Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 58 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 17 Juul 2011 19:06 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Misasi on meresõiduks sobiv aku?

Käivitusakuks sobib küll täiesti tavaline plastist akukasti paigaldatud auto käivitusaku. Ei maksa kirevate siltide "marine" eest ka liiga palju rahakotti tuulutada. :roll:

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 17 Juul 2011 20:52 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 27 Okt 2010 11:49
Postitusi: 29
Paati vast ikka tavaline auto aku ei sobi peaks ikka geel aku olem,et vältida ebameeldivusi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 17 Juul 2011 22:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Medus kirjutas:
Paati vast ikka tavaline auto aku ei sobi peaks ikka geel aku olem,et vältida ebameeldivusi.


Milliseid ebameeldivusi?

Suletud pliiaku võib jääda vee alla ja tühjaks minna. Välja tõstes ja uuesti laadides pole viga midagi.

Nii minul lihtsalt juhtus, meelega pole seda katsetanud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Juul 2011 09:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1466
Asukoht: Kesse/Tallinn
Kuulu järgi võivad lihtsamatel akudel kõrge laine otsast kukkudes plaadid kokku minna vms. Olen ise pimedas novembrikuu merel sellise (õnneks lühikese) blackouti üle elanud. Ei olnud meeldiv.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Juul 2011 10:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Muhv kirjutas:
Kuulu järgi võivad lihtsamatel akudel kõrge laine otsast kukkudes plaadid kokku minna vms. Olen ise pimedas novembrikuu merel sellise (õnneks lühikese) blackouti üle elanud. Ei olnud meeldiv.


Ahsoo, aitäh.
Tõepoolest, olen isegi sellise asja üle elanud. Kestis ca 3-5 sekundit. Ma ei mõelnud tookord välja, mis see oli. Aga mul on aku pealt vaid pardatuled ja kajalood, viimane on täiesti ebausaldusväärne nagunii, keps on käsikeps. Pardatuled rohkem selleks, et teised mind näeksid, ega nad navigeerimisel ei aita.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Juul 2011 10:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2540
Asukoht: Tallinn
Muhv kirjutas:
Kuulu järgi võivad lihtsamatel akudel kõrge laine otsast kukkudes plaadid kokku minna vms.


Mida värki? Auto peal on ikka vibra ja kolkimist oluliselt rohkem, kui purjekas. Või polnud see auto aku, odav "mariina"?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Juul 2011 11:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
peebuste kirjutas:
Muhv kirjutas:
Kuulu järgi võivad lihtsamatel akudel kõrge laine otsast kukkudes plaadid kokku minna vms.


Mida värki? Auto peal on ikka vibra ja kolkimist oluliselt rohkem, kui purjekas. Või polnud see auto aku, odav "mariina"?
Maeitea, kuidas kellelgi ja kuidas purjekaga on, kuid minu arust on kaatriga sõidu "pehmus" umbes sama, kui autoga kurvilisel, künklikul ja auklikul teel sellise lauluga sõites, et rattad vähemalt iga teise künka pealt maast lahti käivad. Uus aku, kui ta just eri õhukeste plaatidaga spets käivitusaku pole, kestab küll sellist asja, kuid mitu aastat vana ja urbseks sööbinud plaatidega aku läheb kähku lühisesse. Ega minu arustki pea ostma spetsiaalset marine akut, asja peaks ära ajama ka tavaline vabaaja aku, millel paksud plaadid ja mis kannatab seetõttu vähe karmimat kohtlemist, ja mis vee peal samuti oluline, vajadusel viimase voolu välja võtmist.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Juul 2011 15:35 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Muhv kirjutas:
Kuulu järgi võivad lihtsamatel akudel kõrge laine otsast kukkudes plaadid kokku minna vms. Olen ise pimedas novembrikuu merel sellise (õnneks lühikese) blackouti üle elanud. Ei olnud meeldiv.

