Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Koolituses segased ajad
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Sept 2004 00:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
HV Mereturism korraldab väikelaevajuhtide kursused. Ajad on segased. Igaljuhul ei korraldata kursusi enam traditsiooniliselt 3 järgus (roolimees, kipper, jahikapten) vaid kõik saavad kohe 80 tunniga jahikapteniteks :!: .

HV Mereturism hoolitseb teoreetilise osa eest. Praktilise osa kohta ei osanud veel keegi mingit informatsiooni jagada. Võibolla selgub esmaspäevaks. Aga riigiveskid jahvatavad üldiselt aeglaselt, nii et ma pisut kahtlen selles.

Kursuste maksumus 8000.- eeku. 1. loeng 9. sept.´

Kas kellelgi on äkki mingit infot teiste koolitajate kohta. Või selle kohta mis toimub ja mis toimuma hakkab.

Madis


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Koolituses segased ajad.
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Sept 2004 10:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
madis16 kirjutas:
Teoreetiliste kursuste maksumus 8000.- eeku. 1. loeng 9. sept.
eksterni eksam peaks alla 500 kr maksma ja õppematerjale saab kursuste korraldajate juurest kui ka
õppematerjalide koostajate foorumist (<<---avatud kõigilekes löövad kaasa õppematerjalide kogu täiendamisel)
Eksamiprogrammi ei ole muudetud NÕUDED VÄIKELAEVAJUHI TEOREETILISTELE TEADMISTELE JA PRAKTILISTELE OSKUSTELE


Viimati muutis Potermann, Neljapäev, 02 Sept 2004 11:26, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Sept 2004 11:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Tsiteeri:
õppematerjale saab kursuste korraldajate juurest kui ka õppematerjalide koostajate foorumist


see link ei juhata meid kuhugi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Sept 2004 11:27 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Nov 2003 15:32
Postitusi: 61
Asukoht: Eesti
Potermann, ega neid materjale iseõppimiseks nii kergelt kursuste korraldajatelt ei saa. Kui üldse saad, siis ainult arvestatava klotsi eest. Nemad teenivad ju ikka kursuste korraldamise pealt, mitte eksamineermise pealt.

Madis, huvitav on see, et mille alusel koolitajad 80 tunniga ainult jahtkapteneid vorbivad, kui kehtiv seadusandlus näeb ette ikkagi 3 kategooriat (roolimees, kipper, kapten). Kas loodetakse, et kursuste lõppemiseks on seadusandlus järele jõudnud? Või on neil mingi suuline kokkulepe VA-ga, mille kohaselt VA väljastab uued tunnistused uue õppekava alusel?

Mis aga puutub praktikasse, siis paadijuhid ja kaatrijuhid tegid senini oma praktikat kas simulaatoril või oma paadiga või mõne teise korraldaja juures. Jahtkaptenitele ju praktikaeksamit ei tehta, neil on nõue sõita täis teatud mileaaz enne, kui neile tunnistus väljastatakse ( kaptenitel vist 1000 miili kahe hooaja jooksul). Ma usun, et see nõue jääb ka edaspidiseks. Aga nende segaste aegade ühine joon on see, et alati võib tulla ette igatsugu üllatusi, mis ei pruugi meeldivate killast olla.

_________________
Merd ära narri! :|


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Sept 2004 11:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
minikapten kirjutas:
Potermann, ega neid materjale iseõppimiseks nii kergelt kursuste korraldajatelt ei saa. Kui üldse saad, siis ainult arvestatava klotsi eest. Nemad teenivad ju ikka kursuste korraldamise pealt, mitte eksamineermise pealt..
Mereturismis olid materjalid koos eksternieksami riigilõivuga 600 kr


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Sept 2004 11:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Väidetavalt peaks seadus väga lähiajal vastuvõetama.
Olevat ka suusõnaline kokkulepe VA-ga mis puudutab teooriat. Aga kuna asi pole kindel siis ei julge keegi ilmselt mingit lõpliku sõna ütelda. Kursuse korraldaja lubas kursuse lõpetajatele anda vastava paberi, mille alusel siis VA-st esimehega eksami sooritamisel ja hetkel miteteadaoleva praktilise osa läbimisel väljastatakse väikelaeva juhtimis luba.

