Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: ROC kursus
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Veebr 2012 12:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Tervitus!
Uurisin mina aasta tagasi seda asja ja justkui jäi silma, et 4 õhtut käid koolitusel ning viiendal teed eksami. (Ehk siis kokku ca 15h)

Nüüd aga näib, et alla 40 tunni pikkust koolitust enam ei tehtagi.
Huvitav, kas koolitus on tõepoolest palju põhjalikumaks (ka paremaks?) läinud, või on see lihtsalt viis rohkem raha küsida.
Kogu väikeaevajuhi koolitus oli ca 40 tundi (paadiluba.ee, tehtud), teist sellist aega (terve töönädal!) sel talvel küll ei paista... Mulle ei mahu pähe, kuidas ROC kursus saab nii palju aega võtta, eriti kui Reval merekool pakub väikelaevajuhi kursust koos ROCiga, aga ajaliselt ei võrdu see 40 + 40h, pigem ikka ainult 40h.

Kas keegi oskab kommenteerida?
On ka lühemaid kursusi olemas?
Kus teha?
Võib-olla on mõnedel kipperlastel veel see kursus läbimata, aga soov säilinud?
Tänud!

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Veebr 2012 13:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
soov olemas

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Veebr 2012 13:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
Väikelaevajuhi koolitus peaks kirjade järgi olema ikka 80 akadeemilist tundi, nii et päris 40 tunniga seda ei saa nagu ära teha.

Mis nüüd ROC'i puutub, siis sellega paistab olevat kaks lähenemist. Kui tehakse korralikul tasemel kursus, mis vastab STCW95 A-IV/2 ja IMO Model Course nõuetele, siis on see tõepoolest 40 tundi ehk nädal aega. Pakuvad seda nii EMARA kui Reval. Aga peale selle pakub Reval veel väikelaevajuhtidele mõeldud versiooni, kus hädapärast käiakse nõutud teemad üle ja kirjutatakse paber välja. See on kah 5 päeva, aga õhtuti umbes 3-4 tundi, nii et kokku alla 20 tunni.

Lisaks tasuks arvesse võtta, et alates eelmisest aastast on lisaks ROC'ile ja GOC'ile aktsepteeritav veel ka väikelaeva raadiosideoperaatori tunnistus (Short Range Certificate). Sellel peaks olema üks oluline eelis GMDSS tunnistuste ees - seda ei pea iga 5 aasta järel uuendama. Lisaks ilmselt kiirem ja odavam koolitus. Ainuke häda, et minu teada ei ole ministeerium siiani suutnud kinnitada SRC koolituskava ja seetõttu ei paku ka keegi hetkel veel seda koolitust. Aga uuri Paadiluba.ee rahvalt, nad peaks teemaga kursis olema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Veebr 2012 13:31 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 13 Mai 2009 11:36
Postitusi: 7
Asukoht: Tallinn
Hiljuti sai tehtud Revalis väikelaevajuhi kursuse raames ROC kursus. Kaks õhtut teooriat ja kaks õhtut praktikat, viimasel neist eksam. Palju seda just ei olnud, aga targemaks sain kohe kindlasti :) Minu teada kestab koolitus sama kaua ka siis kui minna tegema ainult ROC'i pabereid.

Võin ka eksida, kuid kindluse mõttes oleks vaja koolitajatelt üle küsida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Veebr 2012 21:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Tõepoolest,
Rehepapi viidatud lingil just see õhtune koolitus olemas. Aru ma ei saa, kuidas mina mingi muu lingi leidsin.

Kallis värk, mis teha. Samas, hea, et seegi olemas. Aga kui selle paberiga ainult piirivalvega suhelda saab, on ka nutune. Isegi Peetriga ei saa (Sina ju ometi oled aasta läbi merel!), sest nagu selgub, on kursus tegemata :)
Et kui kellelgi seda paberit pole, siis pole ka mul mõtet teha, appihüüde võib nagunii anda.

Põhjus, miks tahan kursust läbi teha on see, et tegelen perekeskse matkapurjetamisega. Tahaks, et oleks võimalik eetrisse minna enne kui päris mayday käes. Usun, et VHF oleks üldise turvalisuse osas abiks.

