Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Kaatri veealuse osa restaureerimine
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=7&t=10436
1. leht 1-st

Autor:  boatman tom [ Kolmapäev, 13 Juun 2018 21:01 ]
Teema pealkiri:  Kaatri veealuse osa restaureerimine

Tere sõbrad,

Restaureerin plastkaatrit 5,5 m Itaalia päritoluga Abbate.
Alustasin veealuse osaga.
Pärast 2 päeva tööd... lihvimist :mrgreen: ( kõige paremini toimis DeWalt multitool 60-se liivapaberiga )...katsetasin ka muid masinaid, aga ülejäänud olid kas siis liiga jõhkrad, või siis ei suutnud üldse midagi ( näiteks taldlihvija keerleva liivapaberiga ) ... ei tea kas asi oli selles et paat juba päris vana ja värv kõva...vms
Ühesõnaga .. kõik on hästi siiamaani... loodan
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Nüüd olukord kus päris palju on kohti, mis aegade jooksu on saanud kas koksu, või kõksu, sellised 1cm pikkused ja millimeeter või kaks sügavusega tükid on n.ö. väljas. Mu praegune plaan oleks need "koksud - augud" täis pahteldada, polyester vaigu ja Microsphere T25 segu...pahtliga ( mida soovitati ja soetasin väikese koguse Telliskivi tn asutusest )
Minu loll küsimus tarkadele meestele siin foorumis oleks järgmine:
Kas on olemas mingi "värv" (soovitavalt valge, sest tahaksin paadi põhja valge teha) millega võiksin enne "pahteldust" paadi põhja üle tõmmata- mis annaks tugevust!...veekindlust! ..."jõudu jaksu" jne ???
Mõtlen, et pärast sellega üle võõpamist juba näeksin ka paremini kohti, kuhu pahtlit lisada, sest praegune pilt on üsna kirju...puna/sini/valge :)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Ja veel:
Kas vastab tõele ka see, et polyester vaik iseenesest ei ole väga veekindel..n.ö ( osmoosi tekkimise võimaluse seisukohalt ) ?
Ja väidavad mehed ka seda, et põhja all kasutatav "mürkvärv" pole teab mis veekinde asi???

Mida kasutada??? Epo vaik on väidetavalt väga raskesti lihvitav ?

Lugupidamisega,

Autor:  Mark [ Neljapäev, 14 Juun 2018 08:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Kaatri veealuse osa restaureerimine

Esiteks - puhasta rohkem! Kõik vanad mürkvärvijäägid peaksid alt täitsa ära saama.

Lase kellelgi teadjamehel kindlasti ka kere laminaat üle kontrollida. Kui seee on tüma, siis pead kogu värvikihi koos originaalgelcoatiga täiesti maha võtma ja vähemalt mõned kihid uut plastikut peale rullima.

Aga muus osas: polüestervaik ise ei ole probleem veekindluse osas. Osmoosis mängivad oma rolli ka klaaskiud. Just neid mööda rändleb niiskus ja vesi laminaadis ringi. Muidugi peab vaigu töösegu tegemisel ka kõvendi jaj vaigu õigest vahekorrast kinni pidama, et sinna metsikult üleliigset stüreeni sisse ei jääks jne.

Mürkvärv ei ole värv ega kaitsekiht ja loomulikult ei ole ta mingi viimistlus- ega pinnakaitsematerjal. Tegemist on ikka ainega mis sisaldab toimeaineid mis vetikatele ei meeldi või neid tapavad. Segadust tekitab ainult eestikeelne nimetus, kuna selles liitsõnas on sees ka sõnaosa "värv" . Inglise keelne nimetus on "antifouling" ehk kasvudevastane aine.

Vahevärviks võid kasutada epoksiidvärvi. Kaitseb hästi, on suhteliselt kõva ja pisut pehmema pahtliga koostöös on hea pahteldust teha ja lihvida. Näiteks Tikkurila Temacoat, saadaval värvipoodides. Aga epoksiidvärvi leiad paljudelt tootjatelt.

Autor:  MK84 [ Neljapäev, 14 Juun 2018 12:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Kaatri veealuse osa restaureerimine

Loodan, et teema algataja ei pahanda kui sekkun arutellu.

Endal ka käsil 81' Flipperi põhja taastamine.
Väidetavalt 10a tagasi olla värvitud 2 komponentse "veoka" värviga,
ehk siis on alust arvata et mingi polüuretanvärv.

