Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Ujuvmaja
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=6&t=10813
1. leht 1-st

Autor:  Indrek Tarto [ Teisipäev, 14 Jaan 2020 16:35 ]
Teema pealkiri:  Ujuvmaja

Tere,

Kas keegi siin on kokku puutunud ja omab konkreetset infot, kuidas on reguleeritud ujuvmajade ehitus ja kasutus.

Olen suhelnud nii kohaliku omavalituses, Tehnilise Järelvalve Ametiga kui ka Veeteede Ametiga, kes omavahel seda reguleerimist veeretavad. Senise info põhjal saan saan teha sellised järeldused, et variante on erineva keerukusastmega:

1. Kui hoone on kaldaga püsivalt ühendatud:

Kui ujuvmaja on maaga käigusilla kaudu ühendada, siis käsitletakse seda sarnaselt ujuvkaidega, millele alalise ehitisena kohaldub detailplaneeringu kohustus. Kui hooned on ajutised ehitised (kasutusloa saab anda kuni viieks aastaks, seejärel tuleb ehitised ära koristada), siis DP kohustust ei ole, küll aga on ehitusloa kohustus kaldaga püsivalt ühendatud üle 10-ruutmeetrise pinnaga ehitisele. (Vastas omavalitusus, ehitusspetsialist)

2. Kaldaga ühendamata, kuid püsivalt põhjas kinni:

Tehnilise Järelevalve Amet menetleb selliseid hoonestusloa taotlusi, millega soovitakse avaliku veekogu (veeseaduse § 5 alusel) koormata kaldaga püsivalt ühendamata ning veekogu põhjaga püsivalt ühendatud ehitisega, (vt veeseadus alates § 225).

Kui soovitakse avalikku veekogusse põhjaga püsivalt ühendatud ning kaldaga püsivalt ühendamata ehitist rajada, siis tuleb hoonestusluba taotleda Tehnilise Järelevalve Ametist. Nagu eelnevalt kirjutasin, siis protsess on kirjas veeseaduses. Vastavalt sellele edastatakse hoonestusloa taotlus huvitatud osapooltele arvamuse avaldamiseks ning kui tuleb osapooltelt märkusi, siis tuleb taotlust täiendada ning seejärel saab menetlusprotsessiga edasi minna.

Juurde märgin, et hoonestusluba antakse konkreetsele koordinaatidega märgitud alale, sel juhul saab ujuvmaja ainult selles ühes kohas ankurdada. (Vastas TJA, Liina Roosimägi)

3. Samas võib olla tegemist ka veesõidukiga meresõiduohutuse seaduse § 2 tähenduses, so - ujuvvahend, mis on mõeldud veekogul liiklemiseks.

Veeteede Amet tahab sel juhul üldvaated, konstruktiivseid joonised, püstuvuse ja tugevuse arvutusi (koos pealisehitusega). (Vastas VA, A. Kõnd)

Mainin ka ära, et sadamas kaikoha rent oli esialgne plaan aga jäi ära, kuna antud sadam on selle haldaja sõnul ette nähtud ainult veesõidukitele (paadid, jahid,kaatrid) aga mitte ujuvmajadele.

Plaanis ei ole püsivat kaldavoolu ega vee ja kanalisatsiooni ühendusi.

Eesmärk on loomulikult igasugust asjaajamist ja sellega seonduvat kulu minimaalsena hoida ja samas tagada, et asi oleks korrektne ja seaduslik ning kellelgi hiljem ei tekiks küsimusi, et kas on ikka lubatud.

Endale tundub, et kõige lihtsam variant oleks minna VA teed - registreerida teisaldatava ujuvvahendina (täites selleks vajalikud nõuded ja kriteeriumid) ning kasutada seda kui nö "kaua parkivat" alust, mis ei ole ei kalda ega ka põhjaga püsivalt ühendatud.

Kas sel juhul on omavalitsusel ja TJA'l mulle võimalik mingeid takistusi seada?

Kas teisaldatav käigusild kaldale on automaatselt aluseks liigitada hoone püsivalt ühendatuks kaldaga.

Kas triivankur tähendab püsivat ühendust põhjaga?

Kes reguleerib, kuhu ma sellega parkida võin?

Kellel on infot, palun jagage!

Sama teema sai ka FB gruppi "Väikelaevade Maailm".

Autor:  sults [ Teisipäev, 14 Jaan 2020 19:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Ujuvmaja

Triivankur ja püsiv ühendus põhjaga?

Kui ostad sobivas mõõdus aluse, registreerid ära, maksad kaikoha eest, siis pole nagu väga kellegi asi, mitu tundi sa oma laevukeses veedad. Kui mõni sadam sellist pikaajalist mehitatud parkimist ei salli, siis ehk mõni teine sallib.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/