Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Okt 2017 21:24 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 02 Okt 2017 17:08
Postitusi: 6
Tere
Kas foorumlased oskavad nõu anda reelingute valmistamise osas? Plaan on tellida Osculati kataloogivalikust torukinnitused ja toru ning painutada sobivaks. Oskab keegi soovitada, kus või kuidas seda toru painutada võiks, et parda kuju võtaks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Okt 2017 07:16 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Laugeid painutusi saab teha šablooniga, järsematele vaja siiski painutajat. Isegi ilma šabloonita olen parda kerget kumerust torule andnud. Nii 22 kui 25 mm reelingutoru on laugete painete korral n.ö. käe vahel painutatav (natuke oleneb käest ka). Mõni pilt ei teeks paha antud olukorrast, oleks ilmarahval lihtsam targutada :)

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Okt 2017 07:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 382
Asukoht: Muhu
Metall-Lux OÜ


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Okt 2017 09:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Jep. http://www.metall-lux.ee/

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Okt 2017 18:14 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 02 Okt 2017 17:08
Postitusi: 6
Paadiks on Pioner 14, originaal reelingud sellised, kuid tellides ca 900 euri:
Pilt

Soov on valmistada külgedele sellised nagu siin:
Pilt

Mõte oli kasutada neid detaile:
Pilt või
Pilt


Soov oleks valmistada ka navigatsioonikaar, aga selle osas veel täpne plaan puudub. Üks variant siin, kiitke või laitke:

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Okt 2017 18:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 297
Asukoht: Piirissaare
2012 aastal tegi Sagasail mulle sellised reelingud koos paigaldusega 260.- euriga. Uuri neilt enne hinnapakkumist, kui ise jändama hakkad.


Manused:
7714C70B-65B4-4A4D-93ED-471701A93C08.jpeg
7714C70B-65B4-4A4D-93ED-471701A93C08.jpeg [ 1.41 MB | Vaadatud 4052 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Okt 2017 19:20 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 02 Okt 2017 17:08
Postitusi: 6
nitse kirjutas:
2012 aastal tegi Sagasail mulle sellised reelingud koos paigaldusega 260.- euriga. Uuri neilt enne hinnapakkumist, kui ise jändama hakkad.


Tundub kena ja soodne, aga paat Tartus. Saaremaa ja Tallinn jäävad kaugeks, et paati kohale viia. Kui šablooniga hakkama saaks oleks ehk lihtsam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Okt 2017 07:22 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Sellise otsa- ja kandurdetailidega laugete painetega reelingu puhul on isetegemine täiesti võimalik. Reelingu otsad ja kesktoed igasugu veebipoodides olemas, toru samamoodi.
Kirjeldan sellist kodust kulibinlusele kalduvat, aga töötavat meetodit, mida mina olen kasutanud. Kalleid pinke pole, aga ega iga väikse asja pärast ei pea kohe metallitöökotta ka vudima.
Võtad tüki mingit paksemat (20 -30 mm) plaatmaterjali- OSB või saepuruplaat vms. Lõikad kõigepealt paksust papist (suur pakend vms.) välja parda kaart kopeeriva šablooni. Siis kannad sama joone plaadile. Mina olen natuke kaart "järsemaks" teinud e. raadiust vähendanud õige pisut plaadile kandmise käigus. Painutamisel toru nimelt päris sellise kujuga, nagu sabloon, ei taha jääda, sentimeeter paar meetri- pooleteisese pikkuse juures tahab sirgem jääda.
Aga võib ka täpselt sama kuju joonistada- pärast saab lihtsalt natuke järele aidata lihtsal maamehe meetodil- toru ots vastu põrandat ja keskelt (mitmest kohast järjest) pisut suruda
Lõikad šablooni välja, lihvid vajadusel serva sujuvaks, asetad šablooni töölauale, milleks võib olla kas või seesama plaadijupp, mis alles jäi ja lased kruvidega aluplaadi külge kinni. Nüüd võtad väikse varuga toru, paned selle laua peale, otsa paned kõveruse algusest (šablooni otsast) pisut mööda, kinnitad näiteks montaažilindiga alusplaadi külge ja painutamine võib alata.
Pärast painutamist lõikad "varu" maha ja peakski detail valmis olema.
Reelingu otste ja tugede puhul soovitan kasutada väikeste sisekuuskantpoltidega variante. Toru fikseerimiseks puurid läbi ava (peenema puuriga loomulikult) kerge märgi ette, keermeliimiga kruvi järgi ja ongi OK. Läbi toru ja kinnituse lihtsalt poldiga jääb nilbe.
Igaks juhuks lisan, et ei vastuda tulemuse headuse eest :)
samas, ega ega see toru nüüd nii kallis ka pole, et paaniliselt untsuminekut karta.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Okt 2017 10:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Väga paljude tööde jaoks saab häid shabloone teha põranda papist, paksusega 4mm. (Soome papp). :idea:
Saadaval ehituspoodides. Mugav on lõigata tikksaega, aga saab ka peenehambalise vuks- saega.

