Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 58 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Sept 2010 20:43 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Mina näen siin erinevaid variante:
1. Oled siniristilipuga ahtris registreeitud või registreerimata paadiga eesti vetes, oskad soravalt "moi, Pekka" öelda ja omad mingisugust Soomes välja antud paberit (nt autojuhiluba, KELA-kortti vms) lehvitada, ei koti sind keegi.
2. Sama seis, aga papreid pole, võidakse "asjaolude selgitamiseks" kinni pidada. Kui tõestad, et oled Soome kodanik/resident ja paat on õiguspärases kasutuses, saad tõenäoliselt pahura porina saatel vabaks.
3. Kui oled Eesti kodanik ja oled tundmatu paadiga eesti vetes, saad kogu "seaduse rangusega", nii paadi kui paadijuhtimise eest.
4. Kui oled Eesti kodanik ja Soome registris paadiga eesti vetes, siis nõutakse registripabereid ja volitust vms , võidakse kottida, kuniks selgub, kas paat on õiguspärases kasutuses ja kui on, siis kohaldatakse Eesti seadusi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Sept 2010 21:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Muidu tundub arutelu täiesti õige olevat, aga 4. punkt on justnimelt see, mis segadust tekitab.
Juba eespool viidatud MSOS § 9424 ja § 9426 justnagu tähendaks, et kuna Soomes ei ole mingid juhipaberid nõutud, siis ei saa neid ka nõuda Eesti vetes sõitval Soome registris oleval laeval. Olgu seal roolis siis Soome, Eesti või mõne kolmanda riigi kodanik. Seadus ju ei maini kuskil kodakondsust, residendi staatust vms., kõik taandub registrikuuluvusele.
On siin mõni pädev jurist, kes oskaks kommenteerida?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Sept 2010 22:03 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
Hea küll,veelkord võtan ütelda, -oma nägemust .
Soomes on veeliiklus olnud argade hämarusest tänapäevani igameheõigus mis selleks maa geograafilist omapära arvestades jääbki.
Ei hakka sellel maal kunagi keegi igat järvel või lahekäärus ühelt neemenokalt teisele sõitvat paati seaduse rangusega kontrollima.Ega ei suudetagi.Ja polegi vaja.
Eestis aga ei suudeta veel tänapäevani loobuda kunagisest võõrvalla harjumusest inimene igal juhul ja vahendeid valimata veest eemal hoida ja oma bürokraatlik kroonuameti koht säilitada.
Soome ,kus on kümneid tuhandeid korda paate ja sadu tuhandeid km randa rohkem ei nõuta sellist absurdsust,et ka 2,5m laastuke peab olema registris ja lukus, piisab ohutusvestist,ei topita inimest oranži lumememme kostüümi mida niikuinii keegi selga ei pane ja nii edasi...

Tsiteeri:
Demokraatlik riik, viimase küsitluse järgi 2/3 rahvast pooldab lubade sisseviimist


Sellise väite kohta ma enam ei palu vaid nõuan viidet.
Tegelikult on Soomes väikelaevniku juhiluba isegi olemas.Selle nimi on _ Kansainvälinnen huvivenekortti.Eks arvake ise,kelle jaoks on see mõeldud,et oma riigi kodanikel kergem oleks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Sept 2010 08:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
olen kuulnud, et meil saarte kandis juba praktiseeritud seda, et paadid soomeregistrisse pandud. Meie miilitsaid muidugi ajab selline käitumine punaseks. Samuti meenub merepäevade ajast artikkel kus kodanik politseinik "nõudis" rootsi lipu all olevalt alusel registrisse panemist :lol:

