Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 150 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 10 Juun 2012 23:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tõnu märkus õige: tegu on Lefant kaubamärgiga ja endal läksid nimed sassi. Aga see ei muuda testi tulemust :)

N aastas tagasi korralikult tehtud põhjatöö ehk tööde alguse hetkeks pean n+1 kihti tundmatuid mürke. Äratuntav oli peale kunagist liivapritsi krunt ja esimene koht sinist Internationali. Kõik edasine läheb minu jaoks mõiste alla "tõrv". Ja seda "tõrva" oli seal kohati kuni 5 mm! Keemia ehl Lefanti värvisurm: toimib teatud mahus, näiteks õhukese värskema kihi mürgi eemaldamiseks, kui teha seda jupikaupa ja mitte tahta epoksiidi rikkuda. Paksu tungmatu "tõrva" eemaldamiseks kõlbmatu! Tohutu miinus: keedan tõesti mingid mikromeetrid pehmeks aga see kuub igalep oole, määrib, jääb taldade alla kinni ja on üks äraütlemata ropp ning jube värk!
Seega peale keemilist penetrartsiooni (nii mürkvärvi kui meie endi) ja "tõrva" kalgistumist võtsime ette mehaanilise ehk kaabitatega eemalduse. Muud üle ei jäänud, sest see solk ummistab sõna otseses mõttes sekundiga kõik liivapaberid. Toore lolli jõuga kaabid sitakihi maha! Vahepeal käisime ostsime juurde kaabitsa terasid, kest käiamisest ega luiskamisest polnud enam kasu.
Hetkeseis see, et 34-jalase jahi põhju puhastamisele on kulunud u.50 töötundi kahe mitte kõige aeglasema ja nõrgema tegelase poolt kaabitsate, kuumapuhuri, nr.40.rellaka otsa käiva lihvpaberi (ainus toimib tööriist tõrvaeemalduseks!) ja sinna otsa nr.40 paberiga proffi vibrolihvi töötlust (sileduse taastamiseks) ja Hisione põhi hakkab vaikselt "ilmet võtma". Esmaspäeval veel vibreerimist, esimene krundikiht ja pahteldus ja siis saab teiste Lefanti toodete kohta arvamuse teada.

Esimene otsus: värvieemalduskeemi töötab aga seda vaid kindlatel tingimustel ja töövõtete puhul. Odavam on siiski mehaaniline kratsimine. Mida paksem ja tundmatum jama põhja all, seda kindlam on kohe toore jõuga asjade kallale asuda. Kui jääd "jokutama" või teed ette liiga suure pinna keemilist vedeldamist, siis pärast on kümme korda raskem iseendal. Ning põhjatäis tuleb teha tihedamalt ehk vana ja mittetoimiv mürk eemaldada ning uus värske kiht peale kanda! Korralik epokrunt kestab kaua: Hisoinel osmoosi probleeme ei tundu olevat.
Pilte on ka aga ei saa neid hetkel arvutisse ega interneedusesse.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2018 09:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 699
Asukoht: Viljandi
Kuidas teistel on sel soojal suvel paadi põhjad püsinud? Olen juba aastaid kasutanud Hempel Hard Racing värvi ja olen siiani rahul olnud. Kuid sel aastal toimus selline orgaanilise elu vohamine, mida ma veel näinud ei ole. Nagu poleks mürkvärvi pannudki. Kas kellelgi oli sel aastal suuremaid probleeme karpide ja habemega või olen ma kuidagi sattunud mingi mittetoimiva (laos seisnud?) värvi otsa?

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2018 10:11 
Eemal

Liitunud: Reede, 08 Juul 2005 13:52
Postitusi: 28
Asukoht: Muraste
poom kirjutas:
Kuidas teistel on sel soojal suvel paadi põhjad püsinud? Olen juba aastaid kasutanud Hempel Hard Racing värvi ja olen siiani rahul olnud. Kuid sel aastal toimus selline orgaanilise elu vohamine, mida ma veel näinud ei ole. Nagu poleks mürkvärvi pannudki. Kas kellelgi oli sel aastal suuremaid probleeme karpide ja habemega või olen ma kuidagi sattunud mingi mittetoimiva (laos seisnud?) värvi otsa?


