Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 12 Apr 2012 11:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
kuni 1km kaldast on vaja esitada ainult kohaliku tasandi ujumisvõistluste diplom :oops:

aga jah eelmine vastus õige!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Mai 2012 12:45 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Apr 2012 14:46
Postitusi: 5
Rehepapp kirjutas:
Ikka nii nagu kirjas on. Võta COLREGi osa C lahti ja vaata läbi.

Seal on muuhulgas sellised asjad:

Reegel 23.
- alla 12 meetri pikkune jõuajamiga laev võib käesoleva reegli punktis a ettenähtud tulede asemel kanda valget ringtuld ja pardatulesid;
- alla 7 meetri pikkune jõuajamiga laev, mille suurim kiirus ei ületa 7 sõlme, võib käesoleva reegli punktis a ettenähtud tulede asemel kanda valget ringtuld ja võimalusel ka pardatulesid;

Reegel 25.
- purjelaev pikkusega alla 7 meetri peab võimalusel kandma käesoleva reegli punktis a või b ettenähtud tulesid, kuid kui ta neid ei kanna, peab laeval olema käepärast taskulamp või süüdatud valge tulega latern, mida tuleb kokkupõrke vältimiseks aegsasti näidata.
- Sõudepaat võib kanda käesolevas reeglis purjelaevade jaoks ettenähtud tulesid, kuid kui ta neid ei kanna, peab paadis olema käepärast taskulamp või süüdatud valge tulega latern, mida tuleb kokkupõrke vältimiseks aegsasti näidata.


Ehk siis päris igal paadiloksul ei pea tulesid olema, aga kui tegu juba mootorpaadiga, siis peaks vähemalt valge ringtuli olema.

Tulesid peab kandma päikeseloojangust päikesetõusuni, muul ajal ei küsi neid keegi.

Sisevetel käib asi vastavalt Laevatatavatel sisevetel liiklemise korrale, seal on sõnastused veidi erinevad aga sisu enam-vähem sama.


Tere, mul on veel väike segadus.
Mul on 3.3m PVC paat koos mootoriga ja täpselt ei tea kas ostan tulesid või ei ole vaja.
Paadi kasutan Peipsil ja Narva jõel AINULT päeval, ööesel kurat magan :D
Lugesin seda http://www.kipper.ee/materjalid/colreg.pdf
ja seda
- alla 7 meetri pikkune jõuajamiga laev, mille suurim kiirus ei ületa 7 sõlme, võib käesoleva reegli punktis a ettenähtud tulede asemel kanda valget ringtuld ja võimalusel ka pardatulesid;

Nagu aru sain, siis mulle on vaja tassida valget ringtuld, ja küsimus on selles , kas päeval ka?
Just helistasin VTA mehele, kes tegeleb laevade ülevaatusega.
Ta ütles, et kui oled Peipsil ja Narva jõel või muu sisevetel siis aitab veekindlat taskulampi. Kui lähed merre siis juba ringtuld on vaja.

Ei saa aru milleks üldse seda on vaja tassida päeval ???


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Mai 2012 12:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2533
Asukoht: Tallinn
Päeval ei peagi olema, aga alati võib ju juhtuda, et jääd pimeda kätte.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Mai 2012 12:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
Kui nüüd korrektselt seadust järgida, siis Laevatatavatel sisevetel liiklemise kord ütleb nii:
Tsiteeri:
§35. Väike- ja purjelaevad
( 1 ) Väike- ja purjelaevad on kohustatud kandma neile ettenähtud tulesid päikeseloojangust kuni päikesetõusuni ja piiratud nähtavuse korral.
...
( 7 ) Väikelaev pikkusega alla 7 m võib kanda üht valget ringtuld, mis peab asuma vähemalt 1 m kõrgusel veeliinist ja olema paigaldatud nii, et ei pimestaks väikelaevajuhti. Sõudepaadil peab olema käepärast valge tuli näitamaks seda kokkupõrke vältimiseks.
...
( 8 ) Väikelaev, seistes laevatee vahetus läheduses või piirkonnas, kus liiguvad teised laevad, peab kandma järgmisi tulesid ja märke:
...
2) öösel väikelaev pikkusega alla 7 m kandma üht valget ringtuld või omama käepärast laternat, et näidata seda kokkupõrke vältimiseks teisele laevale;

Ehk siis tegelikult peaks jah ka sellel 3,3 meetrisel alusel olema peal valge ringtuli. Reaalses elus arvatavasti keegi väga ei kobise, kui sul vähemalt töötav taskulamp on ette näidata. Ja taskulamp võiks kaasas olla küll, mitte ainult nõuete pärast vaid juba enda ohutuse tagamiseks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Mai 2012 13:15 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Apr 2012 14:46
Postitusi: 5
Asi selles, et ei taha 30 euro ära visata, pärast kõik lihtsalt niisama vedeleb paadis. Mul ei ole kuskilt võtta 12V paadis, sellest tuleb kasutada LED ja patareid - see ringtuli maksab 30+ euro.