See, et meil lube nõutakse on isenesest OK. Samuti paadi registreerimist. Soomes on selliseid tamula õnnetusi iga aasta, kus väikelaevale on pandud 2-3 korda lubatust suurem mootor peal!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Sept 2010 09:15 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 09 Aug 2010 21:13
Postitusi: 46
Asukoht: Viimsi
Sooviks ka,et mõni jurist siin sõna võtaks,et kuidas siis täpselt selle teemaga lood on.Endal seisab just mootorpaadi ost ees ja 14 okt. peaksin paadijuhi kursustele minema.Materjalid olen juba läbi vaadanud,enamvähem asja jagan aga kursuste pealt hoiaks hea papi kokku,5500.-EEK. :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Sept 2010 10:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Miks on vaja juristi? Vaat et peamised paragrahvi punktid on jäänud tähelepanuta:

Tsiteeri:
§ 1. Seaduse reguleerimisala

(2) Eesti riigilippu kandvatele väikelaevadele ning välisriigi lippu kandvatele laevadele ja väikelaevadele kohaldatakse käesolevat seadust juhul, kui see on käesolevas seaduses sätestatud.

(6) Käesoleva seaduse 11. ja 16. peatükki kohaldatakse kõigi merel ja sisevetel liiklevate veesõidukite suhtes, välja arvatud käesoleva paragrahvi lõigetes 3- 4'1 sätestatud erandid.


Seega vaid ja ainult need kaks paragrahvi rakenduvad aprioorselt kõigele veepeal liikuvale. Kõikide muude osas tuleb vaadata a) millega on tegu, b) kellele kuulub ehk mis lippu kannab ja siis edasi, mida Seadus ütleb. Oluline on seejuures:
Tsiteeri:
§ 16. Laeva merekõlblikkus ja sõidukõlblikkus

Laev on merekõlblik ja sisevetel sõidukõlblik, kui see on projekteeritud, ehitatud, seadistatud, varustatud, mehitatud ning lastitud ohutu meresõidu ja hea merepraktika või sisevetel ohutu sõidu nõuete kohaselt ning laeva tehniline seisund vastab meresõiduohutuse nõuetele, mille järgimine aitab ära hoida laevaõnnetusi, ohtu inimeludele ja merekeskkonna või sisevete reostust.


Mõistet "ohutu meresõit ja hea merepraktika" tuleb aga ise tõlgendada, sest seda ei ole lahti kirjutatud. S.t., et kui näiteks Soomes ja Rootsis on ohutu meresõidu hea praktika ilma registreerimise ja erilubadeta sõitmine, siis see ongi just see. Meil Eestis vanameeste, kommude ja partorg-mentide juhtimisel püütakse säilitada veel NLiidu "tava" kõiki ja kõike juba eos kurjategijaks pidada ja merest kaugel hoida.

Ja siis registreerimise osa, kus on veelkord eraldi rõhutatud:

Tsiteeri:
§ 37'1. Väikelaeva, alla 12-meetrise kogupikkusega laeva ja jeti registreerimise nõuded

(2) Eestis alaliselt elav või Eestis elamisloa saanud füüsiline isik ja Eestis registreeritud juriidiline isik on kohustatud kandma oma väikelaeva, alla 12-meetrise kogupikkusega laeva, mille kodusadam on Eestis, ning jeti vastavasse registrisse. See nõue ei kehti, kui väikelaev, alla 12-meetrise kogupikkusega laev või jett on kantud mõne muu riigi vastavasse registrisse.
(7) Eesti riigilippu võib ahtris kanda üksnes selline väikelaev, mis on kantud käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud registrisse.


Et üldse nõuda paadi registreerimist Eesti liiklusregistris, peab olema täidetud 2 eeltingimust: see peab olema oma ehk omand ja selle kodusadam peab olema Eestis.

On veel üks paragrahv ja siin ongi juristi abi vaja:
Tsiteeri:
§ 4. Välisriigi lippu kandvale laevale esitatavad nõuded

(1) Eesti Vabariigi territooriumil asuvasse sadamasse sisenemisel nõutakse välisriigi lippu kandvalt laevalt selle laeva suhtes kohaldatavates rahvusvahelistes konventsioonides ettenähtud tunnistusi.

(2) Välisriigi lippu kandvale laevale, mille suhtes rahvusvahelisi konventsioone ei kohaldata, ja väikelaevale ei esitata rangemaid nõudeid, kui on kehtestatud sama klassi Eesti riigilippu kandva laeva ja väikelaeva suhtes.

Seda saab tõlgendada kaheti ja mina tõlgendaks seda puhtalt väikelaeva kui füüsilise objekti poolelt. S.t. tema tehniline olek ja varustus.
Laeva juht, leaevapere, reisijad, tootja isik etc on hoopis teine teema ja ka selle seaduse mõistes eraldatud füüsilisest veesõidukist.
Aga siin peaks/võiks olla olemas Riigikohtu mingi lahend, niisama juristi jutt ka ei päde.

Tsiteeri:
§ 36. Väikelaeva ja jeti tehnilise järelevalve korraldamine

(1) Väikelaeva ja jeti tehnilist järelevalvet kohaldatakse Eestis registrisse kantud väikelaeva ja jeti suhtes.

(2) Eestis registrisse kantavate või kantud ja veeliikluses kasutatavate väikelaevade ja jettide tehniline seisund peab vastama kehtivatele meresõiduohutuse ja kvaliteedi nõuetele.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Sept 2010 11:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
priit69 kirjutas:
Sooviks ka,et mõni jurist siin sõna võtaks,et kuidas siis täpselt selle teemaga lood on.Endal seisab just mootorpaadi ost ees ja 14 okt. peaksin paadijuhi kursustele minema.Materjalid olen juba läbi vaadanud,enamvähem asja jagan aga kursuste pealt hoiaks hea papi kokku,5500.-EEK. :)
Ma pole mingit moodi jurist, kuid selle asemel käisin möödunud talvel väikelaevniku kursustel. Kommenteerin niipalju, et isegi kui väikelaevniku tunnistust ei antakski, tasub ikka kursusel käia, teadmised mööda külge maha ei jookse. Iseasi, kui Sa meresõiduga nii hästi kursis oled, et kursus Sulle kohe mitte midagi juurde ei anna. Sellisel juhul võid väikelaevniku eksamile ka eksternina minna, see pidi seaduse järgi võimalik olema. Ainult, kui ma kunagi ühe VTA härraga sel teemal vestlesin, ütles see, et ta käis eksternide grupi eksamit vastu võtmas ja üks mees oli eksami isegi ära teinud. :roll:

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Sept 2010 18:15 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
PriitV
täie respektiga - miks Sa jätsid siis selle välja?
http://www.vta.ee/atp/public/v_m_v_ikelaeva_load.doc


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Sept 2010 19:23 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 697
PriitV kirjutas:
On veel üks paragrahv ja siin ongi juristi abi vaja:
Tsiteeri:
§ 4. Välisriigi lippu kandvale laevale esitatavad nõuded

(1) Eesti Vabariigi territooriumil asuvasse sadamasse sisenemisel nõutakse välisriigi lippu kandvalt laevalt selle laeva suhtes kohaldatavates rahvusvahelistes konventsioonides ettenähtud tunnistusi.

(2) Välisriigi lippu kandvale laevale, mille suhtes rahvusvahelisi konventsioone ei kohaldata, ja väikelaevale ei esitata rangemaid nõudeid, kui on kehtestatud sama klassi Eesti riigilippu kandva laeva ja väikelaeva suhtes.

Seda saab tõlgendada kaheti ja mina tõlgendaks seda puhtalt väikelaeva kui füüsilise objekti poolelt. S.t. tema tehniline olek ja varustus.
Laeva juht, leaevapere, reisijad, tootja isik etc on hoopis teine teema ja ka selle seaduse mõistes eraldatud füüsilisest veesõidukist.
Aga siin peaks/võiks olla olemas Riigikohtu mingi lahend, niisama juristi jutt ka ei päde.



