Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1 postitus ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Eesti ühtlustab meresõidualast seadusandlust EL-iga
PostitusPostitatud: Reede, 13 Mai 2005 07:35 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2446
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Küll otseselt mitte nii väga seotud väikelaevandusega (kuigi meresõiduohutuse seadus reguleerib otseselt ka väikelaevade ning muude veesõidukite meresõiduohutust ja laevatatavatel sisevetel sõidu ohutust), aga ei jookse külge mööda maha ka see teadmine:

BNS 12.05.2005
Riigikogu võttis neljapäeval (12.05.2005) 74 poolthäälega vastu meresõiduohutuse seaduse muudatused, mille eesmärgiks on muu hulgas meresõiduohutusealaste õigusaktide kooskõlla viimine Euroopa Liidu normatiividega.
Seadusemuudatused täpsustavad meresõiduohutuse alaseid nõudeid ja vastutust ning trahvide määramist ja suurusi seaduse rikkumise korral, teatas majandusministeerium BNS-ile.

Lisaks aitab seaduse vastuvõtmine kaitsta tõhusamalt keskkonda, kehtestades sadamatele kohustuse sõltumata äraantavast kogusest sadamatasu arvelt vastu võtta laeva pilsivesi, fekaalvesi, prügi, masinaruumist pärinevad naftat sisaldavad jäätmed ja muud laevajäätmed.

Nimetatud kohustus tagab olukorra, kus laev* on huvitatud laevajäätmete sadamale üleandmisest, kuna selle eest tasutakse olenemata sellest kas jäätmeid reaalselt ära anti. Eeldatavasti vähendab selline tasude süsteem laevajäätmete võimalikku merre heitmist, märkis ministeerium.

Seaduse vastuvõtmine toob Eesti laevaomanikele kaasa teatava kulude kasvu. Näiteks peab laevaomanik katma laeva automaatse identifitseerimise seadmete ja reisiinfo salvestite paigaldamise kulud.

Seaduse rakendamine toob kaasa täiendavaid kulutusi ka riigieelarvele kuna laevade ja sadamarajatiste turvalisusega seotud ülesannetest ja järelevalvekohustusest tulenevalt suurenevad veeteede ameti kulud umbes poole miljoni krooni võrra aastas.

Neljapäeval vastu võetud seadusega muutis riigikogu lisaks meresõiduohutuse seadusele ka sadamaseadust, kaubandusliku meresõidu koodeksit, erakooliseadust, kutseõppeasutuse seadust, rakenduskõrgkooli seadust ja mereteenistuse seadust.

Seaduse valmistas ette majandusministeeriumi lennundus- ja merendusosakond koostöös veeteede ametiga.

* laev – veesõiduk või teisaldatav ujuvvahend kogupikkusega 24 või enam meetrit. Laevana käsitatakse ka veesõidukit kogupikkusega 12–24 meetrit, mida kasutatakse majandustegevuseks või kutsetööks või koolituseks (välja arvatud väikelaevajuhtide väljaõpe) või riigihaldusülesannete täitmiseks. Majandustegevusena ei käsitata väikelaeva kasutamist või rentimist sporditegevuseks ja vaba aja veetmiseks, samuti kasutamist müügi eesmärgil või õppeotstarbel;


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1 postitus ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group