Kevadel sai Wilckensi mürgiga põhi 2x üle tehtud. Sügisel välja tõstes oli pilt päris hull, karp karbis kinni.
Ei tea, kas panna mürgi või sooja suve süüks. Endal varasem kogemus antud kaubamärgi ja veekoguga (Haapsalu laht) puudub. Küll aga oli pilt kordades hullem, kui kainaabritel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2018 10:14 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 21 Nov 2004 11:43
Postitusi: 213
Asukoht: Tallinn
Ka mina leidsin suvel põhja alt nii suuri karpe, mida varem pole näinud.
Mürk ikka aastaid sama Hempeli mingi kõva tefloniga.
Eestis enam ei müüda - tellinn Sakasamaalt.

Ei tea kui kliima veel soojeneb, kas siis julgeb jahti enam vette jätta.
Tuled üks päev sadamasse ja jaht istub korallrahu otsa:-)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2018 11:54 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 12 Juul 2005 12:08
Postitusi: 76
Asukoht: Tallinn
Olen aastaid Wilckensi mürki kasutanud ja ujutan paati peaamiselt Pirita jões ehk siis Pirital. Sel kevadel olin laisk ja värskendasin vaid ühe kihiga. Sügisel välja võttes olid elukad peamiselt kiilu all, kuhu ma mürki üldse ei määrinud, muud pinnad ootamatult karbivabad, ahtris pisut oli, aga muu osa oli puhas. Hakkasin juba mõtlema, et tea, kas Pirita jõgi pole enam karbisõbraliku veestikuga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Nov 2018 07:06 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 27 Dets 2008 16:24
Postitusi: 147
Asukoht: Haapsalu
Olen kasutanud Wilckensi mürkvärvi mitu aastat.Üle aasta ühe kihiga kogu põhi,igal aastal veeliini juurest ja vajadusel mõned teised kohad.Karpidega probleeme pole olnud,mõned üksikud kuid tänavu sügisel oli veeliini juures märgata kerget habet.Jaht seisab Haapsalus ja olenevalt aastast purjetan ca 350-650 nm.
Kunagi kasutasin Hempel Hard Racingut ja see pidas väga hästi vastu.Loobusin sellest kuna enam ei toodud maale helesinist ja must on mulle põhimõtteliselt ei meeldi.

_________________
Mine sinna ei tea kuhu-too seda ei tea mida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Nov 2018 09:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Dets 2003 12:18
Postitusi: 847
Asukoht: Koluvere, Tallinn, Pärnu
Täielikult wilckensi usku. Mitu aastat juba peale kandnud vaid ühe kihi mis wilckens lahustiga 25 protsendiliselt lahustatud. Mitte ühtegi karpi pole olnud ! Paat eelmine aasta Pirital see aasta oli Haapsalus.

_________________
Tegelen veesõidukite remondi ja hooldusega ! 58581601


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Nov 2018 16:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 21 Juun 2004 13:37
Postitusi: 164
Asukoht: Tallinn
poom kirjutas:
Kuidas teistel on sel soojal suvel paadi põhjad püsinud?

