Mark kirjutas:
PriitV kirjutas:
Ning siit küsimus: kas see praegune õppekava, tegevus, õppejõud (ning nende tase) ja praktika võimaldab näiteks aastal 2015 ühel lõpetanul võtta vastu "hüpoteetiline pakkumine" näiteks Jaanus Tammelt projekteerida Talle koostöös tuliuus ja selle hetke parimate oskuste/teadmiste kohane uus IMOCA 60 Vendee Globe jaoks? Kui juba suurelt unistada...
Kahtlen sügavalt. Seda enam, et disainereid selles kirjeldatud mõttes seal ei punnitatagi koolitada. Mis ei takista piisavalt andekal inimesel selliseks küll saamast. Kogu selle asja taga oli saada spetsialiste tootmisele. Rõhk on tootmisprotsessil ja see sisaldab ka tootmisprotsessis vajalikku projekteerimisoskust. Viiking seda eespool ka mainis, muide. Lisaks sellele räägime ikkagi baka tasemest eksole. Lennukas soov, Priit, Vendee Globest jne, spekuleerin, et mistahes popi kooli bakad on nende paatide projekteerimise juures plangu otsast kinni hoidjad ja vasara ulatajad

Tsiteeri:
1.2. Õppekava eesmärgid ja ülesanded
„Väikelaevade ehituse” õppekava eesmärgiks on võimaldada õppijal omandada teadmisi, oskusi ja hoiakuid töötamiseks väikelaevade ehituse, remondi ja hooldusega tegelevates ettevõtetes ning luua eeldused õpingute jätkamiseks ja elukestvaks õppeks.
„Väikelaevade ehituse” õppekava ülesandeks on ette valmistada selline töötaja, kes:
1. väärtustab oma kutseala ning arendab oma kutseoskusi;
2. oskab oma tööd planeerida, teostada, hinnata ja arendada;
3. oskab iseseisvalt rakendada oma kutse- ja erialaseid teadmisi ning oskusi erinevates tööolukordades;
4. on orienteeritud heade õpi- ja töötulemuste saavutamisele;
5. vastutab enda ja kaastöötajate turvalisuse eest, tuleb toime ohuolukordades;
6. töötab tervist ja keskkonda säästvalt;
7. oskab teha eetilisi ja seadusekohaseid valikuid ning on vastutusvõimeline;
8. tuleb toime multikultuurses keskkonnas;
9. oskab hankida ja analüüsida teavet;
10. oskab suhelda ja on valmis meeskonnatööks.
See on ju nii ilus jutt, et ajab silma märjaks! Puha multikult ja meeskonnatöö... ma paneks pigem õppekava nimeks "uute mitmevärviliste orjade koolitus".
Tulles nüüd tagasi suurelt unistamise juurde, siis tõesti tänapäevased absoluutsed tipp-veesõidukid on selline ulmeline teadustase, et päris suvaline ja üksi sellega hakkama ei saa. See on tõesti otsene seotus NASA, F1 maailma jms absoluutse "kosmosega". Kuid see on ka absoluutne maailma tipp. Selelst alalpoole jääb aga meeletu suur ampluaa tuhandeteski kordades "lihtsamaid" veesõidukeid alates tõesti haabja palgist välja tahumisest elementaarse ja klassikalise purje/mootoriga veesõidukini. Minu lolli aruga peaks õpilane (see siis kutseõppe lõpetamisel ,kuskohast õppekavast ka kopitud on) 120 õppenädala ja lõputunnistuse saamisel (ja ma paneks sinna ühe aga olulisima punkti juurde!):
0. oskama ja suutma projekteerida, valmistada, varustada ja katsetada
iseseisvalt vähemalt C-kategooria lihtsama ehitusega väikelaeva selle ajahetke kehtivate normide kohaselt.
Ehk Ametikooli lõpetaja peaks suutma
minimaalselt sellise riistapuu ise välja mõelda jooniste tasemelt alates ja asja ka vormistada. Jõerotile võite aga dokustaadi postiga saata...
TTÜ Kolledži baasilt lõpetaja peaks aga suutma sama (ilma lõpuni valmistamiseta muidugi) teha vähemalt B-kategooria keerulisema väikelaevaga. See võiks olla baka tase, "unlimited" ehk A-kategooria jäägu tõesti pika praktika ja õpingute taha kaugele väljaspoole Eestit.