust jne? Paljudes firmades on seda viimast edukalt asendanud tuletõrjevoolik,kohe näha, millise "taifuuni" puhul luugid vett sisse lekkima hakkavad.
Selle mudelite katsetamise basseini ehitus ehk ongi selline pidu katku ajal, nagu kergliiklusteede ehitamine, käsipuudega, istepinkidega, valgustusega,paar inimest päevas käivad siis rulluiskudega seal sõitmas, jõle kihvt! Aga üldkasutatav maantee sealsamas kõrval juba kümme aastat korralikult remontimata, auklik ja lipp-lipi, lapp lapi peal.Aga raha tuleb teise rea pealt ja tuleb ometi ära kasutada!

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Dets 2012 09:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 185
Asukoht: Saaremaa
Täpsemalt saab lugeda siit: http://scc.ee/lisa/materjalid/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Dets 2012 10:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5921
Asukoht: Saaremaa
Toivo kirjutas:
oot, oot, millest me räägime-kas mudelite katsetamise basseinist, kus on lainegeneraatorid ja mõõteriistad mudeli takistuse ja mida iganes parameetrite mõõtmiseks?


Ikka sellest andurite ja lainegeneraatoritega basseinist räägime, Toivo.
Mulle lihtsalt tuli hiljem pähe, et meiesugune väike töökoda saaks oma lootsikuid seal ka uputamas käia. Tuletõrjevoolikuga pole sertimise juures teha midagi. Loomulikult saab nalja pärast pritsida inseneri kes viimase piirini viidud paadil vabaparrast mõõdab :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Dets 2012 10:45 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 932
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Siis on ju küll suurelt ette võetud. Kuigi tänapäeval on need andurid ja elektroonika kindlasti kompaktsemad, kui vanasti, pole ehk vaja portaalkraana suurust aparaati, mis mudelit veaks.
Aga nende uurimustega oleks huvitav tutvuda, kuidas näiteks Tartu poiste kõrge pardaga universaalne Cumulus Alopi uurimuse valguses välja näeks?