Paadiluba.ee sellid on imearmsad ja umbes-täpselt sedasama juttu, mis Rehepapp, nad ROCst rääkisidki. Kursus oli hea, üldjoontes oli kõik vajalik, keskenduti kaarditööle ja COLREGile. Biimidest ja jaulidest jahuti vähe. Kolme nädalavahetusega sai kursus ja eksam tehtud :) Võib-olla akadeemilisi tunde tuli 80 kokku. Ja võib-olla ei pidanudki, sest praktika vee peal toimub alles siis, kui meri jäävaba.

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Veebr 2012 21:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
Paadiloa seltskond on asjalik jah. Ja tont nende tundidega, need vennad midagi vajalikku rääkimata ilmselt ei jätnud.
Aga suhtle nendega ka SRC teemadel - kui on lootust, et kevadel saab selle koolituse käima, siis soovitan kindlasti pigem SRC teha kui ROCiga jamada. Muidugi riigi rattad liiguvad aeglaselt...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Veebr 2012 21:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Rehepapp kirjutas:
Kui on lootust, et kevadel saab selle koolituse käima, siis soovitan kindlasti pigem SRC teha kui ROCiga jamada. Muidugi riigi rattad liiguvad aeglaselt...


Mul jäi küll tunne, et seda lootust pole niipea...

Tundub, et tasub veekindel käsi VHF osta juhuks, kui tõsiselt häda käes ja koolitus teha siis, kui soodsamad tuuled puhuma hakkavad.

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Veebr 2012 22:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
Veekindel käsijaam tasub osta igal juhul, sest kui tõsiselt häda käes, ei pruugi sul laevas statsionaarse jaama jaoks enam särtsu olla või on see jaam juba koos laevaga allpool veepinda. Kui ma peaks kunagi sattuma olukorda, kus laev on läinud ja ma ise vees, siis ma eelistaks kindlasti korralikku VHF jaama ükskõik millisele muule hädasignaali edastamise vahendile.
Aga statsionaarne jaam pane ikka ka. Kuni see veel toimib, saad palju kindlamalt ühenduse kui käsijaamaga, rääkimata siis juba DSC plussidest. Ja operaatori tunnistus pole vajalik laevas jaama omamiseks vaid ainult selle kasutamiseks. Ning lõpuks, olgem ausad, kui ise mingeid lollusi korda ei saada, eetrit ei läbusta ja ainult oma vajaliku side ära pead, siis tõenäoliselt ei tule seda tunnistust ka keegi küsima.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Veebr 2012 22:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Aitäh, Rehepapp!
Mulle näib, et ma siis praegu ei viitsi küll seda kursust ette võtta.

Küll aga ostan käsijaama.
Ja teen endale selgeks, kuidas seda vahelejäämata kasutada. Kõigile teadmiseks: see ei tähenda, et kohe eetrisse lähen! Läbin kursuse netipõhiselt. :)

Meil on praegu nii pisike jaht - oleks super, kui on veekindel käsi VHF, statsionaarset pole eriti mõtet panna, sest see on enamasti kallim ka.

Mul on selline tunne, et kõige olulisem on VHF jaama omada olukorras, kus alus läinud, ise (päästevestis!) vees ja abi on väga vaja kutsuda.

Ahjaa, räägin praegu Väinamerest, ümber Saaremaa sõidust, võib-olla Ruhnu põikamisest ja veel väga võib-olla Soome lahe ületamisest.

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Veebr 2012 23:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 02 Mär 2010 02:37
Postitusi: 78
Asukoht: Tallinn
Saan aru, et lugepeetud foorumlane Meerschwein kohe kursusele ei torma aga talle ja teistele soovijatele julgen soovitada Mereakadeemiat, kus ise kunagi kursuse läbisin ja soovitan neid just simulaatorite osas. Näiteks anti igale 15nele kursusekaaslasele oma legend ja siis osalesime kõik päästeoperatsioonis, kus igal ühel oli ees teemasse puutuv osa laevasillast (radarid, raadiod jms) ning kõik osalejad olid vaheseintega eraldatud alas, kus pidid otsuseid tegema ja protokollile vastavalt suhtlema. Tundides olid igal ühel raadiojaam näppida jne. Võimalused olid neil juba aastaid tagasi igatahes head. Mulle jäi asjast hea mulje ja sai palju praktikas läbi proovida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Veebr 2012 23:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Virko,
vägev värk!
Nõus, et aja ja muude ressurside olemasolul seda teeksingi, aga...
Kulutasin oma selletalvesed ressursid juba väikelaevajuhi paberitele ja tõesti, raske on mõelda, et samasuguse aja võtaks minult see ROC kursus...

