Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 262 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Päästevesti kandmise kohustus?
PostitusPostitatud: Reede, 13 Apr 2007 15:52 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 03 Veebr 2007 13:05
Postitusi: 9
Asukoht: Pärnu
Huvitab siis selline asi, et kas näiteks 5,5 m pikkuse kaater Bayliner 175 -ga sõites peab päästevest seljas olema või mitte. Olen lugenud siit ja sealt aga vastused on igalpool erinevad.

_________________
jahimees


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 13 Apr 2007 16:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
säädust ei viitsi otsida, aga vist oli nii, et lahtises paadis on päästevesti kandmine kohustuslik. Kajutiga paadis halva nähtavuse korral, öösel tormiga jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 13 Apr 2007 22:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Väikelaevade kasutamise nõuetest, august 2006
Tsiteeri:
(https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=1055164)

§ 4. Liiklemine veekogul

(3) Lahtisel väikelaeval peavad kõik väikelaeva pardal olijad sõidu ajal kandma päästevesti. Tugeva tuule ja lainetuse puhul või pimedal ajal sõidu ajal peavad kõik väikelaeva tekil olijad kandma päästevesti ja purjejahil lisaks ohutusvööd.


Siin pole ridagi kajuti või poolkajuti kohta.

Mina ei leia seaduse paragrahvist ühtegi sellist sõna nagu ´kajut´ või poolkinnine või kaetud. Mis vahe on, kas ilusa ilmaga oled lahtisel veesõidukil või kajutiga veesõiduki tekil? Mina ei näe vahet. Hoopis ühist selles, et mõlemal juhul võid vette kukkuda ja liikuvast veesõidukist kiiresti maha jääda. Ja ma ei ole üldse kindel, et vesi alati soe on, eelmisel suvel keset augustisoojasid lõi äkki Soome lahe nii külmaks, et kaladki olid šokis.
Kui ise olen ilusa ilmaga oma sõpru sõidutanud jahiga, siis küsimusele, kas peab ikka vesti kandma, olen vastanud - kui istud kogu reisi paigal (ükskõik, kas kajutis või tekil), siis ärgu kandku. Kui hakkab ringi liikuma (vetsu tahab, veini hankida, otsi tõmmata, purjeid pingutada, roolipinni näppida vms), siis olgu seljas. Elu näitab, et paigal ei seisa keegi, lisaks komistatakse üksteisest möödudes, eriti siis, kui kangemat kraami pruugitud.

Olen ka alati hoiatanud, et pautimisel võib jaht üsna suure kreeni võtta ja üldse üllatusi valmistada (mu enda sugulane võib öelda, kuidas tuuleiili tekkides pautimisel pidi varbaküüned appi võtma, et vette ei libiseks). Olen ka öelnud, et kui vette kukud, siis omal jõul sa pardale tagasi ei saa (vaja abi, otsa või treppi, minu jahil nt. treppi ei olnud).

Peale mu selgitusi on vest ikka selga pandud, üks isegi tõdes, et rannas võib ju päevitada, kui kohale jõuame.

Edit:
Kui oled tekil, siis on oht. Kui oled kajutis, siis ei ole. Kui istud kajutis, siis ära kanna. Kui väljas, enda huvides kanna (parda taga vesi xxxx on veel jahe).
Aga mõtle, kas on inimesi, kes KOGU AEG kajutis istuvad? Ikka käivad korraks ja mitu korda tekil. Kas nad siis panevad selle jaoks vesti selga? Olen kindel, et ei pane, kuigi keskkond muutub.

Ja ma ei usu, et on kedagi, kes koguaeg kajutis istuvad. Ka suurte kaatrite flybridge'le minekul (mõnel trepid öite järsud) enda huvides peaks ikkagi olema. Ja kui on tekke mitu, siis ülemisel tekil kanda. Ja kes on omale suuuuuuure kaatri muretsenud, siis jaksavad ka osta 150N isetäituva päästevesti, mida on väga mugav kanda.

Ja kui loogiliselt veel mõelda, siis oleneb ka reelingu kõrgusest ja sellest, kas kinnine (umbne), kas on ohtu vette kukkuda või mitte. Aga kuna sa liigud laeval palju, siis olgu siis 150N vähemalt seljas. Oled rooli taga vestita, aga keegi teine kakerdab ja pudeneb üle parda - vaat siis vaja kiiresti tegutseda ja kas siis sul on aega, et ka endale vest selga tõmmata?

Aru ma ei taipa, miks otsitakse põhjusi, et mitte päästevesti kanda ja keerutatakse nõuete ümber. On need nõuded või mitte, enda huvides tuleb ikkagi kanda.

See kõik muidugi minu isiklik arvamus ja tõlgendus, nii palju kui on inimesi, on ka tõlgendusi, minu oma ei ole see kõige kuldsem ja paikapidavam.

