Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Esimene alus NEPTUN 2
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 20 Juun 2018 20:10 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juun 2018 19:25
Postitusi: 3
Tere härrased.

Noore mehena sai oma esimest unistust omada paati/kaatrit võibolla natuke kiirustatud aga tehtud ta sai.
Nimelt sai koju veetud siuke kaater nagu seda on neptun 2. Kere ülemine osa mõnest kohast räsitud aga muidu lootust andev.
Suure hooga sai siis kõik detailid küljest keeratud ja ülemine osa eraldatud alumisest. Samuti põhjast kõik mädanenud puitdetailid eemaldatud ja uued lõigatud.

Internetist uuritud abiga sai ka katkised kohad klaasriide ja epoga paigatud.

Järgmine mure. Kuidas oleks effektiivne kere vanast värvist puhastada ,et saaks pahteldada ja viimaks seda ka värvida.
Kas liivaprits oleks variant? Kui ei. kas vana värvi niiöelda tuhmiks lihvimine et naket tekitada on variant?
Esimesel katsel tundub vana värv ikka kaunis kõva ,et selle kuni kiuni lihvimine tundub täiesti lootusetu.

Minu asjatundmatu visioon :

1. lihvin ühtlaselt tuhmiks et saavutada naket ja prooviks pahtliga mõrad ja augud täita.

2.peene lihv

2. Hempeli krunt ? Niiöelda kontroll kihiks ,juhuks kui ilmneb veel ebatasasusi siis saab veel pahtliga siluda ja uuesti lihvida

3. Nüüd korralikud krundi kihid. Kas neid hempeli värve kannatab vedeldamisel püstoliga ka peale kanda?

4. Pinna kattega olen ma jännis. sest tahaks saavutada lõpuks niiöelda ARMY GREEN värvust. Selle koha pealt ootan nõuandeid. Kas neid mürk värve saab ka toonida ?


Paadi pooled said poldi peade puudumise tõttu ketaslõikuri abil pooldatud. Peas keerles mõte, et äkki neetide abil need kunagi uuesti ühildada.(alu, ei roosteta?? ) või mõistlik samamoodi 6ste poltidega (roostevaba ) seda teha ? Ühtlasi kas keegi teab kust leida siukest suurt tihendit mis pärast liite kohale peale tõmmata. Olen kuulnud jutte ,et müüakse siukest suurt tihendit , mida siis enne paigaldamist peab kuumas vees leotama et see tõmbaks siis ise jahtudes koomale.

Kõik nõuanded ja kogemused tere tulnud.



Parimat Toomas

Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene alus NEPTUN 2
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 20 Juun 2018 20:28 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 374
Asukoht: Kesk-Eesti
Kõva väljakutse :)
Venelaste foorumites võib kindlasti leida hulga lahendusi teemal "tjuning lodki", aga enne peab elulisemad küsimused ära lahendama.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene alus NEPTUN 2
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Juun 2018 22:28 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juun 2018 19:25
Postitusi: 3
Kas tõesti ei ole kellegil nõu anda ?

Alustasin oma plaani järgi igatahes.

Pilt


Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene alus NEPTUN 2
PostitusPostitatud: Teisipäev, 26 Juun 2018 13:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 693
Asukoht: Viljandi
Supakas kirjutas:
Kas tõesti ei ole kellegil nõu anda ?


Keegi ei taha ilmselt entusiasmi maha võtta :-)
See projekt läheb ilmselgelt hulga kallimaks, kui lihtsalt kasutatud sõidukorras paat osta. Kahjuks.
Miks sa üldse kere pooleks võtsid? Kas lekkis sealt vahelt?

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene alus NEPTUN 2
PostitusPostitatud: Teisipäev, 26 Juun 2018 15:26 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 260
Olles ise ka ühte vana plastpaati elustanud, siis jälgin teemat huviga. Minu omal polnud vaja ülemist ja alumist poolt lahutada. Nii palju oli asi lihtsam. Oma kogemusest võin öelda, et suuremahulised tööd, nagu pindade üle lihvimine ja muu sihuke on korralik motivatsiooni killer. Sellepärast soovitan viia see kere soodapritsi, kust saad ideaalse aluspinna kruntvärvile. Mina kasutasin tööstusliku krunti ja pealisvärvi, Tikkurila Temadur 90`t. Pahtel veealuses osas "marine", ülalpool tavaline auto oma, mida on kerge lihvida. Suremad augu fiiberpahtliga täis, seda on kerge relakaga käiata. Igasugu hempelid ja asjad on nii väiksel paadil tegelikult raharaisk. Ega sa talle siis mürkvärvi alla ei pane, see ju treila pill. Ja isegi kui paned, lase kõik ühe värviga üle, mürki saab alati hiljem panna kui vaja on.

Aga ennem võiks tõesti mõelda mis mootor ja rool sellele kerele külge läheb, kas osteva mootori jalg oma pikkusega ikka sobib sinu ahtri kõrgusega. Neid asju on praegu hea paika panna, äkki vaja ahtri peeglit tõsta näiteks. Igasugu asjad nagu istmed ja muu kraam peaks selles staatiumis vähemalt välja mõeldud olema, ega sa siis hiljem ei hakka põrandat nende järgi ringi ehitama.

Aga jah, ega keegi seda tööd ja vaeva hiljem kinni ei maksa. Üldse on Eesti paaditurg selline kummaline asi. Ostetakse kas kalapaate, või merekindlaid piloodikabiiniga perealuseid... Vähemalt mulle on selline mulje jäänud. Aga kui sa asja kiiresti ja kulueffektiivselt ära teed, pole see häving, vaid kooliraha tulevaseks.

Aga korraks võiks ikka mõelda, kas see on ikka mõistlik viis vee peale saamiseks, sest kindel on see, et pärast esimest hooaega jääb see paat väikseks. :D

Jõudu, ja hoia meid siis arengutega kursis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Esimene alus NEPTUN 2
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Juun 2018 12:55 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juun 2018 19:25
Postitusi: 3
Tere.

Pooled eraldasin sellepärast ,et kahest kohast oli pealmine osa murdunud kuni liitekohani. Ja üleüldse tundus, et kui teha siis teha juba korralikult. Eks see lihvimine on tõesti motti langetav, aga ei saa kurta ülemine osa on põhimõtteliselt sile ja ootab värvi, enne aga tõesti pean peeglit tõstma ja see on ka juba (vähemalt peas ) läbimõeldud. Antud hetkel tekib väike seisak, kuna paat ise viljandis ja mina tallinnas.

Aga juuli kuu jooksul usun ,et saab pooled omavahel taas liita ja katsetuseks veele minna.
Plaanis oli originaal roolisüsteem taastada, sest see oli ostes seal küljes. Pisut puhastada ja õlitada saab asja küll. Mootoriks läheb esialgu Mercury 15HP , mille sain ka sixpacki eest. Ilmselgelt jääb lahjaks aga algus seegi. Suuri rahasid ma kindlasti siia projekti matma ei hakka vaid pigem panustan enda aega , mis on samuti kallis aga inimene peab ju lisaks tööle millegi muuga ka vahest tegelema. Suurim väljaminek tulevikus ongi ilmselt 30+ HP mootor , kui kere ja muud asjad kõik peaksid ennast tõestama.

Oleks te härrad kohe reageerinud siis ehk võibolla kaaluks muid variante. Aga paat on juba garaasi tiritud ja tööd on alanud. Pooleli enam jätta ei saa, pole loomuses :)

Parimat Toomas


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group