Optimistid arvasid, et piisab Fine sailingus kursuse läbimisest... Aga tegelikult keegi seda ei tea.

Niisiis on kindel see et kursuse maksumus on 8000.- krooni ja see et esimene loeng on järgmisel neljapäeval. Küll on aga lahtine kes sealt kursuselt tulevad, mis pabereid nad saavad ja mis õigused neil peale seda on. :D

Eks ole vist kaks põhimõtteliselt erinevat arengusuunda. 1 püüda olukorda riiklikult kontrollida, väljastada lube kategooriate kaupa jne (näiteks Suurbritania), 2. usaldada inimest st. imimene peab ise teadma mida ta teeb ja suutma ka ise võimalike tagajärgede eest vastudada (näiteks USA)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Sept 2004 12:11 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Nov 2003 15:32
Postitusi: 61
Asukoht: Eesti
Potermann, mina loen sealt välja, et eksamitasu on 600 krooni. Õppematerjali suhtes antakse vaid vihje olemasolevatele materjalidele, mis aga ei sisaldu seal hinnas. Usu mind, neid raamatuid ja eksamit sa 600 krooni eest kindlasti ei saa.

Aga koolitusega on jah siis asi ikka päris korras :D Kursuse eest küsitakse 8 K raha, aga seda ei oska keegi öelda, mida sa selle eest saad :D :D :D

_________________
Merd ära narri! :|


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Sept 2004 12:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
minikapten kirjutas:
Potermann, mina loen sealt välja, et eksamitasu on 600 krooni. Õppematerjali suhtes antakse vaid vihje olemasolevatele materjalidele, mis aga ei sisaldu seal hinnas. Usu mind, neid raamatuid ja eksamit sa 600 krooni eest kindlasti ei saa.
Raamatuid kindlasti mitte. Hiiumaal pidavat aga 1200 kr eest saama konspekti ja eksterni eksami, kursus ise 2800 kr


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Sept 2004 15:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Vabariigi Valitsuse võttis määruse vastu täna hommikul.

Eksami (teooria ja praktika) võtab vastu Veeteede Ameti peadirektori poolt kinnitatud eksamikomisjon. Eksamid (nii teooria kui ka praktika) tuleb sooritada ühel päeval äärmisel juhul järjestikustel päevadel. Praktilise eksami sooritamiseks võib kasutada simulaatorit.

Eksami sooritamiseks on kursuste ainekavas ette nähtud väikelaeva käsitsemist 12 tundi (st. simulaatoriõpet kaatritele ja jahtidele).

----------------

Kuidas huvitav tehakse simulaatorõpet jahtidele? Eksamikomisjoni esimees puhub tuult näkku, teine lehvitab purjeniite ja sina siis väntad virtuaalset peli vastavalt vajadusele??


