Tõsi see on, et Stella Maris läheb 10 kuud kestvale reisile
Tallinn – Kanaarid – kariibid – Bermuuda – Assorid – Tallinn. Kavas on läbida 13000 meremiili ja 20 riiki.
Ohutusvarustuse osas on tehtud järgnevad turvalisust tõstvad muudatused:
• Kaugele paistev tri-light masti topis ja reelingus dubleeritud navigatsiooni tuled
• Kokpitist lülitatavad navigatsioonituled, teki ja kokpiti valgustus
• B-AIS transponder-receiver (saadab ja võtab vastu asukoha, kursi jms infot lähedal asuvatelt laevadelt)
• Navtex (navigatsiooni hoiatused ja ilmateated)
• Dubleeritud GPS antenn
• Raymarine digitaalne radar
• EchoMax 230 passiivne radaripeegeldi, mis suvalise nurga alt omab vähemalt 5 m2 peegelduspinda (max 24m2, 60% 10m2)
• Raymarine E80 seeria plotterid nii navigatsiooni laual kui ka kokpitis
• Ettevaatav navigatsioonikaamera mastitopis
• Navigatsiooniinfo (plotter, tuul jms) ning kaamera info kõrvuti kuvamine salongi suurel LCD teleril
• Raymarine Hayler mastitopis (automaatne udusireen ja muud helisignaalid, edastab väljas kostvat heli navigatsiooni lauda, valjuhääldi lähedal olevate laevade ja vöörtekiga suhtlemiseks) - on kasutatav nii navigatsioonilaualt kui ka kokpitist.
• Digitaalne GDMSS standardile vastav VHF side nii navigatsioonilauas kui ka kokpitis
• Mastitopis ja targakaarel dubleeritud VHF antenn
• Satelliitside Iridium Sailor SC4000 (data + kõne)
• Seatalk HS võrk navigatsioonitehnika omavaheliseks suhtluseks
• Raymarine autopiloot
• Öövalgustus navigatsiooni laual
• Salongi trepi öövalgustus
• Mitmed elektri tootmist ja kulutamist näitavad mõõdikud
• Alternatiivne navigatsioon: sekstant ja almanahhid
• Ookeani tingimustele vastav päästeparv, mis on valmis veeskamiseks 15sek jooksul ning omab automaatseks veeskamiseks hüdrostaati
• EPIRB - satelliitsidet kasutav avariipoi
• SART - mereotsingu ja pääste radartransponder
• Käiguliinid mõlemas pardas
• Isetäituvad päästevestid, mis on varustatud pritsmekaitse, tule, vile, jalgevaherihma ja eluliiniga.
• Viskeliini ja tulega nn „hobuseraud“
• Danbuoy ehk märkpoi (vajab veel tulega varustamist)
• Tormipurjed ja tormiankur
• Ookeani ületuseks spetsiaalselt komplekteeritud ja teemade järgi värvidega kodeeritud (põletused, haavad, jne) esmaabi kohver
• Päikese ja vihma eest kaitseks nii sprayhood kui ka bimini (mõlemad kokkulapitavad)
Lisaks olemasolevale elektrilisele ja käsipilsipumbale on kavas paigaldada ka salongist opereeritav käsipilsipump
Kokpiti ukseluukidele mingi süsteem, mis väldib luukide kadumist (uksed või kinnitusliiniga luugid).
Kindlasti jäi midagi nimetamata aga ma arvan, et see teeb juba praegu hea ohutusvarustusega jahi ainult veel paremaks.