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Dets 2012 22:21 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 297
Siin peab ikkagi aru saama, et laeva seal basseinis ei katsetata, vaid katsetatakse laevamudeleid. Täpse laevamudeli tegemine on omaette tegevus, mudelile mõjuvate jõudude korrektne mõõtmine veel omaette tegevus ja lõpuks saadud reaalsesse ellu ümber kalkuleerimine ja tõlgendamine veel kolmas teadus. See vajab kompetentseid inimesi ja kui see tehnika nüüd seal kunagi üles saab, siis ka selle üleval pidamist+spetsialistide(hetkel justkui paar tk äkki üldse mõtleks välja, kes selle jaoks piisavalt kompetentsed on) palgad. Seega ei ole seal katsetamine just odav lõbu, kui saarlased muidugi üksteisele sõbrahinda ei tee :lol: Minu arust on väga vahva, kui Eesti väikelaevaehitajad hoopiski saavad seda endale lubada(peale paari suurema), sest see näitab, et hakatakse mingile reaalsele tasemele jõudma nii projektide kui finantsi poolelt.
Basseini tähtsust on raske alahinnata, sest toimiv bassein tähendab kompetentseid inimesi, õppekvaliteedi tõusu, loodetavasti suuremat välisõppejõudude huvi ja kindlasti ka väljundit asjast huvitatud tudengitele. Samuti on see mingi alus selle kompetentsikeskuse tekkele, sest vägisi ei kipu sellised asjad kapitalismi tingimustes toimima. Nii et loodame parimat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Dets 2012 22:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5921
Asukoht: Saaremaa
Nüüd oleme juba samal lainel :) Mudelite tegemine tänapäevasel CAD -CAM ajastul enam väga keeruline ei ole.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Dets 2012 23:32 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 297
See tähendab, et ma loodan parimat, aga realistina ma ei usu eriti, et see enne pankrotti ei lähe, kui ennast iseseisvalt majandama hakkab :lol: . Kuigi jumal seda teab, äkki rootslased võtaksid kohe oma inseneerid kaasa ja tuleksid hoopis siia basseini mulistama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 20 Dets 2012 09:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5921
Asukoht: Saaremaa
Mulle ütles kunagi üks tänane üsna tuntud tegelane, et olgem realistlikud, kes neid alumiiniumpaate meilt ikka ostab. No mine jaluta täna Nasval ringi.... :) Püsivus seatud eesmärkide vallutamisel viib sihile.
Ka praegune Alunaut rajati kunagi orastele ja mittemillestki ning sihikuga palju pirtsakamale ebastabiilsemale klientuurile.
Kui niimoodi luuleliselt öelda, siis väikeste asjade saavutamiseks tuleb suurelt unistada. Sellele lisa maitse järgi saarlase lolli ( ellid hääldada kõvana) jonni ja voilaa....
Kindlasti peab selliste asjade puhul arvestama, et esmalt ületavad kulud tulusid väga pikka aega ja ühegi organisatsiooni sünd ning areng ei ole kerge. Nii saab ta ka selle asjaga olema.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 20 Dets 2012 10:49 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 932
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Einoh, sellest, et katsetatakse mudeleid, saame aru küll,Marki jutt, et tema tahaks ehk 1:1 mõõtkavas ehk valmis elusuuruses paati katsetada, on ju nali, ehkki mitte võimatu, kui mahub.
Mäletan mingeid merepäevasid Pärnus, aastat ei mäleta,üsna uue vabariigi alguses, aga alumiiniumist Busteriga tegime lõbusõitu vist poolele Pärnu linna rahvale, mitu paagitäit bensiini kulus ja lõunat süüa polnud aegagi.Siis selline massiivne reklaam. Tulemuseks oli, et mingid kalandustegelased ostsid enadale Busteri,ainult mitte meie käest, vaid Rootsist, kuna neil oli kange himu Rootsi komandeeringusse minna.Lihtsalt aeg oli selline.
Aga kui filosoofiliselt ja pikas perspektiivis vaadata, siis boksiiti, alumiiniumi toorainet pidi planeedil Maa olema hästi palju, polüestervaigu tooraine nafta aga hakkab otsa saama...seega alumiinumpaadid jäävad,samuti nagu puu- ja vineerpaadid.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 20 Dets 2012 12:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5921
Asukoht: Saaremaa
Miks nali? Treileripaadid mahuvad küll ja andmed saab ju väga täpsed kuna tuul ja laine ei sega mõõtmist. Meie töökojast tulevad prototüübid on ikka kõik praktilised katsetused läbinud.

Pilt

Pilt

Sellise asjaga on sisebasseinis ikka palju mugavam tegutseda eriti kui basseini kohal ka kraana leidub.

Pilt

See võib küll vist paljuks jah minna:

Pilt

Ja nii edasi :)

PS. See punase jakiga mees on üks rootslasest insener kes kolledžis ka loenguid pidas või peab siiamaani, ma'p teagi.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kompetensi Eestis küllaga
PostitusPostitatud: Neljapäev, 20 Dets 2012 14:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
EKana kirjutas:
Saime just Veeteede ametist kirja ,et tegeleme oskamatuse ja diletantlusega kui üritasime kooskõlastada paadiremondi kavatsust.

Torkisin herilasepesa :D Mõnuga...

Aga räägi, miks Sa siis oled ebakompetentne, oskamatu ja diletant??? Naerukoht.

Kipperi edit: sobimatu lause kustutatud.