Ostan siis veekindlat taskulampi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Mai 2012 13:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Rehepapp kirjutas:
...mitte ainult nõuete pärast vaid juba enda ohutuse tagamiseks.

Tegelikult käib see enamuse nõutud asjade kohta. Mida väiksem oled, seda rohkem pead panustama oma veesõiduki nähtavaks tegemisse. Ja teise asjana alles omaenda ohutusvarustusse. Päästevestist ei ole kasu, kui udus sust üle sõidab mingi raudkoll... või kajakivennast kasvõi 10-meetrine kiiljaht, sest vastu päikest pole lainete vahelt nii olematut riistapuud tõesti näha ja roolimees üldiselt päris otse ette ei näe ka.

Mis aga käigutulesid puudutab: see on mingi kummaline Skandinaavia skääripurjetamise omapära, et käigutuled on madalal reelingutes. Meetri kõrgusel veepinnast vähegi lainetuse olemasolul pole neid siiski "nõutud" distantsile näha. Suurte merede ja suurte laientega harjunud rahvastel on ka väga suurtel purjekatel (lubatud ju kuni 20-meetristel ja need on juba tõesti suured jurakad) mastitoppides nn"purjekatuled" või kombituled ehk kõikuv "punane/roheline tuletorn" on kindlasti kaugele näha. Teine asi on radaripeegeldi. Sailingu omad tegid siis uurimustöö ja see, mida meil siin radaripeegeldiks nimetatakse, on sitt kuubis. Jällegi: väljaspool Läänemerd selliseid hõbepaberitorukesi ei kohta! On kas kokkupandav metallist peegeldi (meil nn. vanakooli oma, mis kunagi jahtidel ahterstaagis oli) või masti küljes päris jäme valge plastik-balloonike.
Kui nüüd seda pilti suurendada (või picasas vaadata), siis näha on 12 masti, nendest 8 omavad topis punane/roheline tuld ning kõigil on see valge balloonike-peegeldi. See tulede värk torkas mulle suisa silma!
Pilt

Kummalisel kombel oli viimasel B31'l aga käigutuled nii ühendatud, et mootori tuld ei saanudki eraldi sisse/välja lülitada ja nii oli genu kogu aeg valgustatud. Ka omamoodi hea lahendus, sest mitukümmend ruutu valgustatud valget pinda on igal juhul hästi näha.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Mai 2012 23:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 02 Mär 2010 02:37
Postitusi: 78
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Teine asi on radaripeegeldi. Sailingu omad tegid siis uurimustöö ja see, mida meil siin radaripeegeldiks nimetatakse, on sitt kuubis.


See millest PriitV räägib ei ole mitte "Sailingu omade uurimustöö" ;-) vaid ilmselt laupäevase jutuajamise käigus vihjatud alljärgnevatel allikatel tuginev arvamus:

http://www.theradarreflectorsite.org/Articles/ComparingPassiveRTE.pdf

http://www.hotribs.com/Library/Radar_Reflectors.pdf


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Mai 2012 09:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Virko kirjutas:
See millest PriitV räägib ei ole mitte "Sailingu omade uurimustöö" ;-) vaid ilmselt laupäevase jutuajamise käigus vihjatud alljärgnevatel allikatel tuginev arvamus:


Virko, see ju ongi uurimistöö - uurida uurimistööde tulemusi ;) Kipperis pole radaripeegeldi teema ju enne kordagi esile kerkinud? Tuleb välja, et koos kapitalismiga saabus meile ka totaalne sitt ning vana hea alumiiniumist 8-tahukas on ikka palju õigem asi! Bellatrixi peal on ka too Plastimo 16-tolline kokkupandav isend. Ning niipalju, kui olid mastid pikali, olid brittidel mastides need Blipperid. Muidu saanudki aru et mis valge suur "junn" neil kõigil mastides on, kuniks pealt lugesin.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Juul 2013 18:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5824
Asukoht: Saaremaa
Leidsin siiski veel tükk aega takkajärgi ühe olulise apsaka ja ausalt öeldes ei viitsinud kontrollida kas me seda asja selle redaktsiooni ilmumise eel ka arutasime siin.

