Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: esimesed emotsioonid
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1302
Kaspar kirjutas:
Ilmselt oled vähe valesti aru saanud.
Nüüdne B- kategooria on endine A-2 ja minu meelest kehtisid sellele päästeparve jne. nõuded ka enne. Ja need jahid mis vastasid enne B-1 või 2 kategooriale, on nüüd lihtsalt C. Ja ka ülevaatusnõuded on enam-vähem samad.


kardan, et siiski mitte - minu laeva kategooria on just nimelt B
ja ylevaataja seletas, et A1 ja A2 on A ning B1 ja B2 on uue systeemi j2rgi B... j2lle yks asi, mis seadusemuudatusega segaseks j2etud on. millal see jama ykskord l6peb? kui kingseppadel omal m6istust napib, kopeeriks siis skandinaavia systeemi ja kohendaks seda meie oludele vastavalt vajadusele...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 13:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 18:52
Postitusi: 229
On muidugi küsitav, miks B kategooria jahil peab olema päästeparv, aga mind isiklikult häirib rohkem see, et need määrused nii segased on.
Mitmes punktis on need määrused omavahel ka vastuolus.
Soomlaste vastava asjaga igatahes võrrelda ei saa.
Ja veel - D kategooria paadi omanikud, muretsege radaripeegeldi!

Ning kust saaks tulega päästeveste?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 13:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
vahva.madrus kirjutas:
Kaspar kirjutas:
Nüüdne B- kategooria on endine A-2 ja minu meelest kehtisid sellele päästeparve jne. nõuded ka enne. Ja need jahid mis vastasid enne B-1 või 2 kategooriale, on nüüd lihtsalt C. Ja ka ülevaatusnõuded on enam-vähem samad.
kardan, et siiski mitte - minu laeva kategooria on just nimelt B
ja ylevaataja seletas, et A1 ja A2 on A ning B1 ja B2 on uue systeemi j2rgi B... j2lle yks asi, mis seadusemuudatusega segaseks j2etud on. millal see jama ykskord l6peb? kui kingseppadel omal m6istust napib, kopeeriks siis skandinaavia systeemi ja kohendaks seda meie oludele vastavalt vajadusele...
Põhimõtteliselt võiks 3 kategooriaga piirdudagi: A- päästeparvega ja sõidupiiranguteta avamerejahtidele, B- päästeparveta ja sõidupiiranguga avamerejahtidele ning C- isetüjeneva kokpitita rannasõidujahtidele(ntx nagu vanem Folkboat)


Viimati muutis Potermann, Esmaspäev, 19 Jaan 2004 14:41, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 14:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
sebija kirjutas:
On muidugi küsitav, miks B kategooria jahil peab olema päästeparv, aga mind isiklikult häirib rohkem see, et need määrused nii segased on. Mitmes punktis on need määrused omavahel ka vastuolus.
Soomlaste vastava asjaga igatahes võrrelda ei saa.
Ja veel - D kategooria paadi omanikud, muretsege radaripeegeldi!
Ning kust saaks tulega päästeveste?
Kui masti ei ole kuhu sa selle radarpeegeldi paned? Farvaatri läheduses võib peegeldi kasulikuks osutuda kui ta merpinnast vähemalt 3 kõrusel on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: esimesed emotsioonid
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 14:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
Kaspar kirjutas:
Ilmselt olete vähe valesti aru saanud kategooriatest.
Nüüdne B- kategooria on endine A-2 ja minu meelest kehtisid sellele päästeparve jne. nõuded ka enne. Ja need jahid mis vastasid enne B-1 või 2 kategooriale, on nüüd lihtsalt C. Ja ka ülevaatusnõuded on enam-vähem samad.
Nii ongi, et päästeparv oli ennem A1 ja A2-le ja nüüd on A2 lihtsalt B-ks nimetatud ja endised B kati alused järgmisel ülevaatusel B-d ei saa kui parve ei muretse endale.

vanad nõuded: http://www.vta.ee/atp/index.html?id=355
Nõuded väikelaevade päästevarustusele

Päästeparv - nõutud kaatritelt ja jahtidelt sõidupiirkonnaga A (Aı) ja B (A2).
Päästevest SOLAS - kandejõuga vähemalt 275 N, vähemalt 4 helkurriba, vile ja lamp; lubatud kaatritele ja jahtidele sõidupiirkonnaga A (A1) ja B (A2).