Ja tühja sellest basseinist. Tore on kui tuleb ja eriti tore oleks, kui keegi oskab sellega midagi ka teha. Aga küsimus jääb: kas kolm aastat õppinud inimene võiks suuta juba iseseisvalt projekteerida ja konstrueerida näiteks mingi "box rule"- või klassireegli põhise veesõiduki??? Purjekas on lihtsalt väga keeruline, alustaks lihtsamast, näiteks laste võidusõidu glissivast paadist. Ning kas seesinane insenerihakatis võiks suuta ja osata selle ka ise valmistada ning sõidukatsetused läbi viia? Ning kas seesinane tegelane peaks teadma või vähemalt oskama otsida kolmandal aastal juba ka piisavalt täpselt kõikvõimalikku juriidikat, mis tema tulevast põhitööd puudutab? Kui palju peaks teadma see inimene veesõidukite kasutusergonoomikast, erinevatest reaalsetest oludest kasutuses, suur peaks olema laevaehitusinseneri reaalne praktika reaalsetes oludes reaalsete veesõidukitega? Jne.

Ma olen täheldanud siiski sellist "väikest faktikest", et vähemalt purjedega veesõidukite osas on läbilöömise aluseks olnud viimase 100 aasta jooksul reaalne purjetamise kogemus. Mootorpaatide poolelt ei tea kaasa rääkida aga purjekate poolelt küll alustades Johan Ankerist, Jac. M. Iversenist või Gustav Estlanderist läbi Paul Elvströmi, Lars-Olaf Norlini või Buddy Melgese tänasesse päeva Russel Couttsi/Andrej Justini ja J.P. Dicki/Guillaume Verdieri koostööni välja. Viimaste puhul on ilmselge ülimate kogemuste/oskustega purjetaja ja noore haritud "naval architecti" koostöö. RC44 ja JP54 pole just suvalised purjekad ;)
Ning siit küsimus: kas see praegune õppekava, tegevus, õppejõud (ning nende tase) ja praktika võimaldab näiteks aastal 2015 ühel lõpetanul võtta vastu "hüpoteetiline pakkumine" näiteks Jaanus Tammelt projekteerida Talle koostöös tuliuus ja selle hetke parimate oskuste/teadmiste kohane uus IMOCA 60 Vendee Globe jaoks? Kui juba suurelt unistada...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kompetensi Eestis küllaga
PostitusPostitatud: Neljapäev, 20 Dets 2012 14:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5921
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Ning siit küsimus: kas see praegune õppekava, tegevus, õppejõud (ning nende tase) ja praktika võimaldab näiteks aastal 2015 ühel lõpetanul võtta vastu "hüpoteetiline pakkumine" näiteks Jaanus Tammelt projekteerida Talle koostöös tuliuus ja selle hetke parimate oskuste/teadmiste kohane uus IMOCA 60 Vendee Globe jaoks? Kui juba suurelt unistada...


Kahtlen sügavalt. Seda enam, et disainereid selles kirjeldatud mõttes seal ei punnitatagi koolitada. Mis ei takista piisavalt andekal inimesel selliseks küll saamast. Kogu selle asja taga oli saada spetsialiste tootmisele. Rõhk on tootmisprotsessil ja see sisaldab ka tootmisprotsessis vajalikku projekteerimisoskust. Viiking seda eespool ka mainis, muide. Lisaks sellele räägime ikkagi baka tasemest eksole. Lennukas soov, Priit, Vendee Globest jne, spekuleerin, et mistahes popi kooli bakad on nende paatide projekteerimise juures plangu otsast kinni hoidjad ja vasara ulatajad :D

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kompetensi Eestis küllaga
PostitusPostitatud: Neljapäev, 20 Dets 2012 15:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
PriitV kirjutas:
Ning siit küsimus: kas see praegune õppekava, tegevus, õppejõud (ning nende tase) ja praktika võimaldab näiteks aastal 2015 ühel lõpetanul võtta vastu "hüpoteetiline pakkumine" näiteks Jaanus Tammelt projekteerida Talle koostöös tuliuus ja selle hetke parimate oskuste/teadmiste kohane uus IMOCA 60 Vendee Globe jaoks? Kui juba suurelt unistada...


