Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Veesõidukite nõutav päästevarustus
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Nov 2003 17:27 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Nov 2003 15:32
Postitusi: 61
Asukoht: Eesti
Ma siis küsiksingi siinkohal ühe seadusandlust puudutava küsimuse - millisest õigusaktis on üles loetletud väikelaeva kohustluslik varustus tulenevalt tema sõidupiirkonnast?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Nov 2003 18:03 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:32
Postitusi: 43
No päris palju loeb välja väikelaeva tehnilise ülevaatuse raamatust. Igale eri kategooriale on oma nõuded mis peab olema. Võibolla on selleks ka mingi akt, kuid pole vist märganud. Ülevaatuse teostaja võib ise ka määrata millisesse kategooriasse alus kuulub või siis ütleb mida oleks veel vaja, et vnatsa kangemat kategooriat saada. :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Nov 2003 18:20 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2443
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
minikapten, vaata siia http://www.vta.ee/atp/index.html?id=355

Ma küll ei tea, kas see on piisav.

Ootame ära, mis MannKoter selle kohta ütleb...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Nov 2003 18:31 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Nov 2003 15:32
Postitusi: 61
Asukoht: Eesti
Kipper, see ei ole kindlasti piisav, kui kusagil VA kodulehel on midagi kokku sobratud. Täitmiseks kohustuslikud on vaid need õigusaktid, mis on nõuetekohaselt avaldatud (Riigi Teatajas) ja ka jõustunud. See kirjasobra, mis seal VA lehel on, ei ole kindlasti mitte kehtiv ja täitmiseks kohustuslik õigusakt. Pealegi käsitleb sealne info ainult päästeveste ja -rõngaid. Paadi varustuses nõuatkse aga veel hulk teisi asju nagu hauskar, kompass, säratuled, tuletõrjepresent või tulekustuti jne.
Ootame jah Manni seisukoha ära.

Seniks aga tuli mulle meelde veel üks huvitav ja minu arust ikka suht tobe õigusnorm. Nimelt ei tohi mingisuguse rahvusvahelise konvensiooni sätete kohaselt territoriaalvetes üle parda heita midagi muud peale kalarapete. Need kalarapped jäid sinna kah kuuldavasti tänu mingite Aafrika riikide nõudmisel või sealsete olude eripärade tõttu. Nüüd aga tekib mul küsimus, et kuhu ma siis pilsivee peaksin panema, kui selle rohkus ähvardab juba alust uputama hakata? Normide kohaselt nõutakse, et pilsivesi tangitaks kuhugi nõudesse, mille sisu tuleb sadamas selleks ettenähtud kohta tühjaks valada. Milleks aga siis nõutakse paadi varustuses hauskarit ja mitte pilsiveenõusid sinna juurde? Mida ma selle hauskariga peale hakkan, kühveldan vett paadi vöörist ahtrisse ja ahtrist vööri tagasi või, kuniks põhja läen? :lol:

Ärge mind nüüd jumala pärast kiuslikuks inimeseks pidage, need on lihtsalt küsimused, mis mind on kummitama jäänud ja millele ma vastust tahaksin leida. Arusaamatud asjad hirmutavad mind :)

_________________
Merd ära narri! :|


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Eks ole
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Nov 2003 16:52 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:06
Postitusi: 19
Hauskarit on siis vaja, kui sul on selline paat kust vesi ise välja ei lähe, selline kõige lihtsam. Et kui laine lööb su pähklikoorde sisse, siis ei keela mitte keegi seda sul merre tagasi visata. Pilsi vesi on see vesi mis mootori ruumis ja reevesi juures. Selline õline ja must soga mida merre ei ole mõistlik lasta, siis pumpad pilsi pumbaga selle vastavasse nõusse. Ei tea mina mõtlen nii ja sellise asjaga rohkem pead ei vaeva. Vot


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 08:56 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:34
Postitusi: 18
Tere!

Minikapteni küsimus ei osutunud lihtsaks isegi VA juristile, kes ei osanud viidata vastavale õigusaktile, kus oleks ammendav loetelu väikelaeva kohustusliku varustuse kohta!

