Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Jahi vöi mootorpaadi kinnitamine kai äärde. Vol.1
PostitusPostitatud: Reede, 02 Okt 2009 21:02 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1791
Asukoht: Tallinn
Kuna tulekul on järjekordne sügistorm, siis kaasfoorumlaste soovil, räägiksime natuke meeldetuletuseks aluse (ka suure), kai äärde öigest kinnitamisest:
Pilt
1.Vahemere moodi kai ääres seismine. Alus on ahtriga vastu kaid. Tormi puhul ei tohi alust kinnitada liiga lühikeste otstega, need ei anna ka koos kummist amortisaatoritega piisavalt jahil "hingata"!
Ahtriotsad (1) peavad olema viidud vöimalikult kaugele, et anda ahtrile "mänguruumi"!
Ahtriotsad (2) tuleb kinnitada kaisse jahi miidlist.
Vööriots (3) tuleb tormiga kinnitada sölmega poiröngasse, vöib jätta alles ka ka tavalise pika karabiineriga poiotsa kinnituse, "2 meest, ikka kaks meest"!
Painutatud konksuga otsa poikülge panemise "nikerdised" unustage ära, need lähevad sirgeks ka väikestel jahtidel.
Tuule poolsesse külge tuleb viia vaba poi külge lisaots (4).
Miidlist vöib pealetuule küljest kaisse viia veel lisaots (5).
Köik otsad peavad olema vastavalt tabelis näidatutele, vöi natuke enamad! Parem tööd teha, ei hakka käte peale, nii, nagu peenike ots!
Otsad tuleb kaisse kinnitada karabiineritega, vöi nn. ankrusölmega, mis löpeb paalisölmega. Ring otsad kuluvad koheselt läbi ja neid tuleb kasutada siis, kui merele minnes enam meest kai peale saata ei saa!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Vol.2.
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Okt 2009 07:31 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1791
Asukoht: Tallinn
2. Poordiga kai ääres:
Pilt
Peaotsad (1) vöörist ja ahtrist võimalikult pikalt kai külge kinnitada.
Springotsad (2) samuti võimalikult pikalt välja.
NB! Miidlis (või selles kohas, kus poordi kumerus, puutub vastu kaid), ei tohi mingil juhul alust kaiotsaga kinnitada - see segab aluse "vaba hingamist"!
Pilt
Pagi tulekul, peab alus saama minna kreeni e. "vabalt hingata"!
Pilt
Selle ahtri kinnituse vead:
1. Ei tohi olla ringots (kulub kohe läbi)
2. Liiga lühike ots (ei lase alusel "hingata", tuleb kaugemale viia!
3. Puudub springots (joon.2)
Pealekauba:
1. Vesi on tõusnud, vendrid "hüppavad" kohe kai peale! Neid tuleb allapoole lasta!
2. Kai otsasid tuleb järgi lasta, alus on (pildil) juba "üle poodud", ei anna vabalt liikuma!
3. Pinge all kaiotsad lõhuvad juba knaape ja võivad ka ise katkeda!
Mis me järeldame sest? Häda, häda, igavest! :lol: !
Ehk TORMI ja VEETÕUSU puhul peab käima oma laeva otsi pidevalt kontrollimas! Seda ka ujuvkaide puhul!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Viimati muutis Kalle Kuus, Laupäev, 03 Okt 2009 08:14, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Vol.3.
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Okt 2009 08:11 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1791
Asukoht: Tallinn
3. Vööriga kai külge kinnitus e. "Bavaria meeste kinnitus :lol: ".
Pilt
Kaiotsad (1) viia niikaugele, kui võimalik.
Kaiotsad (2) miidlist, suhteliselt otse kaisse.
Poiotsad (3): üks ots nendest peab olema seotud sõlmega poirõnga külge - sõlme tegemisel alustada ümber poirõnga ankrusõlmega ja lõpetada see sõlm paalisõlmega!
Tuulepealne ots (4) kinnitatakse miidlisse, võib kinnitada ka ahtrisse.
Pilt
Vööriotsad (1) on liiga lühikesed! Vesi on tõusnud ja kummiamortisaatorid ei tööta seetõttu enam! ON VAJA OTSI JÄRGI ANDA!
Sügisesed otsad peavad olema ka jämedamad!
Pilt
Selge pilt sellest, et TORMIGA tuleb käija oma alust vaatamas :lol: !
Kuidas panna poile lisaots?
Annad vöörist otsa niipalju järgi, et ahter ulatub poini :D !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Vol.4.
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Okt 2009 09:03 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1791
Asukoht: Tallinn
4. Seismine aisa küljes:
Pilt
Aisa nokast üle parema knaabi jooksev vasakusse knaapi kinnitatud ots (1),
see tuleb kinnitada muidugi peale põhiotste (2 & 3) kinnisaamist! Isiklikult pean seda otsa aisade puhul väga tähtsaks!
Ahtriotsad (2) tuleb pikalt (üle ujuvkai, selle teise serva) välja viia.
Kõige problemaatilisem ots on aisa nokast miidlisse tulev (3), tavaliselt saab see olema hirmus lühike ja see hakkab "pooma" alust! Et seda ei juhtu soovitan kummipaadiga välja viia aluse ankru! Ja peale seda otsa (3) järgi lasta (mitte ära võtta!).
Ankrust veel niipalju, et klassikalise "Vahemere" kinnituse juures (Vol.1) lastaksegi vöörist välja aluse ankur! Vahemerel sadamates puuduvad tihti poid!
Vöörist aisanokka ots (4). Vöörist ujuvkaisse samuti lisaots (5).
NB! Tormiga on suurel alusel kummipaat väga tähtis ujuv-abi-vahend ja seda ei tohiks sügisel KOKKU PAKKIDA!
NB! Tormiga ei tohi sadamasildade uksi lukustada!
Viimase tormi ajal panin "Paris`ele" lisaotsi, kui tahtsin kailt ära tulla, oli keegi ukse lukku keeranud :twisted: !
Nonii lugupeetud masterid, lisage omast praktikast, raamatutest loetust, või niisama kuuldust, LISA!
Ja tore oleks, kui ka vähemalt suuremate aluste puhul kõike seda eelpool
kirjutatut ka järgitaks :D !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Okt 2009 12:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 653
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
see lukkupanek jah, see on pättide vastu...