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Veebr 2012 08:23 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 751
Asukoht: Muhu
Meerschwein kirjutas:
Läbin kursuse netipõhiselt. :)

Mul on selline tunne, et kõige olulisem on VHF jaama omada olukorras, kus alus läinud, ise (päästevestis!) vees ja abi on väga vaja kutsuda.

Ahjaa, räägin praegu Väinamerest, ümber Saaremaa sõidust, võib-olla Ruhnu põikamisest ja veel väga võib-olla Soome lahe ületamisest.


Üks koht kus on online kursused:
http://www.egmdss.com/en/

Mulle on jäänud mulje, et see käsi VHFi levi on nii väike, et miskis hädaolukorras peab olema tõsine ime kui keegi satub kuulma!??
Ehk oleks selliseks asjaks otstarbekam miski epirb plb sart vmt.
Edit: Rehepapp miks Sa VHFi eelistaksid?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Veebr 2012 09:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
AndresR kirjutas:
Mulle on jäänud mulje, et see käsi VHFi levi on nii väike, et miskis hädaolukorras peab olema tõsine ime kui keegi satub kuulma!??
Ehk oleks selliseks asjaks otstarbekam miski epirb plb sart vmt.
Rehepapp miks Sa VHFi eelistaksid?

Eks oleneb, kus kandis peamiselt sõidetakse. Üldiselt peaks mereside mastide võrk olema piisavalt tihe, et enamuses kohtades saab ka käsijaamaga hädapärast side kätte. Muidugi mingeid auke kindlasti on.
Kui nüüd erinevaid hädasignaali edastamise vahendeid võrrelda, siis
- SART-ist on kasu ainult juhul, kui läheduses on mõni radariga varustatud alus
- EPIRB signaali vastuvõtmise ja otsingu käivitamise vahele jääv aeg on reeglina suhteliselt pikk. Valehäireid on EPIRBidelt lihtsalt nii palju, et iga piiksu peale ei lenda kohe veel keegi välja. Ja kui kasutada ilma GPS seadmeta EPIRB'i, võib juba signaali täpse asukoha määramine võtta tunde.
- VHFiga saad nii appikutse edastada kui hiljem otsijatega sidet pidada. Samuti on sellest kasu muudes olukordades.

Kõige kindlam kombinatsioon oleks ilmselt GPS/DSC võimekusega VHF käsijaam pluss GPSiga EPIRB või PLB.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Veebr 2012 10:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
eesti vetes ma EPIRBil suurt funktsiooni ei näe. samuti SARTil. need ikka suuremere asjad.
kes oma raha peale vihane on või ehk siis rahakott üle ajab, muidugimõista.

veekindlas kotis laetud akuga mobiiltelefon + veekindel laetud akuga käsiVHF ajavad kõik vajadused kenasti ära.
netis on piisavalt materjale, et lihtne VHFi suhtluse protokoll endale selgeks saada.

jutt siinkohal ikka harrastaja ligisõidust. suure sinise mere asjad on muidugi hoopis teistsugused.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Veebr 2012 13:25 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 751
Asukoht: Muhu
Ma sain aru, et on analoog ja digitaalsed asjad ( http://en.wikipedia.org/wiki/Distress_radiobeacon )
ja digisignaalile reageeritakse koheselt, kuna seal valehäired saab välja selgitada. Kas sealne jutt ka meil Eestis kehtib on iseküsimus. Samuti ka hinnad võivad olla ülemõistuse, ei ole uurinud.
Ma eriti ei panustaks variandile, et olles miski üle meetrilainega päästevestiga vees suudad mobiili või VHFiga miskeid kõnesid teha? Enamasti ju jama toimub ikka tormisel merel.
Ja käsi vhfi levigi on ju kehva sellepärast et antenn nii madalal mitte et võimsust vähe? kui muidugi maajaam kõrgemal siis hea.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group