Olen siiani suuremad kriimud lihvinud ja kasutanud täitmiseks polüestervaik+microsphere segu.

Minu plaan edasi oleks, Wilckens Epoxy krunt ja pealisvärviks Wilckens DD Hartlack

Kas selline combo on mõeldav üldse?

Tervitades

Martin

Autor:  Mark [ Neljapäev, 14 Juun 2018 13:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Kaatri veealuse osa restaureerimine

On ikka, miks ei peaks olema?

Veealusele osale piisab epoksiidvärvist. Veepealsele osale pead midagi epoksiidile jah peale tõmbama, et epoksiidi UV eest kaitsta. Vee ja niiskuse eest kaitsmise töö teeb tegelikult mõlemal juhul ära just epoksiid.

Autor:  boatman tom [ Neljapäev, 14 Juun 2018 17:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Kaatri veealuse osa restaureerimine

Tänud Mark!

Kas Sa täpsustaksid milline näeb välja tüma laminaat ? või kuidas seda detektida ?

Kas kogu seda värvi oleks võimalik ka keemilisel teel eemaldada, sest lihvimine on jube töö

ja kogu see krempel seal all on ikkagi väga kõva ja visa maha tulema.

Ja veel kas mõned kihid plastikut peale rullimise all pead silmas klaaskiudmatti koos vaiguga?

Või paar kihti vaiku ?

Autor:  poom [ Reede, 15 Juun 2018 07:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Kaatri veealuse osa restaureerimine

Põhimõtteliselt saad koputades aru, kas plastik on kõva või mitte. Kõva selge kops peab kostuma, kui heli on tuhm, siis on laminaadi kihid lahti.
Keemiaga saab värvi maha küll, soovitan sellist vahendit nagu Greensolv. Tegemist on lausa biolaguneva keemiaga :-)

Autor:  TREG [ Reede, 15 Juun 2018 10:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Kaatri veealuse osa restaureerimine

poom kirjutas:
Põhimõtteliselt saad koputades aru, kas plastik on kõva või mitte. Kõva selge kops peab kostuma, kui heli on tuhm, siis on laminaadi kihid lahti.
Keemiaga saab värvi maha küll, soovitan sellist vahendit nagu Greensolv. Tegemist on lausa biolaguneva keemiaga :-)


See koputamine on minu jaoks natuke ikka astroloogia moodi teema, ärge pahandage. Koputamise heli ju ka sellest soltub millega koputada? Juutuubi videodes mehed panevad metallhaamriga, no väga ei tahaks oma paati nii üle käia. Et millega siis? Sõrmenukkidega kõlisdvad luud ise peale esimest redaanivahet :) Puuhaamriga? Kummivasaraga?

Autor:  boatman tom [ Laupäev, 16 Juun 2018 21:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Kaatri veealuse osa restaureerimine

Koputanud olen küll, ja kopsub vastu küllaltki tugev heli :)

aga mis värvi ma siis ikkagi võiks peale tõmmata veealusele osale, et asi hea saaks?

Autor:  boatman tom [ Laupäev, 16 Juun 2018 21:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Kaatri veealuse osa restaureerimine

kas seda Greensolvi Tallinnas ka kusagilt osta saab ?

Autor:  Suprudko [ Pühapäev, 17 Juun 2018 09:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Kaatri veealuse osa restaureerimine

Siin https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=3553 on suhteliselt sarnast teemat lahatud. Isiklikult plaanin talitada Marki nõuande kohaselt.

Autor:  poom [ Esmaspäev, 18 Juun 2018 07:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Kaatri veealuse osa restaureerimine

boatman tom kirjutas:
kas seda Greensolvi Tallinnas ka kusagilt osta saab ?

Letist seda osta ei ole. Maaletooja on Ral-Est OÜ, kelle käest on ka võimalik osta, ilmselt suudab ka Tallinna toimetada. Kontaktid leiad siit: http://ralest.ee/
Võid mainida, et Toivo soovitas, saad äkki väikest allahindlustki :-)

Autor:  boatman tom [ Teisipäev, 19 Juun 2018 08:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Kaatri veealuse osa restaureerimine

Kui minna seda teed, Tikkurila Temacoat RM40 alla, kas siis pahtel ebaühtlusta tasanduseks tuleb segada kokku epoksiidvaigust ja kõvendist ja microspherest .
Või võib kasutada ka polüestervaigu baasil segatud pahtlit?

Kusagil keeegi kirjutas, et polyester epo peale ei sobi.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/