Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Rubriigist "keegi naine turul rääkis"
PostitusPostitatud: Laupäev, 11 Sept 2010 11:45 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=393956

Kui palju on Eestis paate, ei tea mitte keegi (4)
Jaga |
ÕL
11.09.2010 08:57

Eestis registreeritakse väike- ehk lõbustuslaevu kahte paralleelsesse registrisse. Kuuluda saab korraga ainult ühte.

Kui seal oled kirjas, siis teise sind ei märgitagi. Justiitsministeeriumi haldusalas on laevakinnistusraamat, millest teavet jagab Krediidiinfo just samal moel nagu muu maise vara kohta. Täpsem olles on laevakinnistusraamat avatud kõigile. Sinna kuulutakse enam-vähem kohustuslikult. Vaid alla 24 meetri pikkused väikelaevad võivad valida laevaregistri ja väikelaevaregistri vahel. Nimekiri lõpeb numbriga 93, kus särab Eesti registris kõige auväärsem muuseumalus, 75 meetri pikkune Suur Tõll. Ja nõnda 12 meetri pikkuste laevadeni välja. Alla 24 meetri pikkused väikelaevad võivad valida laevaregistri ja väikelaevaregistri vahel.

Kuni 12 meetri pikkused peavad valima väikelaevaregistri, mida peab ARK ja kuhu kuulumine on sama hästi kui kohustuslik. Kohustuslik on see kuni 12meetristele väikelaevadele, üle 12meetrised võivad valida laevaregistri ehk laevakinnistusraamatu. Väikelaevaregistris on kirjas 70 üle 12meetrist paati, põhikriteeriumiks ikka laeva pikkus.

Teadjate sõnul tekkinud suur segadus sellest, et veeteede ameti register olnud omal ajal ainult üks tavaline ruuduline vihik, mis pealegi olnud alalõpmata kadunud. Nõnda siis arvepidamine ARKi kätte läinudki.

Ka on meie registris välismaa laevnike paadid, peaasjalikult venelaste ja soomlaste omad. Venelastest võib veel aru saada – Eesti ikkagi ju Euroopa Liidu liige ning siin kirja saanud paadid peaksid tehniliselt pingetult saama sõita kogu Euroopas. Venelastel võib ilmselt end ilmutada mingi maksustamismure, sest et ühe venelastele kuuluva laeva kapten Peep Saabas põhjendas Oma Saarele laeva viibimist Eestis sellega, et omanik ei taha Venemaal maksu maksta.

Ent miks on Eesti registrisse on tulnud ka soomlasi? Arusaamatuks see jääbki, sest mingi maksutrikiga tegu ei saa olla.

Jälgi ajavad veelgi segasemaks eestlastest meeskonnaga ja põhiliselt ainult Eesti vetes seilavad alused, mille ahtris lehvib ometi võõrriigi, peaasjalikult Leedu lipp. Tegu on maismaalt merele üle kantud nähtusega, mis mõni aasta tagasi haaras Balti riike ka autode soetamisel USAst. Ameerikas ehitatud aluste normid ei ole Euroopa omadega identsed. Seega võivad ookeani tagant laevukese muretsenud inimesed sattuda väga raskesse olukorda ja üks võimalus ongi end kirja panna Leedu registrisse, kus sellistele asjadele vaadatakse tihtipeale läbi sõrmede.

Üks sellisid tahtmatuid patuoinaid on ka Tallinna sadama sidusfirmas töötav Grigori, kes kolm aastat tagasi USAst tulitera kaatri tellis. Kaks kevadet lehvis ahtris Eesti lipp, tänavu juba Leedu oma ning kodusadamaks oli uljaste tähtedega maalitud Klaipeda – ehkki laevuke vist eluilmas nii kaugele sõitnud pole. "Kogu tants sai alguse avariipumbast – tegelikult hullkallist süsteemist, mida tehases paigaldatud polnudki, sest seda ei nõudnud ükski USA ega Aasia riik. Aga Euroopa Liit ehk CE litsents nõudis. Puurisime näiteks isegi allapoole vööri laevakeresse auke veenmaks meie ametnikke, et laev on täiesti uppumiskindel ega vaja mingeid lisapäästesüsteeme. Ent meie põhjendusi kuulasid Eesti ametnike kurdid kõrvad – nendele polnud tähtis asja olemus, vaid paber. Nõnda asi Leedu lipuga lõppeski."

Ning lõpuks polegi kõik Eesti laevad üldse meie registris, vaid seilavad juba aastaid Vahemere- äärsete sadamate vahel ja kannavad peaasjalikult Hispaania, Itaalia või mingite maksuvabade tsoonide tunnuseid. Hinnanguliselt on neid 20–30 ümber ning nendest pole Eesti järelevalveorganisatsioonidel mingisugust ülevaadet.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 11 Sept 2010 12:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Tegelikult ju sporditegemiseks mõeldud aluseid ei pea kandma ka väikelaevaregistrisse, kanuust alates kuni üsna suurte purjejahtideni välja. :roll:

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 11 Sept 2010 13:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5833
Asukoht: Saaremaa
No oli siis vaja Peebust nimepidi rääkida. Ai-ai, tal võib pärast jama olla.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 11 Sept 2010 14:16 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Loo moraal, seadus on telefonipost: üle ei (viitsi) roni(da), ringi minna on lihtsam.... 8)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group