Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Mereside standardväljendid ja nende kasutamine, IMO
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 10:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5853
Asukoht: Saaremaa
Siin on link, mille tagant leidub 126 leheküljel inglise keelsena kogu mereside sõnastik ja detailne juhend:
http://www.actme.es/satanby/miWeb3/archivos/SMCP.pdf

Seda oleks ilus osata ja ilmselt on selliste teadmistega ka eetrit kuulata huvitavam, aga paadimeestele piisaks vast ainult oskusest 16 kanalil vestluskaaslane välja kutsuda ja teise kanali kasutamises kokku leppida. Seal kulgeb asi juba vabas vormis.
Kuskile külalissadamasse vms kulgedes tasub muidugi uurida, kellega, mis otstarbel ja millisel soovituslikul kanalil veel peaks oma sihtkohale lähenedes kindlasti ühendust võtma.
Muidugi peab GMDSS oskus olemas olema. Viimane on kohustuslik.

Ameerika paadimeeste VHF etikett koosneb vaid mõnest väljendist :
http://powerboat.about.com/cs/marinevhf ... quette.htm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 11:07 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Mark, kas sul on merekanalite ja nende sageduste tabel ka olemas, et saaks jaamale mällu kanalid häälestada. Mul oli kusagil läpakas olemas aga nüüd kus vaja näed mitte ei leia. Seal oli ka iga kanali kasutamise otstarve :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 12:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5853
Asukoht: Saaremaa
Mingi infi saat siit
https://www.riigiteataja.ee/ert/get-att ... d=12844798

Alates 8 lk on mereside. Aga päris ilusti kanaliteks jagatud tabeli ei ole kohanud. Keegi võiks vaeva näha ja valmis teha ning seejärel Kipperisse "Konspektid, materjalid" vms avalehe lingi alla üles lasta.
Ma käin nende linkide taga ikka aega ajalt asju ajamas -lippe vaatamas, tähestikku kontrollimas, kalkulaatoreid kasutamas jne... Saaks ühe väärtuse veel juurde.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 12:29 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Guugel annab mingise ähmase infi kui panna otsingusse Table of Transmitting Frequencies in the VHF Marine Band. Tabelit seal küll pole. Ise leidsin oma läpakast nüüd tabeli üles.Paneks siia rippuma kah aga kuidas postitusse faili lisada?

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 13:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5853
Asukoht: Saaremaa
Postita Kipperile, ta paneb selle siis kuskile sinna valehe linkide taha.

Juhiks tähelepanu veel ühele asjale, mis puudutab nii kanalite sagedustabeleid (eriti internetist) kui raadiojaamu ( eriti internetikaubamajadest ).

Kopi paste ühele abivalmis inimesele just saadetud mailist:

Euroopa ja Ameerika sagedustel on nihe sees. St. kanalite numbrid ja vist ka otstarve on sama aga kanalitele vastavad sagedused on teised. Selle nähtuse tõttu on paljudel VHF jaamadel ka nupp „US“, mis lülitab sageduste nihke sisse ( mingi täiendava võnkeringi ahelasse). Samal põhjusel ei maksa ka VHF jaama osta ameerika taustaga netikaubamajast: võid saada sellise millel ainult US sagedused ongi.

Teadmine ise pärineb, muide, vastläbitud ROC kursustelt ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 15:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
VHF merekanalite sagedused leiab netist suht lihtsalt, kas või näiteks Tehnoturu lehelt. Muidugi netist infot otsides tuleb silmas pidada, et vaataks ikka rahvusvaheliste kanalite plaani, mitte USA või Kanada omi - need on erinevad.

Omaette teema on erinevate kanalite kasutus. Tundub, et Eestis pole seda just eriti täpselt paika pandud. Tekitasin ka ühe tabeli, kus mulle kättesaadav info kokku kogutud. Sadamate info pärineb marinas.nautilus.ee lehelt. Vigade eest vastutust ei võta, kes tahab, see kasutab, ja veel parem, kui keegi oskab parandusi või täiendusi pakkuda. Kipperi konspektide ja materjalide lehele võib ka välja panna.