Kuid abi võiks olla:

Majandus- ja Kommunikatsiooniministri määrusest nr 52 "Väikelaeva tehnilise ülevaatuse raamatu vorm" RTL 2002, 149, 2181

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=231642

Majandus- ja Kommunikatsiooniministri määrusest nr 51 "Väikelaevade tehnilise ülevaatuse kord"

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=231638


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 11:26 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Nov 2003 15:32
Postitusi: 61
Asukoht: Eesti
Tänud Mann! tegelikult ma tahtsingi selle küsimusega viidata sellele, et seadusandlus on puudulik ja ma võiksin suvalises ülevaatuspunktis ülevaataja pikalt-pikalt saata, kui ta hakkab mult varustust nõudma. Üheski kehtivas õigusaktis ei ole loetelu kirjas ja tehnlise ülevaatuse raamatu vorm kui selline ei kohusta veel kedagi neid nõudeid täitma, olgugi et vajaliku varustuse nimekiri seal raamatus on. See määrus aga kehtestab nimelt ainult raamatu vormi, nagu määruse pealkirigi ütleb.

Minu eesmärk ei ole varustuse olemasolus kahelda, aga hinge ajab täis see paganama pornograafia ja jätkuv nõuka mentaliteet, mis VA-s valitseb. 12 aaasta jooksul ei ole ükski sealne ametnik suutnud ministeeriumile teha ettepanekut seadusandluse korrastamiseks, millega siis minn võiks tegeleda ja parlamendile selle kinnitamiseks saata. Sealsed ametnikud on harjunud, et nemad on jumalad siin maapeal ja piisab lihtsalt sellest, kui nemad ütlevad, kuidas asjad käima peavad. Enam ikka nii ei ole küll - meie maksame neile palka ja nad töötavad meie jaoks, mitte meie nende jaoks.

Kui sa MannKoter tunned seda juristi sealt VA-st, tee talle ettepanek probleem tõstatada ja moodustagu kasvõi mingi töögrupp või tehku ettepanek minnile, et väikelaevandust reguleeriv seadusandlus korrastataks. Praegu ei saa ilma juura ettevalmistuseta lihtinimene sellest rägast mitte mütsigi aru, sead enam, et seadustes on palju kattuvusi ja vastuolusid. Ma arvan, et ka sul tuleb tunnistada, et täieliku ülevaate saamine väikelaevanduse õiguslikust regulatsioonist ei ole isegi juristile mitte lihtne. Saati siis rannakalurile.

_________________
Merd ära narri! :|


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 13:41 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:34
Postitusi: 18
Kahjuks Mann ei tunne VA juristi isiklikult, helistasin just sel eesmärgi, et saada asjakohast informatsiooni, ning suhtumine minu küsimusse oli täpselt selline nagu Sa eelnevalt kirjeldasid! Igatahes näidati seal ametis üleolevat suhtumist, samalajal jättes mulje kui mitte pädevast juristist omas valdkonnas...

Tuleb tõesti tunnistada, et andtud valdkond ei ole piisavlt reguleeritud! Ja siis öeldakse, et seadused ja muud õigusaktid peavad olema loetavad ja arusaadavad kõigile - nii juristile kui ka tavainimesele! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 13:49 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Nov 2003 15:32
Postitusi: 61
Asukoht: Eesti
Nii need lood on jah. Ja kui juba sidemetega autoriteedid ei ole suutnud selles valdkonnas midagi liikuma panna, on vist üsna lootusetu seda teha ka kellelgi meist. Tuleb hakata teiste kombel oma aluseid piiri taga registreerima, kus huvi laevandusele on antud roheline tee.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 13:58 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:34
Postitusi: 18
Ju siis Mann peab hakkama juristiks, kes tegeleb valdkonnaga meri :D ja korra majja lööma, sest tegelikult on mereõigus Eestis suht reguleerimata ja..........


