Kipper.ee https://foorum.kipper.ee/ |
|
Laevajuht kuni 50GT koolitus https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=5&t=6441 |
2. leht 2-st |
Autor: | Kipper [ Kolmapäev, 20 Nov 2013 22:30 ] |
Teema pealkiri: | |
mehiso kirjutas: Mis reaalse eelise annab see 50GT lisaks väikelaevalubadele?
Lihtsalt lappasin huvi pärast 24+ meetri pikkuseid aluseid ja kõik nad kippusid ka üle 50 tonni kaaluma... See 50GT, 200GT, jneGT ei tähenda kaalutonni. Just üleeile tegin endale ka selle väärtuse tekkimisloo selgeks. GT = K x V, kus K on kordaja, mis tuleneb laeva mahust (mitte kaalust ega veeväljasurvest). Näiteks lugesin LuLu paberitest, et laeva maht V = 157,33 kuupmeetrit. K = 0,2 + 0,02 x Log10(V) = 0,24 (selline on ette antud valem) Igaks juhuks eraldi, et Log10(157,33) = 2,20 GT = 0,24 x 157,33 = 38,38 Seega LuLu GT = 38 Reaalse eelise annab see vaid neile, kes soovivad sellise laevaga rohkem kui 12 reisijat vedada. Kellel sellist vajadust/võimalust pole, siis annab sellise loa hankimise protsess täiendavaid teadmisi (ja muidugi tuletab meelde kõike seda, mis väikelaevajuhi kursusest tänaseni ununenud). |
Autor: | Hunter [ Neljapäev, 21 Nov 2013 00:09 ] |
Teema pealkiri: | |
Lisaks Kipperi näitele toon ka kõigile teada "Kajsamoori" andmed: Tema LOA on 33 meetrit, veeväljasurve on 148t, aga samas on ta 48GT! http://www.schiffsspotter.de/Galeassen_und_Galioten/Galeasse_Kajsamoor.htm Nii et kõik 50GT paberitega mehed võivad "Kajsamoori" rooli taga kipperina seilata. Eelduseks on muidugi Herkki luba ![]() |
Autor: | mehiso [ Neljapäev, 21 Nov 2013 09:40 ] |
Teema pealkiri: | |
kuidas seda 6 kuud praktikat mõõdetakse? |
Autor: | tai [ Neljapäev, 21 Nov 2013 14:43 ] |
Teema pealkiri: | |
Eks seda merepraktikat mõõdetakse ikka kuudes ja kui kuus kuud kokku kokku saab siis ongi olemas. |
Autor: | PriitV [ Laupäev, 07 Dets 2013 13:26 ] |
Teema pealkiri: | |
Ma tooks kaks põhimõtteliselt ühepikkuste ja ka peaegu -laiuste veesõidukite GT'de erinevustest näidet, mis siiski on nagu siga ja kägu: Luksuskaater, mis on suhteliselt "pisikese" sportliku tekiehitusega võrrelduna trawlerite jms ülimahukaga: Technical Specifications of the Azul 31 yacht Special K by Italyachts: Loa 30,50 m Lwl 25,30 m Beam 6,95 m Draft 1,20 m Displacement (full load) 95 m Fuel 10.000 l Water 2.000 l Engines MTU 12V 2000 M93 3×1800 cv Max Speed 40 kts Cruising Speed 36 kts Range @Cruising Speed 350 NM Gross Tonnage 95 tons Hull Material Fiberglass Superstructure Material Fiberglass + teak Flag/Compliance BVI Ja sinna kõrvale siis Super Maxi purjejaht, mille teoreetilise ruumala pidin ise väja arvutama ja see tuli peaaegu täpselt sama mis LuLu'l: 157 kuupmeetrit. Seega ka Gross Tonnage sama ehk alla 50GT!!! Kuna mõõtühik GT sõltub vaid ja ainult kõikide laevaruumide ja kinniste tekiehitiste täielikust ruumalast kuupmeetrites, siis kisuvad vähegi suuremate kaatrite GT-numbrid väga suureks. Purjekate kogu kere siseruumala on väike võrrelduna suurte tekiehitistega kaatritega. Ehk pikkus, laius ja veesõiduki enda kaal ei näita suurt mitte midagi... Ja selle küsisin üle, et purjeka mastid ei lähe ruumina arvesse ![]() Specifications LOA: 30.00m DWL: 25.13m Bmax.: 5.25m Draught: 4.50m Sail Area: 392.14m2 Measurement Disp.: 25,500kg Number of Crew Members: 24 |
Autor: | Kipper [ Esmaspäev, 13 Jaan 2014 22:43 ] |
Teema pealkiri: | |
Tore video Poola "õppesõiduplatsist" - saab manööverdamist õppida. Asub see siin. |
Autor: | Kaspar [ Kolmapäev, 29 Jaan 2014 19:34 ] |
Teema pealkiri: | |
Nonii, esimene seltskond laevajuhte seab lipsu varsti ette ja läheb eksamile. Mereakadeemia palus aga anda märku huvilistel, kellest saaks järgmise kursuse kokku panna. Ilmselt on lihtsam esimese hooga mulle teada anda PS-ga ja koordineerin asja väheke. Algusaeg veebruari lõpus, 3x nädalas ja ilmselt jällegi kell 18-21 |
Autor: | Kaspar [ Esmaspäev, 03 Veebr 2014 08:33 ] |
Teema pealkiri: | |
Upitan teemat, pool seltskonnast on koos juba! |
Autor: | peebuste [ Neljapäev, 20 Veebr 2014 21:15 ] |
Teema pealkiri: | |
Igatahes, 1. seltskond kenasti 100% tulemusega lõpetanud! |
Autor: | Britt [ Neljapäev, 20 Veebr 2014 22:31 ] |
Teema pealkiri: | Õnnitlused |
Õnnitlused, jube tublid olete ![]() |
Autor: | Marlene [ Pühapäev, 23 Veebr 2014 12:16 ] |
Teema pealkiri: | |
peebuste kirjutas: Igatahes, 1. seltskond kenasti 100% tulemusega lõpetanud!
Vägev. Retsept - nagu nüüd öeldakse. Kindlasti mindi kursusele teadmistehuvist aga loodetavasti liigub mõnel diplomandil ikka ka väike salamõte tulevikus ENDA sellist 49GT-d roolida. Minul aga tekkis mõte, et meil siin "ohvitserid ja madrused söövad ühes lauas". Homme annab President vabariigi parimatele poegadele-tütardele kätte järjekordsed aurahad. Kipper peaks ka kasutaja avatari juurde aurahad (kui ta teab) välja panema, tunnustuseks. Kasutajad seda oma tagasihoidlikuses ju ise ei tee. Diplomandid, laevaehitajad, Atlandi ületajad... |
Autor: | Kaspar [ Kolmapäev, 26 Veebr 2014 10:35 ] |
Teema pealkiri: | |
Viimase info kohaselt teeb Mereakadeemia enne kevadist navigatsioonihooaega veel ühe 50GT kursuse algusega märtsis. Grupp on enam-vähem koos, veel 3 inimest mahuks juurde. Küsimused palun mulle PS-ga! |
2. leht 2-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |