Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Arvele võtmine
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=6&t=5737
1. leht 2-st

Autor:  marcochool [ Neljapäev, 14 Apr 2011 22:48 ]
Teema pealkiri:  Arvele võtmine

Tere

Õige varsti peaks paadivabrikus valmis saama minu D kategooria sõudepaat. Kuna pikkus üle 3 meetrit, siis pean selle ka arvele võtma.

Vajalikud paberid antakse kaasa, samuti on loogiline ja arusaadav riigilõivu tasumine. Muude asjade kohta on paar küsimust:

1. Mida kujutab endast registreerimiseelne ülevaatus?
2. Kes seda teostab?
3. Kuna paat hakkab garaazis paiknema, siis kas pean selle kuhugi toimetama või tullakse ise selle juurde?
4. Kas päästevarustus peab selleks ajaks juba kõik olemas olema?
5. Juhul kui päästevarustus peab olemas olema, siis mis oleks täpne nimekiri, mis mul vaja osta on?

Praeguseks vist kõik, tänud abistamast

Autor:  niru [ Reede, 15 Apr 2011 06:55 ]
Teema pealkiri: 

Abiks on www.mnt.ee

1. registreerimiseelne ülevaatus seiseneb väikelaeva ülevaatamises:);
2. teeb seda maanteameti liiklusbüroo ehk vana nimega ARK;
3. kui ei ole võimalik paati liiklusbüroosse ettenäitamisele tuua, saab kutsuda liiklusbüroo töötaja kohapeale, maksab vanas rahas 350 eeku;
4. registreerimisel ei ole vaja varustust ette näidata;
5. hetkel ei olegi kehtivat varustuse nimekirja, vana määrus on kehtetuks tunnistatud ja uut pole veel välja antud. Aga küll ta peagi tuleb.

Autor:  Markii7 [ Reede, 15 Apr 2011 07:49 ]
Teema pealkiri: 

Kui paat on uus on vaja ette näidata vaid tootja dokumendid paadi kohta, sertifikaat või vastavustunnistus, ei ole meeles see täpne nimi, mõte selles et maaletooja/ tootja on juba selle paadiga nö ülevaatusel käinud ja kõik selle konkreetse uue paadi ostjad ei pea seal paadiga käima...

Autor:  amy [ Reede, 15 Apr 2011 09:32 ]
Teema pealkiri:  arvelevötmine

enne arvelevötmist TULEB paat Alati yle näidata !!! ainult,et probleemid on selles,kui ei ole dokustaati paadi andmetega,pikkus,laius,syvis,kandevoime,inimeste arv,söidu rajoon...tuleb see asi ära teha veeteede ametis...seal mehed vaatavad paadi yle ja määravad vastavad numbrid ( viimane kord olid kyll möistlikud mehed,ei mingeid probleeme,ja raha ka ei tahtnud!),ja siis selle paberiga alles minna ARK-i! edasi juba jooksvad kysimused.

Autor:  grandboat [ Reede, 15 Apr 2011 12:08 ]
Teema pealkiri:  Re: arvelevötmine

amy kirjutas:
enne arvelevötmist TULEB paat Alati yle näidata !!! ainult,et probleemid on selles,kui ei ole dokustaati paadi andmetega,pikkus,laius,syvis,kandevoime,inimeste arv,söidu rajoon...tuleb see asi ära teha veeteede ametis...seal mehed vaatavad paadi yle ja määravad vastavad numbrid ( viimane kord olid kyll möistlikud mehed,ei mingeid probleeme,ja raha ka ei tahtnud!),ja siis selle paberiga alles minna ARK-i! edasi juba jooksvad kysimused.

Vaidlen vastu. Veeteedeametis võivad olla kuitahes mõistvad mehed aga endise nimega ARK-is asju ajades sõltub sinu asjaajamise lihtsus parasjagu tööl oleva tsinovniku tasemest. Nt. kui tootjal on ARKi-iga leping ja saad paadiga kaasa dokustaadi nimega "Registreerimiseelse ülevaatuse akt" siis just see dokument peaks seaduse järgi vabastama sind paadi ettenäitamisest arvelevõtul. Paraku, enamikel seal istuvatel tegelinskitel on sügavalt pohhui sinu paberist ja saad korralduse paat kohale lohistada. Lisaks on viimase aja trend ,et paadi ostuarvel nõutakse ostja nime ja isikukoodi. Lisaks arvele veel ostu-müügilepingut. Kuna puutun nimetatud teemaga igapäevaselt kokku siis võiks lausa raamatu kirjutada sellel teemal. Ja kui julged küsida,et mis seaduse alusel sinuga nii käitutakse siis vastuseks lennutatakse paberid ülbe kaarega üle leti ja öeldakse,et neil asutusesisene asjaajamisjuhend näeb nii ette. Jääb igaühe enda otsustada kas 64,-eur riigilõivu eest saad piisavalt mõnitada või mitte.
PS! Kogu komöödia algas siis kui ARK ja Maanteamet kokku löödi.

Autor:  peebuste [ Reede, 15 Apr 2011 13:41 ]
Teema pealkiri: 

Milline ARK?

Autor:  grandboat [ Reede, 15 Apr 2011 13:50 ]
Teema pealkiri: 

peebuste kirjutas:
Milline ARK?

Enam pole eriti vahet. N....takse igal pool. Varem oli küll nii,et mida kaugemal veekogust seda lihtsamini läks. Tundub,et neil nüüd eraldi inimene tööle võetud kes käib koolitamas kuidas maksumaksjat peedistada.

Autor:  marcochool [ Reede, 15 Apr 2011 18:38 ]
Teema pealkiri: 

Küsimus nüüd ka veel selline, et kui paati arvele ei võta ning veepolitsei peaks kinni pidama, mis siis saama hakkab (päästevestid on paadisolijatel seljas)? Ehk kas see arvelevõtmine on kohustuslik või mitte?

Autor:  niru [ Pühapäev, 17 Apr 2011 10:55 ]
Teema pealkiri: 

Väikelaeva registreerimine on kohustuslik, kui tahetakse merel ja laevatatavatel sisevetel liigelda. Kui selle tegemata jätad, võid kuni 766 eur trahvi saada. Ja kui hästi tahetakse, siis küllap leitakse veel neid paragrahve, mille eest sulle väänata. Esimese asjana kohe kindlasti ka puuduliku varustuse eest, sest isegi D-kategooria väikelaeval peab lisaks päästevestidele veel üht-teist kaasas olema (kuigi hetkel seda määrust pole, mis varustuse sätestaks).
Kui aga kulged suvalisel metsajärvel, siis pole regada vaja.

Midagi on seaduses ka paremaks muudetud. Nimelt ei pea enam väikelaevajuhi tunnistust ja registreerimistunnistust kaasas kandma, kui on ette näidata mingi isikut tõendav dokument. Registreerimistunnistuse puhul eeldab see aga seda, et registrisse kantud omanik või vastutav kasutaja peab ise väikelaevas viibima.

Autor:  ns [ Kolmapäev, 20 Apr 2011 10:37 ]
Teema pealkiri: 

Kas väikelaeva numbrimärgile on veel muid nõudeid peale numbri kõrguse (ark lehel 100-200mm) Äkki mingi kõrguse ja laiuse suhe vms.

Autor:  Rene [ Kolmapäev, 20 Apr 2011 11:27 ]
Teema pealkiri: 

https://www.riigiteataja.ee/akt/1056939

§ 10. Registreerimisnumber ja selle pardale kandmine
(1) Väikelaeva ja alla 12-meetrise kogupikkusega laeva registreerimisnumber on seitsmekohaline (kokkukirjutatud) kolmest ladina suurtähest, tähekoha pikkusest kriipsust ja kolmest araabia numbrist koosnev kombinatsioon. Registreerimisnumbris ei tohi kasutada täpitähti.
(2) Purjejahi registreerimisnumbriks on Eesti Jahtklubide Liidu poolt antav purjetähis, mis koosneb rahvuslikust tähekombinatsioonist EST ja numbritest.
(3) Alla 12-meetrise kogupikkusega väikelaeva ja alla 12-meetrise kogupikkusega laeva pardale kantava registreerimisnumbri kõrgus on 100–200 mm ja tähejoone paksus 1/7 registreerimisnumbri kõrgusest.
(4) Üle 12-meetrise kogupikkusega väikelaeva pardale kantava registreerimisnumbri kõrgus on 200–300 mm ja tähejoone paksus 1/7 registreerimisnumbri kõrgusest.
(5) Registreerimisnumber kantakse laeva vööriossa mõlemale pardale paralleelselt pardajoonega. Heledale pinnale kantakse registreerimisnumber musta tähistusega ja tumedale pinnale valge tähistusega.
(6) Registreerimisnumber peab olema selgesti kirjutatud ja kergesti loetav.

Autor:  Meerschwein [ Kolmapäev, 20 Apr 2011 11:28 ]
Teema pealkiri: 

ns kirjutas:
Kas väikelaeva numbrimärgile on veel muid nõudeid peale numbri kõrguse (ark lehel 100-200mm) Äkki mingi kõrguse ja laiuse suhe vms.


Joone paksus peab olema 1/7 tähe või numbri kõrgusest. Hästi sobib DIN font, sellega on näiteks ka Eesti autode reg numbrid tehtud, Saksamaal kasutatakse seda liiklusmärkide jaoks.

Autor:  hsn_va [ Neljapäev, 21 Apr 2011 15:33 ]
Teema pealkiri: 

Nuh, tänapäeval on kõige mugavam osta ehituspoest sobiva kõrgusega numbrikleebised, kogu tähestik ka lisaks saadaval. Eelmisel kevadel n...isin trafaretti lõigata ja siis seda viisakalt peale kanda, pärast kui päästerõngale need kleebised peale panin vandusin, et mis lolli tööd ma selle pealevärvimisega tegin ... nu aga eks inimene õpib niikaua kui elab :)

Autor:  Meerschwein [ Neljapäev, 21 Apr 2011 15:39 ]
Teema pealkiri: 

Trafaret on eelmine sajand!
Kõigepealt arvutis sobiv fail valmis, siis kilelõikustöökotta, näiteks MR Stuudiosse Tondil, ning seejärel siirdekilega kenasti paadile :)
Mugav, lihtne ja täpselt selline, nagu soovid!

Autor:  Viking [ Neljapäev, 21 Apr 2011 16:11 ]
Teema pealkiri: 

Paat tuleb Lätis arvele võtta 20 EUR ja selle hinna sees on ka reg. numbri kleebised, tähe kõrguse ütled ise ja kohe ARK-s lõigatakse välja koos siirdekleepsudega nii nagu peab.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/