Meremessil küsiti, mis on lahtine paat ja vastasin, et kui taevas on pea kohal, siis on see lahtine paat või oled tekil. Lahtise paadi definitsiooni ei ole, aga polegi vaja, peab ikka natuke mõistust ja oidu olema.

Päästevesti kandmise kohustus ei olene üldse ilmast ega laeva ehitusest.

Ankrus seistes ei pea kandma (kuigi lastel oleks mõistlik kanda). Liikuval alusel igal juhul. Ei tea kunagi ette, mis võib juhtuda.

---------------------------------------
pardal = laeval
tekil = üldjuhul mõistetakse laeva ülemisel avatud tekil, kuigi mõnel laeval on mitu tekki, aga keegi siseruumides ei räägi, et ta on tekil.
Lahtisel (väike)laeval on pardal olija samas ka tekil olija.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 14 Apr 2007 09:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Vest.
Tehes tööd, sporti või mida iganes veekogul. Vest selga!.
Ise paadiga veepeal tööd tehes kogu aeg vestiga. Häbi hakkab neist kahest korrast ( paari tuhande korra kohta) rääkides, kus vest koju ununes.

Purjetamisel, kust tuleb üldse mõte vesti mitte kanda. ? Ega see, et seda vesti 99, 999% juhtudest vaja pole siis. Jumal tänatud.
Kajutis viina visates, tõesti vesti vaja pole. Kuid ka selleks leiab parema koha.
Enamik tuttavaid, elukutselisi. Kes vee peal tööd teevad, kannavad vesti.
Tegu nimelt laevadega, mitte paatidega.
Vest ei maksa essugi, võrrelda oma eluga.
Samas on vestid väga mugavaks muutunud. Ei ole enam penost klotsikesed riidekottides, mis segavad kuivaltki hingamist.
Kiiremal kaatril või skuutril sõites annab paksem vest isegi sooja, tuul ei puhu rindkerest läbi.
Tuletan meelde, et 36 km/h on juba 10m/s tuule kiirust ja kui keskmiselt arvestada siis ca iga 2m/s jahutab kraadi võrra...

Vette kukkumine!

See vee temperatuuri faktor on asja juures tegelikult vähe oluline. Vesi jahutab niigi maha ja seda kas vest on või ei ole % alajahtumist ei mõjuta.
Laevale tagasi ronimist segab vest palju rohkem, kui sul seda seljas poleks. Sellepärast on vette kukkunu päästmine, alati väga komplitseeritud ettevõtmine, nii kui päästeparve roniminegi.

Kõige suurem probleem on hoopiski kukkumisel tekkinud vigastused.
Kukkudes üritatakse kramplikult kusagilt haarata jne.. Tekkivad liigeste traumad, venitused, tänu millele kas inimene ise enam ei suuda ujuda või on teadvusetu.
Ja nüüd kui vesti pole. On ilmvõimatu inimest päästa.

Eks see lihtsalt näitab meie eestlaste merenduse "kultuuritust!".
Oleme küll mereriik, kuid kahjuks muu osas on veel palju õppida.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 14 Apr 2007 14:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 377
Asukoht: Muhu
Mina vaidlesin (või pigem diskuteerisin) eelmine aasta Pärnu jõel veemoto võistluste aja veepolitseiga vesti teemadel. Nemad Bellaga, mina oma kabriolett mahagonpaadiga. Nemad, et miks vesti pole? Mina vastu, et miks teil ühel on, teisel pole? Nemad vastu, et kaetud tekiga ja teine mees kogu aeg kajutis sees, siis pole vaja. Mina siis vastu, et tõmban oma presentkatuse peale, siis ju vägev?! Diskussioon katkes argumentide lõppemise ja stardi andmise tõttu ning mõni aeg hiljem päevitasid mõlemad mehed palja ülakehaga eemalt võistlust jälgides.
Kuid üldiselt muidugi pooldan ja kasutan küll vesti (seda eriti merel). Võistlustel päästemeeskonnas lihtsalt ei saa vesti kanda (äkki vaja näit. sukelduda või mis iganes)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 14 Apr 2007 14:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Kodanik kirjutas:
Kuid üldiselt muidugi pooldan ja kasutan küll vesti (seda eriti merel). Võistlustel päästemeeskonnas lihtsalt ei saa vesti kanda (äkki vaja näit. sukelduda või mis iganes)


Täpsel see samane teema. Katsu sa krt vestiga aerupaadi ronida.
Ilma tunduvalt lihtsam.
Aga 99% juhustest vest kasulikum kui ikka seljas.
Nende kahega on seal pärnus jah.... -@.-@,.!!

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 14 Apr 2007 17:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2540
Asukoht: Tallinn
mairold kirjutas:
võid vette kukkuda ja liikuvast veesõidukist kiiresti maha jääda. Ja ma ei ole üldse kindel, et vesi alati soe on


Kõva mees saab ilma ka hakkama!