Vaat siis. Mul kah korra eelmise paadi pimedaks paugust lõi. Ja kukkumine polnudki teab mis suur, ju siis sattus "õige nurk" olema.
Pärast otsisin ja otsisin, mis sellise äkilise koolemise põhjustas ja ei leidnud midagi. Samas peale mass-välja-mass-sisse restarti toimis kõik laitmatult ja rohkem ei esinenud kah kordagi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Juul 2011 21:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1466
Asukoht: Kesse/Tallinn
Peebuste - ma pole just eriline purjeka mees ja ega minu näitedki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Juul 2011 09:34 
Eemal

Liitunud: Reede, 04 Jaan 2008 12:27
Postitusi: 69
Asukoht: Sutu/Mustamäe
Kuulge härrad, seletage akudest teises teemas!

Rikute praegu akulaadija valiku jutu oma akujutuga ära.



Inimene tahab teada midagi akulaadija kohta, aga peab selleks 10+ lehekülge läbi ketrama ning sealhulgas on mitu lehekülge akupajatusi..

Eraldi akuteema oleks sobilik.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Juul 2011 09:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Äsjased kogemused akulaadijaga ja ka akudega: akulaadija olgu ujuv ja veekindel ning aku geel ja mõlemad kuldkingadega oksüdeerumise vältimiseks ... aga selliseid asju kahjuks ei müüda.
Aga igal juhul moodne impulss-laadija ja sügavtühjendusaku tarbeakuks on õige valik. Ja mida rohkem ampertunde, seda parem.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Juul 2011 10:18 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 09 Mai 2007 21:06
Postitusi: 36
Asukoht: ranniku lähedal
Kuigi siin on elektriteema, siis tahaks seda blackouti asja natuke täpsustada. Kas see mida te siin kirjeldasite oli puhtalt elektri kadumine või suri ka mootor?
Nimelt mis juhtub minu kaatriga suuremalt lainelt hüpates või siis vähe väiksema lainega ühe laineharja pealt järgmise laine fronti sisse laksates - kui põrutus on piisavalt tugev siis sureb mootor välja. Gaasihoob on küll endiselt põhjas aga mootor turtsub mingi 500 pöörde peal kümmekond sekundit ja siis sureb välja. Gaasiga mängimine ka ei aita. Aitab see kui lülitada süüde välja, käivitada uuesti ja kõik toimib nagu poleks vahepeal midagi juhtunud. Elektrikatkestusega tegu ei tohiks olla, sest tuled armatuuris põlevad stabiilselt.
Esimesel paaril korral ehmatas ära aga nüüd olen nagu harjunud :lol:

Mul on 5 meetrine kaater, mis tähendab seda et laines põrutab päris korralikult ja kõige nõmedam ongi selline poolemeetrine lainesoga, kus saab ilusti hoo üles võtta ja siis viskab paar suuremat lainet vahele. Aga mitte aukliku tee üle ei tahtnud ma kurta :)

Tegemist on auto pealt paati tõstetud vanakooli kontaktsüütega karpamootoriga. Ise olen mõelnud et põrutus mõjub bensiinile karburaatoris, kas siis lööb õhku kusagile vahele või läigatab bensiini kusagile kuhu pole ette nähtud. Samas stop-start mootorile aitab kohe ja alati. Kas on kellelgi sarnast kogemust või muidu mõtteid milles põhjus võiks olla?

edit: täpsustus


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Juul 2011 14:53 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
andrusv kirjutas:
Kuulge härrad, seletage akudest teises teemas!

Rikute praegu akulaadija valiku jutu oma akujutuga ära.



Inimene tahab teada midagi akulaadija kohta, aga peab selleks 10+ lehekülge läbi ketrama ning sealhulgas on mitu lehekülge akupajatusi..

Eraldi akuteema oleks sobilik.


Sellega on nii ja naa - kuna laadija valik sõltub eelkõige ikkagi olemasolevast või valiku all olevast akust, siis on ka akujutt omal kohal. Samuti on erinevate inimeste kogemused ka tihti kasulikud. Tass kohvi teha ja need neli lehte lähevad kiiruga, ka mu juurdelisatud link.

Laias laastus on kolm erinevat akutüüpi, aga ühele neist (geel) on vaja natuke erinevat laadimisrežiimi. Tavalist akut ja AGM'i saab laadida sarnaselt.

Tasub alljärgnev link läbi lugeda.

http://www.vonwentzel.net/Battery/01.Type/index.html


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 58 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group