Päästevest NONSOLAS - kandejõuga vähemalt 150 N, vähemalt 2 helkurriba, vile; lubatud kaatritele ja jahtidele sõidupiirkonnaga B (B1) ja C (B2).

Päästevest - kandejõuga vähemalt 100 N, vähemalt 2 helkurriba, vile; lubatud paatidele, kaatritele ja jahtidele sõidupiirkonnaga C (C1) ja D (C2).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 15:21 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 465
Ma arvan ka , et mul oli õigus.
Sai just suvel ülevaatus tehtud ja minu jaht, mis oli A2 tehti nüüd B-ks.
Sõidurajoonid ja muu kõik jäi samaks. Saaks ka teha A kategooriaks (piiranguteta) , aga siis tuleb täiustada päästevarustust (raadiopoid jne.)

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 15:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1302
taas kord on segane lugu - mul oli enne B2 ja nyyd on B...
ja - hr. Potermann - j2taks seaduse t6lgitsemise pagunites h2rrasmeeste hooleks? kui me seda segast asja igayks oma m6tte j2rgi seletama hakkame, l2heb asi puseriti nagu K@rt-P2rtli s2rk... :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 15:44 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 465
Siis on ju vägev !
Said n.ö. B2-st A2-ks.
Ilmselt oli siin asi ülevaataja teadmatuses . Praegu peaksid tõesti omale päästeparve, septitangi ja radari lisama. Aga on sul nii suurt sõidurajooni ( 50 miili) vaja ?

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 20:35 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Dets 2003 16:27
Postitusi: 77
Asukoht: Tallinn
Vastuseks vahvale madrusele.
Konsulteerisin täna ühe töögrupi liikmega. Ta kinnitas,et esialgu oligi teekonna planeerimine tähendanud esialgset kaarditööd. See oli maha hääletatud. Nüüd pidigi see olema nii nagu vahva madrus seda teeb. Teekonna planeerimise hulka kuulub ka ilmateadete uurimine ja ka kütuse tagavara üle vaatamine (see rohkem mootorpaatidel) jne. Kui kütus enne sõidu lõppu otsa saab tähendab, et teekonda ei planeeritud ja kapten seadis reisijad ohtu.

Üldiselt käib selle määruse tegemine päris demokraatlikul alusel. Kõik hääletatakse läbi. Veeteede ametil on minuarust seal üks hääl, purjetajatel kolm, väikelaevnike liidul vist ka kolm (väikelaevnike liidus aga on palju purjetajaid), ministeeriumil paar häält ja üks reisilaeva kapten, kes loeb väikelaevnikele kursuseid. Päris täpne see suhe ei ole, aga kuskile sinna kanti. Minuarust on see vist esimene kord, kus purjetajatel ja väikelaevnikel on määruse tegemisel enamusvõim.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 21:56 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Dets 2003 16:27
Postitusi: 77
Asukoht: Tallinn
Kui seda määrust edasi vaadata, siis selle teekonna planeerimisega pannakse väikelaeva kaptenitele suur vastutus. Kui merel peaks midagi juhtuma, siis oled sa planeerimisel midagi kahesilma vahele jätnud ja tagajärgede eest vastutab kapten.