Priit, vaata seadusest, millise peatüki all see § 4 on kirjutatud, ja paljud asjad saavad selgemaks :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Sept 2010 22:19 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Mär 2004 16:05
Postitusi: 377
Asukoht: Maakera
retti kirjutas:
Tsiteeri:
Demokraatlik riik, viimase küsitluse järgi 2/3 rahvast pooldab lubade sisseviimist


Sellise väite kohta ma enam ei palu vaid nõuan viidet.
Tegelikult on Soomes väikelaevniku juhiluba isegi olemas.Selle nimi on _ Kansainvälinnen huvivenekortti.Eks arvake ise,kelle jaoks on see mõeldud,et oma riigi kodanikel kergem oleks.


Aga palun:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1710700


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Sept 2010 09:16 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
Tänan viite eest.
Aga tõlgituna eesti keelde

Viiden maakuntalehden teettämässä kyselyssä kaksi kolmesta vastanneesta halusi, että moottoriveneilijät suorittaisivat samankaltaisen tutkinnon kuin autoilijat.

kõlab see nii
Viie maakonnalehe tehtud küsitluses kaks kolmest vastanust soovis,et mootorpaadijuhid läbiksid samasuguse koolituse kui autojuhid.

Kus siin on ,et 2/3 soovivad lubasid?
Aga soomlased käivadki koolitlustel,ja päris hoolsasti.Riik sellega Soomes ei tegele.Tegelevad väikelaevnike/paadimeeste vabatahtlikud ühingud.Ja odavamalt kui meil.

Järgmises lõigus
_ Ajokorttia veneliikenteeseen on esitetty useassa eri yhteydessä viime vuosina_
mainitakse küll,et juhiluba veeliikluseks on nõutud mitmes eri ühingus/kollektiivis/ grupis

Olulisim vahe Soomega on see,et seal ei sega ega piira riik veeliiklust,nõuab vaid elementaarseid teadmisi ja - turvavarustust

P.s väga raske on soomlasele selgeks teha,mis asi on Eestis piiriveekogu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Sept 2010 10:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Inimene õpib kogu elu :roll:

Ma ei teadnudki, et soome paadimeestel pole juhilube!
Nüüd ma alles taipan, miks ühes vahejuhtumis mõni aasta tagasi meie vestlus venepoliisiga peale dokumentide esitamist väga sõbraliku pöörde võttis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Sept 2010 10:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
just- venepoliisi silmis oled lausa kapten :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Sept 2010 11:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
retti kirjutas:
Viiden maakuntalehden teettämässä kyselyssä kaksi kolmesta vastanneesta halusi, että moottoriveneilijät suorittaisivat samankaltaisen tutkinnon kuin autoilijat.

kõlab see nii
Viie maakonnalehe tehtud küsitluses kaks kolmest vastanust soovis,et mootorpaadijuhid läbiksid samasuguse koolituse kui autojuhid.


retti, ma soovitaks tõlkimisega alles siis tegeleda, kui sa tõlgitavast keelest aru saad. "tutkinto" tähendab soome keeles eksamit või teaduskraadi. Ehk et kaks kolmandikku vastanutest soovis, et mootorpaadijuhid peaks sooritama samasuguse eksami kui autojuhid. Viidatud artiklis on konkreetselt kirjas:

"Veneilijöille toivotaan tutkintoon perustuvaa ajokorttia."

ehk et

"Paadijuhtidele soovitakse eksamil põhinevat juhiluba".

Mis segaseks jääb?

Muide, lause "Ajokorttia veneliikenteeseen on esitetty useassa eri yhteydessä viime vuosina." tähendab tegelikult et "viimaste aastate jooksul on mitmes erinevas kontekstis tehtud ettepanek paadiliikluses juhiluba kasutusele võtta".


Pole mõtet ebakorrektse tõlkega asja segasemaks ajada.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Sept 2010 17:32 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
Pass on?
EI OLE?
Tulete kaasa!

Kes aru saab, see teab mida ma mõtlesin seda kirjutades.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 58 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group