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Sept 2004 16:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
madis16 kirjutas:
Kuidas huvitav tehakse simulaatorõpet jahtidele? Eksamikomisjoni esimees puhub tuult näkku, teine lehvitab purjeniite ja sina siis väntad virtuaalset peli vastavalt vajadusele??
Määruses loetletud (mitte kõigi) praktiliste oskuste olemasolus saab eksaminaator veenduda merele minematagi, kas vestluse või tubaste harjutuste näol. Tore oleks ikkagi ka sekstanti vähemalt eksamil kasutama õppida, isegi kui kindel oled, set seda iialgi vaja ei lähe ;)
M Ä Ä R U S: Väikelaeva juhi teadmiste ja oskuste... kirjutas:
Väikelaevajuht, peab oskama:
-- teha ja kasutada põhilisi sõlmi;
-- kinnitada väikelaeva ohutult kai külge.
-- merel tegutseda erinevates situatsioonides vastavalt kokkupõrke vältimise reeglitele;
-- kasutada päästevesti, ohuvööd;
-- elustada kannatanut (hingamise taastamine, kannatanu asend, verejooksu peatamine, abi kutsumine ja vajaliku info edastamine).
-- määrata tuule tugevust ja laine kõrgust vastavalt Beauforti skaalale;
-- planeerida teekonda, arvestades ilmateadet;
-- kasutada baromeetrit kui ilmaennustuse vahendit;
-- lugeda merekaarti ja kasutada kaarditöö vahendeid (pliiats, paralleeljoonlaud, mall, sirkel);
-- leida magnetkompassi deviatsiooni, parandada magnetkompassi näitu deviatsiooni ja variatsiooniga;
-- leida asukohta visuaalsete ja elektrooniliste meetoditega ning kanda seda kaardile, leida asukohta kaardilt;
-- lugeda kaardilt ja kanda kaardile kursse ja vahemaid, arvestades sealhulgas hoovustega, lugeda kaardilt ja kanda kaardile kursse ja vahemaid suurringi järgi sõidul;
-- kasutada loodete tabeleid ja loodete kaardiinfot;
-- leida ja kasutada hoovuse- ja tuuletriivi nurka;
-- kasutada tulede raamatut, eristada meremärkide tulede iseloomu, leida tulede nähtavuskaugust, lugeda kaldamärke;
-- kasutada teadaandeid meremeestele ja teha merekaardi korrektuuri;
-- eristada erinevaid meremärke Rahvusvahelise Meremärkide ja Tuletornide Administratsioonide Liidu (IALA) A ja B rajoonides;
-- kavandada teekonda ja täita logiraamatut;
-- kasutada sekstanti nurkade mõõtmiseks;
-- teostada manöövrit “mees üle parda”;
-- juhtida väikelaeva roolirattaga ja roolipinniga;
-- juhtida ühe ja mitme sõukruviga ning purje(de)ga käitatavat väikelaeva;
-- eemalduda kaist, manööverdada piiratud alal, peatuda, silduda erinevate tuulte, voolu ja hoovustega;
-- kasutada aluse pöörderaadiust, ohutut kiirust, väikelaeva inertsi;
-- käsitseda väikelaeva lainetusega, tuulega, vooluga, hoovusega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Sept 2004 23:23 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 08 Sept 2004 22:18
Postitusi: 8
Asukoht: Tallinn
Mul on jahtkapteni paberid, nii et ärge pange imeks kui mu arvamus veidi egoistlik on, aga:

1. Kui lähed nt. Kariibi merel jahti rentima on ikka hea visata ette paber mis tituleerib sind auga väljateenitult (eeldab ikka min 5-6 aastat prakitkat ja eksameid) OCEAN YACHTMASTERiks. Vähemaga ei pruugi sa seal oma bareboati saada. Mis loom on see diplomeeritud "operator of pleasure craft"?

2. Mereohutus. OK, oma kaatriga õpib rahakas vend sõitma ja maksab sadamates tehtud kõksud ehk ise kinni kah. Sihuke hobujõududest pungil jurakas on tal veel kõikvõimalikke vöörivinte ja muud kama täis topitud. Lasku käia. Oma kiirusega põikab ta Seacatil eest ära ka, 20 minutit hiljem manööverdab järgmisesse sadamasse sisse ja merel nad pikalt ju ei viibi. Kui just kütus otsa ei saa.

Purje all on sadamakõksud pisiteema. Tegijal juhtub ikka. Pisiteema ei ole aga merel - purjetaja peab nimelt MERD TUNDMA. Ja 2-24 tunniste ülesõitude sisse mahub ikka igasugust ilma ja olusid. Praktika tuleb igatahes kasuks ja praktika on nüüdseks üle parda visatud süsteemi alus olnud. Kui roolimeest tegin oli meid oma kolmkümmend, kipriteks tahtis vast kümme saada, jahtkapteniks saajaid oli minu ringis 3-4 meest alles jäänud.
Roolimeeste kursuse (see oli omal ajal umbes samas mahus mis praegu kavandav väikelaevajuht kellega mind nüüd ühele pulgale pannakse) lõpetanute navigatsiooni ja kaarditöö tasemest ma ei räägiks.