Kahtlen sügavalt. Seda enam, et disainereid selles kirjeldatud mõttes seal ei punnitatagi koolitada. Mis ei takista piisavalt andekal inimesel selliseks küll saamast. Kogu selle asja taga oli saada spetsialiste tootmisele. Rõhk on tootmisprotsessil ja see sisaldab ka tootmisprotsessis vajalikku projekteerimisoskust. Viiking seda eespool ka mainis, muide. Lisaks sellele räägime ikkagi baka tasemest eksole. Lennukas soov, Priit, Vendee Globest jne, spekuleerin, et mistahes popi kooli bakad on nende paatide projekteerimise juures plangu otsast kinni hoidjad ja vasara ulatajad :D

Tsiteeri:
1.2. Õppekava eesmärgid ja ülesanded
„Väikelaevade ehituse” õppekava eesmärgiks on võimaldada õppijal omandada teadmisi, oskusi ja hoiakuid töötamiseks väikelaevade ehituse, remondi ja hooldusega tegelevates ettevõtetes ning luua eeldused õpingute jätkamiseks ja elukestvaks õppeks.
„Väikelaevade ehituse” õppekava ülesandeks on ette valmistada selline töötaja, kes:
1. väärtustab oma kutseala ning arendab oma kutseoskusi;
2. oskab oma tööd planeerida, teostada, hinnata ja arendada;
3. oskab iseseisvalt rakendada oma kutse- ja erialaseid teadmisi ning oskusi erinevates tööolukordades;
4. on orienteeritud heade õpi- ja töötulemuste saavutamisele;
5. vastutab enda ja kaastöötajate turvalisuse eest, tuleb toime ohuolukordades;
6. töötab tervist ja keskkonda säästvalt;
7. oskab teha eetilisi ja seadusekohaseid valikuid ning on vastutusvõimeline;
8. tuleb toime multikultuurses keskkonnas;
9. oskab hankida ja analüüsida teavet;
10. oskab suhelda ja on valmis meeskonnatööks.


See on ju nii ilus jutt, et ajab silma märjaks! Puha multikult ja meeskonnatöö... ma paneks pigem õppekava nimeks "uute mitmevärviliste orjade koolitus".
Tulles nüüd tagasi suurelt unistamise juurde, siis tõesti tänapäevased absoluutsed tipp-veesõidukid on selline ulmeline teadustase, et päris suvaline ja üksi sellega hakkama ei saa. See on tõesti otsene seotus NASA, F1 maailma jms absoluutse "kosmosega". Kuid see on ka absoluutne maailma tipp. Selelst alalpoole jääb aga meeletu suur ampluaa tuhandeteski kordades "lihtsamaid" veesõidukeid alates tõesti haabja palgist välja tahumisest elementaarse ja klassikalise purje/mootoriga veesõidukini. Minu lolli aruga peaks õpilane (see siis kutseõppe lõpetamisel ,kuskohast õppekavast ka kopitud on) 120 õppenädala ja lõputunnistuse saamisel (ja ma paneks sinna ühe aga olulisima punkti juurde!):

0. oskama ja suutma projekteerida, valmistada, varustada ja katsetada iseseisvalt vähemalt C-kategooria lihtsama ehitusega väikelaeva selle ajahetke kehtivate normide kohaselt.

Ehk Ametikooli lõpetaja peaks suutma minimaalselt sellise riistapuu ise välja mõelda jooniste tasemelt alates ja asja ka vormistada. Jõerotile võite aga dokustaadi postiga saata...

TTÜ Kolledži baasilt lõpetaja peaks aga suutma sama (ilma lõpuni valmistamiseta muidugi) teha vähemalt B-kategooria keerulisema väikelaevaga. See võiks olla baka tase, "unlimited" ehk A-kategooria jäägu tõesti pika praktika ja õpingute taha kaugele väljaspoole Eestit.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 85 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group