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Okt 2017 12:18 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Rooli Robi kirjutas:
Väga paljude tööde jaoks saab häid shabloone teha põranda papist, paksusega 4mm. (Soome papp). :idea:
Saadaval ehituspoodides. Mugav on lõigata tikksaega, aga saab ka peenehambalise vuks- saega.

Antud juhul tolleks esimeseks šablooniks pole justkui mõtet nimetet kraami raisata. Ja teiseks šablooniks ta ei sobi- materjal peab nii paks olema, et selle lõikeserva pidi toru saaks painutada.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Okt 2017 18:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Seda, et teiseks shablooniks (rakiseks ) on paksu materjali vaja- seda mõistsin kohe. :) Pikema algshsblooni puhul oli mure, et ristipidine murdekoht võib mängima hakata. Aga ega see põrandapapi hind väga kirves polegi... Paari nädala eest täiendasin varu. 1,2X 2,4m tahvli hind oli veidi üle 5 EUR. Enda vajadusteks lõikasin käsisaega lao juures pooleks, et oleks mugav auto katusel vedada! Kui on koht, kuhu järgmisi töid ootama panna- siis on hea ost meistrimehele!

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Okt 2017 21:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1233
Asukoht: Rammu / Kopli
Ja, et toru saaks kena painde/nurga siis aja sinna ennem painutamist sama diameetriga vedru sisse. Peale painutamist ei taha küll vedru välja tulla (kui painutatav koht on üle 90°), aga aitab kui painutad paar kraadi rohkem ja lased nõksu tagasi. Vedru tagab et paindesse ei tule nurkasi ja painutatv pind ei lähe lapikuks. Samuti painutatakse vedruga vask ja alu torusi. :D

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Neljapäev, 05 Okt 2017 12:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Peenema metallitöö tegijad valavad toru enne painutamist tina või pigi täis, siis ka ei lähe lömmi. Võib ka liiva täis toppida, aga sel juhul on raske otsi sulgeda.

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Reede, 06 Okt 2017 06:46 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Ridamisi selliseid rahvalikke nõuandeid. Ollakse midagi kuulnud või kõrvalt näinud, aga täpselt ei teata. Tuube on r/v ja muude torude painutamise videosid täis. Küllap sealt näeb, millisesse torusse aetakse liiv, pigi, vedru või hoopis mõni muu asi.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Reelingute valmistamine - kus ja kuidas
PostitusPostitatud: Reede, 06 Okt 2017 09:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Adolf kirjutas:
Ridamisi selliseid rahvalikke nõuandeid. Ollakse midagi kuulnud või kõrvalt näinud, aga täpselt ei teata.


Olen kõiki variante ise katsetanud, minu töö on suures osas eksperimenteerimine. Siiski, täpselt nagu mainisin, olen seda teinud peenemate torude ja pehmemate metallidega.

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group