Mis puutub A, B ja C sõidurajoonidesse, siis soomlastel käis eelmine aasta diskussioon selle üle, et muuta need nõuded rajoonide - mitte kauguse järgi kaldast. See tähendas, et C kategooriaga võiks sõita kogu Soome lahel, muidugi vastavalt ilmale. Praegu on lubatud ületada Soome lahte Helsingist - Tallinna ilusa ilmaga. Aga miks mitte Kotka - Vergi, Helsingi - Tapurla mis on veel lühem, Hanko - Haapsalu. Üldiselt hakkasid paadivalmistajad kõvemaid tähti paatidele peale panema selleks, et neid paremini müüa. Samas kui sa ei taha osta klassile vastavat varustust võid paadi vormistada B asemel C klassi. Siis ei tohi ka C rajoonist kaugemale minna.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: ?!?!
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 23:26 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Seadust keeruta kuda tahad. Minu meelest on miilidega piirang igati jama. Kurat, antakse 20 miili, tahad soomlasele külla minna, aga vahepeale jääb kolm-neli miili tühja vett. Siis võiks nagu jälle edasi sõita
Kui omal kukla vahel midagi pole võib ennast ka sadamas ära uputada.

Ja meie seaduste järgi jääks pool kui mitte rohkem põhja- ja muude naabrite aluseid Eesti riiki aresti. Paat käru peale ja aidaa kodu poole aga, mitte vett mööda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Jaan 2004 10:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Kipper kirjutas:
:!: MK-ministeeriumi ja töögrupi koostööst nüüd teemas väike resultaat!

Veebilehele said üles värsked eelnõud:

Väikelaevade tehnilise ülavaatuse kord ja tehnilise ülavaatuse raamatu vorm
Väikelaeva kasutamise nõuded
Nõuded väikelaeva varustusele


Huvitav et ministri määruses nõuded väikelaeva varustusele ei ole kusagil juttu päästeparvest - mitte ühegi kategooria puhul. Samas saab Väikelaevade tehnilise ülavaatuse korra ja tehnilise ülavaatuse raamatu vormi järgi aru , et see peab olema. SAMUTI ON ERINEVUSI ka muudes nõuetes. Jama lugu küll kui ostad varustuse ära ja siis selgub, et ostsid liiga väikse piirkonna järgi. Igaks juhuks ei ole ka mõtet ju kõike A kategooria järgi võtta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Jaan 2004 12:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1302
herr Tiks,
kui Sul auväärt komisjonääridega isiklik kontakt, ehk juhatad nad ka siia foorumi juurde - kui mitte lausa kommenteerima, siis tutvumagi?

ja herr Kaspar - muidugi pole mul 50-miilist sõidupiirkonda vaja, aga alla B-kategooria Muhu Väina ei saa... :(


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Jaan 2004 13:09 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Dets 2003 16:27
Postitusi: 77
Asukoht: Tallinn
Purjetajate huvisi peavad selles määruses kaitsma Arvet Tetsman, Jaak Unnuk ja Peeter Saraskin. Võtke nad ette.
Mis puutub septitankidesse, siis alates 2005. aastast on kõik Baltimere äärsed riigid seotud Helsinki konvektsiooniga, kus on ette pandud, et merre ei lasta mingei jäätmeid. Kõik tuleb ära anda kaldal. Sellega on aeg juba praegu arvestada aluste ehitamisel ja ümber ehitamisel. Kui ei ole võimalik ehitada septitanki, siis teine võimalus on nn. keemiline WC. Mõlemaid saab juba praegu tühjendada Pirita sadamas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: ?!?!
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Jaan 2004 14:22 
cat kirjutas:
Seadust keeruta kuda tahad.Minu meelest on miilidega piirang igati jama.Kurat antakse 20 maili,tahad soomlasele külla minna,aga vahepeale jääb kolm-neli miili tühja vett.siis võiks nagu jälle edasi sõita
Kui omal kukla vahel midagi pole või ennast ka sadamas ära uputada.

Ja meie seaduste järgi jääks pool kui mitte rohkem põhja ja muude naabrite aluseid Eesti riiki aresti.Paat käru peale ja aidaa kodu poole aga,mitte vett mööda.


Infoks veel niipalju, et Soome sõiduks ei ole vaja B kategooriat, samuti piisab täiesti 20 miilisest sõidupiirkonnast selleks, et vabalt väinameres ringi seilata.


Üles
  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group