Keda huvitab soomlaste kanalikasutus, võib vaadata seda dokumenti. Sealt võib muuhulgas välja lugeda, et neil väikelaevadel, kellel ei ole võimalik kasutada L-kanaleid, oleks soovitav kasutada töökanaleid 77 & 72. Kuigi meil pole seda vist otseselt mingite reeglitega paika pandud, tundub siiski mõistlik seda arvestada?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 16:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5853
Asukoht: Saaremaa
Tubli töö, Rehepapp!
Nii et siis huvilaevadele on L1, L2, L3 ja 72, kui eesti ja soome tabeleid ühitada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 16:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
Mark kirjutas:
Tubli töö, Rehepapp!
Nii et siis huvilaevadele on L1, L2, L3 ja 72, kui eesti ja soome tabeleid ühitada.


Päris nii ei saa ühitada. Eestis, Rootsis ja Taanis on lubatud ainult L1 & L2, lisaks on L3 kasutusel Soomes ja Norras. Kui nüüd tähte närida, siis on Eesti raadiosagedusplaani lisas 155,500 ja 155,525 MHz (L1 ja L2) kirjeldatud kui "meresidekanalid purjekatele", aga usun, et keegi ei pahanda, kui ka kaatrimees seal omi asju ajab :)

Seega siis peaks meie hobilaevnikel olema igati lubatud ja viisakas kasutada kanaleid L1, L2, 77, 72. Kanaleid 6 & 8 võib kasutada "päris-meremeestega" suhtlemisel.

Väljakutsekanalina võib muidugi ikka 16. kasutada. Soomlastel on ka L2 ajalooliselt rohkem kutsekanaliks olnud, aga võib ka töökanalina kasutada.

See on nüüd minu arusaam asjade seisust, kui keegi on targem, palun parandage.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 19:25 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Ma saan nagu aru, et praeguses seisus on nende kanalite kasutus võimalik asjatundjate soovitusel hobilaevnikel kokku leppida. Kui ennist haarati merel mobiiltelefoni järele, et naaberjahile helistada, siis nüüd võiks teha seda läbi VHF-i :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 19:40 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Eesti väiksadamate teatmikus on sadamaandmete kõrval antud ka kanali number, kus antud sadamaga läbi VHF-i ühendust saab, seega oleks mõistlik see kanalite asi enda jaoks selgeks mõelda-rääkida. Hobilaevnike omavaheline väljakutsekanal on vast kokkuleppe küsimus aga üldine väljakutsekanal on vast ikka kõigile veel liikuvatele alustele üks, mida peaksid kuulma kõik. "Töö jaotus sektsioonidesse" siis mõistlik lahendus ei ole minu meelest :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 20:23 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Mina olen nüüd segaduses.
Ma ei mõista, kas ma magasin vahepeal kursustel, kus ma käisin, aga mis on L1 ja L2 kanalid? :shock:
Lisaks ei mõista ma seda, et Rehepapi tabelis on L1 sageduseks 155.500 ning L2 sageduseks 155.525. Samas on kõigi nende meresaatjate sagedusvahemik, mida mina vaatasin - Frequency band: TX:156,025 - 157,425 MHz; RX:156,300 - 162,000.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 20:44 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Ehk on tegu näpukaga sagedus oleks loogiliselt 156.500 ja 156.525

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 22:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
kassoggy kirjutas:
Kui ennist haarati merel mobiiltelefoni järele, et naaberjahile helistada, siis nüüd võiks teha seda läbi VHF-i :D

Tundub nagu mõistlik jah. Eeldusel muidugi, et asjaosalised on kursustel käinud ja ROC litsentsi kätte saanud.

kassoggy kirjutas:
Eesti väiksadamate teatmikus on sadamaandmete kõrval antud ka kanali number, kus antud sadamaga läbi VHF-i ühendust saab, seega oleks mõistlik see kanalite asi enda jaoks selgeks mõelda-rääkida.