Tõsi, samuti Hard Racing all ja sel aastal karpe märksa rohkem kui varem. Ehkki ei ütleks, et midagi katastroofilist oleks olnud. Aga palju oli küll. Küllap see soe suvi ikka mõju avaldas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Nov 2018 20:14 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Okt 2011 20:58
Postitusi: 32
Asukoht: Pärnu
Meie laeval on all Hempeli Hard racing. Kevadel sai ühe kihiga mürki värskendatud. Suve keskel sai väljatõstetud ja põhi puhtaks pestud. Ei olnud karpe ei suvel, ega ka sügisel veest välja tõstes. Sügiseks olid mõned karbid kodu leidnud mootorijala peale, mis on meil kaetud internationali triluxiga.
Laeva kodu Pärnus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Nov 2018 08:42 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 673
See aasta täheldasin Haapsalus, et suve keskpaigaks oli mootorijalg ja sõukruvi tugevalt habemesse kasvanud, paadipõhi laitmatult puhas (all Precision, promarinetrade müüb). Varasemal kahel aastal olid küll mõned karbid jalale tekkinud, kuid habet mitte kordagi. Sai siis lihtsalt puhtaks kraabitud ja väljavõtmiseni oktoobris püsis jalg ilma ühegi vahendita täiesti puhas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Nov 2018 11:35 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 05 Aug 2012 22:33
Postitusi: 205
Asukoht: Tallinn
tollboy kirjutas:
Täielikult wilckensi usku. Mitu aastat juba peale kandnud vaid ühe kihi mis wilckens lahustiga 25 protsendiliselt lahustatud. Mitte ühtegi karpi pole olnud ! Paat eelmine aasta Pirital see aasta oli Haapsalus.

Wilckensil toimus sel aastal koostise muutus ning sama tootekoodiga antakse praegu uut toodet. Sestap peab vahet tegema, mida ja mismoodi paadi alla on maalitud :).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Nov 2018 13:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 699
Asukoht: Viljandi
Kui nüüd tahaks Wilkensi peale üle minna, siis peab eeldatavasti kuni gelcoatini põhja puhtaks tegema ja alustama nullist? Päris ropp töö :-)

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Nov 2018 16:58 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 924
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Mitte tingimata. Kui vana mürk tugevasti paadi küljes kinni, peaks piisama kihist kruntvärvist.
Ise kasutasin tundmatu mürgi peale mingit krunti ja üks kiht Teamaci rulliga, tulemus oli rahuldav, üksikud karbid. Kui oleks viitsinud kaks kihti panna ja korralikult pintsliga sisse hõõruda, oleks kindlasti parem.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Laupäev, 08 Dets 2018 20:05 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 27 Dets 2008 16:24
Postitusi: 147
Asukoht: Haapsalu
Millist lahustit Wilkensi mürgile kasutate kui originaali saada ei ole ?

_________________
Mine sinna ei tea kuhu-too seda ei tea mida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mürkidest ja osmoosist - karpidest ja habemest
PostitusPostitatud: Pühapäev, 09 Dets 2018 18:33 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Okt 2011 20:58
Postitusi: 32
Asukoht: Pärnu
poom kirjutas:
Kui nüüd tahaks Wilkensi peale üle minna, siis peab eeldatavasti kuni gelcoatini põhja puhtaks tegema ja alustama nullist? Päris ropp töö :-)


Täna just lõpetasin suure põhja puhastamise töö. Vana mürkvärvi eemaldamiseks oli tubli abimees mul kärcheri survepesuri külge käiv liivapritsiots. https://www.kaercher.com/ee/lisatarvikud/vee-liivapritsi-komplekt-26387920.html Sai katsetatud erineva fraksiooniga liivasi ja parima tulemuse andis liiv f. 0-2mm.
Pesuri külge käiv prits on piisavalt tõhus , et eemaldada mürkvärv, samas geeli kihile mitte liiga teha.
35 jalase jahi põhja puhastamiseks kulus u. 10 töötundi ja umbes-täpselt tonn liiva.
Nüüd vaja veel korra taldlihvijaga põhi ülekäija, et eemaldada sinna jäänud mürgi jäägid.


Manused:
47683777_10211891073464608_3390004904910127104_n.jpg
47683777_10211891073464608_3390004904910127104_n.jpg [ 84.87 KB | Vaadatud 321 korda ]
Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 150 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group