Probleem: määruse lisana olevas tabelis on D ja C kategooria puhul nõutud ilma kõrvalehiilimise võimaluseta aerud või mõla.
Esmapilgul ju täitsa okei, aga tegelikult puutun igapäevaselt kokku ka C kategooria glisseeriva kerekujuga paatidega mille sõidumass on 2.....12 tonni ning nende puhul ei ole tõesti mitte midagi teha ei aerude ega mõlaga. Lisaks on probleem sellele mittevajalikule mõlale koha leidmisega. Muidugi saaks ju linnukese kirjasaamiseks osta selle mõla/pootshaagi ristsugutise, aga õnnetuseks on raskete ja suurte paatide puhul korralik teleskooppootshaak täitsa vajalik asi - mul on neid paadis lausa 2tk kaasas.

On's meil muutust oodata või ehk saaks seda mõlavärki mingi määrusega säädida selliselt et see oleks vajalik ainult sellistes paatides kus mõlaga midagigi mõjutada suudab? Suurtes ja rasketes paatides ei tee peale parmude mahalöömise sellega eriti midagi asjalikku :D

Näiteks selline pea viietonnine jurakas mille peatekk meetrijagu veepinnast. Mis sa vaene hing seal mõlaga teed? Umbes sama palju kui mõne Tallinki laeva peal: võid muidu vehkida ja pulli teha :)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Juul 2013 19:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
Kuidas sa just ühes teises teemas kirjutasidki...
Mark kirjutas:
Ilmselt pean ka ise kukalt sügama ja mõtlema mis variandid avariiroolimiseks meite jalgadega paatidele tekitada.
:P
Aga nojah, on suht jabur nõue tõesti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Juul 2013 20:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5824
Asukoht: Saaremaa
Noh ega see mõla kah päästaks. Kui siis näiteks WC uks vms :)
Mine proovi korra rautavillet aerutada või roolida mõlaga :D

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: reflektoritest
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Juul 2013 23:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Mär 2013 21:48
Postitusi: 60
Asukoht: Elbonia
Tänud sellele reflektorite teemale tähelepanu juhtimast - ja üks link lisaks www.yachtingmonthly.com/fileBank/PDF/re ... m_june.pdf kus lisaks analüütilisele nägemusele ka laeva-radari katsed juures.

"Icetray" ehk need tuutud on ilmsel out - aga kas keegi on meil müügilolevate vana-kooli peegeldite jaoks leidnud mingi hea nipi catch-rain asendis kinnitamiseks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Juul 2013 09:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5824
Asukoht: Saaremaa
Rehepapp kirjutas:
Aga nojah, on suht jabur nõue tõesti.


Selles suhtes ei ole üldse jabur, et C kategooria paate on ka ju viiemeetriseid ja seal saab mõlaga toimetada nagu peabki. Ma paneks mingi lisaklausli et C kat kuni Loa 7m vms. Ja D katti puudutaks ka sest näiteks ujuvmajad on kõik D katt ja need võivad olla ka 24m pikad ja 12m laiad. Et mida sealgi enam mõlad või aerutad :lol: Ka Fred25 oli tellija soovil algselt plaanitud D kat, ma rääkisin neile augu pähe, et miks D kui C on ju vabalt täidetud igast asendist. Ka selle paadi puhul ei tee mõlaga eriti midagi. Roolida võib olla pisut tõesti saaks, aga pigem väänduks mõla vars lihtsalt ära selle massi ja tuulepinna juures..

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Nov 2013 18:49 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 20 Juun 2013 11:52
Postitusi: 77
Asukoht: Harjumaa
ma arvan et see mõla pigem juhuks kui sildumisel mootor otsad annab. natuke sudida kannatab ka mitme tonnist alust. meeter pladistamist võib tähendada kas ulatud kaile hüppama vs triivid kividesse ;)

kunagi pirita bluesailidega totaalsesse tuulevaikusesse sattudes mõlatasime.... jägermeistri pudeliga. liikus, vaevaliselt aga liikus. sadamas manööverdamiseks piisavalt. oleks mõla old oleks muidugi glissi ka lasknud 8)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group