Mul pole väikesadamate teatmikku paberkujul käepärast, aga andmed peaks vist samad olema nagu veebis?

kassoggy kirjutas:
Hobilaevnike omavaheline väljakutsekanal on vast kokkuleppe küsimus aga üldine väljakutsekanal on vast ikka kõigile veel liikuvatele alustele üks, mida peaksid kuulma kõik.

Põhimõtteliselt peab 16. kanalit igal juhul kuulama. Võib ju ka kokku leppida, et mingi seltskond (näiteks kõik hobilaevnikud, kipper.ee liikmed, minu pere ja muud loomad, või veel mõne muu kriteeriumi järgi) kuulab lisaks ka näiteks L2 peal, sel juhul pole vaja niisama sõpradega suheldes 16ndat kanalit läbustada. Aga muidugi 16 on ja jääb.

janno kirjutas:
kas ma magasin vahepeal kursustel, kus ma käisin, aga mis on L1 ja L2 kanalid?

Tegelikult on mereside jaoks reserveeritud vahemik 156-174 MHz. Rahvusvahelised kanalid ( 1-28 & 60-88 ) on vahemikus 156.025-162.000 MHz ja seal töötab ka enamus mereraadiojaamu. Lisaks tuleks muidugi mainida AISi kanaleid (161.975 ja 162.025 MHz). Kuid kuna sagedusala alguses, lõpus ja keskel on vabu auke, on osad riigid võtnud seal kasutusele täiendavaid kanaleid.

Näiteks inglastel on kasutuses kanalid 0 (156.000 MHz), 00 (160.600 MHz), M1 (157.850 MHz) ja M2 (161.675 MHz), Hollandis 31 (157.550 MHz) ja 37 (157.850 MHz). Tähelepanelikum tegelane märkab, et briti M1 on sama mis hollandlaste 37 - et asja veel segasemaks ajada on vist brittidel ka võimalik kasutada 37. dupleks kanalit (157.850 / 162.450) :)

Põhjamaad (Taani, Norra, Rootsi, Soome) on läinud tavalisest mereside vahemikust veidi välja ja võtnud kasutusele huvilaevadele mõeldud L-kanalid (L1: 155.500 MHz, L2: 155.525 MHz, L3: 155.650 MHz) ja kalalaevadele mõeldud F-kanalid (F1: 155.625 MHz, F2: 155.775 MHz, F3: 155.825 MHz). Nagu ennegi öeldud, on neist L3 minu teada kasutusel ainult Soomes ja Norras.

Eesti raadiosagedusplaani on 155.500 ja 155.525 MHz (L1 ja L2) sisse kirjutatud kui "meresidekanalid purjekatele", seega ma ei näe põhjust, miks need kanalid ei võiks väikelaevnike seas kasutamist leida. Iseasi muidugi, kui paljudel on pardal raadiod, mis neid kanaleid ka tunnistavad.

Siit tuleb omakorda välja ka põhjus, miks ametlikuks ja üldtunnustatud väljakutsekanaliks jääb endiselt 16 - kõigil lihtsalt ei olegi võimalik L-kanaleid kuulata. Aga vastukaaluks peaks "L-ide peal" vist olema hea rahulik lobiseda :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 22:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
kassoggy kirjutas:
Ehk on tegu näpukaga sagedus oleks loogiliselt 156.500 ja 156.525

Ei ole, 156.500 on ju kanal 10 ja 156.525 on kanal 70. Ära sa jumala eest oma saatjas 156.525 MHz peale lobisemise kanalit programmeeri! ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Nov 2007 23:17 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Rehepapp kirjutas:
Tegelikult on mereside jaoks reserveeritud vahemik 156-174 MHz.

Aga millega ma seda L2-te siis kuulan? Siit valikust nagu ei sobiks siis ükski seade - http://tehnoturg.ee/?id=b_t


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group