petskratt kirjutas:
avr70 kirjutas:
Petskratt nõudis 10 tundi praktilist merekoolitust. Aga mis segab teha see 10 tundi OMA ALUSEGA omas sõidupiirkonnas?
Mittemiski segab - "Iseseisvalt praktilised oskused omandanud isik tõendab oma oskusi kursusi korraldavale isikule, mille kohta vormistatakse kirjalikult praktikaarvestus."
Esiteks: Simulaator - mai äss

Mis puudutab purjekat, võib selle absoluutselt ära unustada!!! See on idiootsus kuubis ja ei anna absoluutselt mitte mingisugust IRL-väärilist kogemust ega tunnetust. Kui auto-, lennu-, allveelaeva- ja mootorlaevasimulaatorid annavad veel täitsa arvestatava õppekogemuse, siis purjekaga saab vaid ja ainult sõites, sõites ja veelkord sõites ning seda ERINEVATEL alustel, erinevatel vetel ja ilmastikuoludes!
Ja siit jõuame kohe järgmise "probleemini": näidake mulle neid kursusi korraldavaid isikuid, keda üldse saab purjeka kohalt tõsiselt võtta??? Ning nagu kordi ennegi on juba kirjutatud, on selliste meeste ja aluste nimekiri Eestis väga lühike ning enamus neist kohe kindlasti ei viitsi päevast-päeva
rookide koolitamisega tegeleda. Üldse on meil korralike koolitusjahtide põud aga ka koolitajate põud. Ning tõmmates KÕIK poolt/vastu argumendid koomale, jääb järgi ÜKS ettevõtlus, keda saab üldse tõsiselt võtta: sailing.ee! Ning praegu ei ole oluline see, et me oleme koos päris palju tuhandeid miile sõitnud sailingu-poistega - see on kuif faktidele tuginev tõdemus! Neil on olemas esiteks pädev purjekapark alates algõppeks sobilikust poolakast kuni ookeane kündnud bavaariani. Neil on PIKK rivi Kapteneid, kes kõik on sõitnud vähe kaugemal, kui meie kohalik silmapesukauss. Ning mis kõige tähtsam: neil on IGAKS purjekaga liikumise "eriosaks" reaalsete fenomenaalsete oskuste ja
isikuomadustega Kapten. Ning ma olen oma lühikese elu jooksul
väga palju mehi-naisi purjekatel kohanud ja koos sõitnud ehk üht-teist suudan arvata. Ning afäär tööpealkirjaga "odav reisser Euroopast" sisaldab palju koolitusprobleemide lahendamise mõtteid südatalvest alates! Lihsalt on Altamar 2000 miilga natuke haiget saanud ja pisut on vaja kohendada enne, kui
rookie'dega pikemaid koolisõite teha.
Ja olen ka näinud ning koos purjetanud ksf! Tim'iga, kes "tuli, nägi ja võitis". Ehk purjetamises ja seejuures KOHE soolopurjetamises ei ole midagi keerulist, kui huviline on ISE ajudega, loeb, küsib ja MÕTLEB! Tahtmist ja annet peab ka olema.
Ning ühte asja ütlen ma absoluutse tõsidusega: igasugune paberkaart, sirkel ja rööpjoonlaud ning sekstant unustage ära, kui tahate päriselt-päriselt maailma vaadata ja sõita kohtades ja (kella)ajal, mis "just parasjagu on". Ehk on see südaöö ja kottpime, on see kevad ja keerutavad tsüklonid, on see sügis ja energiast pakatav suur meri. Kui tahate OHUTULT purjetada, peab olema pardal
mitu korralikku plotterit korralike
erinevate elektronkaartidega, ideaalis ka kõik muu elektroonika (mis osutus ebavajalikuks aga kui oleks, on VEEL kindlam tunne ja lisaohutus), lisaks tõesti Reeds'i almanahh või mõni analoog (kogemused:ilma selleta oleksime Raz'i juures parajas kuses olnud sest Audierne'i sadama, kuhu me kiirelt oluliselt aega ja distantsi kaotamata sisse pääseme oma 2,5-meetrise süvisega, otsisin ja kontrollisin just sealt) ja roolis kottpimedas kaks paari silmi koos binokliga. Vaat siis tulete elusalt kaldale. Unustage ära nõukaaegsete taatide heietused, see on absoluutselt mõttetu tühi jutt! Olude muutumise kiirus on hoopis teine, kui siin meie silmapesukausis ja MUUTUJATE ARV on palju suurem!!! Ning muutujate absoluutväärtused on ka kordades suuremad. Ning kõige tähtsamad muutujad on need, mida pole mitte ühel paberkaardil: tõus-mõõn ja hoovused. Tegelikult on, kirjadega
wreck ja paljud neist pole teps mitte ilmasõdades põhja lastud kauba- ja sõjalaevad. Paljud neist on sirkli ja sekstandiga sõitjad ammustest aegadest, kellede jaoks tuli olude muutus liiga kiiresti, liiga äkki ja mingi salakaval 5-6 sõlme hoovus viis aluse kiiremini karidele, kui tattnina valgel (sest ka elekter oli kullahinnas ja seda juurde toota oli väga keeruline!) pliiatsiga jooni jõuad tõmmata.
Kõik need oskused paberkaardi ja sekstandiga tegeleda ei jookse üldse mööda külgi maha ja aboluutselt kõike sinnu puutuvat on hea teada ja osata ka kasutada. Kuid 21.sajandi teisel kümnendil on see
kõige vähemtähtis osa OHUTUST purjetamisest!!! PÄRISelu käib täna hoopis teiste reeglite järgi ja ohutuse tagamiseks on pardal mitmed erinevad navigatsioonivahendid erinevate kaartidega, et siis
vajadusel saaks võrrelda. See on konkurentsitult kõige kiirem ja kõige täpsem hetkeolukorra määramise ja OTSUSTAMISE viis! Ning nendest "ülim" on, kummaline et ma nii pean ütlema, korralikult laetud kvaliteetne IP67 nutitelefon või mobiilühenduse võimeline tablett taskus! Sest kui on reaalselt "sitt leivakotis" ja laine murdub saalingute vahel, on mobiilse neti eest küsitav päevamäär 5 tugrikut null-summa ja sa saad detailse info kõigest, mis sul ümber toimumas! Sest jamaks läheb tänapäeva maailmas seal, kus ON mobiililevi! Keset suurt lagedat vett pole vahet, kuhupoole tormi saabudes sõidad. Sead jahi tormikõlbulikuks, triseilid üles, kursi võtad sellise et kummuli ei läheks ning siis on aega vaadata ja arvutada, et "kui torm kestab 5 päeva siis milline manner mulle sellisel kursil ette jääb". Stella Maris pidi tulema kariibidelt otse Inglismaale aga jõudis La Corunasse... selline "pisike" kursimuutus siis tsüklonite tõttu