Kõva mehe test on selline:
- Mõlaga korralik laks vastu kukalt
- Käkatskaela üle parda

Kui järele ujub (alus kiirust ei vähenda) ja ilma abita peale ronib, siis on kõva mees ja vesti kanda pole vaja
Teistel on vaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Apr 2007 20:22 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Meil tekkis jahi peal väljend: "Jõi ennast lühikese paela otsa" ehk siis "jookis" tegelasele pauguvest selga ja karabiiniga reelingusse kinni :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 01:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Selle peale peaks ka veel parve ronimise katse tegema.
Olles eelnevalt kaikaga andnud. ehk võibolla korra kaks ?? (Turskematele).

Minul igatahes oli ilma õllekõhutagi ja vestiga raskusi, parve saamisega. :twisted:

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 06:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1294
6ige ta ju on, et vesti kandma peab. aga ma j2taks selle kapteni otsustada - näiteks aerupaadis sõudes +30 kuumaga plekksiledal veel ma küll vesti selga pannud ei ole. kuigi paragrahv näeb sedasi ette. lapsele küll, see kannab iga ilmaga. et kandmine selgeks harjuks.

mina jätaks ka selle asja kapteni otsustada ja vastutada. kui kapten ütleb, et nüüd on vesti-aeg, siis nii ka on. kõige eest, mis laevas sünnib, vastutab kapten täie rauaga niikuinii.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 10:00 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 21 Nov 2004 11:43
Postitusi: 209
Asukoht: Tallinn
Meie kanname jahis siis kui võib ohtlikuks kiskuda.
Ma olen päris kindel, et kui neid paugukaid kogu aeg võstlustel jne kanda,
siis vajaduse hetkel on pooled neist juba katki.
Sõbral juhus kus just kontrollist tulnud paugukas tegi vees ainult õrna vuss ja kogu lugu.

To Vahva Madrus: Vastutab REEDER kui pole spetsiaalset lepingut kapteniga tehtud, et ta vastutuse enda peale võtab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 10:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Ma ka vahva.madrusega sama meelt. Päästevest ja turvavöö on kaks ühesugust asja. Suhteliselt värsked leiutised kasutatava sõiduki üldise kasutusvanusega võrreldes. Mina kipun asju ikka iseenda vaatevinklist võtma, sest praktika on tunnetuse aluseks. Ise täiesti elus kuigi Vanemuise peal vist polnudki päästeveste :D Ja ei keelanud keegi väikesel poisil kõvas kreenis vastutuules mööda 18 meetrit pikka tekki edasi-tagasi koperdada ja vöörikantslis istuda. Samamoodi oleme meie kaasaga vana Volga, Vllise ja 53 istmetel isadega kaasa loksudes täiesti ellu jäänud, kuigi Näiteks 69 tagapink oli ju risti sõidusuunaga, kõvast puidust ja enda kinnihoidmiseks oli esiistme ülaserva rauast käetugi. No ja ka mede poisslaps on suureks kasvanud Mosses püsti seistes ja kahe esiistme vahelt maailma vaadates.
Nende igasuguste turvavarustustega on see paha lugu, et inimeste OMA vastutusvõime kaob ja loodetakse "imelisele" varustusele. Isiklik vastutusvõime on aga see, mis õnnetused ära hoiab, mitte turvavarustus. Kui inimene tunneb ennast ebakindlalt, ei ole päästevesti kandmine ka kõige siledama veega mingi häbiasi. See näitabki tema suutlikust oma tegude eest vastutada. Aga ka vastupidi. Näiteks minul ei ole kommet merel ennast "lühikese nööri otsa juua", kuigi naps ja nali on alati teretulnud. Ja mina näiteks ei pea vajalikuks vähegi suurema jahi peal kuni 15 m/s mingit vesti, kui see just külma tuule eest heaste ei kaitse.
Kui autos olijatel ei ole üldiselt endal midagi teha, otsustab juht madallennul rekkale alla sõita, siis merel saab 99,9% juhtudel kaasasõitja ise oma ohutust tagada. Meri on tarkadele ja vastutusvõimelistele, mitte lollidele.
Muuseas, mind ajas hetkega marru VA lipik, mida nad Meremessil jagasid. Kenad seitse punkti ja esimene asi ongi kohe ilusa ilmaga vesti kandmise soovitus! Ametnikukesed ei suuda isegi seitset punkti olulisuse ja loogilisse järjestusse panna.
Ma kirjutan selle siis ümber (sulgudes vana järjekord) ja minupoolsed kommentaarid juurde.

1.(6) Ära hinda oma võimeid üle
meri ei mõista nalja. Ohutu meresõidu saab tagada vaid ise ohutu olles!