3. Kopeerime jah soomlastelt. Nad on oma olematu/vabatahtliku diplomisüsteemiga mujal maailmas juba praegu hädas. Lugege "Vene" ajakirju.
Minge ja vaadake kuidas soomlased sõidavad. Pappa-mamma-lapset ja koira on valdav stiil. Lähedased omavahel, riske ei võeta.
Meil on jahtidel valdavalt seltskonnad ja jahid on firmade esindus-lusti-võidusõidualused. Teine stiil ja tase. Potentsiaalselt rohkem ohvreid kui lollid sanga lasta. Soomlastel on muideks Vene okupatsioon ära jäänud nii et nende meresõidutraditsioon on alles ja üllatus-üllatus - rannajoon on ka hoopis teisest ooperist. On kuhu varju pugeda kui ilm kehvaks läheb.

Ok, hea pool asjast on see et mõni oskaja mees kellega olen üle 10 aasta koos söitnud ja kes ei ole viitsinud oma pabereid raha/aja jms pärast jutti ajada saab nüüd shansi minu paadiga oma pruuti siis kah söidutada kui "veepolitsei" parasjagu oma "operatsiooni" teeb.

Ma paneks ette, et OK, kui tahate rahvast merele meelitada - palun. Las paadi omanik riskib.

Ma soovitaks siiski piirata "igamehe paadi" pikkus madalamalt. 27-35 jalga paati on üks teema, 35-45 teine ja 45+ on hoopis kolmas asi sadamasse sisse tuua ja tuule käest kolki saada. Erinevad jõuskaalad ja erinevad sildumistaktikad.

Vana hea diplomisüsteem jätke alles - a la coastal, offshore ja ocean yachtmaster. Neile, kel on ambitsiooni kodusest lombist kaugemale minna.

My 5 cents.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Sept 2004 01:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
sk kirjutas:
Mul on jahtkapteni paberid, nii et ärge pange imeks kui mu arvamus veidi egoistlik on, aga:
Vana hea diplomisüsteem jätke alles - a la coastal, offshore ja ocean yachtmaster. Neile, kel on ambitsiooni kodusest lombist kaugemale minna.
Oleks õige jahh vahet teha staazil ja juurdeõpitu tasemel.

Praegu tegelikult ei muutu eriti midagi, ilma loata sõitmise latt on natuke alla lastud purjepinna ja aluse pikkuse ning mootori võimsusega. Paberi saamise kursuse hinnad aga on isegi tõusnud 20%. Põhiliseks takistuseks on paberite saamisel ikka kursuste kõrge hind.

Eksami nõuded on küll teada aga tegelikult oleks vaja rohkem õppematerjale ja viimasele vastavaid näidis eksamipileteid, et inimesi julgustada iseseisvalt eksterni eksamiks õppima.

Pooldan ka eri taseme eksameid ja nende rahvusvahelist tunnustatust, viimane ei piira kuidagi merelepääsemist.

Mõni roolimees võib oma ohutaju ja teadmiste tõttu olla ligilähedane isegi kipriga teadmistega, ärgem siis pangem tuimi piiranguid ( ntx. nõutav min. kipri kvalif. Muhu Väina Regatil võistelemiseks) igalpool.

Samuti võiks piisava teor. ettevalimistuse korral nullist kohe kipri eksamile minna ja miilide eelnev olemasolu ei oleks vajalik eksamile pääsemiseks. Kuni miilid täis ei ole, oled nagu noor kipper vms ?

Samuti võib ka kogend roolimees kui pea kannab otse kapteni eksamile minna, praktikat kogub sõitude käigus. Kapteni eksami värskelt sooritand roolimees oleks siis noorem kapten nagu ;) ?

Omanik võiks merele saada iga kell, ka roolimehe või kaatrijuhi paberiga.