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 14:20 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Nov 2003 15:32
Postitusi: 61
Asukoht: Eesti
.......ja asjal on tegelikult perspektiivi. Ma küll ei tea, kus sa Mann töötad, aga võiksid ka erapraksise luua just mereõiguse valdkonnas :) Pole ka vist palju advokaate, kes sellega tegeleks. Esimeseks suuremaks protsessiks oleks VA põhjalaskmine kohtus, hiljem telliks valitsus sinult loomulikult ekspertiisi Eesti mereõigust reguleeriva seadusandluse hetkeolukorrast, mis ei maksa just vähe...... ja nii Mann endale uue jahi saabki! :D

Mann, ma võiks sulle hakata esimeseks kliendiks, kelle õiguste eest sa siis võidelda saaksid. Tegin omale paadjuhi paberid ja kuna ma tegin need Tallinnas, siis nad sisevetel ei kehti (sic!). Sõidueksami tegin Tartus emajõel, reaalse kaatriga reaalselt sõites, erinevaid ülesandeid lahendades. Vaatamata aga navigeerimise oskusele, kõikide jõe- ja meremärkide, samuti sõidureeglite teadmisele ma sisevetel sõita ei tohi. Selleks oleks ma pidanud tegema eksami Tartus. Kõige kihvtim on see, et ega enne ekamitele minemist keegi sulle seda ju ei räägi. See selgub alles tunnistuse väljaandmisel.

Niiet probleemseid valdkondi jätkub ja jätkuks sulle leibagi. :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 14:34 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:34
Postitusi: 18
Ei tea Manngi sellist advokaati, kes oleks spetsialiseerunud mereõigusele, igatahes Eestis pole see minu teada ka võimalik! Vähemalt TÜ õigusteaduskonnas mitte ja advoaatide jaoks on õigusteaduses ainult 1 ülikool Eestis, selleks on TÜ ja kui seal ei ole mereõigust võimalik põhjalikult õppida, järelikult siis.... :lol:

Mann on ka ise sellele mõelnud, et valdkond selline, kus vaidlusi, probleeme jne jätkub piisavalt ja imestuseks pole keegi sellega tegelema hakanud! Tekib küsimus, miks? :idea:

Ja kui esimesed kliendid Mannil ka juba olemas, mis siis viga 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 15:52 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Nov 2003 15:32
Postitusi: 61
Asukoht: Eesti
Ei kujuta isegi ette, miks keegi mereõigusele spetsialiseerunud ei ole. Eks laevakompaniides on omad juristid ja keerukamate rahvusvaheliste vaidluste lahendamiseks palgatakse advokaadid piiri tagant. Väikelaevnikud aga ei tihka riigiga vaidlema hakata, odavam on nõudeid täita. Tont seda tea täpselt. Koolituse taga võib kah asi vabalt olla.

_________________
Merd ära narri! :|


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 16:04 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:34
Postitusi: 18
Seda koolituse asja küll päris niisama jätta ei saa, kui algul on lubatud ühte ja lõppedes pole lubadustest kinni peetud! Ehk siis tuleks miskit ette võtta!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 16:46 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Nov 2003 15:32
Postitusi: 61
Asukoht: Eesti
Ma kardan, et raske on midagi konkreetselt ette võtta. Saaks loomulikult protsessida, aga asjaolud olid sellised, et tegin oma eksami HV Mereturismi juures. Seal küsisin, et kas eksami sooritanuna tohin sõita ainult merel. Vastati, et miks merel, ikka igal pool. Sellest sain nagu aru, et saan nii mere kui ka laevatatavate sisevete load. Aga tühjagi. Võib ju kohtus väita, et eksamineerija pettis mind, aga see jutt oli kõik kahe inimese vahel ja raske tõendada seetõttu. Võib-olla rääkisime ka teineteisest mööda. Ma ei mäleta kah, et ma eksamile registreerudes oleksin kuhugi märkinud, et soovin just mere kategooriat. Seda nagu üldse ei küsitud. Ja VA-st öeldi mulle, et sisevete lube saabki ainult Tartus teha. Seega pole nagu kohta, kelle natist kinni hakata. Oma viga, et kohe korralikult endale selgeks ei teinud, millisele kategooriale ma pretendeerin. Nüüd jälle targem. Kui aega leian, lähen teen seal Tartus siis eksami ära ja rahu rannas. Kuigi ma ikka ei mõista, miks merelubadega sisevetel sõita ei tohi.

_________________
Merd ära narri! :|


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group