mina omalt poolt soovitan minna tormiga oma aluse juurde, votta õlu voi kangem näppu ja tund aega lihtsalt jälgida, kuidas alus käitub või rabeleb.

saab terve hunnik asju selgemaks.

ja saab vaadata ka halbu näidiseid ja neist oppida ja kohe ka kätt harjutada :)

Kalle, su teooriatunnid on kasulikud, aga iga jope peab praktikat tegema nagu merekoolis ikka:)))

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Sõlmed.
PostitusPostitatud: Pühapäev, 04 Okt 2009 09:10 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1791
Asukoht: Tallinn
Pühapäevaseks vaatamiseks ja järgitegemiseks (lõpuks ometi äraõppimiseks :lol: !)
www.joost.com/2190008/t/Scott-s-Knots?c ... id=2190008
NB! Torm ei ole veel möödas!
Siiani on küll Pirital veetaseme poolest õnnelikult läinud!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 04 Okt 2009 21:39 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Mär 2004 16:05
Postitusi: 377
Asukoht: Maakera
Kurb on tõdeda et needsamad pildid mis siin näidiseks toodud (sinine Beneteau) tulid natuke liiga hilja …

Veetase oli tänaseks nii palju tõusnud ööpäevaga, et kui just oma jahti vaatamas käisin, siis see miidlisse kinnitatud ots (külili keeratud pilt) oli täiesti pingul, jaht mitmekraadises kreenis. Kuna mingit mänguruumi ei olnud, siis oli knaap ja reeling järgi andnud ja praod nüüd tekis sees. Andsin otsa järgi, kahjuks omaniku kontakte ei teadnud kellele teatada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 04 Okt 2009 22:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2541
Asukoht: Tallinn
Lisaks siia ühe pisukese mõtte. Sidumaks otsa kail oleva aasa külge tuleks kasutada kinni jooksvat sõlme! See nimelt ei nühi mööda, tihti mitte kõige siledamat, metalli. Sama häda on ring- ja muidu "läbi pandud" otstel.

Parim oleks muidugi sõlm karabiini ja karabiin seal aasa küljes, saaks ära ka võtta...

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Okt 2009 09:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:52
Postitusi: 137
Asukoht: Tallinn - Võsu
Nutt tuli täna homikul Pirital peale vaadates mismoodi miljonid on pesunööride ja kingapaeltega kinnitatud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vol.4.
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Okt 2009 11:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kalle Kuus kirjutas:
NB! Tormiga ei tohi sadamasildade uksi lukustada!


Kahe käe ja kahe jalaga poolt! See peaks olema suisa sadama sisekorraeeskirjades rasvaselt kirjas, et näiteks 15+ m/s tuulega peavad olema kõik ligipääsud valla. Sadamakapten vastutab. Muidugi on alati võimalus need traataiad lihtsalt sekunditega maha lõigata... force major ja mitte üks inimene ei saa kobiseda.

Ise julgeks soovitada puhtalt loogika põhjalt Cat'i viidatud pukseerimisele: tormiga võiks jahti paigal hoidvad otsad masti kinnitada! Knaapidest oleks vaid suunda hoidvad otsad mis ei laseks tiirelda ümber telje, jahi mass võiks koormata jahi kõige tugevamat kohta. Ehk siis las need tavalised kaiotsad jäävad piisavalt lõdvalt, lisaks võiks siduda spetsiaalse "tormiotsa".