Viimati muutis Potermann, Reede, 10 Sept 2004 10:35, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Sept 2004 12:28 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 08 Sept 2004 22:18
Postitusi: 8
Asukoht: Tallinn
Aitäh Potermann, et oled nôus sellega et praktikat on vaja.

Noh, mis puutub roolimehest otse kapteniks saamist - venelastel on kena ütlemine: kartke noori kapteneid ja vanu laevu.

Minu arust ei ole asi materjalide puudumises. Kui otsid siis leiad. Asi on rohkem nagu tahtmises kinni. Ainüksi teooria poolelt - mis mulle silma on torganud, on lühikese kursuse läbinud meeste kehv kaarditöö oskus. Kolmekuuse kursuse jooksul oskused ei kinnistu. Kui veel gps peaks otsad andma (mul on seda juhtunud, ja ikka siis kui rannasôidul udu vôi vihm hakkab peale vajuma ja teine gps maale jäänud) on keskmine roolimees ikka parajas hädas.

Kui paljud teist teevad näiteks kasvôi korra aastas peilingaatori abiga punkti kaardile, nii kuivaks trenniks, "juhuks kui..."?
Sekstandi kasutamise oskus on üldse muistne legend. Kas kursustel on sekstanti näidatud? Ma pean häbiga tunnistama, et tabelite/sekstandiga ma ikka hoobilt kohta kaardile ei saaks, pean tiba juurde ôppima kui ümber palli lähen sôitma.

Môtiskleme siis mis nüüd edasi saab. See et see ônnetu seadus vastu vôeti on fakt ja ilmselt ta möneks ajaks nii ka jääb. Mul on kahju oma diplomist kui ma teda vahetama lähen. Teha ettepanek Jahtklubide Liidule, et nad vanad purjetajate diplomid uuesti enda tiiva alla vôtaks? Nagu Inglismaal: RYA Yachtmasterid - ja taotleks oma vennasorganisatsioonidelt nende programmide aksepteerimist. "Väikelaevajuht" jäägu Veeteede Ametisse miinimumsôelaks.

HV Mereturism vöiks ju samuti olla huvitatud nende kursuste jätkamisest, Fine Sailing praktika poolt samuti.

Kui küsite mis selle asja praktiline kasu Eestis purjetajale vôiks olla on minu vastus selline: töötan jahirendis ja hää meelega annaks teile tuleva suvel näiteks nädalaks bareboati mône meie paatidest, see tuleb teile ehk odavam kui samaväärset isiklikku paati pidada. Annaks eeldusel et teil on ette näidata akseptaabel diplom ja see "väikelaevajuht" seda minu nägemust mööda küll ei saa olema. Mul jääb praegu vaid variant vaadata teile otsa ja kui ma teid ei tunne siis paluda teie referentse vôi keelduda.

OK, annan endale aru et Eesti turg on kôhn ja nii ambitsioonikaid purjetajaid/tahtjaid Eestis vähe. Aga kallid kaimud - mujal maailmas tüürib asi ikka sinna suunda kus meie juba olime ja sissetöötatud hea asja hävitamist on kurb vaadata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Sept 2004 13:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
sk kirjutas:
Teha ettepanek Jahtklubide Liidule, et nad vanad purjetajate diplomid uuesti enda tiiva alla vôtaks? Nagu Inglismaal: RYA Yachtmasterid - ja taotleks oma vennasorganisatsioonidelt nende programmide aksepteerimist. "Väikelaevajuht" jäägu Veeteede Ametisse miinimumsôelaks.
Üks ei välista teist, jahi või merekaatri rentimisel on RYA Yachtmasteri litsents usaldusväärsem. Selleks peab jääma paraleelharu kvalifikatsiooni nõuete eri tasemetele. Kui VA ei taha tegeleda, jäetagu see Jahtklubide Liidu kompententsi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Sept 2004 16:26 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:32
Postitusi: 43
kas keegi oleks nii kena ja selgitaks mis kuradi val. määrus see selline vastu võeti - no see mis kõik kohe kapteniteks teeb!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group