TREG kirjutas:
Mõnele päris uuelegi paadile kõhu sisse vaadates küll kusagilt ei paista mingit imet mis teda vee peal peaks hoidma kui seest vett täis oleks.
Kahjuks on see tõsi. D ja C kategooria saab oma tootele omistada tootja ise ilma kolmanda osapoole poolt tehtud järelvalveta ja seda kasuatatakse sageli kurjasti ära. Olen ka paadimessidel näinud palju aluseid kus piisab pilgust paadile mõistmaks, et see ei saa kuidagimoodi direktiivi nõudeid täita ja seega on sellise paadi müük ja turustamine Euroliidu territooriumil illegaalne. Toon ühe näite ka: umbes 4m sõudepaadile ei saa ka parima tahtmise juures omistada rohkem kui 3 inimest ja seejuures D kategooria. 4m mootorpaadile õnnestub nõudeid täites saada kuni 4 inimest ja C kategooria juhul kui on lai ja suht lame paat. Olen messidel näinud ühe Ida-Euroopa tootja paati mis oli lamedapõhjaline sõudepaat ja pardale oli lubatud 7 (!) inimest!!! Helsinkis võtsid küll kontrollid selle paadi messil vist rajalt maha ka. Järgmisel messil oli see jälle sama targalt letis... Nii et pätte on küll ja veel turul toimetamas ning hind on neil tootjail ahvatlev.See ei tähenda automaatselt seda, et kõik soodsa hinnaga paadid saast oleks, aga risk on kõrge. Nõuetele vastava paadi ehitamine on selgelt kallim tegevus kui ülelaskmine. Nagu mistahes muude asjadega mistahes muul erialalgi.
Uppumatud peavad olema kuni 6m paadid, suuremad võivad päeva lõpuks põhja minna, aga sealgi on omad meetmed, et see liiga kiiresti ja liiga kergesti ei juhtuks.
Vastuse annab tõepoolest ISO 12217 standard ja seda vastust ei saa sealt ühe lõiguga kuidagi kirjeldada. See on terve süsteemne lähenemine.