Edit: mis aga Sörenit puudutab, siis sai eile hooaeg lõpetatud... sõites kummikaga mööda autoteed "sadamast" maja juurde :D Kahjuks ei saa mobiilist pilti kätte ehk ei oska. Oleks võinud suisa motoriseerida aga ei hakanud "kinu" tegema. Kena 40 cm vett oli teetammi peal :D

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Esmaspäev, 05 Okt 2009 11:09, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Okt 2009 11:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 01 Aug 2008 15:58
Postitusi: 182
Asukoht: Viimsi
Ei no jah, kingapael ja pesunöör- geniaalsed vennad ikka küll. Vaatasin, et laine paneb mõnuga üle muuli.

Miiduranna elanike õnneks keeras loodesse tuule, see on hulka meeldivam kui lõunatuul, vastupidiselt Pirita elanike arvamusele ilmselt :D

Meil lendasid windexi labad ära eile ja asi ise läks kõveraks. Kai peal ei kannata seistagi ja poid kaovad ükshaaval vee alla. Sören möllab.

.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Okt 2009 08:15 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Mär 2004 16:05
Postitusi: 377
Asukoht: Maakera
Tänaseks siis torm vaibumas ja hommikuvalguses oli näha et õnneks midagi hullemat polnud Pirita sadamas juhtunud. Õnneks nägin viimastel päevadel sadamas käies päris palju kapteneid oma ja TEISTE aluseid kontrollimas. Tänud minu poolt kõigile kes viitsisid lisaks enda alusele teiste eest ka hoolitseda.

Paar asja mis silma hakkas:

    jaht Mireille – kurb kuidas miidlist see jaht kai külge oli seotud liiga lühikese otsaga, lasin eile natuke järgi et jaht kreenis poleks. Kahjuks oli kahju juba jahile tehtud
    kaater Paris – vendrid liiga lühikeste otsadega ja mööda reelingut libiseva sõlmega, korjas vendrid ühte kohta kokku ja jättis vööri kaitseta, kere peal mõned jäljed kai metallaasast
    kaater AVA512 – üks ots täiesti läbi kulunud, õnneks kaatril oli tormi ajaks mitmeid lisaotsasid


Lisaks oli mitmetel alustel kõrge veetase otsetele kõva pinge peale pannud ja mitmepäevane loksutamine otsad peaaegu läbi kulutanud, sai nii mitmelgi alusel pidevalt otsasid liigutatud et läbiviikude kohalt läbi ei kulutaks. Soovitaks kõikidel kaptenitel käia ja oma otsad kriitiliselt üle vaadata täna, homsest lubab jälle mitu päeva samasugust ilma.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Okt 2009 09:10 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 22 Okt 2008 08:42
Postitusi: 14
Mul ainult hea meel, et nii aktiivsed paadiomanikud mul sadamas. Tänud teile! Kahekesi lihtsalt füüsiliselt ei jõua kõiki aluseid kontrollida. Ühest otsast alustad ja kui lõpetad siis juba vaja uus ring teha. Täna siis natuke rahulikum, aga homme hakkab uus pesumasin pihta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Okt 2009 12:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Jens kirjutas:
Õnneks nägin viimastel päevadel sadamas käies päris palju kapteneid oma ja TEISTE aluseid kontrollimas. Tänud minu poolt kõigile kes viitsisid lisaks enda alusele teiste eest ka hoolitseda.


Ma vaatan ka ikka tavaliselt mööda oma ujuvkaid kõmpides kõiki naabreid selle pilguga, et kas olukord on kontrolli all. Viimati küll oli asjaolude kokkusattumine selline, et ma käisin kai peal laupäeva öösel vastu pühapäeva, kui just suurem laks tõusma hakkas, sattusin sealkandis olema. Siis ma küll mõtisklesin, et huvitav, kas keegi kutsub mulle politsei ka, kui ma kottpimedas mööda kaid luurin ja oma taskulambiga järjest aluseid valgustan:) Aga ma lootsin, et kõik saavad aru, miks inimesed pimedal tormiööl lambiga kai peal sehkendamas käivad. Rangelt võttes on sadama sisekorraeeskirja järgi sellisel ajal kail viibimine vist suisa keelatud?

Aga jah, mis otsa panemist kairõngasse puudutab, siis ei julgeks mina ühtegi otsa rõngasse ilma karabiinita panna. Knaap on teine asi. Ma olen vaadanud rõngas olevate karabiinide sisekülge, ma arvan, et varsti võiks kindluse mõttes ka karabiine vahetada, ma ei kujuta ette, mida see rõngas otse pandud otsaga teeks.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Okt 2009 07:28 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1791
Asukoht: Tallinn
Edukat tormiga toimetuleku päeva kõigile :lol: !
Kas kõikidel on alusel nr. 1. (kõige tähtsamad) otsad dubleeritud :wink: ?
Kui ei.... siis, .... sadama poole :D !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group