2.(2) Uuri laevajuhilt, kus asub päästevarustus
ja kuidas seda vajadusel kasutada.

3.(7) Täida kõiki laevajuhi korraldusi
ka siis kui need tunduvad Sulle ebaloogilisena. Veesõiduki juht oskab ohtu ette näha ja Teid sellest õigeaegselt ning kõvahäälselt teavitada.

4.(3) Tormi ajal liigu veesõidukil võimalikult vähe
kui tekib vajadus, siis tekil liikudes hoia kätega kusagilt kinni.
Tegelikult peaks olema, et liikuva veesõiduki kajutis või tekil liikudes peab alati vähemalt ühe käega kusagilt kinni hoidma.
Minu kommentaar: Kehtib igasuguse ilma kohta ja eriti kajutis sees, kus sa ei näe veesõiduki liikumist ette.

5.(1) Tekil olles kanna päästevesti
ka ilusa ilmaga. Päästevesti kandmine ei ole häbiasi, kuid ära unusta: päästevest ei garanteeri Sulle elu ega tervist, seda saad tagada vaid Sina ise.

6.(4) Ole veekogul kaine
purjus olekus on õnnetuse tõenäosus suurem. 0,8 promilli pole kohustus aga pisike soojanaps ei tee paha. Väike kogus kanget alkoholi kiirendab vereringet ja aitab sooja hoida.

7.(5) Ära risusta vett
ära viska mdagi üle parda.
(siia tahaks niiväga kirjutada, et "ei kehti päästerõnga kohta...")

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 14:34 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 478
Asukoht: Pärnu
Vender!
Tsiteeri:
To Vahva Madrus: Vastutab REEDER kui pole spetsiaalset lepingut kapteniga tehtud, et ta vastutuse enda peale võtab.


Ma hakkan karjuma kui keegi püüab veel öelda, et aluse ja alusel viibivate isikute eest vastutab keegi teine kui KAPTEN, moodsa nimega väikelaeva juht :evil:

Isegi kui keegi sarnase jama seadusesse kinnitab, siis mina, olles üldiselt seaduskuulekas kodanik, seda kunagi ei tunnusta. Kaldun arvama, et mind toetavad paljud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 15:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Aitäh vastukaja eest, Priit. Isegi kriitiline tagasiside on oodatud. See näitab, et soovitused on Sind mõtlema pannud. Ja ilmselt ka paljusid teisi. See meie eesmärk oligi.

Priidu mõtted vastutusvõime teemal head. Kahjuks on liiga palju neid, kes veekogul viibides ei adu, et on teine jalgealune ja teine keskkond...

Kaardi sisu osas võtan autorluse suurelt jaolt enda peale. Selleks ma siin töötan, et seda teavitustööd teha :) Aga nii palju kui on tegusid, niipalju on ka kriitilise silmaga vaatajaid :D

Kaart ise allpool. Skännisin veidi kehva kvaliteediga. Aga neid meil meremessi ajast veel järel, kui on soovi, tule külla. Saad oma sõpradele jagada, kes paati või jahti astuvad. Suve jooksul jõuavad need kaardid veel mitmete veesõitjateni.

Kaart ise tegelikult positiivse eesmärgiga tehtud. Maikuus korraldan päästevestide teemal suurema teavitustöö ja kampaaniakesegi, eks siis saavad asjad kõigi jaoks selgemaks.

Pilt

mairold kirjutas:
Mis vahe neil on?
Vastus Soome keeles: http://www.marnela.fi/cemerkinta.htm


Pilt - ohuvest (või ujuvvest)

Pilt
Pilt
Pilt
- päästevestid


mairold kirjutas:
CE standardid:
EN393 - European CE standard covers 50N buoyancy aids, providing a minimum of 5kg of buoyancy.

EN395 - European CE standard covers 100N lifejackets, providing a minimum of 10kg of buoyancy.

EN396 - European CE standard covers 150N lifejackets, providing a minimum of 15kg of buoyancy.

EN399 - European CE standardcovers 275N lifejackets, providing a minimum of 27.5kg of buoyancy.

EN 1095 - European CE standard covers lifelines.

ALLIKAS terminite hulgast: http://www.lifejackets.co.uk/glossary-l ... ology.html

Lisa1: N = Newton (thrust exerted by the equipment on the user to keep him/her afloat)


Viited selle teema alt: http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=1778&highlight=

Kui on küsimusi päästevesti teemal, küsige julgesti siinsamas teemas.

-----
Tänud ka kõigile teistele kaasamõtlejatele!
http://www.lastekas.ee/?go=web&id=292


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 16:05 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 21 Nov 2004 11:43
Postitusi: 209
Asukoht: Tallinn
Mart S,

Sisuliselt olen Sinuga nõus aga sedause järgi läheb vangi....


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 262 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group